V rámci náběhu nového zákaznického systému sítě nabíjecích stanic ČEZ spojeného se zavedením nových tarifů byla v dalším kroku spuštěna možnost registrace v novém zákaznickém systému, tzv. Driver portálu.
foto: ČEZ
Na této adrese je přístupová stránka portálu, kde mohou uživatelé provést registraci. Jedná se o jednoduchý proces, který zabere několik minut.
Po provedení registrace bude uživateli zřízen zákaznický účet, který bude přístupný jak přes webové rozhraní, pomocí, kterého se zaregistroval, tak i následně s pomocí aplikace FUTUR/E/GO, jejíž spuštění proběhne s krátkým odstupem (pro iOS i Android, bude volně ke stažení z příslušných appstorů).
Ve chvíli, kdy bude aplikace dostupná, se již s její pomocí není třeba znovu registrovat, ale rovnou se přihlásít k účtu pomocí přihlašovacích údajů, které uživatelé uvedli při registraci v portálu.
S přechodem na nový IT systém byla možnost dobíjení s pomocí stávající aplikace Polyfazer Direct ukončena. Pro odbavování přímých plateb bez registrace bude sloužit taktéž aplikace FUTUR/E/GO, která umožní jednorázové dobití bez nutnosti registrace nebo přihlášení k zákaznickému účtu.
ČEZ podle emailu rozesílaném zákazníům očekává, že fakturace podle nových tarifů bude zahájena od 1.5.2020. Přesný termín bude ale teprve potvrzen. Registrovaní zákazníci budou moci do té doby dobíjet za stávajících podmínek.
Stávajícím zákazníkům bude k novému zákaznickému účtu přiřazen i jejich RFID čip (je třeba věnovat pozornost kroku registrace, kde číslo RFID čipu uvádí). Z pohledu obsluhy dobíjecích stanic se pro uživatele nemění – čip mohou používat i nadále a plynule budou převedeni na nový zákaznický účet.
Dobíjecí stanice ČEZ jsou nyní ve fázi přepínání do nového IT systému a jsou přístupné bez nutnosti autorizace a nebo s pomocí jakékoliv karty s RFID čipem (týká se AC stanic).
ČEZ předpokládá, že tento proces bude ukončen zhruba do týdne, stanice budou následně opět přepojeny do režimu, kdy je vyžadována autorizace. Stávající zákazníci nemusí mít z tohoto kroku obavy, RFID čip bude fungovat i nadále a samozřejmě i poté, co si zřídí nový účet.
Zákaznický účet je možné zřídit a obsluhovat i bez chytrého mobilního telefonu. Registraci je možné vyřešit s pomocí Driver portálu, a pokud si zákazník k účtu vyžádá RFID čip, může na síti dobíjecích stanic dobíjet i bez použití aplikace nebo chytrého telefonu.
ČEZ také připravuje zprovoznění nepřetržité zákaznické linky. Do doby jejího spuštění bude linka přesměrována na ČEZ callcentrum nebo technika. Telefonní číslo bude k dispozici v aplikaci nebo na dobíjecích stanicích a mělo by být použito k řešení technických potíží s dobíjením nebo aplikací, které vyžadují okamžitou reakci.
Netušíte někdo, jaké ID čipu se tam má dávat? UID to
Netušíte někdo, jaké ID čipu se tam má dávat? UID to zjevně není…
To číslo RFID čipu je popisováno také jako číslo karty
To číslo RFID čipu je popisováno také jako číslo karty a je ve smlouvě tuším na posledním listě. Dopisováno propiskou. Já měl to číslo tuším čtyřčíselné
To cislo je na tom cipu natistene. Ja mam 5ti mistne s vedouci
To cislo je na tom cipu natistene. Ja mam 5ti mistne s vedouci nulou.
Už to mám. Pro starý BMW karty se tam dává BMW0xy, v tom
Už to mám. Pro starý BMW karty se tam dává BMW0xy, v tom byl ten fór. Portál vypadá slušně, tak teď tu aplikaci 🙂
Vláda snížila podporu solárním elektrárnám a
Vláda snížila podporu solárním elektrárnám a rozjíždí rozšíření Dukovan
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/vlada-jednani-dukovany-solarni-elektrarna-energie-obnovitelne-zdroje.A200427_175028_ekonomika_mato
Konečně rozumné rozhodnutí.
Banda nehospodárnejch ksindlů je to. Z jednoho státního
Banda nehospodárnejch ksindlů je to. Z jednoho státního tunelu kam nás vláda a politici dostali nás posílaj do ještě většího jadernýho tunelu. Jednu kravinu vyrážej ještě větší kravinou.
Jádro vyjde draho. Investice do výstavby reaktorů se nevrátí, ukazuje studie Lazardu
https://infografiky.ihned.cz/jadro-vyjde-draho/r~fccf96fe111411ea82ef0cc47ab5f122/
1/2018
Cena dostavby jednoho bloku Jaderné elektrárny Dukovany se odhaduje na 200 miliard korun. Při současných nízkých cenách elektřiny je taková investice pro ČEZ neefektivní, upozornili už dříve zástupci energetického gigantu. Proto ČEZ odmítal platit výstavbu nového bloku ze svého.
https://www.denik.cz/ekonomika/navratnost-investice-do-noveho-bloku-v-dukovanech-zustava-nevyresena-20180131.html
Souhlasím. A ještě horší je to že budeme závislí na
Souhlasím. A ještě horší je to že budeme závislí na Rusku.
Já jsem ještě neviděl státní investici, která by měla
Já jsem ještě neviděl státní investici, která by měla návratnost, tedy primárně jde o to, mít zajištěnou elektřinu ať to stojí co to stojí…..
Náš problém ale není není nedostatek elektřiny, ale jeho
Náš problém ale není není nedostatek elektřiny, ale jeho obrovské přebytky, které lacino prodáváme za hranice namísto toho, abychom tuto výhodu maximálně strategicky využili. A na tom se ještě několik let nic měnit nebude, jenom se bude snižovat podíl uhlí v mixu ve prospěch OZE.
A jaká bude situace na trhu energií za 20 let, kdy by měly dle plánu fungovat nové bloky v Dukovanech, už neví vůbec nikdo nic.
No, rozhodně se za 20 let nezmění fyzikání zákony a
No, rozhodně se za 20 let nezmění fyzikání zákony a nezačne v nocí svítit slunce aby jsme základní spotřebu v zimě a v noci pokryli z OZE.
Fyzikální zákony ne, ale technologie FVE a akumulátorů
Fyzikální zákony ne, ale technologie FVE a akumulátorů ano. Dnešní majitelé domácích FVE tvrdí, že už dnes jim jejich instalace pokrývá potřeby ~8 měsíců v roce včetně případného nabíjení elektromobilu.
A co ty zbývající 4 měsíce ? Budeme pak doma v zimě
A co ty zbývající 4 měsíce ? Budeme pak doma v zimě třít liščí ohon o ebenovou tyč aby jsme se zahřáli ? Baterku na 4 měsíce provozu si domů nikdo nekoupí.
Ty 4 měsíce pokryjí z větší části větrné
Ty 4 měsíce pokryjí z větší části větrné elektrárny, v zimních měsících fouká výrazně více než v létě. Zbývá nějak vyřešit problém „Dunkelflaute“, kdy v zimě nefouká. Na to ovšem nejsou vhodné elektrárny, které potřebují vyrábět pořád (technické a ekonomické příčiny), třeba jaderné nebo většina hnědouhelných. Teď je nejlepším řešením zemní plyn, výhledově možná syntetický methan.
Klidně si třete, když vás to bude bavit.
Klidně si třete, když vás to bude bavit.
No jistěěěě :-). Byl jsem o víkendu na návštěvě u
No jistěěěě :-). Byl jsem o víkendu na návštěvě u dobrého známého, príma chlap, bohužel jen jednosmyslový. Právě má novou FVE. A úžasně se jim změnila atmoška v domácnosti. Tam, kde si dříve zatopili v kamínkách tak teď chodí nasraná zmrzlá baba. Naraná i proto, protože její dříve príma chlap je dnes magor s nosem přilepeným na mobilu, kde sleduje aktuální grafy a podle toho velí…. Teď si uvaříme FVE kafíčko, teď to pustím do vířivky a pak nechám trošku přihřát bazén a až poté budeš drahá vařit…. Drahá skřípe zubama…. Dřívější rodinná idylka se změnila na bojovku podobnou tomu, co jsou schopní EV kokoti absolvovat pro to, aby nabili za slušný peníz nebo alespoň vůbec nabili EV plechovku. Čus, Dlaždič.
Dobrý popis, v tohle se právě sebemrskačský charakter
Dobrý popis, v tohle se právě sebemrskačský charakter vlatníků domácích FVE a elektromobilů shoduje.
Tohle deviantní chování je v malém roztomilé a k pousmání, ale když to vydávají za budoucí normu, to už se jim lze jen chechtat.
Wen Tesla Bankwupt?
Wen Tesla Bankwupt?
Píše ten, který musel zakopat na chalupě nádrže na naftu
Píše ten, který musel zakopat na chalupě nádrže na naftu pod zem a tu naftu si tam musí shánět a vozit až z Ruska, aby mu vydržela použitelná. Každý máme holt jiného koníčka.
Doporučuju nechat lidi dělat si jaký koníček je baví a
Doporučuju nechat lidi dělat si jaký koníček je baví a nesrat se jim do toho.
Tak to by mě manželka asi poslala někam, kdybych jí
Tak to by mě manželka asi poslala někam, kdybych jí řídil spotřebu elektřiny (pračka, susička, myčka, sporák) dle toho jak svítí slunce 🙂 A sledovat furt kolik kam teče výkonu, jak jede FVE, jestli nejede moc, takže zapnout vyhřívání bazénu nebo vířivky (nemám) nebo to pustit do sítě… takový otrok FVE. Ale jak píšete, lidi mají různé koníčky.
No tak si FVE neporizujte, vyreseno? Znam lidi co toto
No tak si FVE neporizujte, vyreseno? Znam lidi co toto sledovat bavi, hrat si s tim, stourat se v tom, vylepsovat a modifikovat a jejich manzelky sou tolerantni a jsou rady kdyz vidi ze jejich protejsek je z neceho nadseny a bavi ho to. Vase manzelku asi toto nezajima a chce se mit hlavne sama co nejlip. Kazdeho volba
Nepořizuji, nemá to pro mě význam.
Ale když bych si
Nepořizuji, nemá to pro mě význam.
Ale když bych si pořídil, tak takové řešení, o které bych se nemusel starat jako o Tamagoči, aby mi nechcíplo 🙂
Ale jak píšete, každého volba.
No podle me takove reseni moc neexistuje. Bud vas bavi si s
No podle me takove reseni moc neexistuje. Bud vas bavi si s tim hrat, nebo se na to radsi vykaslat, usetrit tim stejne neusetrite a pokud to cloveka nebavi a nevzrusuje ho pocit z „FVE kaficka“ tak to nema logiku. Zatim. Za 10 let bude imo nobrainer neco takoveho doma nemit.
Máme FVE 11.rok a prostě děláme věci náročné na
Máme FVE 11.rok a prostě děláme věci náročné na elektřinu když svítí. Ale neřešíme, jestli je to o kWh více nebo méně. Prostě svítí slunce, zapnu pračku/myčku/žehličku/troubu/gril/friťák/nabíjení auta, podle toho co potřebuji. Málokdy se toho sejde více naráz a i tak dává FVE stabilně přes 2 kW výkonu, často přes 3. Tak co. Když je škaredě nebo zima a pod mrakem, no tak máme ještě noční tarif. Prostě pohoda.
Ano, kdybych měl chytré ovládání nebo alespoň wattrouter, hodně věcí by si šlapalo samo, ale k čemu? Když vrazím prádlo do pračky tak ji stejně musím zapnout. Jediný rozdíl je v tom, že nastavím zpoždění start. A to umí i myčka nebo trouba. Akorát bych si ušetřil 10 metrů do garáže a zastrčení kabelu do auta.
Časem až doplníme FVE o řízení a akumulaci, tak se část věcí bude dělat sama. Jinak je to jen otázka zvyku. Když máte velkou myčku a tím pádem i 2-3 sady nádobí, tak pustit ji až za sluníčka člověka nijak neomezuje. Totéž oblečení a pračka nebo žehlička.
Lidi co jen otáčejí knoflíkem a neohlížejí se napravo nalevo samozřejmě fungují jinak, ale taky si to zaplatí.
Invertor je pořád původní?
Jaká značka?
Děkuji…
Invertor je pořád původní?
Jaká značka?
Děkuji…
Ano. KACO new energy Powador 3600xi. Detaily
Ano. KACO new energy Powador 3600xi. Detaily https://www.cz.sonnenertrag.eu/cz/ostrava-plesna/radovan/10851/11118.html
Muzu doporucit smart switch Sonoff. Ovladane pres wifi s
Muzu doporucit smart switch Sonoff. Ovladane pres wifi s napojenim na cloudovy server. Jsou ruzne druhy. S prenosem elektrickych hodnot, nebo teploty a vlhkosti. Umoznuji propojeni navzajem s tvorbou logickych funkci a timery. Ceny na cinskych eshopech uplne nizke od ca. 4 USD. S tim muzete ridit cely dum vcetne nabijeni EV a FVE.
Značím si a případně se obrátím o radu a prohlídku
Značím si a případně se obrátím o radu a prohlídku nasazeného systému. Děkuji.
Nejcastejsi „Tamagoci“ je pro chlapy spalovaci auto. Serou do
Nejcastejsi „Tamagoci“ je pro chlapy spalovaci auto. Serou do nej tolik penez za olejicky a jine veci. A sroubujou jak o zivot. EV nepotrebuje nic podobneho.
Tady je ale řečo FVE, ne o autě 🙂 To, že EV potřebuje
Tady je ale řečo FVE, ne o autě 🙂 To, že EV potřebuje méně servisu, to je bez debaty. Ale že bych se ze spalováku hroutil… dvakrát za rok dojedu do servisu, za dopoledne je hotovo a frčím. Nic nešroubuji.
Netvrdim to o vas. Ale znam spoustu lidi, kteri neustale na
Netvrdim to o vas. Ale znam spoustu lidi, kteri neustale na vehiklech neco upravuji, opravuji a maji olejove ruce.
Leo to chceš tvrdit, že při drobných opravách EV nebudeš
Leo to chceš tvrdit, že při drobných opravách EV nebudeš mít ruce špinavé od šmíru, vždyť na EV jsou úplně stejné umazané šrouby,
to že lidi neustále něco opravují na autech spíše souvisí s tím, že ty auta jsou prostě stará a vliv přírody nezastavíš
Prostě drtivá většina lidí nemá finance na to kupovat si úplně nová auta a nic neopravovat
A i u EV se určitě veškeré pohyblivé díly mažou úplně stejným mazacím tukem
Mít špinavé ruce od šmíru, nebo oleje není nic špatného, aspoň to máš zadarmo a nemusíš si jako ženy kupovat Niveu na vysušenou pokožku:-)
At hledam v manualu sebevic, nikde zadnou vymenu oleje a
At hledam v manualu sebevic, nikde zadnou vymenu oleje a olejoveho filtru nemuzu najit. Asi jsem koupil neco spatneho kdyz to tam neni. Uz 4 roky jezdim EV a kurna porad nic. Asi si zajedu koupit 5 l motoroveho oleje do foroty, treba to budu potrebovat. Snad najdu vicko kam to naleju.
Leo 🙂
V manuálu nenajdeš popsáno jaký je rozdíl mezi
Leo 🙂
V manuálu nenajdeš popsáno jaký je rozdíl mezi olejem a mazacím tukem…
Hlavně tím olejem nemazej žádný ložiska v EV, ale pokud nepoužívaš u EV žádný mazací tuk a jen jezdíš, tak tě autíčko nebude mít moc rádo….
Každý auto a je jedno jestli EV nebo ICE potřebuje vaselinu 🙂
Já tukem na kůži mažu i volant a šaltpáku..
Jeleni luj, nebo glycerin pouzivam na gumove tesneni u dveri
Jeleni luj, nebo glycerin pouzivam na gumove tesneni u dveri aby neprimrzalo ke dverim.
Což je taky jediná věc, kterou si u EV dělám, to se
Což je taky jediná věc, kterou si u EV dělám, to se vyplatí to těsnění natřít. Mám na to takovou kiličkovou tlustou „fixu“. Toť vše. Jinak prostě nikdy nic. Vše řeší garančka, která se obvykle smrskne na kontrolu vozu plus výměnu pylového filtru. Letos už jsem po záruce, tak bych si to mohl udělat sám, ale byla tam výměna brzdovky a státní STK dvouletá buzerace s výpalným, tak jsem to věřil servisu sakumprásk vše. Vzhledem k minimálnímu používání brzd před STK seřídili zadní, aby zabíraly souměrně. Takže teď mi ruční brzda chodí místo 8 cm snad jen 2 nahoru a dolů. Kola mi taky mění servis, hezky ty ALU vyváží a namontuje, na zimu mám druhou sadu na plecháčích. Ale abych pravdu řekl, zimu tu už druhý rok nemáme.
Shrnuto není se u EV jak ušpinit, zamastit už vůbec ne.
Tak to je úžasná logika toho závěru. U údržby EV se
Tak to je úžasná logika toho závěru. U údržby EV se není jak ušpinit, protože „já“ ho dávám na veškerou údržbu do servisu. Zjevně to je tedy nějaká unikátní vlastnost EV, neboť spalovací auto dávat na všechny kroky údržby do servisu asi nejde, že ?
Přeci zvláště auta stáří do 6 let vidíme běžně majiteli rozebíraná na ulici a na zahradách.
Mimochodem kapalinu do ostřikovačů vám také dolévají pouze v servisu ? U toho je třeba zvednou kapotu auta a to by jste se mohl nedej bože ušpinit.
1*
To by mě samotného zajímalo jestli na doliti kapaliny do
1*
To by mě samotného zajímalo jestli na doliti kapaliny do ostřikovačů jezdí někteří do servisu..
Třeba nějací trpaslíci..?
Ono zvednout těžkou haubnu není jen tak..
Je hezké, jak jste se oba chytili závěrečné věty o tom,
Je hezké, jak jste se oba chytili závěrečné věty o tom, že vše dělal servis a proto jsem se neušpinil. Tomu se říká selektivní čtení. Při něm se fakta vyfiltrují a text pak čtenáři zní podle toho, co chtěl číst. Nemá tedy cenu to dále při spalovacím myšlení rozebírat.
Kapalinu do ostřikovačů si dolévám sám do zcela čistého prostoru. Ale v podstatě jenom proto, že tam dávám na zimu nemrznoucí směs. Jinak to v rámci kontroly dělá taky servis. Moc jí neubývá. Už málokdy se najde na silnici takové prase, které ji zaneřádí do té míry, že od vpředu jedoucího auta zvířená voda čelní sklo doslova zalepí. To se hodně zlepšilo. A jelikož je minimum sněhu a tajících břeček, tak k tomu nedochází ani přes zimu.
Já se ničeho nechytal:-)
Já se např dokážu ušpinit od
Já se ničeho nechytal:-)
Já se např dokážu ušpinit od šmíru už jen při nastupování a vystupování do auta…
Jo holt zlatá Ostrava..
Nepadá tam pyl ze stromů na čelní sklo, ptáci taky nekálí..
Já takové štěstí nemám a kapalina do ostřikovačů mi ubývá docela rychle..
To Vás lituji, že máte tak špinavého ropáka.
V Ostravě
To Vás lituji, že máte tak špinavého ropáka.
V Ostravě máme taky ptáky a pyl ze stromů. Jen pod nimi všichni neparkujeme, takže použití ostřikovačů je hodně selektivní věc. U garážovaných aut pak výjimečná.
V neblahe pameti mam to svinstvo na silnicich za bolseviku,
V neblahe pameti mam to svinstvo na silnicich za bolseviku, kdyz se sypalo rakovinotvornou struskou. Auto bylo za chvilku jako uhel cerny.
Tesla 3 je pro vegany, tam žádnou kůži nenajdete, není co
Tesla 3 je pro vegany, tam žádnou kůži nenajdete, není co mazat 🙂
Moje ma jeste kozeny volant. Nove jsou uz animal free.
Moje ma jeste kozeny volant. Nove jsou uz animal free.
Jediná mastnota na autě určitě není v motoru. Na EV
Jediná mastnota na autě určitě není v motoru. Na EV nemáte olej v převodovce ? Nemáte „vazelínou“ namazané žádné čepy, ložiska vám všude běhají úplně nasucho, že ?
Umazat se od šmíru je u EV jen o něco méně obtížné než na spalovacím autě.
Ted mluvim o Tesle 3. Olej v prevodovce dozivotni napln.
Ted mluvim o Tesle 3. Olej v prevodovce dozivotni napln. Dokonce tam je i olejovy filtr. To snad nema zadny jiny vyrobce. Cepy a loziska jsem musel mazat naposledy snad u Skoda 110 R Coupe, vcetne spojkoveho loziska. Ja teda nevim cim jezdite, ale mazat cepy a loziska snad uz nikdo nedela. Nejhorsi vec co jsem musel resit u VW bylo, ze klinovy remen nesel vymenit, protoze skrz byl drzak motoru. To byl takovy zablesk inteligence u VW. EV ani nevi jak klinak vypada.
Jasně, dnes už člověk (zvlášť u složitějších aut)
Jasně, dnes už člověk (zvlášť u složitějších aut) nic neřeší a vše nechává na servisu, nemá cenu se s tím patlat, i čas něco stojí.
Jen s tou „doživotní“ náplní bych byl opatrný. Alespoň teda u automatu ve spalovacím autě třeba Volvo tvrdilo, že je olej doživotní, ale v autorizáku mi pak řekli, že pokud chci, aby se převodovka dožila tak 200-250, tak ano, je doživotní 🙂 Jinak se měnil olej (plus olejový filtr) v automatu po 60 tisíc km.
No automat je mimoza. TM3 ujela 1 milion mil s 1. olejem a
No automat je mimoza. TM3 ujela 1 milion mil s 1. olejem a prevodovka jako nova. Pravda, maji tam olejovy filtr.
Že pohybující se části nemaže majitel vozu, neznamená
Že pohybující se části nemaže majitel vozu, neznamená že je nemažou v servisu. Dnešní opracování dílů je sice přesnější, ale na sucho to běhat stejně nebude. A pokud se majitel rozhodne zastoupit servis, tak se při údržbě EV ušpiní zhruba stejně jako u údržby spalovacího auta. Ono na ušpinění stačí třeba jen měnit kola zimní/letní. Mimochodem jezdím 6 měsíců starou hybridní Corollou.
1*
Jenže dneska jsou lidi tak zruční, že jezdí do servisu
1*
Jenže dneska jsou lidi tak zruční, že jezdí do servisu měnit i žárovku
Když někteří výrobci mají umístění žárovky tak
Když někteří výrobci mají umístění žárovky tak „šikovně“, že je potřeba kvůli výměně sundat nárazník. Kdo by se s tím patlal. Dnešní LED už snad budou mít životnost po celou dobu provozu auta.
Já, když jsem chtěl poprvé vyměnit žárovku, tak jsem na
Já, když jsem chtěl poprvé vyměnit žárovku, tak jsem na to nepřišel. Manuál se potom ukázal být k ničemu. Pomohl až návod na Youtube. Nedivím se lidem, kteří s tím jezdí do servisu.
No jo, to jsou ale lidi, co mají stará auta a vrtají se v
No jo, to jsou ale lidi, co mají stará auta a vrtají se v nich, protože je to levnější a často nemají na to zajet do servisu a přijde jim to zbytečné. To není koníček, ale nutnost. Stejně jako někdo si sám dělá opravy na domě, když je šikovný. To je skupina lidí, která si EV koupí jako poslední, pokud vůbec 🙂 A koupí to jako ojetinu a úplně stejně se v tom budou vrtat, jako předtím ve spalováku. Takže to je úplně jedno.
Pak jsou lidi, co udržují veterány, jako koníček, to už je jiná…
Spravny spalovaci maniak nikoho ciziho na smradocha nepusti. A
Spravny spalovaci maniak nikoho ciziho na smradocha nepusti. A z tuningovych srazu si priveze kdejakou 3,14covinu kterou si sam namontuje. Filtry, aditiva, ruzne tuhe ventilove pruziny, ciptuning atd.
To jou magoři. A nesouvisí to s pohonem. Až tady budou
To jou magoři. A nesouvisí to s pohonem. Až tady budou jezdit jenom elektrická auta, klidně se vsadím, že ty magoři tady budou i tak, jen budou „tunit“ elektrokáry 🙂
Uz vidim jak si budou menit Mosfety a procesory. Nikdo si
Uz vidim jak si budou menit Mosfety a procesory. Nikdo si netroufne ani na hacknuti DC nabijecky. Spolu s FVE ktera je schopna davat cisty DC proud a dle poctu panelu i spravne napeti by byla superlevna rychlonabijecka. Ale nikdo to neda. Natoz aby to delal Pepa na dvore.
Třeba nové pružiny, aby to bylo tvrdší a sedělo,
Třeba nové pružiny, aby to bylo tvrdší a sedělo, nějaké ty tuzingové nálepky a „spojlery“, jiná kola vytažená podložkami o dvacet čísel, různá „lízátka“ a pod. nepodceňujete je 🙂 A časem, jak se EV rozšíří a budou dostupné i levné ojetiny, tak budou i lidi, co šáhnou do SW, úpravy výkonu a pod.
Teslu asi nikdo nehackne. Jinak by to byl obrovsky pruser. Pak
Teslu asi nikdo nehackne. Jinak by to byl obrovsky pruser. Pak by se dala pres funkci summon ukrast na dalku. Nebo nahrat OTA skodlivy firmware.
OFF, primo pro
OFF, primo pro vas.
https://fdrive.cz/clanky/elektricky-lexus-se-zacal-prodavat-v-cine-pristi-rok-prijde-i-do-evropy-5312
Jo… jako druhé auto dobré, manželce by se líbilo.
Jo… jako druhé auto dobré, manželce by se líbilo. Velikostně to bude cca. jako Kona, ne? Aspoň co jsem v Lexusu koukal na UX. No ale je to Lexus, cena je „trochu“ vyšší než bych si představoval, takže si počkám pár let na ojetý. I když… člověk nikdy neví 🙂 Dík za info. Jinak, jsem zvědavý na evropskou cenu, ale nepředpokládám, že by byla jako v Číně, tady to bude dražší.
Tak já už mám dodělané asistenty (MobilEye) a jinak
Tak já už mám dodělané asistenty (MobilEye) a jinak laděný výkon motoru (V-tech)
By me zajimalo, zda EV umi po zpatku jet stejne rychle jako
By me zajimalo, zda EV umi po zpatku jet stejne rychle jako dopredu. Autopilot nejspis nebude fungovat, ale co treba tempomat? Zadni radar to nema, tak adaptivni tempomat je urcite vypnuty.
Samozřejmě zpátečka jsou jen otočené fáze motoru,
Samozřejmě zpátečka jsou jen otočené fáze motoru, tempomat je v autě standardně, ale MobilEye přidává čtení rychl. značek a upozorní na překročení rychlosti, upozornění na přejetí pruhu, na chodce a cyklisty a na výrazné zpomalení nebo brždění vpředu jedoucího auta.
Inverter bude generovat obracene tocive pole. Mechanicke
Inverter bude generovat obracene tocive pole. Mechanicke prepolovani 2 fazi tam asi nebude jako u cirkularky. Na youtube je test Tesla S max rychlost dozadu.
https://www.youtube.com/watch?v=00Nsehp7_BI
Tak to je slabota, já jsem to netestoval, jednou jsem to
Tak to je slabota, já jsem to netestoval, jednou jsem to zkoušel, jelo to minimálně 50 km/h.
Lepší? 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=y5HGnsYQsmo
Lepší? 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=y5HGnsYQsmo
To je teda borec. Ja bych to za 500m vzdal.
To je teda borec. Ja bych to za 500m vzdal.
Áááááá, chlapci se v mém popisu též našli :-),
Áááááá, chlapci se v mém popisu též našli :-), protože ještě žádný můj post sem neměli potřebu tolik komentovat….
Nechci ti upírat tvoji dopaminovou dávku z našich komentů,
Nechci ti upírat tvoji dopaminovou dávku z našich komentů, ale já žadnou FVE domam nemám
Tak já nevím o žádném takovém zákazníkovi co by to
Tak já nevím o žádném takovém zákazníkovi co by to takto zbytečně dělal.
Asi lepší oddíl, že.
Zmršit se dá všecko, čeho je dotkne ruka BFG. O tom
Zmršit se dá všecko, čeho je dotkne ruka BFG. O tom člověku dost vypovídá i to, že pro „dlaždiče“ je to je dobrý známý a príma chlap.
Taky si myslim sve o dotycnem. A o znamem toho dotycneho,
Taky si myslim sve o dotycnem. A o znamem toho dotycneho, skoda mluvit.
Můj známý zmagořil a já věřím, že dočasně.
Můj známý zmagořil a já věřím, že dočasně. Zmagoření Tvé Vendulí je bohužel totálně nevratné, ve Tvém případě je jednotkou dočasnosti obecně použitelná jednotka „jeden FURT“. A ani stupeň zmagoření není u něj a Tebe shodný. Jelikož máš potřebu být ve všem úplná jednička tak Tě ubezpečuji, že jsi debil v jednotkách světelných let. Čus, Dlaždič.
Jak se meri debilita v jednotkach vzdalenosti?
Je hezke, ze
Jak se meri debilita v jednotkach vzdalenosti?
Je hezke, ze kdyz neco nechapete, tak druhe odsuzujete ke zmagoreni a debilite. Taakze Vas nazor je spravny e bezchybny a kdo ma jiny, je debil? Toto je vec, kterou u dospelych lidi opravdu nechapu.
A to už se rozhodlo, kdo to bude stavět?
A to už se rozhodlo, kdo to bude stavět?
Jestli řeknou že Rusáci, tak si půjdu zahrát na aktivistu
Jestli řeknou že Rusáci, tak si půjdu zahrát na aktivistu a přivážu se tam snad řetězem kolem stromu.
Ano, ví, byť formálně se bude vybírat z více zájemců.
Ano, ví, byť formálně se bude vybírat z více zájemců.
No tak kdo to teda bude?
No tak kdo to teda bude?
Hádejte. Politické i technické důvody mluví dost
Hádejte. Politické i technické důvody mluví dost jednoznačně pro Rusko, ať už přímo nebo nepřímo.
Hm… tak to radši žádnou JE než od Rusáků 🙁
Hm… tak to radši žádnou JE než od Rusáků 🙁
Od Rusaku by to byla pohroma. Nastesti se ta pitomost nebude
Od Rusaku by to byla pohroma. Nastesti se ta pitomost nebude stavet hned a kdo vi co bude za 10 let.
Politické i technické důvody mluví dost jednoznačně o
Politické i technické důvody mluví dost jednoznačně o tom že Rusku bychom se měli velkým obloukem vyhnout.
Spíše bych vsadil na Brity, Frantíky nebo Korejce.
Britové možná za 10-15 let budou mít něco jako prototyp
Britové možná za 10-15 let budou mít něco jako prototyp VVER-400 z Dukovan, Frantíci neumí EPR, který je pro ČR stejně moc velký a u Korejců mluví samo za sebe to, že si to doma už stavět nechtějí.
Jakto že Frantíci neumí EPR, když se na jeho vývoji
Jakto že Frantíci neumí EPR, když se na jeho vývoji podíleli a sami ho staví.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jadern%C3%A1_elektr%C3%A1rna_Flamanville
Britové taky staví EPR ve spolupráci s Frantíky.
A velký taky není. Přesně tolik kolik se v Dukovanech plánuje.
To Korejci nedělají EPR a mají místo toho vlastní tlakovodní design APR+, kterých se po světě několik staví.
Neumí EPR, co stavba, to ostuda. Ve Francii a Finsku ostudná
Neumí EPR, co stavba, to ostuda. Ve Francii a Finsku ostudná stavba, v UK ještě nezačali stavět, ale cena už je ostudná teď.
A ano, Korejci svoje vlastní reaktory nechtějí v Korei stavět a té stavbě v SAE se teď taky nějak nedaří, mají nějaké tahanice s místními, smrdí to tam chybami při konstrukci.
A to je cena 200 mld dle většiny odborníků totálně
A to je cena 200 mld dle většiny odborníků totálně podhodnocená a realita může být až dvojnásobek a to jsem se ještě nezačali bavit o ukládání odpadu.
Ale co je úplně nejhorší, je časový harmonogram. Dle informací zde by se do konce roku 2022 měl vybrat dodavatel, 2029 začít stavět a 2037 „stříhat páska“. Takže reálně to znamená, že se bavíme o roce 2040, kdy by ty nové bloky mohly něco reálně dodávat do sítě. To je 20 let!
Za 20 let může být solární střecha a akumulátor naprosto standardní součást každé novostavby a rekonstrukce, protože to bude za pár korun a s těmi předraženými bloky se budeme moct tak akorát vyfotit.
No ale taky je to doba kdy skončí životnost starších
No ale taky je to doba kdy skončí životnost starších bloků Dukovan a spotřeba elektřiny rozhodně neklesne.
Děláte stejnou chybu,jako mnozí ostatní, že zcela
Děláte stejnou chybu,jako mnozí ostatní, že zcela ignorujete ten boom domácích i firemních solárů a akumulátorových úložišť, na jehož prahu právě jsme.
Ty domácí elektrárny na několika novostavbách bych za
Ty domácí elektrárny na několika novostavbách bych za boom nepovažoval a ty baterky skoro nikdo nemá.
Teď není situace stejná jako za 20let!
Teď není situace stejná jako za 20let!
Předpovídat situaci za 20 let je stejně důvěryhodné jako
Předpovídat situaci za 20 let je stejně důvěryhodné jako věštění z rybích vnitřností.
Ale pořád je to přesnější než očekávát žádnou
Ale pořád je to přesnější než očekávát žádnou změnu.
Tak dnes se staví hlavně s bateriemi a to tak 95% z nových
Tak dnes se staví hlavně s bateriemi a to tak 95% z nových FVE.
Babiš se koncem minulého roku vůči EU zavázal instalovat
Babiš se koncem minulého roku vůči EU zavázal instalovat do roku 2030 nových 1900MWp výkonu. To je tedy průměrně 190MWp ročně. Vloni bylo nainstalováno cca 27MWp FVE, lze tedy očekávat obrovský boom FVE.
EU se též rozhodla přidat v zelených technologiích ještě více na plynu a hovoří o tom, že zelené tech. mohou vytáhnout EU ze současné krize. Dá se z této strany očekávat ještě masívnější podpora FVE.
Ano vypadá to, že na západě od nás to chtějí po
Ano vypadá to, že na západě od nás to chtějí po koronaviru, ještě zrychlit a víc podpořit (nejen FVE a EV).
Zato Havlíček jde úplně na druhou stranu, kam asi může dojít, ví každý.
Souhlas se Ctiradem, že za 20 let bude vše jinak a za
Souhlas se Ctiradem, že za 20 let bude vše jinak a za dalších dvacet nebudeme vědět, co si s tím jaderným nesmyslem počít. A proinvestované peníze budou chybět na modernizaci sítě atd.
Aby bylo jasno, kdo solarni tunel schvalil. Za ODS ani jeden
Aby bylo jasno, kdo solarni tunel schvalil. Za ODS ani jeden poslanec nehlasoval pro prijeti zakona.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/politika-kdo-nam-zdrazil-elektrinu.A101003_121803_p_politika_wag
Mě by spíš zajímalo, kdo dostal do krizového zákona, že
Mě by spíš zajímalo, kdo dostal do krizového zákona, že mají všichni nárok na odškodnění…
Ono to bude asi ve vsech statech stejne. Kdyz nekomu
Ono to bude asi ve vsech statech stejne. Kdyz nekomu znemoznite vydelavat na chleba, tak se o nej ten co to zakazal musi postarat. Je to uplne stejny princip jako kdyz se pracujici lid vali v posteli a dostava za to prachy. Jist a platit zavazky musi vsichni, podnikatel i zamestnanec.
Jak Babiše rád nemám, tak tohle, jak udělali chápu a
Jak Babiše rád nemám, tak tohle, jak udělali chápu a udělal bych to stejně. Ten zákon je napsaný špatně a jediné o co se pokusili zachránit stát před krachem. Proto se teď hádáme o to, kdo dostane jaké odškodnění – otázka je, kolik lidí si ho zaslouží a za jakých podmínek – jak znám místní legislativu a mentalitu, tak ty, co podporu potřebují a kde by byla účelná, tak na ní nedosáhnou a vychcánci (švarcystémáci) přijdou dvakrát – a samozřejmě ji dostanou.
Mimochodem, kolem mně se nikdo nefláká ani v posteli neleží…a lidi makají dál. A mimochodem řada těch lidí, co takhle maká, najednou jede za dva – učí děti a ještě dělají do práce.
Co je podle mě nejvíc nezodpovědné, tak místo toho, aby se řešilo jak dál a připravili jsme se na další kolo souboje s virem, tak jsme si tu rozjeli vlastní žabomyší válku a rušíme jedno opatření za druhým bez základních poznatků – třeba jako první zjistit skutečnou promořenost obyvatel. Vypadá to, že křiklounům je líto, že nebyl italský scénář…a vláda prostě krizový management neumí a nemá na něj…takže podléhá..
Promořenost je nízká. Odhadem pod jedno procento. To je
Promořenost je nízká. Odhadem pod jedno procento. To je jasné. Opatření byla přijata včas.
Dnes 41 případů z 7667, takže nový rekord 0,53% nakažených v testovacím vzorku lidí, kteří cítí, že by mohli být nakaženi. Pandemie zdá se u nás končí a pokud se nic nezvrtá tak do prázdnin bude 0 nakažených. Okolní státy na tom budou snad podobně. Pak jen zajistit, aby nepřišla další vlna. Nejlépe tak, že se znepříjemní cestování do některých zemí – člověk si bude muset udělat test. Některé státy se asi budou roky promořovat, třeba v Africe. Tam je nutné zabránit volnému pohybu osob z těchto zemí a dělat testy. To samé u nás i nadále dělat testy na možné příznaky, i kdyby delší dobu vycházelo 0%.
Co se ale týče ekonomických opatření, tak to je jedna velká katastrofa. Rozdávání těm, kteří to nepotřebují, nesmyslné zadlužení, krize bude trvat možná několik let ale my se extrémně zadlužíme hned na začátku a co potom dál?
Druhá vlna přijde. Tím jsem si prakticky jistý, pokud
Druhá vlna přijde. Tím jsem si prakticky jistý, pokud nebude včas účinná vakcína.
Žádná účinná vakcína nebude, na každého to působí
Žádná účinná vakcína nebude, na každého to působí jinak a virus mutuje.
To bude jeste masakr.
To bude jeste masakr.
Virus prijde v zime spolu s chripkou. Ted je prilezitost to
Virus prijde v zime spolu s chripkou. Ted je prilezitost to odbyt v letni dobe. Udajne vitezstvi s nizkou mirou nakazeni se v zime projevi jako osudova chyba. Ostatni staty Italie, Francie, Spanelsko dopadnou lepe. Vysledek hry se stanovuje na konci hry, ne po 1. polocase.
Kéž by to byl první poločas. Historie ukazuje, že takové
Kéž by to byl první poločas. Historie ukazuje, že takové věci jsou spíš na třetiny nebo na čtvrtiny.
Vsak to jeste podporuje moje tvrzeni, ze jasot nad nizkou
Vsak to jeste podporuje moje tvrzeni, ze jasot nad nizkou promorenosti je dnes osudova chyba. Po ukonceni zapasu budeme delat dlouhy xicht. Ale s takovym trenerem ve Strakovce nemuzeme cekat nic dobreho.
Samozřejmě, že to tak je.
Jen je problém, že trenér je
Samozřejmě, že to tak je.
Jen je problém, že trenér je na baterky a dozorčí rada trenéra funguje na bázi: Trenér to dělá špatně.
Ok, dělá, tak řekněte, jak to je třeba udělat lépe podle vás – rádi vás pak zvolíme
Trenér to dělá špatně.
Jediní, kdo vylezl s nějakým nápadem je dread parta a popravdě ještě jsem to neměl čas číst, ale aspoň vylezli s něčím za čím si stojí (získávají u mě velké plus)
Uz jsem to psal. Nechat vsechny do 45 let nerusene pracovat a
Uz jsem to psal. Nechat vsechny do 45 let nerusene pracovat a ty starsi trochu vic chranit. Mladi tu nemoc musi tak jako tak prodelat a nasledky jsou vecinou mirne. Ekonomika by nepadla jako ted a spolecnost by sla pripravena do pristi zimy. S intaktni ekonomikou. Nouzovy stav v CR je nesmysl. NS maji jen ty nejvic ohrozene staty. Ale pro bolseviky je to hezka vzpominka na zlate casy pevne ruky. To je ten pravy duvod, nakrmit bolseviky a vecne zastydle.
Neznám kolem sebe nikoho s dětmi do deseti let, kdo by
Neznám kolem sebe nikoho s dětmi do deseti let, kdo by současnou situaci zvládal bez pomoci prarodičů, nebo že je jeden z rodiny na OČR.
Naopak kolem mě i za zcela normální situace je běžné, že si rodiny pomáhají na svozech a rozvozech dětí.. na čemž se nemalou mírou podílí i prarodiče – to vše by padlo, takže místo aspoň nějaké práce v kombinaci někdy na pracovišti, zbytek home office by prostě se šlo na dovolenou. Ono totiž, to co píšete je možné tak někde se stabilní pracovní dobou na osm hodin, jakmile se ale dělá práce s vysokou přidanou hodnotou (to je to, co naši ekonomiku reálně rozvíjí a dělá konkurence schopnou), tak nemůžete čekat, že pravidelně budete ve čtyři doma na gauči…a nejsou družiny ani školky, aby fungovaly od nevidím do nevidím a kroužky pro prcky jsou často od dvou od tří..a musíte je tam osobně předat a vyzvednout.
Nouzový stav máme kvůli špatně napsaným zákonům, kdyby je tahle a předchozí vlády za posledních dvacet let napsali dobře, tak by třeba nebyl problém nakoupit nutný zdravotnický materiál bez výběrových řízení – dneska i na takovouhle samozřejmost bohužel musíme vyhlásit nouzový stav.
Skoly jsou problem, je tam hodne starych ucitelu. Ty by
Skoly jsou problem, je tam hodne starych ucitelu. Ty by nemohli pracovat. Pokud by mladi ucitele nezvladli uceni, mohli by poslouzit jako „animatori“ aby zabavili deti. Jak skolni, tak predskolni. I kdyby mel jeden animator na starosti treba 60 deti, porad lepsi nez dnesni stav. Takova doba potrebuje netradicni reseni. Ale dnes ucitele nic nedelaji a deti to same. To je fakt nesmyslny stav.
Asi nemáte malé děti co?
Učitelé dělají – pravidelně
Asi nemáte malé děti co?
Učitelé dělají – pravidelně mají děti online výuku po telekonferenčních platformách. Děti mají každý den úkoly, které zejména na prvním stupni, s nimi rodiče dělají, pak se to scanuje a odesílá učitelům ke kontrole – běžně to zabírá někomu z rodiny 4-5 hodin času denně!!! Ten dotyčný se pak obvykle sebere a jede do práce, nebo jde pracovat home office.
A animátoři – 60 dětí? Zažil jste to někdy, znáte normy, kolik může být dětí na „vychovatele“? Navíc první a jediná obrana proti pandemii je nevytvořit velké skupiny. A pořád pokud tohle nezavede dvanáct hodin denně, tak nemáte vyřešeno jak děti odpoledne…
Máte pravdu v tom, že tato doba vyžaduje netradiční řešení a ze všech špatných nejlepší řešení je nechat děti doma se učit a jet v náhradním režimu firmy – ono totiž to malé šesti, sedmi, osmileté dítě chápe, že se nakazit může, že někoho nakazit může a že to může být problém…úplně nechápe pravděpodobnost, ale zato se umí hodně upřímně bát…a umíte si představit školy plné vystresovaných dětí?
Studie ukazuji, ze deti viry ani nesiri pokud se u nich
Studie ukazuji, ze deti viry ani nesiri pokud se u nich prokazaly a jsou zazracne imunni.
Nejsou immunní – mají snazší a často bezpříznakový
Nejsou immunní – mají snazší a často bezpříznakový průběh, takže můžou být v klidu přenašeči, aniž by o tom věděly.
Nebo taky stačí drobná mutace, protože se ten vir dostane do dětí, kde bude mít kamaráda a vytvoří si dětské provedení a bohužel to vypadá, že se možná něco takového právě děje:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8260399/NHS-issues-doctors-urgent-alert-coronavirus-related-condition-children.html
Mimochodem znáte nějakého rodiče, co vystaví své dítě většímu riziku, než je nezbytně nutné? A zrovna v téhle situaci poslat děti jen tak do školy, když se o tom viru skoro nic neví, mi jako neakceptovatelné riziko přijde.
Tak v zime to bude mnohem horsi. No nic, lid to tak urcil.
Tak v zime to bude mnohem horsi. No nic, lid to tak urcil.
Ano s velkou pravděpodobností to bude od podzimu problém a
Ano s velkou pravděpodobností to bude od podzimu problém a musíme se na něj připravit. Proto říkám, že teď vše honem obnovit a pustit na výkon. Nechat to jet na volnoběh s řízenýma ztrátama – takhle se to pokusíme restartovat a pak při druhém kole si zopakujeme ztráty, které pro jistotu umocníme zkušeností.
Stačí se podívat na pandemii Španělské chřipky – na jaře proběhla vlna..otřel se pot, pokračovalo s normálním šílenství doby, přes léto se to utlumilo namixovalo a na podzim a v zimě se nestíhali divit, zabralo až … ano překvapivě separace lidí… stejně jako předtím při morových ranách…
jsou dvě možnosti: ten vir zmutuje a buď zmutuje do agresivní formy – pak je třeba separovat, aby nevymřeli všichni, nebo zmutuje do méně a méně agresivní formy, pak je třeba separovat, aby se nesetkali dva viří kamarádi, kteří by mohli zmutovat do agresivní formy.
V tuhle chvíli než vyskočit z opatření a začít kravnout je třeba čekat – podle všech simulací se rozhodne kolem devadesátého dne pandemie, jak se to ustálí…pro ČR je to přelom května a června…zatím vše konverguje k tomu, že to tak opravdu bude. NA to bych směřoval rozmělňování opatření a chystal způsob, jak se připravit na další vlnu – a to jak na přímé linii (zdravotnictví), tak ekonomiku, zásobování, průmysl, školství…
teď se zcela ukázalo jak je globalizace na nic – je třeba být v případě potřeby v klíčových věcech soběstační…není akceptovatelné zopakovat průser, že výrobu ochranných pomůcek drží nad vodou modelářské tiskárny, sice je máme a je to možné, ale to není koncepce pro druhou vlnu
3D tiskarny tisknou z cinskych filamentu.
Delba prace v ramci
3D tiskarny tisknou z cinskych filamentu.
Delba prace v ramci EU je ok. Cinu jako nepritele bych vyseparoval. Ted musime vsechnu vyrobu stahnout do EU a zacit u sstrategickeho zbozi. Jeste ropu z USA vymenou za bezcelny pristup na US trhy a bude zase dobre. rusko a cinu odstrihneme, jsou to skudci.
Nemáte pravdu, z čínského filamentu se s udržitelnou
Nemáte pravdu, z čínského filamentu se s udržitelnou kvalitou tisknout nedá, i proto si třeba Průša udělal průšament, další je mladeč… větší problém je, že bez Číny se nepostaví 3D tiskárny, motory, řemeny, arduino, drivery, trapézové tyče, koncáky atd je většinou s číny
Jinak souhlas – deset let jsem tvrdil, že cpát výrobu všeho do Číny je chyba a čas mi dal za pravdu. Strategické zboží zpět, nastavit politiku made in EU – chceš dodávat do EU? Ok, tak 60 procent vyrobeno v EU – stejně jako to mají USA a jako to má Čína
Ten Prusament se vyrabi doopravdy v Evrope, nebo se to necha
Ten Prusament se vyrabi doopravdy v Evrope, nebo se to necha vyrobit v Cine a tady se to jen previne a onalepkuje?
Treba jako spotrebice Eta. Kazdy si mysli, ceska vyroba a ono made in China. To same Tescoma a jine ceske znacky ktere se prezentuji jako ceska kvalita.
Někde mají na stránkách, jak kontrolují proměnlivost
Někde mají na stránkách, jak kontrolují proměnlivost průměru vlákna na každé stránce – o víkendu jsem na to narazil. Takže pokud si s tím takhle hrají, tak věřím, že to dělají tady – na druhou stranu, pokud chce na tiskové farmě rychle a ve shodné kvalitě jet díry na tiskárny, tak mu nezbývá nic jiného. Jakmile třeba člověk dá do tiskárny čínský gembird od zeleného mimozemšťana, tak je hned poznat jak je průměr proměnlivý a někdy podavač přeskočí. S průšamentem a Mladečem se mi to nestalo (ale cena je někde jinde – prostě co je třeba na oměření a tak, tak klidně s gembirdem, na čisto s něčím lepším), stejně jako se mi s nimi neudělal pucek na trysce – ale zase tisknu jen PLA a PETG, do dobrodružství ABS a Flexi se nepouštím.
Jo Eta je tím známá, máme jí doma na Blacklistu. Ono je třeba si nedělat iluze spousta firem to tak dělá, ale třeba Abrex už snad couvá z Číny, že ty autíčka nedokázali dělat v potřebné kvalitě.
ono aj s tými štúdiami je to vachrlaté.§
tá pani
ono aj s tými štúdiami je to vachrlaté.§
tá pani virologička z česka na začiatku, keď sa nevedelo o čo vaste ide zrozumiteľe popísala aj tú detskú „odolnosť“ – zjadnodušene, deti majú stále nejaký vírus v sebe a údajne ak máte jeden, ste ním proti ostatným chránený, takže ak má decko „sopeľ“, c19 má smolu, ja si odvtedy pestrujem tú svoju nádchu.
a keďže máme odporúčania nestretávať sa, nik nevidí starého sopľavého …
🙂
Mam male deti, dokonce jsem volal rediteli a pak ucitelce pres
Mam male deti, dokonce jsem volal rediteli a pak ucitelce pres IT a navrhoval jim zprovozneni vyuky pres Teamsy zdarma. Nemaji zajem. Tchyne je ucitelka na prvnim stupni (ma ctvrtaky), taky neuci interaktivne a dokonce tvrdi, ze nemaji takhle vzdalene probirat novou latku, ale pouze opakovat. Z toho je videt, jaky probiha ted ve skolstvi zmatek. Misto aby ministerstvo udelalo koncepci, vyskolili prislusne lidi, vse sjednotilo. Co na tom ministerstvu delaji?
hezký, tak u nás to tu je, že školy tvrdí, že mají od
hezký, tak u nás to tu je, že školy tvrdí, že mají od ministerstva doporučení používat ZOOM a jedou třikrát – čtyřikrát týdně telekonference…já se ptal proč ne teams, proč ne skype, či třeba google class, bylo mi řečeno, že zoom, jedou na tom naše děti ze široké rodiny i pracovního okolí. Dokonce tak přes to jedou i nějaké ZUŠky. Do toho samozřejmě každému chodí každý den úkoly na další den, vypracovat, nafotit odeslat. A chodí i úkoly na tělocvik a výtvarku.
U našich prcků jsem přesvědčen, že takto intenzivní výuka jim dává víc, jak sedět ve třídě (samozřejmě krom sociálního kontaktu), neb ve třídě jim stačí, tak deset min pozornosti z hodiny, tady je to celé o nich.
Já všechna ta opatření studuji poměrně detailně,
Já všechna ta opatření studuji poměrně detailně, protože to mám tak nějak v popisu práce v jedné ze svých činností. Takže občas narazím na perly, o nichž se nesmí mluvit, ani psát. Ale sem tam se to podaří. Takže se všichni plácají po zádech a média v čele se státní ČT1 ukazují učení dětí přes web, dokonce dnes online a 4 naráz.
Jenže pravda je taková, že na ZŠ má pořádný internet a PC doma jen 30% domácností a u SŠ je to 60%. Přeloženo 70% dětí ze základky nemá šanci se online nijak učit a 40% středoškoláků také. Ale o tom se zjevně psát nesmí. A to už pominu domácnosti, kde je jedno PC na němž musí dělat home office muž či žena v době, kdy by se na něm mělo učit dítě. V lepším případě je to firemní stroj, v horší (moje žena např.) soukromý stroj (a firma home office zprovoznila horko těžko až v polovině dubna).
Prostě ne každý má už roky doma jako já internet placený firmou, komplet vybavení od firmy včetně barevné laserovky se vším spotřebním materiálem a vše firmou hrazené. Nehledě na to, že se mi tu válí historicky celkem 6 notebooků a 2 pevné PC pro 4 lidi (starší máme jako zálohu, nevyhazujeme je, jen když je zapnu, tak 6 hodin běží aktualizace Windows a Office, o antiviru nemluvě). Jsme ale výjimka, i daleko bohatší domácnosti, kde třeba rodiče jsou manažeři nebo právníci nebo doktoři takto technologicky vybavené nejsou.
Tyhle věci přístup vlády vůbec nereflektuje.
O ceskych zakonech skoda mluvit. Uz jste nekdy videl dobry
O ceskych zakonech skoda mluvit. Uz jste nekdy videl dobry cesky vytvor? Ale lid si je naprosto jisty, ze jsme ve vsem nejlepsi. Ale i ten Plzensky Prazdroj, teda Urquell musel vytvorit bavorsky sladek. Do te doby meli v Plzni patok.
Ale jistě, že jsem viděl dobrý český výtvor. Stejně
Ale jistě, že jsem viděl dobrý český výtvor. Stejně tak jako vyprávět si, co češi nedokázali…a že to tady museli přivést Němci a bla bla… Třeba taková puška Little John pěkně otrávila Rommelovi bitvu u ElAlameinu – Janeček (Jawa) ;o).
Nebo co třeba čeští skláři, výrobci hudebních nástrojů? Nebo chcete-li Plzeň, tak škodovka – jistě už za první republiky měla kapitál francouzských bank a spoustu dalších věcí, ale to, co se tam vyrábělo dělali místní lidé… a pokud je to pro někoho domov, tak popravdě je jedno, jestli je z Bavorska, nebo Čech, je prostě „místní“.
Ono, když by si nechal celý národ udělat testy, kolik z nás jsou asi češi z kmene čechů, co přišel pod Říp? Už jen k poloze republiky jsme všichni docela zajímavá národnostní a kmenová křižovatka..
Mimochodem, myslíte, že ZF, BMW nebo jakákoli americká firma stojí jen na jednom národu?
Lidé žijicí v tomhle státě jsou vcelku schopní, šikovní a pracovití, bohužel velké procento z nich jsou prospěcháři a naivové a do vedení se pak dostává vysoké procento nemehel, co ze svého hnízda slušné lidi vždy pro jistotu vyštípou.
Myslet si, že pandemie je za námi je vrhol naivity. Druhá
Myslet si, že pandemie je za námi je vrhol naivity. Druhá vlna přijde. A musíme být na ni náležitě připravení a to tak, aby výsledné ztráty na životech a v ekonomice byly minimalizovány… jistě teď se křičí, že tohle a tamto a hned uvolnit…ale pokud nebude příprava na druhou vlnu i za cenu, že teď ekonomika bude pár měsíců na volnoběh, tak se pak budeme divit…a ekonomice volnoběh jen prospěje, protože posledních několik let se přehřívala a došlo ke krizi tak jako tak..možná ne letos na jaře, ale o pár měsíců dýl.
On by ten zákon bez toho neprošel. Co byste dělal, když
On by ten zákon bez toho neprošel. Co byste dělal, když Vám nařídí zavřít firmu ale závazky Vám zůstanou? Hodně lidí má v paměti komančské svině, co lidem zabavily firmy a živnosti, fabriky a baráky a vybavení a zásoby, ale dluhy u bank jim nechaly. Hodně z nich to ještě přesouvaly na své děti, narozené až o deset a více let později. Bolševik nic neodpustil.
Babišovo chování je stejné, je stále nutné lidem připomínat, že ze všech stran vzniklí anonisti jsou u moci drženi socialisty a komunisty, tedy máme tady bolševickou vládu se vším, co k tomu patří.
No to je sice hezký, ale nás hlavně zajímá kdo s tím pak
No to je sice hezký, ale nás hlavně zajímá kdo s tím pak 2 rok nic nedělal na zdržoval dokud si jeho kámoši nepostavili ty elektrárny? To byl ten hlavní průser. >:-(((
dám sem jeden starý post vod Alexe
„Penězovod“ – tedy
dám sem jeden starý post vod Alexe
„Penězovod“ – tedy dotace na podporu fotovoltaiky – sice potenciálně „vytvořila ČSSD“ – tedy uzákonila v r. 2005 koalice v čele s ČSSD, jak ale jasně vyplývá z článku, tehdy o nic nešlo, vzhledem ke zcela minimálnímu instalovanému výkonu. Ten začal prudce stoupat až o pár let později. Přitom v r. 2006 již vládla ODS (tuším 35 %), v období 2009 – 2010 úřednická vláda Jana Fischera (jmenoval Klaus, 8 ministrů z ODS) a pak vláda Nečasova (13 z 18 ODS). Až tyto vlády, zejména Topolánkova ODS, zcela trestuhodně zanedbaly výrazný vzestup instalovaných výkonů a zároveň prudké snižování nákladů, a nijak na to nereagovaly. Kdyby se tak stalo, tedy zásadní omezení dotací pro nově instalované fotovoltaiky, jak to probíhalo v Německu,
tak by se platily ty ohromné příspěvky jen těm několika málo prvním elektrárnám z těch prvních let.
Instalované výkony (MW, cituji)-
2007 3,4
2008 39,5
2009 464,6 !
2010 1959,1
Takže vláda ODS (Topolánek) mohla (a musela) zareagovat již v roce 2008 (nárůst desetinásobný, klesající investiční náklady), nejpozději však v roce 2009!! Pokud by se v tom roce příspěvky příp. zcela zrušily a výkupní ceny snížily, platili bychom dnes (a dalších 20 let asi tak desetinu. Nehájím vůbec ČSSD (nikdy jsem ji nevolil), ale tady je na vině kmotrovská vláda ODS.
Je to více méně tak jak popisuješ.
Ale největší
Je to více méně tak jak popisuješ.
Ale největší „sranda“ je, že ti anonymní majitélé (poslanci, lobisti) to už v roce 2011-2012 prodali čezu a tak peníze dostaly hned a nemusí čekat a bát se, že s tím stát zpětně něco bude brát.
🙂
Babis ted vykrikuje jak ty dotace seskrta a usetri miliardy.
Babis ted vykrikuje jak ty dotace seskrta a usetri miliardy. Ted ze to musi jeste posvetit PS a Senat. Pritom tajne doufa, ze to pri hlasovani neprojde. Pak se bude ohanet tou zlou opozici a hazet vsechnu spinu na ne. Pritom se klepe, aby v pripade ze to projde, CR nebyla v arbitrazich odsouzena k vyplate odskodneho. Babis cili na dolni spodinu. Ta mu jeho zvasty zere a jasa. Tato vlada je nestesti. A dolni spodina jak by smet.
OFF
Šef VW v uniklém interním emailu přiznal, že ho
OFF
Šef VW v uniklém interním emailu přiznal, že ho náskok Tesly v SW velmi trápí a přiznal že systém Autopilota Tesly je daleko před kýmkoliv jiným.
https://electrek.co/2020/04/27/vw-admits-tesla-lead-software-leak-internal/
Ale to si cvrdlikaji vrabcaci uz nekolik let :-))
Ale to si cvrdlikaji vrabcaci uz nekolik let :-))
Ale teď to máš od hlavního pštrosa 🙂
Jsem teď v
Ale teď to máš od hlavního pštrosa 🙂
Jsem teď v poslední době sledoval několik prezentací Andreje Karpatyho, ředitele Tesly přes AI. A je to vážně mazec.
Jo je to fakt mazec. Lidi z dinosaurskýho autoprůmyslu jsou
Jo je to fakt mazec. Lidi z dinosaurskýho autoprůmyslu jsou zaseklý furt jen v těch plechovkách a svět kolem nich uhání světelnou. Zjištovat teprve teď co se vlastně děje je už kurva pozdě… Ti pitomci měli vyházet celá oddělení svejch darmožroutskejch futurologů, trendseterů a manažerů zodpovědnejch za plánování a sledování konkurence, kteří jsou přebohatě placený za to aby jim neuniko nic co je může ohrozit.
https://www.youtube.com/watch?v=hx7BXih7zx8&t=1125s
„Éra klasických automobilek skončila,“
Herbert
„Éra klasických automobilek skončila,“
Herbert Diess
Volkswagen CEO
1/2020
https://www.autoweek.cz/cs-aktuality-diess_era_klasickych_automobilek_skoncila-8842
Takhle jeden Němec z autoprůmyslu před rokem komentoval jak
Takhle jeden Němec z autoprůmyslu před rokem komentoval jak jim ujel vlak.
„I spend most of my life helping to perfect production of ICE. In Germany and in the USA. While this was going on we missed what Tesla did. EV and autonomous cars. The German (and the Big Three in the USA) are now playing catch up. I am surprised that happened. OTOH I was part of that and had no idea.
The Chinese will push this ahead relentlessly for their own reasons. German auto makers better whatch this. The Diesel disaster did hurt Germany in more ways than one.“
-5/2019
https://www.youtube.com/watch?v=5hD03AGHpzQ&feature=youtu.be
OFF
Tesla začala s hromadným upgradem HW autopilota z 2.0+
OFF
Tesla začala s hromadným upgradem HW autopilota z 2.0+ na 3.0. Tento upgrade dostane zadarmo každý, kdo si zaplatil za Full-Self Driving.
Zřejmě se konečně dostane na ten velký update.
https://pbs.twimg.com/media/EWn2R-vUMAYb4GU?format=jpg&name=large
Už jste se někdo registroval ?
Už jste se někdo registroval ?
Zkusim dnes vecer.
Zkusim dnes vecer.
Tak dej vědět, jak to šlo, jsem ňáko zmoženej a ve stavu
Tak dej vědět, jak to šlo, jsem ňáko zmoženej a ve stavu částečné hybernace, nechce se mi do toho.
Jarni lenost. Pardon, letni unava :-))
Jarni lenost. Pardon, letni unava :-))
Obojí je správně, navíc poskakování po lešení při
Obojí je správně, navíc poskakování po lešení při opravě střechy, fasády a podbití na což nebyl posledních patnáct let čas. No ňák se teď zabavit musím. Ale bolí to 🙂
Prace slechti cloveka, ale krivi telo. Bacha na pad do hlubin.
Prace slechti cloveka, ale krivi telo. Bacha na pad do hlubin.
Registrace futur e go sla jak po masle. Chteji cislo cipu a
Registrace futur e go sla jak po masle. Chteji cislo cipu a cislo kreditni karty vcetne CVV cisla. Snad to nekdo necmajzne a nezneuzije. Pak se to potvrdi pres link v emailu a hotovo. Dal jsem si tarif za 200 Kc/mesicne s 36kWh v cene.
Kdybych umel cist, mohl jsem si usetrit cas. Na playstore jsem nemohl najit tu jejich aplikaci… Pritom zde pisou, ze app bude az za tyden.
Díky, zítra to zvládnu 🙂
Díky, zítra to zvládnu 🙂
Tak jsem to spáchal taky. Díky tobě bez hledání apky 🙂
Tak jsem to spáchal taky. Díky tobě bez hledání apky 🙂
Super. Uz jsem se obaval ze na vsechny nabijecky zustanu sam.
Super. Uz jsem se obaval ze na vsechny nabijecky zustanu sam. Tak uz jsme dva.
Podle cisla digitalni smlouvy je nas daleko vic…
Podle cisla digitalni smlouvy je nas daleko vic…