BYD představuje nejdelší kloubový elektrobus na světě K12A

auto elektrobus elektrický autobus BYD K12A

Elektrické autobusy mají už dnes v Číně reálný dopad na dovoz ropy. V domovském Šenčenu aktuálně společnost BYD představila nový typ K12A s délkou 27 metrů a kapacitou 250 pasažérů.

Zatímco Evropa a USA elektrobusy teprve pomalu nasazují po jednotkách či desítkách kusů, v Číně netroškaři – jezdí jich tam statisíce.
foto: BYD

V Číně dnes jezdí hodně přes 400 000 elektrobusů, což je odhadem 99 % všech elektrických autobusů na světě. Jen město Šen-čen jich má přes 16 000. Každý rok se v Číně prodá kolem 100 000 nových elektrických autobusů.

Protože elektrobusy slouží každý den, celý den, přepravují každý desítky pasažérů a nahrazují stroje, které mají spotřebu kolem 50 l/100 km (i více), ve výsledku se na zlepšení kvality ovzduší podepisují výrazně více, než osobní elektromobily (které tak jako tak většinu času stojí).

Nová elektrobus BYD K12A má délku 27 metrů, dva klouby a kapacitu 250 pasažérů. Max. rychlost je 70 km/h a dojezd 300 km na jedno nabití. Podle BYD jde o nejdelší elektrobus na světě. Podle prvotních informací je určen pro Kolumbii.

18 komentářů u “BYD představuje nejdelší kloubový elektrobus na světě K12A”

  1. V Číně je 100 měst s více než 1 MEGA obyvatel
    V Číně je 100 měst s více než 1 MEGA obyvatel 😉

    theguardian.com/cities/2017/mar/20/china-100-cities-populations-bigger-liverpool

    cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%ADch_m%C4%9Bst_v_%C4%8C%C3%ADnsk%C3%A9_lidov%C3%A9_republice

    Evropa = 0,5 MILIARDY obyvatel
    Čína = 1,4 MIlIARDY obyvatel :))
    ČEZko = 0,01

    Rusko = 0,14
    USA = 0,32

    INDIA = 1,34 MILÝHOJARDY ;)) to jen tak pro zajímavost soudluzi abyste věděli kdo tady šéfuje ;)))

      1. Dobrý den, přidejte, jen typů SOR NS12 electric je po ČR
        Dobrý den, přidejte, jen typů SOR NS12 electric je po ČR skoro 30 (HK, Olomouc, 3ČSAD), vozů SOR EBN odhadem tak 20. V Třinci je 10 Škodovek, v ČB 11. Tj. minimálně 70 elbusů. Do toho hromada parciálních trolejbusů s trakčními bateriemi.

    1. Tady je článek , kde píšou že v 19 nějvětších
      Tady je článek , kde píšou že v 19 nějvětších dopravních podnicích jich je dohromady 45.
      fdrive.cz/clanky/elektrobusu-jezdi-v-tuzemske-mhd-zatim-pouze-desitky-3543
      Z toho 23 jezdí v Hradci Králové, ostatní dopravní podniky to zatím spíš jen testujou. Ale jsou i v menších městech mimo těch největších 19 podniků. Třeba v Hranicích mají 6ks v Trutnově 4ks, atd…
      Parciální trolejbusů, pak jezdí asi podobné množství (nejvíc asi v HK a PCE).
      Tady je pak článek k Hradecké MHD, kde píšou, že od uvedení prvního elektrobusu do provozu v roce 2013, jim klesla kapacita baterie o 1,76%. Což je pěkné číslo.
      idnes.cz/auto/zpravodajstvi/hradec-kralove-elektromobilita-autobus-flotila-elektrobus.A180824_144552_automoto_taj

    1. Couvat se stim bude stejne jak se ctyrkolovou vleckou, jen je
      Couvat se stim bude stejne jak se ctyrkolovou vleckou, jen je to delsi a neprehledne, ale to muzou resit kamery na konci. Proc se to neda poradne odtahnout? Mimochodem, jak byste resil dopravni komplikaci, ktera znemozni jet saline? Budete s salinou couvat (kam az?), nebo ji odtahnete bocni ulickou? Osobne se mi toto zda flexibilnejsi jak saliny.

Napsat komentář