ČEZ má nový zákaznický systém; tarify kompletně k dispozici

ČEZ dokončil proces náběhu nového zákaznického systému spojeného se zavedením nových tarifů.

Posledními kroky jsou spuštění mobilní aplikace pro dobíjení e-aut, ukončení režimu neomezeného přístupu k dobíjecím stanicím a zpoplatnění dobíjení pro všechny zákazníky.
foto: ČEZ

ČEZ nasazuje nový IT systém, který by měl výrazně zefektivnit řízení sítě dobíjecích stanic a také obsluhu zákazníků. V rámci přechodu na nový IT systém ČEZ jako další krok spustil mobilní aplikaci pro dobíjení elektromobilů. Aplikace je dostupná jak pro platformy Android a iOS.

Cílem je nabídnout moderní systém obsluhy dobíjecích stanic založený na zákaznických účtech jednotlivých uživatelů, kteří budou mít přístup do systému buď prostřednictvím webového rozhraní (tzv. Driver portál) nebo formou právě mobilní aplikace.

Ke změně též dochází na straně plateb za dobíjení. Přístup k nabíjecím stanicím nebude nadále poskytován na základě měsíčního paušálu, ale bude zpoplatněno čerpání na základě odebraných kWh.

Zákazníci mají k dispozici celkem 5 různých tarifů, čtyři jsou určeny pro registrované zákazníky, jeden pro neregistrované. Z pohledu nabíjení u sítě stanic ČEZ se nic zásadního nemění, zákazníci budou moci i nadále využívat dobíjecí RFID čip, ale nově budou moci pro autorizaci využít i aplikaci.

Zcela nový je naopak systém zákaznických účtů, kdy zákazník má přehled o svém produktu, průběhu dobíjení, výši vyúčtování a může tak mít o svém dobíjení pohodlný přehled jak z PC, tak i z mobilního telefonu nebo tabletu.

Ceník nabíjení a tarifů u nabíjecích stanic pro elektromobily v síti ČEZ

Ceník nabíjení a tarifů u nabíjecích stanic pro elektromobily v síti ČEZ
foto: ČEZ

Přechod na nový systém je spojen s migrací zákazníků ze starých smluv (založených na paušálu) na nové smlouvy. Nové smlouvy bude možné uzavřít distančním způsobem registrací v systému. Uzavřením nové smlouvy dojde k ukončení původní smlouvy.

Stávající zákazníci si také do nového systému přenesou svůj dobíjecí čip, který dnes používají. V průběhu měsíce května bude přechod do nového systému ukončen a stanice budou opět fungovat v plně zpoplatněném režimu.

Zákazníci, kteří si již v systému účet vytvořili prostřednictvím portálu, se již nově registrovat nemusí, stačí se v aplikaci přihlásit ke svému účtu pomocí zvolené kombinace přihlašovacího jména a hesla.

Pokud zákazník vlastní dobíjecí čip, může ho při autorizaci dobíjení používat i nadále, použití aplikace není povinné. V systému se samozřejmě zaznamenávají všechny dobíjecí seance, ať už zahájené s pomocí čipu nebo aplikace.

V návaznosti na spuštění aplikací fungují dobíjecí stanice ČEZ opět v módu vyžadujícím autorizaci. Registrovaní zákazníci mohou k autorizaci použít buď svoje dobíjecí čipy nebo svůj účet v aplikaci. Dobíjet budou moci až do 15.5. bezplatně.

Neregistrovaní zákazníci budou moci dobíjet v režimu jednorázového dobíjení, které bude od 11.5. zpoplatněno dle platného ceníku. K datu 15.5. bude zpoplatněno dobíjení i pro registrované zákazníky, a to podle jimi zvoleného tarifu při registraci.

tisková zpráva

146 Comments on “ČEZ má nový zákaznický systém; tarify kompletně k dispozici”

    1. Ne. Já to měl naopak. Po zasunutí konektoru jsem teprve
      Ne. Já to měl naopak. Po zasunutí konektoru jsem teprve otevřel aplikaci, ale ta už mi hlásila obsazenost konektoru. Takže konektor zpátky, aplikaci zavřít a chvíli počkat, než se to v aplikaci resetuje. Potom už to šlo spustit, ale nabíječka (Černý most mcd) se po čtyřech minutách vypnula.Potom jsem ji raději spustil čipem. Kolega, co přijel za mnou s I3 udělal stejnou chybu, navíc musel asi minutu čekat, než mu auto odemklo konektor. Takže doporučuji nejdřív otevřít aplikaci, potom konektor a spustit. Čip mi přijde jednodušší.
      Navíc se mi v jejich mapách objevuje varování, že použití je z nedostatku paměti omezené. Asi porodní bolesti.

      1. Ahoj a děkuji. Bohužel čip mi fungoval až u třetí
        Ahoj a děkuji. Bohužel čip mi fungoval až u třetí stanice. Vám čip funguje bez problémů vždy?
        Také jsem zjistil, že to jejich on-line funguje fakt neprodleně. Stačí zasunout konektor do vozu a stanice hlásí obsazeno… , takže takto to spustit nešlo čipem ani aplikací… Když jako první na stanici vyberete konektor a způsob autorizace, tak také se v aplikaci změní okamžitě na obsazeno. Stačí ale v pravém horním rohu zrušit červeným X způsob nabíjení a stanice okamžitě ukazuje volno.
        Ano také chci používat čip (musí se ale dodržet postup). Doufám, že to budou vylepšovat. Škoda, že od pátku 17 hod, se na servis nedovoláte – pouze v pracovní době… Jsem jim volal i psal přes aplikaci.
        V 01:00 mi přišla v angličtině zpráva, že stanice, že je přepnuto do placeného.
        Aplikace také neposílá SMS, ale to je zatím podřadné. Psal jsem jim také dotazy ohledně toho, proč si za každé nabíjení také strhnou první 2Kč za stání. Pan Chmelík mi odpověděl, že je tomu tak, ale že je rozumné, aby bylo alespoň prvních 59 sekund zdarma, že to zváží.

  1. Účtování za kWh je sice systém spravedlivý, ale
    Účtování za kWh je sice systém spravedlivý, ale účtování penále za „okupování dobíjecího místa“ až po hodině a půl rozhodně uspokojivě nevyřeší situaci u většiny nespokojené elektromobilní veřejnosti. Toto špatné rozhodnutí provozovateli brání zvýšit příjem a tím neumožní snížit náklady sítě z prodané kWh. Jedno z nešikovných rozhodnutí = začarovaný kruh co vede elektromobilitu do pekel.
    Že by ideový autor projektu či objednatel sám elektromobilitu do detailu neznal a tak je mu problematika nabíjení cizí (netuší na co si to ti elektromobilisti vlastně stěžují). Přitom právě ideově dobrá infrastruktura je jedním ze zásadních vlivů na rozhodnutí o změně způsobu přepravy.

    Za mě by bylo spravedlivější účtovat „za čas u rychlonabíječky“ (tedy cenu vyšší – za rezervovaný příkon 40kW). Cena nabíjení by byla vyšší a tím pro pomalé dobíjení extrémně nevýhodná. To by opravdu hodně motivovalo elektromobilistu k optimalizaci (minimalizaci) doby nabíjení, což je více než žádoucí. Zároveň by mohla stoupnout vytíženost přípojky/stojanu, která se ale váže i na další skutečnosti.

    Tesla má rezervačně-plánovací aplikaci. Tuší, kdo, kdy a kde bude potřebovat dobíjet a jak dlouho/kolik. Jsou to strategické informace. Jak pro ostatní elektromobilisty (disponibilita), tak i pro i pro plánování kapacit výroby el.energie… A Právě to by mohla a měla zvládat moderní aplikace nabíjecí infrastruktury evropského formátu. Plánování nových lokalit i kapacit dobíjecí infrastruktury a její momentální obsazenost (a z toho plynoucí doporučené lokality dobíjení na trase) … Proč se autor neinspiroval?

    Divím se provozovatelům, proč na rychlonabíječky neaplikují pouze kombinovaný AC/DC konektor CCS. Jedním konektorem jde dodávat jak AC tak i DC. Jakmile by DC systém odvedl svou práci a rychlost dobíjení poklesne, stojan by se přepnul z DC do pomalejšího režimu AC. Druhý kabel stejného stojanu by pak měl ihned k dispozici plnou výkonovou DC kapacitu a první auto by se mohlo pomalu „došťouchnout na 100%“ bez zdržování ostatních elektromobilistů a přepojování kabelů.

    Takový princip užití dnes „blokuje“ snaha o univerzálnost – mít dva systémové DC standardy. Kvůli dnes již nepreferovanému CHADEMO nemůžeme užívat této výhodné funkcionality. Divím se, že je v současné Evropě možné ještě stále prodávat nová auta s nesystémovou přípojkou, i když u starých to dokážu pochopit.

    V infrastruktuře mi chybí „odkládací AC nabíjecí místo“ s volitelnou minimální rezervovanou kapacitou, ale s možností dobíjet plnou rychlostí v případě nadbytku el. energie. Rád bych ho viděl např. typicky na P+R. Tam by se mohli připojit ti, co si potřebují elektromobil jen odložit a dobít málo nebo pouze v případě, že bude nadbytek energie. Toho snu se ale jen tak nedočkám.

    1. Tak jak jsou nastaveny pokuty je to celkem nesmysl.
      Tak jak jsou nastaveny pokuty je to celkem nesmysl. Malobaterkáče mají nabito zpravidla za 25-45 minut do kapacity 80%, tedy budou okupovat v průměru dvojnásobek času bez pokuty. Na AC je to ještě šílenější, tam tyhle malobaterkáče mohou stát prakticky celý pracovní den bez pokuty, přestože jsou v průměru za polovinu času dobité..

      1. Přesně o tom mluvím. Neznalost autorů základních faktů.
        Přesně o tom mluvím. Neznalost autorů základních faktů.

        Nicméně na ČEZu nejsou sami. DC nabíjení na nových stojanech sítě MOL, kde uvažují o ceně okolo 350Kč za nabíjecí seanci…. Ti zase žijí na velkobaterkáčovém obláčku. Zcela nepochopili, že malobaterkáčům stačí pár minut a frčí dál. Nevím komu by se chtělo s velkobaterkáčem sedět hodinu u dálniční pumpy. To si raději sjedu do města či supermarketu a tam si nakoupim. Stejně tak nepochopili, že zdržovat se vopruzem – pouštět a vypínat stojany pomocí neochotných prodavačů v prodejně (které zdržuji od práce) – to jen tak někdo dělat nebude.
        Chybami se i manažer časem naučí…

        1. Možná jste si to tady všechno nečetl, ale Citigo-e, eUP,
          Možná jste si to tady všechno nečetl, ale Citigo-e, eUP, Seat Mii, nový Ioniq apod. tedy všechny tyto auta považuji za malobaterkáče navíc s extrémně dlouhou dobou nabíjení na DC. Např. starý eUP nebo Ioniq mají nabíjení na DC podstatně rychlejší.

          1. Psal jste “ Malobaterkáče mají nabito zpravidla za 25-45
            Psal jste “ Malobaterkáče mají nabito zpravidla za 25-45 minut do kapacity 80%, tedy budou okupovat v průměru dvojnásobek času bez pokuty.“
            já jsem to pochopil tak, že ten čas 90 minut je zbytečně dlouhý pro malobaterkáče když nabijí 25-45 minut.
            A teď tu píšete o nových „malobaterkáčích“ ,ale tyhle auta nabíjejí hodinu do 80% a skoro přesně 90 minut do 100% a proto asi udělali ten čas 90 minut bez pokuty.

            Co by to bylo službu když by nešlo bez pokuty ani dobít běžné v současné době prodávané vozidlo?

            Prostě jsem Váš komentář nepochopil na co si stěžujete? Je 90 minut málo, nebo hodně, po lopatě mi to prosím vysvětlete?

            Nebo jako pro malobaterkáč dáme jen 30 minut, ale pro pána podnikatele s Teslou, nebo audi etron, mercedes dáme 2 hodiny ,aby si mohl pohodlně nabít svoji 100 kWh baterku.

            Prostě pravidla mají být stejná pro všechny účastníky.

            1. Máte pravdu napsal jsem to blbě. Auta s palubní
              Máte pravdu napsal jsem to blbě. Auta s palubní nabíječkou ~7 kW a s baterií 22-30 kWh baterií nabijí za max 4 hodiny, auta s pal. nabíječkou 3,6 kWh nabijí za 8 hodin tedy z toho vychází tarifní omezení. Je jasné, že auta, která mají pal.nab. 3,6 kWh nebo auta, která si mohou definovat nabíjecí proud si zvolí takový příkon (lze to i kabelem), který jim umožní parkovat celý pracovní den na AC nabíječce bez pokuty, u DC nabíjení je to OK. Tedy obecně pokuta vypadá jako fajn řešení, ale de facto to žádné omezení pro toho kdo to umí obejít, není. Navíc jsem mnohokrát viděl, že si majitel EV auta zaparkuje u nabíječky a nenabíjí, to mi přijde ještě větší blbost, než když tam někdo zastaví se spalovákem a netuší co je to nebíječka.

    2. Takovy system muzete nasadit az v momente, kdy bude husta sit
      Takovy system muzete nasadit az v momente, kdy bude husta sit nabijecek. Kdyz pojedete s malobaterkacem na delsi cestu, musite nabit casto na 100% abyste dojel k pristi nabijecce. Jeste dnes jsou trasy, kam se s malobaterkacem nemuzete vydat. A nedej boze aby byla objizdka. Samozrejme ze dva systemy vedle sebe jsou problem, ale ten udelaly evropske automobilky zamerne, chtely zlikvidovat Japonce kteri byli prvni. Puvodne v DE nemely byt nabijecky vybavene Chademo konektorem. Ale majitele Leafu atd. si to vydupali. Evropa mohla Chademo podporit a pridat se. Chademo je schopne tez davat stovky kW. Diky tomu ze mam Teslu, leaf a ion, muzu posoudit vsechny aspekty z praxe. Vas koncept je egoisticky. Nebyt leafa, nebyla by v Evrope ani verejna nabijeci sit, to nezapomente. Byly by jen Tesla SuC.

      1. Prosím nevytahujte tady vaše bohatství a neobviňujte mne z
        Prosím nevytahujte tady vaše bohatství a neobviňujte mne z egoismu, protože unifikace či standardizace egoismus rozhodně není.

        Důvod proč jinak dobré CHADEMO neuspělo je ten, který jsem v podstatě popsal jako výhodu CSS. Nebylo možné opustit DC infrastrukturu a přejít na AC nabíjení na konci nabíjecího cyklu bez přepojování konektorů. Problém je, že standard CSS v EU uznán byl, ale jeho výhody dnes v praxi často nejsou užity. Plno stojanů s CSS AC piny vůbec nemá. Proč?

        Leaf a jiné malobaterkáče byly určené prioritně na krátké pojížďky a mnoho z nich dokonce ani DC konektor nemělo (třeba ZOE dodnes). Jet s malobaterkáčem 600km je riskatní výlet a dobrovolně to drtivá většina elektromobilistů na běžné denní bázi nedělá. Na výletech, dovolených či za ůčelem jiné taškařice ano. Tam ale dost často je čas na řešení krizových situací alternativně (sportovně). Je to jistý druh adrenalinu. Do bílých míst v mapě vjet samozřejmě mohou, ale musí si tam dohledat „kamaráda“, co je ochotný prodat energii ze zásuvky. Tato činnost mi trochu připomíná dávný tábornický úkol na bojovce: Vezmi plavky, ručník a mýdlo a vykoupej se u co nejvíce lidí. 🙂

        1. Tak vy me chcete urcovat, kam smim a nesmim s ionem a leafem
          Tak vy me chcete urcovat, kam smim a nesmim s ionem a leafem jezdit. Jenom abyste nemusel cekat par minut az budete potrebovat Vy. Staci jet 100km a uz je nutne nabit leafa na 100%. Z domova vyjedu aniz bych vas obtezoval. Ale pri jizde domu potrebuji nabit u verejne nabijecky. Kdyz po ceste nic neni, tak co radite? Zustat doma a neotravovat vyvolene?

          1. Vážený Leondulo, nač ten útočný tón? Psycholog by asi
            Vážený Leondulo, nač ten útočný tón? Psycholog by asi to napravil, no nic. Já Vám nic určovat opravdu nemíním, na to je vaše ego moc velké. Když je u nabíječky fronta, čekat musí každý. Já stejně jako Vy. Otázkou je za jak dlouho na vás přijde řada (a o tom byl můj příspěvek).

            Na 100% nabíjím pouze doma, jinde jen v nouzi nejvyšší (tedy když na cestě nic není). A co poradím? Lépe plánovat a jezdit s lehkou nohou. Když vám šťáva už opravdu dochází, zastavte u nejbližší benzínky či v nejbližším stavení a požádejte kohokoliv v okolí o napojení na elektriku. Pokud vás nevyhodí, je to zajímavý exkurz do neznáma pro elektromobility neznalé a možnost k seznámení, případně i k diskuzi či osvětě, aneb 230V/10A má doma k dispozici opravdu každý. Pro ty ostatní je tu asistenční služba motoristům v nouzi.

            1. Dvakrat jsem nabijel u benzinky. Jednou jsem vyhodil pojistky
              Dvakrat jsem nabijel u benzinky. Jednou jsem vyhodil pojistky s 10A na cele benzince. Podruhe pani rikala, ze je to proti pozarnim pravidlum a az se sef koukne na videozaznam, ze ji asi vyhodi. Jel jsem do Plzne. Cestou byla objizdka ca 30km. Jel jsem 40km/h a dorazil s poslednim elektronem. Tak proto pisu o nutnosti nekdy nabijet 100%. Pro bezne jezdeni mam limit 80%. A pamatuji ty doby, kdy jsem nabijel podle casu. 1kWh me prisla na ca. 40kc. To uz nechci zazit. Proto moje reakce.

                1. Divte se dal. Bylo to pred 3 roky a nabijecek jako safranu. To
                  Divte se dal. Bylo to pred 3 roky a nabijecek jako safranu. To byla dobrodruzna doba. Dnes je uz vic nabijecek a hlavne ty malobaterkace se uz davno nevyrabeji. Dnes ma novy EV dojezd minimalne 200-250km. Ion 100-120km. To je safra rozdil.

                2. Jojo. Vysvětlete někomu kdo chce jet několik set kilometrů
                  Jojo. Vysvětlete někomu kdo chce jet několik set kilometrů jak mu 120km vystačí.

    3. Za ty penize tam stejne bude nabijet tak malo lidi,ze Vase
      Za ty penize tam stejne bude nabijet tak malo lidi,ze Vase obavy z obsazeni stanic budou zbytecne. Natoz to jeste zdrazovat poplatkem za cas u nabijecky. Kombinovany kabel AC DC tak to je dobra blbost jak by asi mmusel byt tlusty a jak by jste ho zapojit do PHEV , zoe a do aut co memaji Dc?

      1. Ano, vysoká cena dobře odrazuje vždy. Pro vozy s AC
        Ano, vysoká cena dobře odrazuje vždy. Pro vozy s AC nabíjením (a těm co na nabíjení nespěchají) není CSS primárně určeno. Těm stačí a bude i nadále vyhovovat klasický Mennekes. Ten by ale neměl být součástí DC stojanů. Z povahy funkce by měl být k dispozici pro jiná dvě sousední parkovací místa (řidiči zde mohou auto odložit a okupovat místo déle při malém vytížení přípojky).

  2. Chtěl bych poděkovat ČEZu (neironicky) za super
    Chtěl bych poděkovat ČEZu (neironicky) za super ceny.

    Jezdím 55tis.km ročně a ze statistik vyplývá, že 2/3 kilometrů nabiju doma za 2,5Kč/kWh.
    Když tedy vezmu, že i kdybych si neplatil žádný paušál, tak má průměrná cena za kWh vyjde ((2*2,5)+7,5)/3=4,16Kč/kWh, tedy při mé průměrné spotřebě (za celých najetých 163tis.km) 28,5kWh/100km bych jezdil za 1,19Kč/km.
    Stejně velké a silné auto (Tesla X P100D) se spalovacím motorem by mě přitom vozilo za cca 4Kč/km.
    Pokud bych pak neměl možnost domácího nabíjení vzal bych si pochopitelně paušál za 1750Kč/měs. s tím, že předplacených 500kWh mi pokryje 21tis.km ročně, takže mám stále velkou rezervu a budu jezdit dokonce jen za 1Kč/km.

    Když to vztáhnu na manželky auto (Nissan Leaf) tak vzhledem k tomu, že 99% nabíjení odbude doma je úplně jedno za kolik bude to jedno procento kilometrů nabíjet venku.
    Kdyby pak neměla možnost nabíjet doma tak při jejím nájezdu cca 20tis.km ročně se jí vyplatí tarif za 550Kč/měsíc, se kterým by si předplatila 8.611km/rok a při její průměrné spotřebě cca 17kWh/100km by jezdila za 0,77Kč/km.

    Tak toliko pro ty, kteří ještě elektromobil nevlastní a mohli by podlehnout po přečtení příspěvků místních trollů dojmu, že je to drahé.

      1. Je to průměrná spotřeba za celých aktuálně najetých
        Je to průměrná spotřeba za celých aktuálně najetých 163tis.km, takže jsou v ní započítány počáteční předváděčky akcelerace, závody na německých dálnicích při ověřování zda tenhle mastodont vážně jede lépe než ty supersporty, atd.

        A jinak ano vždy jsem říkal, že jezdím spíše svižnějším tempem (tedy pokud nepospíchám tak mimo dálnice kolem 120km/h a na dálnicích kolem 160km/h, když spěchám tak více) a pokud nabiji více než potřebuji, (což se stává často) tak to většinou využiji k rychlejšímu tempu.

        Jinak to auto mám už více než tři roky a je to preformance verze, která měla o něco nižší účinnost zadního motoru.
        Ty dnešní neperformance Xka jsou určitě úspornější.

          1. Já dosáhl za celou historii párkrát za ideálních
            Já dosáhl za celou historii párkrát za ideálních podmínek nejnižší spotřeby 19,6kWh což přesně odpovídalo (při mé počáteční využitelné kapacitě 92kWh) dojezdu podle EPA 465km, který tehdy uváděli u mého auta.
            Předpokládám, že jste dříve jezdil s nějakým malobaterkáčem? Tou i trojkou?

    1. Zdravím Micheline 😉
      Ano zatím jsou ty ceny O.K., …již

      Zdravím Micheline 😉
      Ano zatím jsou ty ceny O.K., …již ale vyšel článek na FDrive, kde Pultzner po rozhovoru s Chmelíkem (ČEZ), uvádí, že jde o ceny zaváděcí a budou dále upravovány a také budou odlišné u DC a AC.

    2. Ted vas vyvazim spotrebou Ioniqa. Nejezdim na spotrebu, jezdim
      Ted vas vyvazim spotrebou Ioniqa. Nejezdim na spotrebu, jezdim normalne a predvidam, takze brzda-plyn se me moc netyka 😉 Takze dlouhodoba spotreba je cca 14kW/100km. Vzal jsem tarif za 7,50 kWh. I kdybych nabijel jen na DC, tak me kilometr prijde na cca korunu. Spalovaci auto melo spotrebu 7 littu na 100. V tehdejsich cenach to tedy bylo pres 2 koruny na kilometr. A pri nabijeni EV doma za neco malo pres 2 koruny za kWh je naklad na kilometr cca 30 haleru. Dobry 😉 jenze – a to vy vite dobre – EV je o klidu a plynulosti pri jizde. A male naklady na km jsou bonus 😉 Dulezitejsi jsou nulove lokalni exhalace.

      1. Zdravím Petře 😉
        Michelinův zaměstnanec má IONIQa se

        Zdravím Petře 😉
        Michelinův zaměstnanec má IONIQa se spotřebou přes 15 kWh/100km…, nicměně abych to vyvážil a potvrdil tak váš dlouhodobý průměr, tak já mám přesně 12,06 kWh/100km za necelých 39tis.km (jezdím ale více na spotřebu – nejčastěji 55, 95, 135).

        1. Já elektromobilitu podporuji.
          Podporuji ji jako dražší

          Já elektromobilitu podporuji.

          Podporuji ji jako dražší méně ekologickou a nepohodlnou formu dopravy, kterou lze s plným vědomím těchto nevýhod využít jako strategickou alternativu vůči zemím exportujícím ropu.

          Pokud někdo chápe, že elektromobil je nevyhnutelně dražší a méně komfortní, než spalovací auto, nenatahuje ruku po cizích penězích ve formě dotací a nevymýšlí si hlouposti o ekologičnosti, aby dodat elektromobilitě zdání nadřazenosti či rovnocennosti se spalovacími auty, tak s takovým člověkem nemám absolutně žádný problém.

          Takových je tady ale 1%. Zbytek jsou nekritiční fandové, lháři a pokrytci.

          V případě OZE je to naprosto to samé. Ekologické chování jednotlivce je naprosto žádoucí a například solární panel na horské chalupě může dávat perfektní smysl. Naproti tomu tvrzení, že je to alternativa dieslagregátu, který dodává 24/7 bez ohledu na klimatické podmínky, je ubohoučké uslintané předstírání obecního idiota.

          A tak dále, a tak dále, příkladů fanatismu, komunismu, idiocismu a dalších ismů zde v diskuzi máte nekonečně mnoho.

          1. Já nechápu proč musí být EV nevyhnutelně dražší.
            Já nechápu proč musí být EV nevyhnutelně dražší. Proč?
            Zase naopak chápu, že FVE s baterií je skvělá alternativa k drahému, hlučnému, smradlavému a poruchovému dieselagregátu. To vědí i Indové v pralese i černoši někde v buši.

              1. Kdyby se spalovaci auta vyrabely v maloserii jako EV, tak by
                Kdyby se spalovaci auta vyrabely v maloserii jako EV, tak by byly mozna jeste drazsi nez dnesni EV. A kdyby se ropy tezilo v relaci tak malo co najezdi dnes EV, tak by byla cena ropy 10x tolik. V budoucnu nahradi EV vetsinu spalovaku a vse se prevrati v neprospech smradochu.

                1. Až já budu velká, bude ze mě selka.
                  Až já budu velká, bude ze mě selka.

                2. Jednak to není jisté, může to být vodík nebo něco
                  Jednak to není jisté, může to být vodík nebo něco jiného. V budoucnu může být i za 10 let, v takovém případě se vyplatí si koupit spalovák.

                1. 1) Děkuji za opravu, pokaždé nemám svůj den 🙂
                  2) Ale

                  1) Děkuji za opravu, pokaždé nemám svůj den 🙂
                  2) Ale vím.
                  3) Energetická hustota.

                2. Dobře tedy, zeptám se ještě jednou. Jak energetická
                  Dobře tedy, zeptám se ještě jednou. Jak energetická hustota (článků?) zabrání EV v tom, aby byly cenově srovnatelné se spalováky?

                3. Tak minimálně několik metráků opracovaného materiálu do
                  Tak minimálně několik metráků opracovaného materiálu do přesných dílů něco stojí i kdyby ten materiál byl obyčejný písek. A těch několik metráků baterek bude mít EV vždy navíc.

                4. Přesně opracované díly najdeme hlavně ve spalovacím
                  Přesně opracované díly najdeme hlavně ve spalovacím motoru.

        1. SuperB v LPG. Cena za km je jen o málo
          SuperB v LPG. Cena za km je jen o málo vyšší,

          https://www.prestavbanalpg.cz/skoda-superb-1-4-tsi-lpg-alex-idea/

          9l na 100 12Kc/l LPG c = 12 * 9 /100 = 1.08 kč/km + přívstřik beznínu tož ať nejím 1,15 kč/km. A cena proti TMX, ani ne polovina.

          Upřímně, proč vám všem tak strašně vadí, když se řekne, že EV je dražší s menší užitnou hodnotou? Pořad se tady lže a lže dokola, omílají stejné bláboly a přitom ta pravda je jinde. Jo, je to dražší, ale nás to prostě baví. Proto si to pořizujeme. A není co řešit, to je jak s motorkou, taky ji spoustu lidí nemá k užitku, ale pro radost. Tak jediné co je třeba, přestat lhát. Jenže chápu, že pokud by se nelhalo, nebudou dotace. A to je oč tu běží.

          1. „Stejně velké a silné auto (Tesla X P100D) se spalovacím
            „Stejně velké a silné auto (Tesla X P100D) se spalovacím motorem by mě přitom vozilo za cca 4Kč/km“ píše Michelin… Tomu rozhodně SuperB neodpovídá, ani velikostí, ani výkonem. Najděte něco se 7 křesly a 770 koníky.

      1. Presne jak napsal Lada. Porovnavate mandarinky s pomeranci.
        Presne jak napsal Lada. Porovnavate mandarinky s pomeranci.

        Mimochodem dve LPG auta uz ve firme mame. Maji najeto shodne pres 200tis.km a spotrebuje kazde litr oleje na 600km, takze kazdou chvili jim odchazi lambdasondy.
        Ne dekuji, uz nechci. LPG se do aut s velkym najezdem take nehodi.
        Ted je budeme prave nahrazovat temi eNiry, cimz dosahneme pomeru 5 ciste elektrickych vs 6 spalovacich aut z nichz jedno je zalozni, takze aktivni auta pul na pul. A co jsem to na hrubo pocital tak uspory na palivu a servisu budou uz ted delat skoro 30tis. Kc mesicne.

        Uz se tesim az nahradime i ten zbytek.

  3. Vypada to super, ale stale mi tam chybi nektere dulezite
    Vypada to super, ale stale mi tam chybi nektere dulezite veci:

    1.) seznam nejblizsich nabijecek treba 50km (ted zobrazuje snad do 1km, nebo jen nejblizsi?)

    2.) prehled jak dlouho tam jiz nekdo nabiji, kolik ma nabito a kdy bude mit 100% (proste to co je videt na displeji – zlepsi se moznost online planovani po vzoru Tesly)

    3.) kdyz bude u stojanu DC (dle polohy) dalsi EV pozadovat DC nabijeni, tak se prvni nekompromisne u 90% vypne a papa 🙂 (nebo jdi na AC)

    Opravdu nechapu jak muze nekdo poslednich 10% na DC nabijet 2 hodiny kdyz je tam dalsi zajemce o DC a ani CEZ na to nebere (temer) zadny ohled… proste kdyz je dalsi zajemce, tak na to ma APPka upozornit, nabijeni ukoncit a pripadne opakovaneho ignorovani zvednout tarifikaci na neco jako 100Kc/min. 🙂

    1. Aplikace ukazuje i mapu – vyberte v menu a vidite vami
      Aplikace ukazuje i mapu – vyberte v menu a vidite vami zvolenou oblast. Proc by se melo nabijeni vypinat v 90%? Spis by bylo lepsi, kdyby byla moznost posilat ridici zpravu pres aplikaci. Ale to nezarucuje, ze si ji ridic precte/zareaguje/prijde k autu. Myslim, ze vasi poznamkou “nabijet 2 hodiny poslednich 10%” mirite hlavne na Chademo auta. Napr. Ioniq s CCS portem nabiji z 84% na 94% (kde DC nabijeni vypne) cca 11 minut. A na DC je nabijeni i tech poslednich 10% vykonem 22 az 8 kW (v tom procentualnim rozsahu to plynule klesa).

      1. Konkretne tim myslim trotly (zeny i muzi zejmena s bmw i3,
        Konkretne tim myslim trotly (zeny i muzi zejmena s bmw i3, rekl bych ze 60 i 94Ah verze), kteri tam tlaci poslednich 5% nabijecim vykonem nizsim nez 3,7kW na DC pres 40 minut.
        Myslim si, ze kazdy kdo potrebuje nabit do 100% a objevi se dalsi cekatel na DC by se mel nekde kolem 90-94% hodit na AC. (udajne se to uz u 98% nedoporucuje prerusovat a prohazovat + kdyz ma nekdo 22kW AC, tak by mela byt slusnost se prehodit ihned na 10 minut na AC ~ tim ztrati jen cca 5 minut celkem).
        Osobne jsem zazil nekolik temer hodinovych cekani na DC kdyz tam nekdo tlacil poslednich 10%.. pritom ja vzdycky do 15 minut – kdyz prijede dalsi cekatel na DC od stojanu odjizdim.
        Pak to vypada tak, ze ja taham 3.7kW na AC a ten vedle mne 2.2kW na DC a oba tam na sebe nasrane cumime hodinu kdy bereme 6kW v souctu ze stojanu ktery umi dodat AC+DC 72kW a kdyz konecne vypadne tak za dalsich 20 minut vypadnu taky. Kdyby DC uvolnil hned v 90%, mohli jsme odjet najednou, nebo ja klidne i o hodinu driv 😀
        Ano, jasne, kdybych mel alespon 22kW AC, tak to tolik nemusim resit, kdybych mel 43kW AC a stojan umel taky 43kW AC tak uz vubec..

            1. Jeden menic muze zasobovat libovolny pocet kabelu, dokud
              Jeden menic muze zasobovat libovolny pocet kabelu, dokud soucet bude 50kW. Ta draha cast je premena AC na DC. To rozdelovani je uz brnkacka. Kazdy zna z fyziky diody na usmernovani AC na DC. Bohuzel to funguje jednoduse jen u nizkych vykonu. Cim vyssi vykon, tim vic je zatizena sit nesinusovymi prubehy. Usmernovat 50kW vyzaduje aktivni PFC a to je cenova pecka. Napeti AC osciluje od 0-566V +/-. Pokud nabijecka ma DC napeti 500VDC, tak proud by tekl pouze pri dosazeni 500V a vice. Od 0-500V by se zadna energie neprenasela a to se musi nejak vyresit. Proto jsou DC nabijecky hodne drahe.

                1. Ty rozdily se resi pres pridelovani energie skrz PWM. Ostatne
                  Ty rozdily se resi pres pridelovani energie skrz PWM. Ostatne Tesla SuC prvni generace to tak dela. Jeden menic pro jedno nebo dve auta soucasne. A kazde muze mit jine napeti baterky.

          1. Uz z principu se dva lidi nedomluvi – proc? protoze proste
            Uz z principu se dva lidi nedomluvi – proc? protoze proste nemusi 🙂
            Z mych zivotnich zkusenosti ma vetsina lidi filozofii: proc bych ti mel jako vychazet vstric?
            Najdou se ale samozrejme vyjimky – to vzdy velice potesi.

            Velice vypovidajici je dle meho tragi-komedie Vlastnici(2019) o vztazich ceske spolecnosti..
            https://youtu.be/Ihmk0Zd_R5s?t=115

  4. Já nechápu, proč je platba kartou jedná možnost.
    Kartu

    Já nechápu, proč je platba kartou jedná možnost.
    Kartu nenechávám odemčenou pro platby na internetu a kvůli čezu to rozhoně menit nebudu.
    Zkusíme průzkum bojem. Holt si pak nestrhnou peníze a budou mi muset poslat číslo účtu.

      1. Jednoduchý recept, jmenuje se Fio banka. Mám účet pro
        Jednoduchý recept, jmenuje se Fio banka. Mám účet pro rizkiové platby a k němu kartu. Na účtu stovku. A když na debetce nic není, nic si tam nikdo nevezme. Pokud potřebuji akutně zaplatit, napřed převedu, pak to půjde. Převod mezi mými účty je prakticky ihned.

        Tedy jak vás tak poslouchám tady na té diskuzi, tak mám pocit, že tu jsou zcela jiní lidé než obvykle, byť jména sedí. Celou dobu člověk poslouchá, jak je ta elektromobilita super a teď se dovídám, že s malobaterkáči jsou místa, kde se nepodívám, blokování míst a tak z toho mám dojem, že ten můj diesel je vlastně úplně nejlepší.

          1. Pravda bolí, to mě nepřekvapuje, že reagujete jen
            Pravda bolí, to mě nepřekvapuje, že reagujete jen emocionálně bez argumentů. Ono se to zlobí, ono to tady cupe nožičkou. To nepotěší, když horlivému zastánci elektromobility někdo napaří cenu za kW takovou, že se to pomalu vyrovná ceně nafty. A k tomu ten ranec peněz, který dal za elektromobil, který má nižší užitnou hodnotu než běžná Fabie. Njn, to se chce ve škole lépe učit, pak člověk ví.

            S tou Fio, je mi to jedno. Jděte někam, ok, já ji nevlastním a je mi to šumák.

              1. Připomínáte mi ten starý vtip… Co si myslím brňák o
                Připomínáte mi ten starý vtip… Co si myslím brňák o Praze? Jen to nejhorší… A co si myslí pražák o Brně? Nic.

                Přesně stejný je to o elektromobilistech. Ti si také o spalovacích autech myslí jen to nejhorší. A řidičům spalovacích aut jsou elektromobilisté ukradení.

                Vsadím se, že víte, jaký má dojezd váš elektromobil, jak se zaregistrovat do klubu přátel opic, pradon ČEZu, jak dlouho se ten váš zázrak nabíjí….

                Proti tomu jsou řidiči naftových vozidel naprostí chudáci… Neví, kolik jejich auto maximálně dojede, jak dlouho budou tankovat a ani se nikam neregistrují. Chudinky 😀

                1. Vy jste reditel Vesmiru, nebo apson tiskovy mluvci vsech
                  Vy jste reditel Vesmiru, nebo apson tiskovy mluvci vsech ridicu naftovych vozidel? Zvlastni, ze znam lidi, co si vedou desitky let podrobne statistiky a verim, ze jste tento vyrok, jako jejich mluvci, s nimi nekonzultoval…
                  Neslo by mit vice pokory?
                  Mimochodem, ukazokove tu predvadite jednu skvelou vec. Na neco narazite, po par vymenach a argumentech se odmlcite a za par dni to zkousite uplne stejne. Proc to delate? Neverim, ze mate tak kratkou pamet.

                2. No na tu odmlku vám odpovím, proč to tak je u mě. U
                  No na tu odmlku vám odpovím, proč to tak je u mě. U Runnera nevím, ale já to mám tak, že prostě mám jen občas čas.

                  Ano, má pravdu Runner. Když máte diesel nebo benzín (či LPG), tak prostě ty problémy, které vás ve vašem EV spolku spojují nemáte. Připadá vám to směšné a strašně hloupé, že někdo řeší problém, který reálně neexistuje. Omezený dojezd, topení v zimě, vysoká pořizovací cena – nic z toho není, vše je jen o tom, jaké auto si vyberu. Nicméně, pokud je to vaše svobodná volba, nikdo vám nemá právo do toho kecat. Někdo utratí peníze v bordelu, někdo za EV, jsou to jeho peníze. Kdybych měl spustu peněz a nevěděl co s nimi, klidně si EV koupím jako hračku.

                  Ale co lidi maximálně sere, je když banda zatracených baterkářů začne tu svoji zvrácenou ideologii tlačit ostatním lidem, kteří tu debilitu mají zaplatit. A platí ji nyní na solárech a pořad se nachází další a další zm*di, kteří by nás normální lidi rádi okradli. Oni okrádají i vás, ale vás ke koupi EV nikdo nenutil, zatímco za soláry platit musím.

                3. Naprosto souhlasím s tím co píšete.
                  A ohledně mého času

                  Naprosto souhlasím s tím co píšete.
                  A ohledně mého času doplním – hybridu věnuji vždy chvilku mezi videokonferencemi, protože potřebuji trochu mentální rozcvičky a zaměstnat mozek trochu něčím jiným, než je práce. Vesměs banální diskuze na Hybridu jsou na to ideální.
                  Možná je to i vysvětlení, proč mě nemůže znechutit něčí nelogičnost nebo agresivita… nic od toho v podstatě neočekávám.

                4. Uz jsem Va sneolikrat prosila udelam to znovu. Muzete, prosim,
                  Uz jsem Va sneolikrat prosila udelam to znovu. Muzete, prosim, sve komentare omezit na fakta z genetiky a prava a ostatni mentalni cviceni si provadet na jinem serveru? Mockrat dekuji za vstricnost.

                5. Ne. Takže nemáte zač. 🙂
                  Ne. Takže nemáte zač. 🙂

                6. Pavel K je žena, divný je to svět. A probůh proč jen tato
                  Pavel K je žena, divný je to svět. A probůh proč jen tato dvě témata?

                7. Je blbý, že nemáš čas a přitom na hračky nemáš dost
                  Je blbý, že nemáš čas a přitom na hračky nemáš dost peněz. Něco je špatně, no a to tě sere. A děkuji ti, normální člověče, že mě podporuješ. A pravdu máš, byla to moje svobodná volba a moje peníze, tak nevím, proč vlastně prudíš. Taky ti nic nevnucuju.

                8. Vyvozujete nesmyslné závěry, serou mě dotace. Mám málo
                  Vyvozujete nesmyslné závěry, serou mě dotace. Mám málo času, protože dělám práci, co mě baví. Toť vše.

    1. Že by appka ukazovala cenu bez DPH?
      Jasně, 4,50 x 1,21 není

      Že by appka ukazovala cenu bez DPH?
      Jasně, 4,50 x 1,21 není přesně 5,50.
      Anebo obráceně, 5,50 : 1,21 = 4,54 – zaokrouhleno na 4,50, pokud appka neumí cenu s přesností na 0,01Kč a zaokrouhluje.
      To je první, co mě napadlo. 😉
      Otázkou je, co se nakonec ukáže při nabíjení.

      1. Muze byt. Ale vypada to hodne amatersky, kdyz vsude uvadi ceny
        Muze byt. Ale vypada to hodne amatersky, kdyz vsude uvadi ceny vc. dph a v appce bez. Uvidime.
        edit. koukal jsem na portal a tam je take 4,50kc/kWh. A na stejne strance je uvedena pausalni castka 200 kc. Ta je ale s dph. Divne, pokud by na jedne strance uvadeli jednu cenu s dph a druhou bez dph.

    1. No tak to s tím rozúčtováním, to nevím. Mám pocit, že
      No tak to s tím rozúčtováním, to nevím. Mám pocit, že jsem kdesi ve smlouvě četl (hledat to teď nebudu), že právě sdílení účtu (pokud jsi myslel tohle) je důvodem k sankci a zrušení smlouvy. Což je logický a bez smajlíka.

      1. Já zas mám pocit, že to platilo u paušálu bez omezení
        Já zas mám pocit, že to platilo u paušálu bez omezení nabíjení.
        Teď ale když je to dáno spotřebou za kWh, tak je jedno jaký máš paušál a kolik za měsíc nabiješ a tím pádem by mělo být i jedno kolik EV nabíjí na jeden paušál.
        Předpokládám ale, že by to tak bylo dobré u firemní flotily EV a ne u „společného“ paušálu více různých účastníků (elektromobilistů) dohodnutých na jednom paušálu i když proč ne i tak by to mohlo jít.

        Spíš by mne zajímalo, když se nevyčerpá paušální poplatek, zda se zbytek nevyčerpané částky přesune do dalšího měsíce a nebo prostě propadne čezu. Podle chování čezu svým spotřebitelům a zákazníkům jistě to druhé!
        🙂

        1. Tak jsem to dohledal
          Tak jsem to dohledal :

          https://www.elektromobilita.cz/file/edee/elektromobilita/jak-se-stat-zakaznikem/smlouva/2020_04_22_faq_aplikace_a_driver_portal_new.pdf

          výňatky :

          4) Co se stane s nevyužitou částí paušální platby na konci měsíce, je možné jej převést do dalšího měsíce?
          Nevyužitý paušál se do dalšího měsíce nepřevádí.

          7) Mohu využívat účet pro více aut?
          Zákaznický účet je možné sdílet pouze pro auta v rámci rodiny. V případě firemních zákazníků je nezbytné zařídit si specializovaný fleetový produkt (v tom případě kontaktujte náš zákaznický servis), nebo mít pro každé vozidlo jeden účet. Viz Pokročilé.

          3) Je tedy možné jeden účet sdílet mezi několika zákazníky?
          Ne, tento postup je v rozporu se zákaznickou smlouvou. Umožnění dobíjení „členům“ je určeno pouze pro rodinné příslušníky, kterým má usnadnit využívání elektromobilu bez nutnosti zřizování samostatných účtů.
          Sdružování zákazníků za účelem dosažení jakýchkoli výhod je porušením smlouvy a zjištění podobných aktivit bude důvodem k jejímu okamžitému vypovězení a penalizaci.
          Stejně tak budou řešeny situace klonování čipových karet, které jsou taktéž v rozporu se
          zákaznickou smlouvou.

          Takže asi tak.

          1. To klonovani cipu by me zajimalo. Je to technicky mozne a
            To klonovani cipu by me zajimalo. Je to technicky mozne a hlavne jeste ekonomicky zvladnutelne? Rekl bych, ze cip nepredava pouze nejaky svuj ID, ale stanice posle dotaz a cip po vypoctu odpovi nejakym kodem. To by musel byt cip s vlastni logikou ktera nejde klonovat.

                1. Zvedavost je sila pokroku. Ne vse musi mit nejaky hamizdny
                  Zvedavost je sila pokroku. Ne vse musi mit nejaky hamizdny efekt. Ale v Cesku se skoro kazdy hned pta kolik mu to vynese. Proto se EV tezko prosazuji.

                2. Vždycky mám pro lidi kteří mají X argumentů proč
                  Vždycky mám pro lidi kteří mají X argumentů proč nemohou mít EV své dva argumenty. 1) Mají smůlu že si nemohou EV pořídit 2) Spočítejte si návratnost vašeho Audi, BMW nebo Mercedesu 🙂 S lidmi, kteří si kupují auta střední třídy za ~200 tis. se o EV nemá smysl bavit vůbec viz bod 1).

                3. Taky je dobré se ptát na návratnost dovolené v
                  Taky je dobré se ptát na návratnost dovolené v Thajsku/Karibiku nebo nové kuchyně za 250 tisíc.
                  Navíc je cenový rozdíl mezi ICE ojetinou a EV ojetinou nižší, tj. i návratnost je rychlejší, tolik k lidem, co kupují auta za ~200 tisíc.

                4. Dosud nebyl problem aktivovat chargery jedinym chipem –
                  Dosud nebyl problem aktivovat chargery jedinym chipem – d1.178km se 2ma stojany tedy mohla nabijet 4 auta. V dobe pausalu si to mohli hlidat a melo by to logiku.
                  Nyni pri platbe za kWh je to jiz k nicemu neumoznit nabijet jednim uctem/chipem vice aut a to i soubezne.

                5. Zdravím, to asi nebylo na mě, že?
                  Zdravím, to asi nebylo na mě, že?

                6. Defacto nee, ale chtel jsem zachovat vlakno tematu o poctu na
                  Defacto nee, ale chtel jsem zachovat vlakno tematu o poctu na jeden account…

                7. V ramci rodiny muzete nabijet i vic nez jedno auto. Tak proc
                  V ramci rodiny muzete nabijet i vic nez jedno auto. Tak proc by neslo nabijet nekolik aut soucasne? Samozrejme vic aut z rodiny. Mam zaregistrovana 3 auta ve stejnem uctu. No problem.

                8. No však píši o tom, že teď to ztrácí smysl, jakkoliv
                  No však píši o tom, že teď to ztrácí smysl, jakkoliv hlídat nabíjení více než v účtu zapsaných osob. A proto je i nešťastné, že firemní účet může mít max jednoho uživatele. Vlastně i velerodina by to mohla brát jako diskriminaci to omezení na 1+3 🙂

                9. To právě nestačí. Další, kdo může spouštět
                  To právě nestačí. Další, kdo může spouštět nabíjení musí být zadán v účtu jako člen skupiny, což může dle pravidel být pouze člen rodiny a tuším jen tři lidé.
                  Tak blbí, aby si na jeden paušál za 3,50 nechali nabíjet deset lidí zase nejsou.
                  A jestli je někomu hodně zaplatit si dvě stovky měsíčně a nabíjet za 4,50, tak je to debil.
                  Všichni tady křičí, že je málo nabíječek a že to není spravedlivý. A když to spravedlivý udělaj, tak ty samí řvouni křičí dál. Jděte se vykakat na macháčkův palouk, vychcánkové.
                  Prostě i v obchodě je normální zaplatit tolik rohlíků, kolik jsem si jich dal do košíku, o pivu nemluvě. To platí obecně.

                10. Netuším, jaký je v tom rozdíl, když si nabíjí celá
                  Netuším, jaký je v tom rozdíl, když si nabíjí celá rodina, nebo 4 lidi v menší firmě. Samozřejmě chápu, že jsou lidé, kteří vymyslí, že si vezmou nejdražší paušál a bude jich nabíjet 10, ale s tím ČEZ těžko něco udělá. Jedině, že by každému nařídili jen určitý nájezd na jedno auto 🙂 Jsou lidi co najezdí až 100 tis. km za rok a tak jim ČEZ vypoví smlouvu, protože moc nabíjí?

                11. Přečti si jejich podmínky, ať neplkáš blbosti. Nabíjet
                  Přečti si jejich podmínky, ať neplkáš blbosti. Nabíjet umožňují jak celé rodině, tak firmám.

                12. To je fuk, prostě jestli nabíjí 4 lidí nebo 10 lidí
                  To je fuk, prostě jestli nabíjí 4 lidí nebo 10 lidí nezjistí, tečka.

                13. JSI naivní jak děcko, ——— čárka
                  JSI naivní jak děcko, ——— čárka

                14. V zájmu ČEZ je mít co nejvíce lidí co platí paušál a
                  V zájmu ČEZ je mít co nejvíce lidí co platí paušál a určitě je jim naprosto šumák, jestli to používají 4 lidi z rodiny, nebo 4 kamarádi.
                  Je to to samé jako Spotify family. Prostě jde jim o stálou měsíční platbu a to ostatní jsou jen podmínky „aby se neřeklo“, který nikdo řešit nebude.

                15. Nějak mi nesedí ta tvá první věta.
                  Ano čez má hlavně

                  Nějak mi nesedí ta tvá první věta.
                  Ano čez má hlavně zájem aby co nejvíce lidí platilo paušál a proto jim není jedno, když by na jeden paušál nabíjely 4 lidi a už vůbec ne pokud by to měli být kamarádi.
                  Pěkně každý zaplatit paušál bez zájmu kolik odeberete elektřiny!

                16. 4 lidi x 1 pausal = 4 pausaly
                  4 lidi ve skupine x 1 pausal = 1

                  4 lidi x 1 pausal = 4 pausaly
                  4 lidi ve skupine x 1 pausal = 1 pausal.
                  Ukol ze 2. tridy ZŠ. Tipnete si co prinese vic korunek.

                17. No takhle to máš správně. Ale chybí tam jedna
                  No takhle to máš správně. Ale chybí tam jedna proměnná.
                  1/ Pokud každý ze čtyř lidí nabije 0 kw za měsíc, jistě se jim „vyplatí „mít jeden paušál.
                  2/ Pokud nikdo z nich nenabije ani 10 kW za měsíc, ještě stále se „vyplatí“ mít jeden paušál.
                  3/ Pokud ale každý z nich nabije víc než 40 kW za měsíc, může mít každý svůj paušál za 200 a vyjde to na stejno.

                  Jestli sem píšou lidi, co nenabijou ani těch 40 kW, pak má celá tahle diskuse smysl. Jinak jsou to kecy prdy beďary.

                  A samozřejmě že pro každou firmu je lepší mít uzavřených více smluv než méně, to snad nebudeme probírat.

                18. Jako u vsech predplacenych sluzeb nelze jednoznacne urcit zda
                  Jako u vsech predplacenych sluzeb nelze jednoznacne urcit zda se stihne vse vybrat nebo ne. U mobilu mam data ktere nespotrebuji, u nabijeni nejspis take ne vse spotrebuji. Ten cip mam pro jistotu, protoze nabijecka je daleko. Mozna existuji lide, kteri pojedou 80km tam a 80km zpet jen aby jim ty kwh nepropadly. Mozna ze take prejdu na nulovy pausal, kdo vi. Pak by to bylo uplne jedno kolik lidi by nabijelo na jednu smlouvu. Ale zase pri Taxi tarifu by CEZ tratil na nizke cene za kwh.

                19. To máš pravdu, ale snad si nemyslíš, že by se dali
                  To máš pravdu, ale snad si nemyslíš, že by se dali dohromady čtyři ušetřeníchtiví kolenovrti a platili by si Taxi paušál ???? Co kdyby někdo z nich nabil víc kW ??? Ó bóže.
                  To ne ne ne. Když se dělit, tak na dvou stovkách !

                20. …. lepší jeden paušál sdílený se čtyřmi kamarády
                  …. lepší jeden paušál sdílený se čtyřmi kamarády než žádný paušál a nabíjení u konkurenčního PRE za 3 Kč vč. DPH za kWh bez paušálu. 🙂

      2. Nečetl a je mi jasné že to nění košer. Stejně tak mi je
        Nečetl a je mi jasné že to nění košer. Stejně tak mi je jasné, že se to bude dále provozovat stejně, jako doposud. Logická mi naopak nepřijde sankce v podobě odmítnutí dále poskytovat a inkasovat službu. Navíc pokud se obratem může zaregistrovat někdo jiný. To asi budou muset mít na čezu detektivní oddělení, nebo budou muset nastavit tarifikaci chytřeji. Mě osobně nový systém vyhovuje. Někdy od roku 2013 platím čezu paušál, a výsledná cena za kWh je zřejmě příšerná. Naštěstí zákaznický portál, který se ve smlouvě zavázali poskytnout nikdy nezprovoznily, tak si to nemohu spočítat. Od teď budu mít nabíjecí zálohu bez paušálu. V Písku teď budu ale nabíjet u eonu, takže čezu zřejmě budu platit pár desítek korun ročně místo dosavadních 6.534.

  5. No nevim, idealni to tedy neni 🙁 Mam cip jiz cca 1.5 roku,
    No nevim, idealni to tedy neni 🙁 Mam cip jiz cca 1.5 roku, stahnul jsem aplikaci, zaregistroval se, zadal cislo cipu, nechapu proc cislo cipu nebylo jako prvni a udaje se mohli natahnout sami, v registraci mi to nedalo na vyber tarif a rovnou mi tam dali tarif TAXI za 1.750kc/mes. a nejde to v aplikaci ani na webu zmenit. Volal jsem na infolinku aplikace a tam pani nevedela, jak mi tarif zmenit. Pry to zjisti a zavolaji mi. Fakt mazec :-/

      1. Já jsem si vybral sazbu víkendový řidič, zjistil jsem,
        Já jsem si vybral sazbu víkendový řidič, zjistil jsem, že až na vyjímky nabíjet DC prakticky nepotřebuju a 1x týdně nabíjím cca 20 kWh na AC v nějakém OC, takže díky sazbám ještě ušetřím asi 20% oproti předchozímu tarifu. Nabíjení doma je nejlevnější, takže nabíječky pouze na delších cestách jednou za čas.

    1. To neni vůbec tak zlý. Jsou lidi s EV co nabijeji 95% doma.
      To neni vůbec tak zlý. Jsou lidi s EV co nabijeji 95% doma. Takže To občasné nabití mimo domov mně příjde ok. A ti co nabíjejí často zase mají lepší sazbu. Takže to podle mně jde. Hold mně auto po takovém nabítí nepojede za 40halířů kilák, ale za 60 háků, a to se neposeru 🙂 Teď jezdim za 1,50 i s levným benzínem. Až zas bude na 34Kč, budou to 2kč/1km jak vyšitý. Takže tě občas nějaký dvě tři kačky na kWh navíc nezabijou 🙂

    2. Není potřeba nic trefovat přesně. Jde jen o to, aby tam to
      Není potřeba nic trefovat přesně. Jde jen o to, aby tam to auto zbytečně nestálo, i když je dávno nabité. Zůstat několik hodin stát u stojanu na čerpací stanici je taky zhovadilost.

      Mimochodem v případě Tank ONO by pravděpodobně došlo i k fyzickému lynči ze strany spolutankujících nedočkavců 🙂

      1. Problem muze nastat v situaci, kdy pripojite auto a odhadnete
        Problem muze nastat v situaci, kdy pripojite auto a odhadnete ze se bude nabijet treba 30 minut. Tak si zajdete na kafe a mezitim se nabijeni diky nejake poruse prerusi. A pak muze naskakovat 2 kc/min. I kdyz vam to appka ukaze, muzete byt treba 10 minut od auta, nebo nemuzete odejit treba z jednani.

        1. Taky jsem si říkal že by tam měli dát nějakou „grace“
          Taky jsem si říkal že by tam měli dát nějakou „grace“ periodu, ale už to dělá PRE tak jakýpak copak…

          Na DC 5 minut a na AC 15? Nebo 10 na obojí, stejnak je to šibeniční termín ale vypadalo by to přívětivěji. Hlavně kvůli tomu neočekávanému přerušení, ne vypnuto autem nebo plnou.

              1. To byla dobře míněná rada, tady byl večer dvakrát pokles
                To byla dobře míněná rada, tady byl večer dvakrát pokles v napětí a některá nabíjená zařízení přestala nabíjet a v noci proud vypadl úplně a opravili to až před hodinou.

                Taková drobná elektromobilní komplikačka 😀

                1. Ze u vas v pustine mate elektrinu na pridel je fakt blby.
                  Ze u vas v pustine mate elektrinu na pridel je fakt blby. Jeste ze mate ten agregat a zakopanou nadrz s naftou.

                2. Předpokládám, že si teď všichni z jejich vesnice půjdou
                  Předpokládám, že si teď všichni z jejich vesnice půjdou koupit mobilní telefony na naftový pohon, protože si je nemohli dnes v noci nabít.

                3. Mozna ze si nabili. Na budku :-))
                  Mozna ze si nabili. Na budku :-))

                4. Jo, jo, distribuční sítě jsou ten nejlepší byznys okolo
                  Jo, jo, distribuční sítě jsou ten nejlepší byznys okolo elektriky a zároveň je to příčina většiny přerušení dodávek. Chtělo by to na ČEZ Distribuci, E.On a PRE pořádně dupnout, aby do té svojí dojné krávy začali pořádně reinvestovat zisky.

      1. Carlosi, prosím nekrmit.
        Víte jaký je nejhorší pocit pro

        Carlosi, prosím nekrmit.

        Víte jaký je nejhorší pocit pro trola?
        Čekání na odpověď od nějaké oběti.
        To takhle troll hodí provokativní komentář a pak sedí u obrazovky a kouká, čeká a kouká kdy mu přijde odpověď.
        Nejhorší je pro něj to když nikdo neodpoví.
        To mu pak naběhne žilka na čele, začne se potit, a každou minutu kontroluje jestli se už konečně někdo chytil. A když pořád nikdo začne zkoumat kde udělal chybu, proč na ten jeho žblemt, nikdo nechce odpovědět.
        No a pak z toho dostane šlak :-)))

        Nejlepší je zavést autofiltr.
        Jak vidím autora běhnu, tak automaticky přeskakuju očima celý komentář a jdu na dalšía je klid. Nemá cenu ztrácet čas čtením těch jeho výžbleptú.

Napsat komentář