Původně hatchback Citroen C4 se v nové, třetí generaci proměnil v malé SUV/crossover. Kromě benzinového a naftového motoru je nově na výběr také jako elektromobil.
foto: Citroen
Rozměry nového elektromobilu Citroën ë-C4 jsou 4360 mm délky, 1800 mm šířky a 1525 mm výšky. Pro srovnání, třeba Hyundai Kona Electric má rozměry 4180 mm, 1800 mm a 1570 mm, takže nový ë-C4 je o něco delší i vyšší.
Plně elektrická verze bude vybavena 50kWh baterií a elektromotorem 100 kW. Max. rychlost je omezena 150 km/h, zrychlení 0-100 km/h zvládne za 9,7 sekundy. K dispozici bude mít 11kW palubní nabíječku (některé zdroje uvádějí 7kW, možná tedy půjde o příplatkové vybavení) a 100kW rychlonabíjení.
foto: Citroen
Jde o stejný elektrický pohon a výbavu, který najdeme také v Peugeot e-2008 či DS 3 Crossback E-TENS. Koncern PSA na nich staví celou řadu nových elektromobilů, které se v zásadě liší především rozměry a designem. I proto lze čekat i podobnou cenu kolem milionu korun.
Kokpit, kterému dominuje 10″ dotykový displej s infotainmentem podporujícím Apple CarPlay i Android Auto, nabízí mimo jiné i bezdrátové nabíjení mobilu.
Mezi více než 20 asistenčních systémů najdeme mimo jiné 360° kameru, nouzový brzdný systém, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo udržování v pruhu a další.
Více informací bychom se od koncernu PSA měli dozvědět již brzy. Citroën údajně očekává, že 8-10 % celkových prodejů C4 bude právě plně elektrická verze. Plug-in hybridní verze se nechystá.
Takový zajímavý fenomén, kdy se nám tady objevují
Takový zajímavý fenomén, kdy se nám tady objevují různé značky elektromobilů, fakticky jde ale o totéž auto. Ať je to PSA s Oplem nebo VW.
Čili namísto soutěže o co nejlepší elektromobil a výběru pro zákazníka si můžete do 3 autosalonů obou zmíněných zajít pro stejné auto s jiným znakem na přídi a volantu. To není nic, co by nás mělo těšit. Protože obvykle se jeden nedodělek či nepodarek jen replikuje.
O Peugeot 2008 jsem uvažoval, dojezd by mi stačil, ale Kia
O Peugeot 2008 jsem uvažoval, dojezd by mi stačil, ale Kia je podstatně dál v technologii. Navíc za 4 roky se to bude hůře prodávat, všichni si myslí, že potřebují dojezd 500 km.
Já si naopak myslím, že pokud je pohon v pořádku a dá se
Já si naopak myslím, že pokud je pohon v pořádku a dá se do vícero karoserií, tak si vybere téměř každý. Jen to ještě chce alespoň dvě velikosti baterií. Nakonec Mitsubishi/Peugeot/Citroen udělali to samé, dokonce hůř, tam jsou opravdu jiné jen znaky. To není dobrá kritika do vlastních řad.
Škoda, škoda. BAterka malá, na tak „velké“ auto, chtělo
Škoda, škoda. BAterka malá, na tak „velké“ auto, chtělo by to 60-70 kWh.
Nabíjení, alespoň „něco“, nicméně 100 kW DC je pro takhle velkou baterku málo, tohle by si zasloužilo alespo%n 175, tj. to co už nabízí nabíječky např. od EONu. Proč to nevyužijí? Neřekl bych kdyby ty nabíječky neexistovali, ale když už dávno stojí a stále přibívají dalí jako houby po dešti.
A oni to zase takhle zkazí…
To auto je zastaralé a to ještě ani nevyjelo z výrobní linky.
e2008 v bledě modrém.
e2008 v bledě modrém.
K dispozici bude mít 11kW palubní nabíječku (některé
K dispozici bude mít 11kW palubní nabíječku (některé zdroje uvádějí 7kW, možná tedy půjde o příplatkové vybavení)
Ano uvádí se že jde o option. Porovnával bych to s Kia e-Niro, kde jsou prakticky identické rozměry. Baterie C4 má využitelnou kapacitu 45 kWh a reálný dojezd 250 km.
Tjn baterka nekde mezi slabsi a silnejsi verzi Kie, cena
Tjn baterka nekde mezi slabsi a silnejsi verzi Kie, cena predpokladam nizsi nez ta slabsi verze Kie (porobne jako E2008), celkem dobra nabidka, i kdyz porad cenove trochu v nebi 😀
Holt chce to získat někde slevu 20% nebo koupit za dobrou
Holt chce to získat někde slevu 20% nebo koupit za dobrou cenu předváděčku a pak je to v pohodě. Ono C4 ve výbavě toho BEV není taky nic levného.