Citroën Ami – malý dvoumístný elektromobil s cenou pod 150 000 Kč

Služba sdílení aut Free2Move, patřící do koncernu PSA, zařadí na jaře do své nabídky služeb sdílení automobilů v Paříži poslední novinku značky Citroën: Ami – 100% ëlectric.

Citroën: Ami – 100% ëlectric je nekonformní kompaktní objekt mobility, který lze řídit od 16 let bez řidičského oprávnění.
foto: PSA

Free2Move přidá na jaře do své nabídky vozů inovativní Ami – 100% ëlectric značky Citroën. Okamžitě rozpoznatelný Ami je objekt mobility zvláště vhodný do města. Víc než auto je to ovšem dvoumístná čtyřkolka s dojezdem max. 70 km na jedno nabití (baterie 5,5 kWh).

Max. rychlost auta je 45 km/h. Free2Move nabízí Ami v rámci carsharingu, bez řidičského oprávnění a od 16 let věku. Citroën Ami vznikl u přílležitosti 100. výročí značky Citroën.

Ami bude k dispozici bez minimální doby pronájmu se dvěma tarify: Bez předplatného stojí pronájem 0,39 € / min, 18 € za první hodinu (za následující hodiny 9 € / hod) a 60 € za den. S měsíčním předplatným 9,90 € bez smluvního závazku stojí nájemné 0,26 € / min, 12 € za první hodinu (za následující hodiny 6 € / hod) a 40 € za den.

Bez ohledu na to, jak dlouhá je doba pronájmu vozu, vždy je automaticky aplikován nejvýhodnější tarif, např. od 46. minuty pronájmu, Free2Move uplatňuje sazbu, která je pro klienta výhodnější.

Free2Move umožňuje přes mobilní aplikaci najít a rezervovat více než 500 elektromobilů v samotné Paříži, ale také v blízkých městech Issy-Les-Moulineaux, Vanves, Sèvres, Saint-Cloud a Saint-Mandé.

Vozový park Free2Move, který je dostupný nepřetržitě, v současné době tvoří vozy Citroën C-Zéro a Peugeot i0n, v pětidveřových verzích a se 4 sedadly. Po příjezdu do cíle může uživatel zdarma parkovat na autorizovaných parkovacích místech a na stanicích Autolib’ zobrazených v aplikaci Free2Move.

Pro optimální cestu přesně dle potřeb uživatele, je nyní zajištěn přístup také k celé řadě služeb mobility (skútry, jízdní kola, koloběžky, veřejná doprava atd.). Elektromobil Ami bude běžně v prodeji od letošního jara za cenu kolem 6000 eur.

tisková zpráva

36 komentářů u “Citroën Ami – malý dvoumístný elektromobil s cenou pod 150 000 Kč”

  1. Já bych ho taky brala hned, přesněji uvažuji o něm, moc
    Já bych ho taky brala hned, přesněji uvažuji o něm, moc pěkný elektro, hezký. Málo to žere, bez zátěže na přírodu, při nehodě to moc asi nevybouchne:-), vidím i pozitiva. Auta na benzín bych už začla pomalu ze silnic stahovat- smrdí….

  2. Já bych to bral hned. Za malé peníze použitelné elektro
    Já bych to bral hned. Za malé peníze použitelné elektro se střechou nad hlavou. Ale se SW úpravou omezení rychlosti, jako to má Twizy. Protož do města je nutných 90 km/h kvůli spoustě rychlostek a procházejících dálnic, o krátkém výjezdu za město, kde je taky 90 mez obcemi, nemluvě.

    1. Já bych teda nikdy do něčeho takového nesedl. I na jižní
      Já bych teda nikdy do něčeho takového nesedl. I na jižní spojce kde je 70km/h občas při bouračce někdo umře. V tomhle by to měl téměř jisté, Protože tyhle rádoby auta nemusí splňovat vůbec nic.

      A jezdit po městě za něčím takovým co se plouží 45 km/h taky musí bejt zážitek.
      Největší radost z toho budou mít určitě kamiony na obchvatech, kde bude zákaz předjíždění.

      To je tak na ježdění po velké fabrice, ale né na silnici.

      1. Výhoda je, že v tomhle člověk každému průšvihu ujede.
        Výhoda je, že v tomhle člověk každému průšvihu ujede. Znám to, mám malý Ion 6 let.
        Ale ta rychlost problém je, loni jsme na 80 km/h čtyřproudovce ráno potkávali studentíka 45 km/h v Aixamu, bohužel smraďochovi. Brzdil ranní špičku fakt fest.

    2. Taky se mi ten minimalismus moc líbí… ale z rychlosti nad
      Taky se mi ten minimalismus moc líbí… ale z rychlosti nad 50 bych se v tom asi bál… a to hodně.

      A vydat se v tom na D0 nebo nedej bože dálnici… tak mě asi trefí šlak ještě před nájezdem 😉

      Dal bych tomu schválně max 60-65 aby to nezpomalovalo provoz ve městě a byl nějaký prostor pro výkon (a šanci dostat pokutu).
      Kdyby tomu šlo zakázat magistrály a všemožné silnice ve městě kde je 70 tak ať si to pak má třebas nějakou sportovní verzi s rychlostí 85.

              1. pánbožko s tým nemá nič spoločné,
                to zaplatíte vždy

                pánbožko s tým nemá nič spoločné,
                to zaplatíte vždy „cenníkovú cenu“? najmäpri autách je to najvypuklejšie. preto sa pýtam, či ste kúpil, resp. či ste videl reálnu faktúru. pri elektroautách sa jedná i o tretinu z „odporúčanej“.

                príklad – €21.320.00/37.320.00
                a ak nedosiahnem na štátnu dotáciu, predsa niečo zľavia.
                r.v.: 2/2020, 9999cm3, 100kW (136PS), Generácia vozidla: mod.19, P, A, Elektro, 5 dv., (5-miestne), 10 km, Modrá sv. metalíza…
                Stav vozidla:Nové vozidlo, Možný odpočet DPH, Možný úver, TOP stav!, Len výmena!, Neprihlásené
                Elektrický automobil na salóne v St. Ľubovni. Cena po odrátaní uvádzacieho bonusu 8000 € a po odrátaní štátnej dotácie 8000 €. Cenníková cena vozidla 37320 €….

                Celé znenie inzerátu nájdete na Autobazar.EU: https://www.autobazar.eu/renault-zoe-r135-ze-52-kwh-intens-id16245842.html

  3. Trošku s křížkem po funuse… obdobných přibližovadel
    Trošku s křížkem po funuse… obdobných přibližovadel se už v ČR prodává několik.

    Z naprosto stejné kategorie L6e sk. ŘO AM od 15ti let lze vybírat třeba na:
    http://www.elblesk.cz nebo na http://www.vxt.cz

    a pro náročnější z kategorie L7e = sk. ŘO A1 od 16ti let lze sáhnout třeba sem:
    http://www.zd-cars.cz

    a pokud chcete levňoučké městské přibližovadlo, ale už v kategorii M1 – tedy ŘO sk. B tak sem:
    http://www.greencars.cz

        1. Np právě, cena těch motorek, co se tváří jako auta je
          Np právě, cena těch motorek, co se tváří jako auta je nesmyslná. Když dnes lze za 450 tis. koupit plnohodnotné auto i s bezpečností auta a ne motorky. A Citigo je i dost malé, aby se s tím ve městě dobře jezdilo.

          Tak kolega tady vedel psal, že se toho všeho všudy prodalo pár desítek, to znamená tolik, co se Citigo prodá za týden nebo za měsíc.

  4. 45 kmh je i v městě nepoužitelné, alespoň tedy v Praze. V
    45 kmh je i v městě nepoužitelné, alespoň tedy v Praze. V Praze je spoustu silnic s rychlostí 70, 80, které se v podstatě nedají rozumně objet a při představě, že jedu 45 km a za zadkem přilepený naštvaný kamion.

    1. Ale tam takový elekro ani nemůže. Můj escooter sice jede
      Ale tam takový elekro ani nemůže. Můj escooter sice jede 75km/h, ale na Jižní spojku s ním stejně nesmím (v TP 45), za prvé nejsem blázen a za druhé musí mít konstrukční rychlost aspoň 80km/h.
      A mopedauta tady jezdí, i když jich není zrovna moc.

          1. Vy sice jen žertujete, ale někteří by takový nápad mohli
            Vy sice jen žertujete, ale někteří by takový nápad mohli dostat zcela vážně, takže je třeba dodat, že v ČR to samozřejmě bez řidičského oprávnění nepůjde. Je to klasická kapotovaná čtyřkolka kategorie L6e, na kterou je třeba k řízení ŘO skupiny AM. Jen na rozdíl od Francie jej u nás lze získat již o rok dříve, tedy v 15ti letech.
            (Pro úplnost, je ještě kategorie L7e (nad konstrukční rychlost 45 km/h), a na ten už je třeba skupina ŘO A1 a ta je od zmíněných 16ti let.

  5. Skutocne bez vodicaku? Na SK, v Rakusku aj v Nemecku treba na
    Skutocne bez vodicaku? Na SK, v Rakusku aj v Nemecku treba na take auticka do 45km/h 4kW a 350kg vodicak AM – taky, ako na male motocykle.
    Neverim, ze by francuzi nedodrzovali harmonizovanu legislativu EU a dovolili by na cestach jazdit takejto kategorii vozidiel uplne bez vodicaku.

    1. https://www.uamk.cz/informace/mezinarodni-turisticke-informace/
      https://www.uamk.cz/informace/mezinarodni-turisticke-informace/details/4/15/francie

      Řidičský průkaz je nutný, s výjimkou následujících případů:

      – Řidiči mopedů s objemem nejvýše 50 ccm a maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 km / h; přičemž řidiči ve věku mezi 14-ti a 16-ti lety musí projít testem pro bezpečnost silničního provozu, aby jim bylo umožněno užívat moped.

    2. V ČR to samozřejmě bez řidičského oprávnění nepůjde.
      V ČR to samozřejmě bez řidičského oprávnění nepůjde. Je to klasická kapotovaná čtyřkolka kategorie L6e, na kterou je třeba k řízení ŘO skupiny AM. Jen na rozdíl od Francie jej u nás lze získat již o rok dříve, tedy v 15ti letech.
      Pro úplnost, je ještě kategorie L7e (nad konstrukční rychlost 45 km/h), a na ten už je třeba skupina ŘO A1 a ta je od zmíněných 16ti let.

Napsat komentář