Logport Prague West Jinočany u dálnice D0 sází na alternativní zdroje energie. Vyrábí elektřinu ze slunce, splachuje dešťovkou a nově má nabíjecí hub ČEZ.
Šestice vysoce výkonných stojanů umožňuje díky použití tzv. dělené technologie a vzájemnému propojení nabídnout na jednom dobíjecím bodu zdvojený výkon až 350 kW v případě, že vedlejší stojan není obsazen.
SOUVISEJÍCÍ: Elektromobily v ČR: registrace rostly letos o 45 %, nabíječky drží krok
Každá dvojice ultrafastů tak dokáže nabídnout buď výkon 2×175 kW nebo 1x 350 kW. Unikátní dobíjecí stojany ABB zkracující čas pro dobití e-aut jsou řidičům k dispozici na 21. km pražského dálničního okruhu u Jinočan.
V novém areálu Logport Prague West je spustil ČEZ, který chce do konce příštího roku postavit nejméně 85 ultrafastů a nabízet v síti minimálně 20 ultrarychlých lokalit, kde řidiči dobijí většinu baterií e-aut do 10 minut. Stanice vznikají díky Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.
„Neustálé zkvalitňování veřejné dobíjecí infrastruktury a zvyšování počtu a výkonu dobíjecích stojanů se neobejde bez spolupráce s širokou sítí infrastrukturních partnerů. Jsme rádi, že rozvoj elektromobility podporují firmy jako Logport Development, které nabízejí vhodná místa poblíž frekventovaných dálnic a současně vytvářejí kvalitní zázemí i pro řidiče cestující k nim za obchodem a zábavou. Chceme, aby u ČEZ řidiči i nadále dobíjeli v průměru nejrychleji. To zajistí jen výstavba dalších ultrarychlých stanic o výkonu nad 150 kW, jaké spouštíme právě v areálu Logport. Do konce příštího roku jich chceme nabízet až 110. Výkon celé sítě za rok navýšíme o více než 40 procent, až na 70 MW,“ uvedl Tomáš Dzurilla, ředitel elektromobility ČEZ.
zdroj: tisková zpráva, vlastní
a 8 x 50 kW už je asi rochu nuda u dálnice
Ještě by bylo dobré napsat kolik tam to nabíjení bude stát.
No a já mám novou 60 kW nabíječku v Moravské Třebové. Bez dotace !!
Možno spustit přes EVmapa a nově je tam také nainstalován bankovní terminál pro ty co na EVmapa nejsou, tak můžou zaplatit bankovní kartou.
:))
Fandim vam, ale pro me trochu daleko. Ale kdo vi, treba jednou pojedu smer Morava.
Díky, dnes jsem zprovoznil DC 40kW nabíječku v Olomouci.
Má jen CCS. Ale umí nabíjet 40 kW i při malém napětí.
Moje EV se nabije z 10-80 % za 30 minut a nabití za 10 minut, jak je psáno v textu je trochu scifi.
Není to sci-fi. Pracuje se na tom a bude to. Jakou máte architekturu baterie? Jaký typ? Nejnovější 800V baterie zvládají nabíjet v rozsahu 5-80% s celkem plochou nabíjecí křivkou až 3C (tj. u 100kWh baterie to máte asi za 20min). Ani 6-10C není nemožné.