Čína na špici elektromobility, vyvíjí 950kW rychlonabíjení

V květnu letošního roku se v Číně prodalo 95 000 aut do zásuvky. Za celý rok už skoro 300 000. Nyní Čína vyvíjí nový standard rychlonabíjení o výkonu 950 kW.

Čína je dnes světovým lídrem v oblasti elektromobility. Jezdí tam už přes milion aut do zásuvky, včetně několika stovek tisíc elektrických autobusů.
foto: SGCC

Čínský rychlonabíjecí standard GB/T momentálně nabízí max. výkon 237,5 kW (950 V, 250 A). Využívá se dnes pouze v Číně, nicméně vzhledem k tomu, že jde o největší elektromobilní trh světa, má svou váhu.

Návrh nové specifikace, kterou vyvíjí čínská korporace State Grid Corporation of China (SGCC), obdobá českého ČEPSu, pracuje s napětím 1500 V a proudy až 600 A. Výkon tedy může dosáhnout 950 kW.

To je víc než dvakrát víc, než nejlepší specifikace současných světových standardů CCS Combo a CHAdeMO. A mnohokrát víc než Tesla Supercharger.

Specifikace má být hotovat v letech 2019-2020. Počítá mimo jiné s kapalinou chlazeným nabíjecím kabelem.

15 komentářů u “Čína na špici elektromobility, vyvíjí 950kW rychlonabíjení”

  1. Současné čínské řešení GB/T má dva zásadní
    Současné čínské řešení GB/T má dva zásadní nedostatky:

    1) Není to kombinovaný systém, takže musí být ve voze dvě téměř stejně velké zásuvky (jednoznačně zabírají víc místa jak CCS) a dost často je problém je umístit na jedno místo. Jinými slovy každá zásuvka bývá běžně jinde a to je celkem matoucí a nepraktické. Obvykle přední blatník DC a zadní blatník na druhé straně AC.
    2) Malý proud 250A. Pokud zde není možnost současné GB/T dostat alespoň na 400A při zachování zpětné kompatibility, tak určitě stojí za to ho co nejdříve opustit ve prospěch nového GB/T kombinovaného systému.

    1. Ale celkový objem vyzářeného tepla bude stejný jako když
      Ale celkový objem vyzářeného tepla bude stejný jako když budete nabíjet 95kW 10x tak dlouhou dobu. Kromě toho většinu toho tepla bude generovat měnič nabíjecí stanice někde vedle v boudě nebo zakopaný pod zemí chlazený kapalinou a ještě s tím můžete přitápět a ohřívat TUV v přilehlé občerstvovně.

              1. Jo souhlas.
                Jedna modelová pannenka v šatičkách lepší

                Jo souhlas.
                Jedna modelová pannenka v šatičkách lepší než druhá, akorát třeba místo roku 2018 klidně řeknou 2008, a CíeNGí místo čisté češtiny a srozumitelnějšího zemního plynu.
                Tyhle by měly mít strach, že je už brzy nahradí lepší virtuální moderátorky.

Napsat komentář