Citroën Ami – malý elektromobil si pořídilo už 6771 zákazníků

Citroën Ami si již v Evropě získalo více než 6 771 zákazníků a je nyní k dispozici v užitkové verzi jako My Ami Cargo. Od května se Ami prodává také v Itálii, Španělsku, Belgii a Portugalsku.

Citroën letos v létě slaví první výročí modelu Ami. Rok od chvíle, kdy se zapojil do oblasti snadné, hbité, dostupné, bezpečné a pohodlné elektromobility s dvoumístným vozem jedinečného charakteru. Citroën s modelem Ami vstoupil na nové území a přinesl moderní odpověď na měnící se svět.
foto: Citroen

Od uvedení na trh se prodalo celkem 6 771 vozů Citroën Ami, z toho 5 161 ve Francii a 1 366 v Itálii, kde byl na trh uveden na jaře. V současné době začíná prodej ve Španělsku, Belgii a Portugalsku.

Ami je nedílnou součástí strategie elektrifikace Citroënu, která se od roku 2020 výrazně zrychlila a do konce roku 2021 bude nabídka obsahovat 11 nových elektrifikovaných vozů, tj. 2 plug-in hybridy (C5 Aircross Hybrid a C5 X), 8 elektromobilů (Ami, ë-C4, ë-Berlingo, ë-SpaceTourer, My Ami Cargo, ë-Berlingo Van, ë-Jumpy a ë-Jumper) a 1 vůz na vodíkový pohon (ë-Jumpy Hydrogen).

Ami přitahuje uživatele mimo centra velkých měst: žijí spíše na severovýchodě a severozápadě Francie (59 %) a v malých městech s 2 000 až 20 000 obyvateli (46 %) a ve venkovských oblastech (26 %), kde je veřejná doprava vzácná a kde je snazší zaparkovat a dobíjet.

Dokazuje to, že Ami není výhradně určeno do měst. 81 % zákazníků žije v rodinných domech, 92 % má garáž a 91 % může Ami snadno dobíjet díky tomu, že má v garáži k dispozici zdroj elektřiny.

Ami je zárukou nezávislosti, která oslovuje hlavně rodiny (77 %) s více automobily a se širokým spektrem příjmů často žijící mimo centra velkých měst (46 % v malých městech a 26 % na venkově).

Ami je dostupné, cena začíná na 19,99 € / měsíc, lze jej objednat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu v e-shopu store.citroen.fr/ami. K dispozici je také v prodejnách našeho partnera Fnac Darty a v participující síti Citroën.

Ami je dostupné, cena začíná na 19,99 € / měsíc, lze jej objednat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu v e-shopu store.citroen.fr/ami. K dispozici je také v prodejnách našeho partnera Fnac Darty a v participující síti Citroën.
foto: Citroën

Ami používají všichni členové domácnosti. Jedná se o impulzivní nákup, reagující na nové výzvy mikromobility, který by 85 % zákazníků doporučilo svým blízkým. V první řadě je při hovoru o Ami zmiňován jeho citový a emocionální rozměr.

Elektromobil Citroën Ami je ultrakompaktní řešení mobility, snadno se řídí (97 %), snadno se s ním parkuje (97 %), není nutné řidičské oprávnění (96 %), snadno se dobíjí (93 %), chrání více než motocykl (93 %), je přístupný všem (90 %), úsporný (90 %) a šetrný k životnímu prostředí (88 %).

Po Francii se Ami v současné době dostává na trh v Itálii, Španělsku, Belgii a Portugalsku. Pokaždé je vytvořen celý ekosystém, který nabízí stejné možnosti kombinující on-line prodej a specializované partnery.

Užitková verze My Ami Cargo

Citroën se rozhodl vytvořit užitkovou verzi vozu Ami, My Ami Cargo, alternativu k méně chráněným skútrům, motorkám a tříkolovým vozům, jejichž řidiči jsou vystaveni rozmarům počasí. Nabízí užitný objem více než 400 litrů a modulární úložný prostor na straně spolujezdce, který pojme 140 kg zboží a jehož horní část může plnit funkci mobilní kanceláře.

My Ami Cargo je bezpečný, praktický, snadno ovladatelný, lze jej snadno zaparkovat a dobít za pouhé 3 hodiny. V nabídce je za atraktivní cenu spojenou se sníženými náklady na provoz (spotřeba energie méně než 2 €/100 km, tj. čtyřikrát méně než u vozu se spalovacím motorem a náklady na údržbu jsou o 30 % nižší).

My Ami Cargo, na který se již brzy začnou přijímat objednávky, má vše pro to, aby se stal vozem Ami pro firemní zákazníky. Jde o zajímavé řešení pro velmi širokou veřejnost, od majitelů obchodů po výrobce, od živnostníků po firemní flotily.

tisková zpráva

9 Comments on “Citroën Ami – malý elektromobil si pořídilo už 6771 zákazníků”

        1. je to moped-auto, aneb muzou to ridit i decka od 15 let, aneb
          je to moped-auto, aneb muzou to ridit i decka od 15 let, aneb bezpecnostni prvky na bodu nula, ne to nema krome pasu opravdu zadny bezpecnostni prvek, pri nehode je to jen jako takova rakvicka na kolech a jizdni parametry vesmes na urovni skutru, tedy maximalka nejakych 45km/h, dojezd mozna okolo 70km kdys budou dobre povetrnostni podminky a i na okresce to budou predjizdet cyklisti na elektrokolech (na rovinkach na „normalnim“ silnicnim kole jezdim i 55-60km/h a tuhle vec bych asi musel i jako cyklista predjizdet, coz by bylo dost vtipne)

          1. Je to stejné jako to čínské Zhi-Do, homologace jako moped
            Je to stejné jako to čínské Zhi-Do, homologace jako moped nebo čtyřkolka a z toho plynoucí bezpečnost. Přitom cena byla jako u Citigo. Nevím teda toto, kolik za to chtějí, ale přítelkyni ani manželku bych v tom teda jezdit nenechal.

Napsat komentář