BYD Dolphin si brousí zuby na evropský i americký trh

Od poloviny minulého roku je v Evropě a USA v prodeji kompaktní levný elektromobil BYD Dolphin. Jde proti Volkswagen ID.3 a boduje cenou.

BYD Dolphin je nejnovější základní model čínské automobilky. Jde o levný elektromobil, jehož cena začíná na pouhých £25 800 ve Spojeném království nebo €29 990 ve zbytku Evropy. Jde tedy o přímou odpověď na Volkswagen ID.3, jehož cena ale začíná o 10 000 euro výš, ale cenově hlavně proti novince MG4.

Elektromobil BYD Dolphin měří na délku 429 cm, elektromotor je umístěn vpředu. Auto se dodává ve čtyřech různých variantách: Active, Boost, Comfort a Design. První dvě výbavy jsou vybaveny 45kWh akumulátory s nabíjením střídavým proudem o výkonu 7 kW a DC rychlonabíjením 60 kW.

Active bude mít poměrně slabý výkon 70 kW, zatímco Boost bude mít 130 kW spolu s vylepšeným víceprvkovým zadním zavěšením. První z nich nabízí dojezd podle WLTP 338 km a druhý 300 km. Tyto verze však zpočátku nebudou k dispozici.

Verze Comfort a Design jsou vybaveny 60,4kWh baterií s max. 88kW nabíjecím výkonem a dojezdem 424 km WLTP. Palubní nabíječka má výkon 11 kW. Výkon motoru je 150 kW, zrychlení 0-100 km/h během sedmi sekund.

Standardní výbavou všech úrovní je tepelné čerpadlo, 12,3″ displej, 360° kamera, adaptivní tempomat a sada bezpečnostních prvků. Ve výbavě Design navíc najdeme bezdrátové nabíjení telefonu, panoramatickou skleněnou střechu a další bonusové prvky v interiéru.

zdroj: InsideEVs

15 Comments on “BYD Dolphin si brousí zuby na evropský i americký trh”

  1. Tak si to shrněme: Malé čínské auto za 900 000 Kč, bez servisní sítě, s pofiderní kvalitou plastů a el. rezvodů a neověřenou technologií baterie, huráá 🙂
    Je dobré si také uvědomit, že výroba v číně je založena na třech polířich: 1. Pracovní doba v číně dělníka je 9-9-6, tedy od Po-So(včetně!) od 9-21hod!! za plat nižší než u nás! 2. Za každý vyrobený vůz, dostane továrna 100 i více tisíc Kč od soudruha vlády 3. V číně se dotuje i elektřina, která je z uhlí, takže výroba takového BYD vyprodukuje přes 20 tun CO2, zatím co, takové Fábie sotva 5tun 🙂 A to nemluvím o otrocké práci Ujgurů za stravu u subdodavatelů, Bravo!

    1. pro bobanHTP…. Tak jsem se v rychlosti koukl na údaje z dimplomky nějakého sinologa … Obvyklá pracovní doba v Číně je od 8h až 9h do 17h až 18h, s polední pauzou v trvání 1h až 1,5h….
      Zařazuju si tě Bobane mezi lháře, nejspíš profesionála z nějakého think-tank, nebo jak se těm senkrovnám správně nadává 💩👎

          1. 996 je v Číně rozšířený pracovní systém a v dodavatelském řetězci čínských automobilek velmi často zastoupený. Případně jeho obdoby. 60 hodinový pracovní týden je tam tak běžný, jako u nás 40 hodinový a zrušení pracovní soboty považují za měkčí variantu. Tak to neoznačuj za lež. Upozorňoval jsem tě na to už před pár dny.

      1. Pro Exc…. Má tam těch nesmyslů Boban víc: Třeba ta dotovaná elektřina z uhlí, když je Čína země s největším nárůstem podílu OZE… Nebo ty Ujguři co dřou za polívku, když poslední zprávy o nich byly, že je všechny rozebrali na orgány. 😃
        On Boban vlastně lže od začátku do konce.

  2. To je teda příšerně odfláknutej článek. Jako vážně sem jako novinku dáte článek z minulého června, kdy se tu ještě neprodával?
    Prakticky žádná informace není správně. Ve zbytku Evropy se rozhodně neprodává (například u nás, ale i ve většině dalších států) a ani v těch pár státech, kde se prodává, ta cena nesedí. To je takovej problém jít na stránky BYD a opsat to správně?
    Chápu, že pokud používáte neplacenou verzi ChatGPT, tak nemá aktuální infromace, ale tak se pod to laskavě nepodepisujte a napište, že jste líný napsat to sám a pořádně.

Napsat komentář