Mladoboleslavský závod největšího českého výrobce automobilů Škoda Auto modernizuje kompresorovou stanici.
Dva nejstarší kompresory na výrobu stlačeného vzduchu v továrně Škoda Auto v Mladé Boleslavi budou nahrazeny novými turbokompresory s vyšší účinností a výkonem 10000 Nm3/h a 5000 Nm3/h. Sloužit budou pro výrobu stlačeného vzduchu, který je nutný pro pohon výrobních linek i strojů.
Zakázku realizuje společnost ČEZ Energetické služby, dcera ČEZ ESCO. V současné době probíhají přípravné realizační práce. S předáním díla se počítá na konci letošního roku.
„Pro výrobní závod Škoda Auto v Mladé Boleslavi provozujeme celkem šest kompresorů. Dva z nich jsme se nyní rozhodli nahradit modernějšími, a zlepšit tak spolehlivost dodávek stlačeného vzduchu do závodu,“ Ing. Jaromír Vorel, jednatel společnosti ŠKO-ENERGO, která má na starosti energetiku ve Škoda Auto.
„Společně s ČEZ ESCO jsme také navrhli optimální řazení zdrojů, aby došlo ke splnění všech požadavků na stabilitu, bezpečnost a kvalitu dodávky. Zároveň jsme zajistili snížení spotřeby elektřiny na vyrobenou jednotku stlačeného vzduchu.“
Všechny stroje budou napojeny na dispečink, který bude monitorovat jejich funkce a vyhodnocovat parametry výroby. Stlačený vzduch v závodu pohání obráběcí stroje, výrobní linky, a další technologie. Na kvalitu a bezpečnou dodávku stlačeného vzduchu jsou ve ŠKODA AUTO kladeny ty nejvyšší požadavky.
„Instalované technologie jsou nejmodernější svého druhu a jejich instalací zákazník nejen zvýší spolehlivost provozu, ale také sníží provozní náklady. Zajistíme i úpravu řazení kompresorů a optimalizaci celého systému,“ vysvětluje generální ředitel ČEZ Energetické služby Michal Pastušek.
„Skupina nejstarších zdrojů bude následně převedena do pohotovostní zálohy, pro případ poruchy nebo zvýšené potřeby. Pětiletou návratnost investice zákazníkovi garantujeme přímo ve smlouvě. Odpovědnost za úsporu je tedy plně na nás.“
Odhadovaná energetická náročnost celého kompresorového hospodářství klesne po zavedení všech těchto opatření o 10 %. Úspora elektřiny by měla dosáhnout 4000 MWh/rok. To se rovná průměrné spotřebě 1150 domácností.
Formát EPC (Energy Performance Contracting, česky garantované úspory se zaručeným výsledkem) je druh smlouvy, ve které dodavatel zákazníkovi přímo garantuje dosažení konkrétní a měřitelné výše úspor. Pokud by byly finální úspory nižší, musí dodavatel finanční rozdíl doplatit.
Nebylo by taky od věci se zaměřit na jejich motorizaci co
Nebylo by taky od věci se zaměřit na jejich motorizaci co se týče 1.0 to se jim moc nepovedlo ale rvou to všude
Nemohu jako elektromobilista posoudit. Ale pokud je pravda,
Nemohu jako elektromobilista posoudit. Ale pokud je pravda, že dělají sračkomet a ještě blbě……
Co kdyby raději škodovka pracovala na nových motorizacích?
Co kdyby raději škodovka pracovala na nových motorizacích? Jelikož to co poslední dobou vyrábějí nestojí za nic. Nevíte co je to za módu dávat všude 1.0 – 1.5 objemy a nebo do RS cpát ropu? Já to prostě nechápu.
Pššt, nerušte je, oni přeci připravují tu elektro
Pššt, nerušte je, oni přeci připravují tu elektro revoluci. Sice jen v oddělení marketingu, ale zato makaj. Každý měsíc tiskovka, video, obrázky, vize. Nějaké objemy a RS je nezajímají 🙂
K žalobě na Volkswagen se v Německu připojilo přes
K žalobě na Volkswagen se v Německu připojilo přes 300.000 lidí
idnes.cz/auto/zpravodajstvi/zaloba-nemecko-diesel-tdi-dieselgate-emise.A190103_135529_automoto_fdv
To bych chtěl vědět, jak staré a efektivní byly ty
To bych chtěl vědět, jak staré a efektivní byly ty kompresory převedené do zálohy.
a kolik by byla úspora, kdyby se auta pro Němce vyráběla v
a kolik by byla úspora, kdyby se auta pro Němce vyráběla v Německu a pro Poláky v Polsku?
Žádná, páč by to tady vypadalo jak za komančů ty hňupe!
Žádná, páč by to tady vypadalo jak za komančů ty hňupe!
nějaký slušný argument by nebyl? Co tak nedávat neustále
nějaký slušný argument by nebyl? Co tak nedávat neustále další důvody komančům zopakovat kolo dějin? Pořád nevidíme spirálu? Jelikož jsi mladší tak na zdraví. Kdo chce kam, chuj s ním.