Nejvýše položená veřejná rychlodobíjecí stanice pro elektromobily, a to hned se dvěma stojany; takový vánoční dárek dostali e-motoristé od Skupiny ČEZ.
foto: ČEZ
Stojany ABB, které umí doplnit baterie většiny e-aut v řádu desítek minut, byly nainstalovány ve spolupráci s městem v nadmořské výšce 1 020 metrů. Tím padl dosavadní primát rychlodobíjecího stojanu v šumavských Kašperských Horách, který se nachází už „jen“ 758 metrů nad mořem.
NEPŘEHLÉDNĚTE Síť nabíjecích stanic ČEZ má už 250 stojanů
Síť dobíjecích stanic ČEZ pro elektromobily čítající dnes více než 260 stojanů se za poslední dva roky svým rozsahem zdvojnásobila a je srovnatelná s většími řetězci klasických čerpacích stanic.
Nejnovější rychlodobíjecí stanice je přitom umístěná v těsném sousedství hraničního přechodu Boží Dar – Kurort Oberwiesenthal, přičemž řidiči mohou během dobíjení využít zázemí blízké čerpací stanice OMV, případně se vydat na první procházku po tomto krušnohorském městě.
„Boží Dar je významnou jak zimní, tak i letní turistickou destinací Krušných hor. Je cílem návštěvníků z celého Česka, ale i ze zahraničí, hlavně sousedního Saska. Rychlodobíjecí stanice pro elektromobily je proto pro nás další službou, kterou jim ve spolupráci se Skupinou ČEZ můžeme nabídnout. Navíc určitě v rámci propagace našeho horského města bude zajímavý fakt, že stanice má hned dva stojany, takže umožňuje dobíjet hned čtyři e-vozy a pochopitelně i to, že je momentálně nejvýše položenou v České republice. Díky ní se může zvýšit i bezemisní doprava do nejvíce frekventované části Krušných hor, což zase prospěje životnímu prostředí,“ uvedl Jan Horník, starosta Božího Daru.
Rychlodobíjecí stanice, jako je ta na Božím Daru, dnes tvoří 80 % sítě ČEZ a řidičům e-aut garantují odběr skutečně bezemisní energie, a to díky certifikaci původu elektřiny z obnovitelných zdrojů operátora trhu OTE.
„Kromě velkých měst a hlavních tahů systematicky pokrýváme dobíjecí infrastrukturou i lokality se zajímavým potenciálem, například v turisticky exponovaných oblastech. Věříme, že právě tímto způsobem přesvědčíme zájemce o pořízení elektrických aut, že svým novým vozem mohou bez obav cestovat skutečně po celém území České republiky,“ doplňuje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.
Na území Karlovarského kraje dnes ČEZ provozuje 8 veřejných stojanů pro dobíjení elektrických aut, všechny jsou rychlodobíjecí. Vedle krajské metropole je řidiči najdou v Bochově, Mariánských Lázních, Jenišově a Ostrově.
V sousedním Ústeckém kraji je k dispozici 25 stojanů ČEZ, z toho 17 rychlodobíjecích. Plzeňský kraj je momentálně osazen 9 stojany ČEZ, z toho je 8 rychlodobíjecích. Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009.
Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO).
Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, největší svého druhu v České republice, začala vznikat v roce 2012. Od té doby se ze zelených stojanů s logem ČEZ stal jeden ze symbolů této formy ekologické dopravy.
Každá z 260 stanic představuje dva dobíjecí body, takže v síti ČEZ může v jednom okamžiku dobíjet baterie až 500 elektromobilů. Celkový instalovaný výkon dobíjecích bodů v síti činí asi 17 tisíc kW, což je např. ekvivalent středně velké vodní elektrárny zásobující bezemisní elektřinou domácnosti 50tisícového města. Do pěti let chce ČEZ celkový výkon stanic v síti ztrojnásobit na 50 tisíc kW.
Při využívání celé sítě dobíjecích stanic ČEZ se uživatel před dobíjením identifikuje zákaznickou RFID kartou. Řidičům e-aut ale také stačí mít staženou letos spuštěnou aplikaci FUTUR/E/GO, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů.
Zákazníci ČEZ mají na výběr z více tarifů. Tři tarify obsahují „předplacenou“ složku, která zákazníkovi zajišťuje nižší cenu za kWh dobité energie. Čtvrtý tarif „Pay as you go“ je určen pro zákazníky, kteří se nechtějí nijak vázat a platí skutečně jen za odběr v daném měsíci. V nabídce je samozřejmě i dobíjení pro neregistrované zákazníky, kteří platí za každé jednorázové dobíjení.
Nevim, ale u podobných destinací, kde ráno přijedete,
Nevim, ale u podobných destinací, kde ráno přijedete, uděláte celodenní výlet, a večer odjedete bych spíš očekavaál 20 stojaný na třeba jen 7kW.
presne tak jinak prvni bude nabijet a dalsi maji treba po
presne tak jinak prvni bude nabijet a dalsi maji treba po planovanem vyletr bo budou cekat
v takovych chvilich je bev rovno motorce ci veteranu tedy casto cesta je cil
Škoda, že ČEZ nenapadlo postavit jednu pomalou na
Škoda, že ČEZ nenapadlo postavit jednu pomalou na Klínovci. Parkoviště tam je místa celkem dost.
Bez tech PR kecu na zacatku clanku by to neslo? No, kdyz ono
Bez tech PR kecu na zacatku clanku by to neslo? No, kdyz ono to je PR vlastne cele. Prijde mi to jako okopirovane z nejake CEZ tiskove zpravy
Vždyť to taky je tisková zpráva 🙂
Vždyť to taky je tisková zpráva 🙂
zdroj: tisková zpráva … ;)))
zdroj: tisková zpráva … ;)))
Off…šetříte s vodou? tak vám jí
Off…šetříte s vodou? tak vám jí zdraží
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cena-vody-vodneho-v-praze-zdrazi.A201229_104614_praha-zpravy_jan
Tak jasně, hlavní ukazatel každé firmy je zisk a zisk
Tak jasně, hlavní ukazatel každé firmy je zisk a zisk bude, je jedno, za co se to shová
To je dané hlavně tím, že narozdíl od energie se u vody
To je dané hlavně tím, že narozdíl od energie se u vody neplatí zvlášť za infrastrukturu a zvlášť za dodaný objem.
TO je sice fakt, ale ve výsledku chce vydělat distributor
TO je sice fakt, ale ve výsledku chce vydělat distributor energie (voda, elektřina), tak provozovatel přenosové infrastruktury – drát, potrubí. U vody je navíc kanalizace. Nicméně musíme se smířit s tím, že voda už levná byla
Tak naštěstí to od Frantíků převezme město v roce 2028,
Tak naštěstí to od Frantíků převezme město v roce 2028, jak jsem se dozvěděl z článku. Takže žádné další peníze pro Veolii. Ikdyž s tím jak se v Praze krade, nebyl ten mezinárodní dohled zase tak na škodu.
U nás město převzalo svoz komunálního odpadu a obratem ho
U nás město převzalo svoz komunálního odpadu a obratem ho zdražilo na dvojnásobek. takže v tohmle si už dávno nedělám iluze
Zrejme se vas starosta inspiroval Babisem a zdokonalil jeho
Zrejme se vas starosta inspiroval Babisem a zdokonalil jeho moto. Ridit mesto jako firmu. A jako spravny boss si bere co mu v jeho ocich nalezi. Takovou mistostarostku jsme take meli a ted ma mesto znacne dluhy a potize.
Jo byl z ODS a bylo to za frašky subík a domina – rodiče
Jo byl z ODS a bylo to za frašky subík a domina – rodiče politického Andreje
Jen mala napoveda, distributor je majitel distribucni
Jen mala napoveda, distributor je majitel distribucni infrastruktury. Takze pisete nesmysly. Ten, kdo vam dodava silovou elektrinu se oznacuje jako dodavatel nebo obchodnik s elektrinou.
edit.Prenosovou soustavu vlastni statni CEPS. To je ta soustava nad 110kV. Neco i 110kV. Napetova soustava 110kV a mene je distribucni.
off
Závodní Fóbie
Škoda Fabia
off
Závodní Fóbie
Škoda Fabia RE-X1
https://www.youtube.com/watch?v=kYbxtfv_PG8