ČEZ zprovoznil 10 ultrarychlých stojanů s výkonem 150 až 300 kW. Celkem má dobíjecí síť ČEZ 465 stanic, v jednu chvíli u ní může doplňovat energii až 930 aut.
Jako na klasické benzinové pumpě! Déle se nezdrží řidiči elektromobilů čerpající energii u nových ultrarychlých stojanů ČEZ s výkony 225 nebo 300 kW. Ty vyrostly u dálnic D1, D5 a D35, kde nahradily stanice nižších výkonů. Brzy budou k dispozici i na dalších frekventovaných místech. Současně ČEZ rozšiřuje síť rychlých stanic, kde je možné dobíjet více elektroaut najednou. Řidičům se tak zkracuje dobíjení a čekání na něj.
SOUVISEJÍCÍ: Počet dobíječek pro elektroauta se má zdesetinásobit, schválili europoslanci
Nové ultrarychlé stanice umí do 10 minut dodat bezemisní energii na dalších více než 200 km jízdy. Při čerpání energie tak elektromobilita postupně srovnává krok s auty na klasické pohony. „Už teď má Česko jednu z nejrobustnějších a nejrychlejších dobíjecích sítí v Evropě. Na 100 elektromobilů u nás připadá 22 dobíjecích stanic, zatímco průměr v EU je 15. Podíl rychlých a ultrarychlých dobíjecích stanic je u nás 57 %, oproti evropskému průměru 9 %. Je to samozřejmě částečně dáno i stále nízkým podílem elektromobilů v Česku, to se ale změní a my se chceme posunout na další úroveň. Ultrarychlé stojany výrazně zkracující dobu strávenou doplňováním energie jsou jedním z řešení. Dalším jsou dobíjecí huby, kde řidiči nemusí tolik čekat, než se dobije předchozí elektromobil,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani.
Ultrarychlé stojany ČEZ v České republice
Lokalita | Počet stanic | Dálnice | Výkon |
Pumpa Průhonice | 4 | D1, 6. km | 180 kW |
McDonald´s Loket | 2 | D1, 66. km | 150 kW, 300 kW |
Duhová, Praha | 1 | Pražská magistrála | 175 kW |
Benzina Šlovice | 1 | D5, 83. km, směr Rozvadov | 225 kW |
Olympia Plzeň | 1 | D5, 76. km | 300 kW |
McDonald´s Unčovice | 1 | D35, 253. km | 225 kW |
„Ze zákaznických dat o dobíjení vidíme, že pro ¾ zákazníků je úspora času při dobíjení ve městě nebo na dálkové cestě zásadní přidanou hodnotou i přes vyšší cenu. Postupně tak budeme na některých lokalitách nahrazovat stávající stanice novými stojany s vyšším výkonem,“ doplňuje Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.
ČEZ provozuje po celé České republice celkem 465 veřejných dobíjecích stanic. Loni řidiči v síti načerpali více než 3,5 milionu kWh bezemisní energie, letos se očekává prolomení hranice 4 milionů kWh. Celkový instalovaný výkon sítě ČEZ dosáhne koncem letošního roku 33 MW, což je např. ekvivalent středně velké vodní elektrárny zásobující bezemisní elektřinou domácnosti 80tisícového města. ČEZ odhaduje, že do roku 2030 zvýší celkový výkon dobíjecích stanic v síti na více než čtyřnásobek, a to zejména rozvojem vysokovýkonných hubů – lokalit, kde může díky ultrarychlým stojanům dobíjet 6 a více e-aut najednou.
Největší domácí síť veřejných dobíjecích stojanů srovnatelná se středně velkými řetězci čerpacích stanic se loni poprvé v historii během jednoho roku rozrostla o více než 100 nových stojanů a letos opět přidá podobnou porci. Momentálně má přes 460 stanic a může v jednu chvíli obsloužit až 930 e-aut. Přes 200 stanic sítě vyrostlo i díky evropskému grantu Connecting Europe Facility (CEF) a Operačnímu programu doprava, další desítky jich ČEZ postavil z vlastních prostředků.
Při využívání sítě se uživatel před dobíjením identifikuje RFID kartou nebo pomocí aplikace FUTUR/E/GO. Ta zefektivňuje dobíjení díky spárování mobilního telefonu s dobíjecí stanicí, vyhledá nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu nebo ukáže aktuální obsazenost jednotlivých stojanů. Více než 80% sítě ČEZ tvoří dnes dobíjecí stojany o výkonu 50 kW, v budoucnu ale poroste podíl ultrarychlých stanic.
zdroj: tisková zpráva
Stanice Loket je tedy pro mě již nepoužitelná (a bude nás hodně)! Kdyby tam byla PRE, byly by na obou stanicích Mennekesy, které tam má ČEZ zaslepeny. Loket je pro malobaterkáče na cestě z Prahy na Vysočinu dost důležitá stanice.
Lockar Automotive tam ma 22kW nabijecku od Eonu. Loket 51
goingelectric.de/stromtankstellen/Tschechien/Loket/Lockar-Automotive-Loket-51/52913/
tyoe čeho se bojíš 😉
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=Alberovice&source=firm&id=13306681&pid=83393543&newest=1&yaw=0.959&fov=0.882&pitch=0.192&x=15.1134710&y=49.6553665&ds=2&z=19
Výborný článek o elektromobilech
https://energetika.tzb-info.cz/elektroenergetika/24462-elektromobily-ii-cena-dojezd-infrastruktura
Dočetl jsem to do druhé věty, kde autor prohlásí existencí dvou důvodů, proč lidé nekupuji elektromobily, načež v další větě uvede čtyři.
Že milovníci elektromobilů jsou podivíni nahodile žonglující nepodloženými čísly si veřejnost tak nějak zvykla, ale co je moc to je moc. Buď autor neumí počítat do pěti, nebo to je pokus o nějaký dadaistický žert.
A co na to Emil Tupec?
Přečetl jsem si. Jen nevím, co si mám myslet o autorovi článku, který americkou popelnici nazývá lexusnim autem 🙂
debile
S mozna ale 3 je luxusni auto?
Ani na modelu S není nic luxusního, je to obyčejný sedan vyšší střední třídy.
Až tak přísný bych na autora nebyl, není jediný, kdo tuto hloupost šíří 🙂
tuplovanej debile
https://energetika.tzb-info.cz/elektroenergetika/24462-elektromobily-ii-cena-dojezd-infrastruktura
A kolik bude platit majitel na ultrarychlé stanici za 1kWh,když bude mít starší elektroauto možnost rychlého nabíjení maximálně 50kWh? V jeho okolí budou starší rychlonabíjecí stanice vyměněny za ty výkonnější a nebude mít jinou možnost.
,,Ultrarychlé stojany výrazně zkracující dobu strávenou doplňováním energie“. To ano,ale jen u těch,co mají možnost rychlonabíjení 125kW a více. Chtělo by to upřesnit,ať nematete neznalé,začínající elektromobilisty,kteří si pořídily ojetinu,která tyto výkony nemá možnost využít.
majitel staršího auta na HPC nepojede a zajede na klasickou DC50kW přeci 😉
https://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic
To je jasné,ale pokud se většina rychlonabíjecích stanic v budoucnu nahradí výkonnějšími,tak se to pro starší elektromobily prodraží.
To je jasné, ale v budoucnu se časem starší elektromobily kerý půjdou na východ nahradí novějšími elektrojetinami z germányje cáluňg přecíí myslíí 😉
Výborně chlapci výborně !! Parádně síťujete českou zemi, teď už se nikdo nemůže vymlouvat že mu dojde šťáva 😉 PS : HRADEC je NEJVĚTŠÍ a NEJLEPŠÍ 😀 😀 😀
https://mapy.cz/zakladni?source=firm&id=13382710&gallery=1&sourcep=ffoto&idp=5118244&x=15.8072083&y=50.1875906&z=16
MAPY RYCHLODOBÍJEČEK jsou nejlepší stejně jako Hradééc … 😉
https://mapy.cz/zakladni?x=14.6300912&y=50.0050844&z=8&q=rychlonab%C3%ADjec%C3%AD%20stanice
Včera v 16:30 jsem projížděl kolem hradecké nabíjecí stanice směr Opatovice. Provoz extrémní, všude kolony. Průjezd Hradcem byl skoro na hodinu. Prostě top provoz.
Nabíjecí stanice opět prázdná. Ještě nikdy jsem tam neviděl jediný elektromobil.
Je to směšné.
Směšné je to, že lidi tvrdí, že si nemohou koupit EV protože je málo nabíječek. 😉
Lidi brečí, že nejsou nabíječky a přitom ty, co jsou, jsou využívány minimálně. Odběr cca 21 kWh na stanici a den je směšný 🙂
Jednoduche vysvetleni. Normalni clovek jezdi 90% vsech jizd v blizkem okoli a nabiji doma. Zbylych 10% jsou delsi jizdy kdy je nutne tu a tam nabijet mimo domov. Proto jsou nabijecky malo vyuzivane. Ze lidi breci, ze je nabijecek malo, je tim, ze bez moznosti nabijet pri dlouhych trasach si EV jako jedinne auto tezko nekdo koupi. Dulezite je aby sit nabijecek umoznila jezdit po cele republice bez strachu zustat stat bez stavy. Byt treba 1x za rok.
Já to chápu. Jen pak není divu, že se do toho nikdo moc nehrne, nebo jen za dotace a že ceny nabíjení jsou jaké jsou. Vždyť 20 kWh za den je nic, pokryje to vůbec aspoň náklady?
Podle počtu stanic a celkového odběru v loňském roce je to necelých 21 kWh na stanici (2 stojany) a den. Co si pamatuji, tak předtím to bylo vyšší číslo, kolem 27 kWh na stanici a den. Znamená to, že síť dobíjecích stanic se rozrůstá, ale vytíženost klesá. Ten odběr 21 kWh, to není ani jedno auto za den u stanice.
no tak to víš no 18 kaček za rychlý kiloprd není zrovna málo a pro tranďáka dokonce za 20cku 😉 Každopádně je dobře že se rozrůstají, HRADÉC je NEJLEPŠÍ … 😉
https://www.futurego.cz/cs/smlouvy-cenik-a-opse
pro trandaka jako ja ani 19.xx czk nebyl problem co byl problem je ze sem 3 krat nabil a pokazde CEZ vzalo cenu za nabijeni a ktomu 49.9 Eur zabezpeku ktere drzeli tyden.. takze 150 eur si drzeli tyden… ted kdyz prejizdim CZ beru CEZ stanici obloukem (podpora mi rekla ze drzi 3 pracovni dy.. takze v sobotu rano nabijite a muzou drzet do konce stredy… realne do patku)
Jinak jasny lepsi cenu bych bral kdyby se dalo registrovat u CEZ /PRE nebo EON jako clovek EU a ne dokladovat trvale bydliste CZ :/
hmm zajímavý to je teda rachot, to víš no úroky v bance za to můžou 😀 lídl prý podobně jestli to už nezrušil
Za ty peníze,co chtějí za 1kWh se nedivím. To se už vyplatí jet spalovákem. Dopadne to nakonec tak,že jim tam nikdo nabíjet nebude.
zdražování benzínu z 30 na 50 pak ustálených 40 byla jen 1ní vlna…. přijde druhá z 40 na 60 pak ustálených 50… pak 3tí…. 😉 dávají to lidu po lžičkách
…vlny jako na burze s tezlatrejtrsbtc akchčijema přeci, lidi si gemblovali na dluh státu tak teď recipročně si to stát vygemluje na lidech z5t klasika… 😉