BYD e6 – zvýšení dojezdu ke 400 km

Čínská automobilka BYD od roku 2010 vyrábí elektromobil BYD e6. Ten nabízí oficiálně dojezd 300 km, reálně kolem 220 km. Teď automobilka chystá zvýšení dojezdu auta ke 400 km, reálně tedy na 320-350 km.

Elektromobil BYD e6 získá nově dojezd papírově kolem 400 km, reálně přes 300 km
foto: BYD Auto

Elektromobil BYD e6 se už přes čtyři roky prodává především doma v Číně, ale nijak slavné to s ním není. Zatím se ho tam prodaly tisíce kusů a pár tisíc kusů také v zahraničí, především Evropě.

Nová verze elektromobilu pro rok 2016 označovaná BYD 7006BEVH získá větší baterii. Její kapacita stoupne z původních 60 kWh na 82 kWh, a to díky zvýšení energetické hustoty na 150 Wh/kg z původních 117 Wh/kg (na úrovni článků).

Stoupne tím pochopitelně už tak značně vysoká i hmotnost auta, z 2380 kg na 2420 kg. Samotná baterie bude vážit 700 kg; původně vážila o 100 kg méně.

Jde o čínskou odpověď na skutečnost, že i ostatní světové automobilky vyrábějící elektromobily připravují zvýšení dojezdu, resp. kapacity baterií, na přibližně 320 km. Jenže nový Nissan Leaf, Chevrolet Bolt i Tesla Model 3 mají přijít na trh až za dva roky, zatímco nové BYD e6 se objeví nejspíš už letos!

Čínská auta, natož elektromobily, nicméně obecně nemají ve světě zatím nijak velký ohlas, a to s jedinou výjimkou – elektrobusů značky BYD. Těch se úspěšně prodávají stovky a tisíce do celého světa. Dá se očekávat, že zlepšení parametrů baterií se pozitivně promítne i do oblasti elektrických autobusů.

16 Comments on “BYD e6 – zvýšení dojezdu ke 400 km”

  1. Velká Čína. At si říká
    Velká Čína. At si říká kdo chce co chce. At mají Čínané kvalitu svých výrobku jakoukoli, Češi i Slováci přes podobnou uroven vzdělání, jim toto mohou závidět. V teorii jsme možná srovnatelnými, v praxi nikoli. Bydu je srovnatelná sorka v busu, v osobních vozidlech jsme odkázáni na cizí výrobce. Je to dobře nebo špatně.

    1. to je problem realnosti
      to je problem realnosti domaceho trhu kde zacinas. dostupne zdroje regionu a kupna sila absolutne vylucuju akykolvek konkurencny boj ktory sa da vyhrat.

      Skutocne tu mnoho ludi zacalo, malo svoje znacky, optimalizovane ceny a pod, ale ako dlho sa udrzali, kto stal doma o ich vyrobu ? distribuciu ?

      Dokonca to nefunguje ani v malom, na CZ upravene doopravene skutre na baterie, su strach a bieda. elektrobicykle si ledva skrtnu, nie to este tie bezne.

      realita jednostopakov aj v azii je jednoducho taka ze tie baterie su casom na prd, to je holy fakt, oproti ich spalovacim verziam v praxi.

      neuzivi nas ani nas vlastny trh, sme odkazani na masivny export a enormnu energiu, nervy a zataz pokial chceme prerazit, kym sa popritom bude VW skrabat na zadku a povie si, co je to tam za muchu ? a placne po nej.

      vo vedeniach firiem, su sialeny sociopati stavany na piedestal dobrotivej slavy a inovacii, kym krv potiaci podhodnoteny pracovnik co za tym stoji lebo ho k tomu vybicoval zostane navzdy anonym.

      pravda je hnusna

      1. Markomane – nesouhlasím s
        Markomane – nesouhlasím s vámi!!!! Nejde v podnikání se schovávat za berličku politiky a ideologií! To možná šlo v Československu po roce 1945, ale nikoli dnes! Pokud jsou sociopaté ve vedení a marketingu firem, je to chyba vzdělávacích institucí, jež je nedokáží odhalit a eliminovat včas. Souhlasím s vámi, že tam kde vládne státní uředník s Cvachovským vzděláním, není přínosem ani pro stát ani pro firmu. Je ostudou Slováku, že po dvaceti letech a vzoru Hyundae a VW nejsou při srovnatelném vzdělání přijít se slovenskými výrobky a slovenskou konkurencí! V ČR je to obdobné a o to smutnější, že zde byla a je mnohem starší výrobní tradice sahající do období Rakouska-Uherska! A za dvacet let, už vzdělání odborných kádru není otázkou politické angažovanosti. Bohužel plošným, bez oddělení zrna od plev!

      2. Ano, taková je Pravda. Proto už je nedostatek potících se
        Ano, taková je Pravda. Proto už je nedostatek potících se upřímných pracovníků a do německa si na to pozvali pracovníky z afriky, asie a východní evropy. Taktéž do česka.
        Ale Čínu, která dokázala vědomosti a um potících se pracovníků za přispění nenasytných „podnikatelů“ a politiků ukrást, už evropa ani amerika, nedožene.

      3. Jenže doba naštěstí dostihla i ty sociopaty. Dnes si o ně
        Jenže doba naštěstí dostihla i ty sociopaty. Dnes si o ně kolo nikdo neopře. Raději budu doma sedět a pluvat do vzduchu než abych sociopatovi daroval nadhodnotu/nadprodukt a kromě toho živil ještě ta netáhla v policii, na úřadech, v prdlamentě o vládě ani nemluvě. Ideální je bartr. Za prvé si JÁ vyberu s kým (samořejmě i ON, musí to být oboustranné), neživím tím tlupu tlučhubů a dostanu to, co jsem si smluvil. Prostě jinak ty sociopaty neodstavíme. Začalo to Delem, pak íšopem a dnes je možno si na Internetu najít přímo Ty co dělají rukama. A vo tom to je. Sociopati k pásu a pěkně svýma ručičkama ať víte co to je práce.

  2. Asi sa v tom aute zmenili aj
    Asi sa v tom aute zmenili aj iné veci, ale pri niektorých údajoch mi trochu uniká matematická logika, napr. hmotnosť batérie stúpla o 100 kg, ale auta len o 40 kg. Alebo použili batérie s vyššou hustotou, takže pôvodných 60kWh (117Wh/kg) by malo vážiť 513 kg a nová 82kWh (150Wh/kg) by mala vážiť 547 kg – rozdiel 34 kg. Ale inak v pohode 🙂

    1. Mna zas zarazilo
      Mna zas zarazilo toto:

      „Její kapacita stoupne z původních 60 kWh na 82 kWh, a to díky zvýšení energetické hustoty…“

      Tak ked jej kapacita stupne koli zvyseniu energetickej hustoty, tak preco stupa hmotnost baterie, ked ma stupnut iba kapacita a hmotnost zostat. Asi to nebude iba zvysenie hustoty energie ale aj pridanim dalsich baterii.

    1. Ano BYD používá své
      Ano BYD používá své vlastní LFP články a nejsou vůbec špatné. Těch 150Wh/kg článku je dost pěkná hodnota (VW je aktuálně někde kolem 158 Wh/kg, Nissan dokonce jen 140Wh/kg a to jsou prosím obě NMC!). Na LFP bych řekl že možná to nejlepší na trhu. Ty prastaré 20Ah pytlíky od A123 mají 131Wh/l.

Napsat komentář