V květnu letošního roku se v Číně prodalo 95 000 aut do zásuvky. Za celý rok už skoro 300 000. Nyní Čína vyvíjí nový standard rychlonabíjení o výkonu 950 kW.
foto: SGCC
Čínský rychlonabíjecí standard GB/T momentálně nabízí max. výkon 237,5 kW (950 V, 250 A). Využívá se dnes pouze v Číně, nicméně vzhledem k tomu, že jde o největší elektromobilní trh světa, má svou váhu.
NEPŘEHLÉDNĚTE BMW rozšiřuje svou továrnu na baterie v Číně
Návrh nové specifikace, kterou vyvíjí čínská korporace State Grid Corporation of China (SGCC), obdobá českého ČEPSu, pracuje s napětím 1500 V a proudy až 600 A. Výkon tedy může dosáhnout 950 kW.
To je víc než dvakrát víc, než nejlepší specifikace současných světových standardů CCS Combo a CHAdeMO. A mnohokrát víc než Tesla Supercharger.
Specifikace má být hotovat v letech 2019-2020. Počítá mimo jiné s kapalinou chlazeným nabíjecím kabelem.
Současné čínské řešení GB/T má dva zásadní
Současné čínské řešení GB/T má dva zásadní nedostatky:
1) Není to kombinovaný systém, takže musí být ve voze dvě téměř stejně velké zásuvky (jednoznačně zabírají víc místa jak CCS) a dost často je problém je umístit na jedno místo. Jinými slovy každá zásuvka bývá běžně jinde a to je celkem matoucí a nepraktické. Obvykle přední blatník DC a zadní blatník na druhé straně AC.
2) Malý proud 250A. Pokud zde není možnost současné GB/T dostat alespoň na 400A při zachování zpětné kompatibility, tak určitě stojí za to ho co nejdříve opustit ve prospěch nového GB/T kombinovaného systému.
Tak to doufám, že účinnost bude 95%+, jinak při
Tak to doufám, že účinnost bude 95%+, jinak při nabíjení bude teplíčko 😀 (90% účinnost při nabíjení výkonem 950kw znamená 95kw tepla, což je jako velký diesel 😀 )
Píšou tam jmenovče poměrně jasně, že to má mít na
Píšou tam jmenovče poměrně jasně, že to má mít na kabelu chlazení.
Ale celkový objem vyzářeného tepla bude stejný jako když
Ale celkový objem vyzářeného tepla bude stejný jako když budete nabíjet 95kW 10x tak dlouhou dobu. Kromě toho většinu toho tepla bude generovat měnič nabíjecí stanice někde vedle v boudě nebo zakopaný pod zemí chlazený kapalinou a ještě s tím můžete přitápět a ohřívat TUV v přilehlé občerstvovně.
off
Jak se z primitivních baterií stala komodita
off
Jak se z primitivních baterií stala komodita celosvětového významu
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-06-13/how-batteries-went-from-primitive-power-to-global-domination
Teď bude v 90 vyprávět šéfík Škodofky Maier o
Teď bude v 90 vyprávět šéfík Škodofky Maier o budoucnosti. 😀
co je to „v 90“ ?
co je to „v 90“ ?
ČT24 90
Byznys Speciál
http://www.ceskatelevize.cz/ct24#live
ČT24 90
Byznys Speciál
http://www.ceskatelevize.cz/ct24#live
dik. koukám na bída web čt a neumí to zpětně v čas
dik. koukám na bída web čt a neumí to zpětně v čas přehrát 🙁 to je k vzteku
je dobry už to naběhlo maji tam zpozdeni
je dobry už to naběhlo maji tam zpozdeni
tyoe to jsou žvásty, to je reklamní kochaná dvou pipek
tyoe to jsou žvásty, to je reklamní kochaná dvou pipek rádobymoderátorek navzájem poplácaných po ramenou za expertky, majer čuměl jak puk co to zemanovský čétéčko zaměstnává za hrůzu.
Dejte si mokrej hadr na hlavu.
Dejte si mokrej hadr na hlavu.
Jo souhlas.
Jedna modelová pannenka v šatičkách lepší
Jo souhlas.
Jedna modelová pannenka v šatičkách lepší než druhá, akorát třeba místo roku 2018 klidně řeknou 2008, a CíeNGí místo čisté češtiny a srozumitelnějšího zemního plynu.
Tyhle by měly mít strach, že je už brzy nahradí lepší virtuální moderátorky.
A byli tam s Majerem i Trachta a Hlaváček?
A byli tam s Majerem i Trachta a Hlaváček?
Ne.
Ne.