Levný elektromobil MG4 chce na místo Octavie, má šanci změnit český trh

Na český trh vstupuje levný čínský elektromobil MG4 Electric. Cena začíná na 779 960 Kč za nejlevnější verzi s baterií o kapacitě 51 kWh a dojezdem 350 km.

Dnešním dnem se českým novinářům oficiálně představil nový levný čínský elektromobil MG4 Electric. Jde o dosud nevídanou nabídku. Dospěle vypadající a chovající se elektromobil za relativně slušnou cenu.

Ta je na MG4 Electric (někdy také MG4 EV) tím skutečně nejdůležitějším. Cena elektromobilu MG4 EV je 779 960 Kč vč. DPH za nejnižší verzi s 51kWh baterií a dojezdem 350 km. Elektromobil MG4 Electric má délku 4287 mm, šířku 1836 mm, výšku 1504 mm a rozvor 2705 mm.

Auto má poháněnou zadní nápravu a staví na „skateboardovém“ podvozku. Jako všechny moderní elektromobily má tedy baterii umístěnou mezi nápravami. Poháněna je zadní náprava. Elektromobil MG4 Electric díky tomu nabízí ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nízké těžiště. O pohon se stará synchronní třífázový s permanentními magnety.

V případě verze s baterií 51 kWh (50,8 kWh využitelných) má motor výkon 125 kW (6500 rpm, 250 Nm). Vyšší verze s 64kWh baterií (61,7 kWh využitelných) má motor o výkonu 150 kW (7000 rpm, 250 Nm). Hmotnost elektromotoru je 59 kg. Zrychlení 0-100 km/h je 7,7 s pro nižší verzi a 7,9 s pro vyšší verzi. Oficiální spotřeba činí 160 Wh/km, tedy 16 kWh/100 km. Hmotnost bateri je 398,7 kg, resp. 408,6 kg.

Prizmatická baterie od čínského výrobce CATL má výšku pouhých 110 mm. Pro srovnání, výška baterie elektromobilu Tesla Model 3 je 122 mm. Baterie využívá technologii cell to pack.

Prizmatické články jsou přímo v loženy do baterie, skládání článků do modulů je maximálně potlačeno. V případě 51kWh verze se využívá chemické složení LFP (Lithium železo Fosfát). U 64kWh verze jde o NMC (nikl-mangan-kobalt). WLTP dojezdy jsou 350 km, resp. 450 km (město 579 km).

Rychlost (max. výkon) nabíjení baterií je u obou verzí také rozdílný. Menší baterii je možné AC nabíjet max. 6,6 kW a DC 117 kW. Větší baterie si poradí až s 11 kW AC a 135 kW DC. Podle testu dovozce činil průměrný výkon na 350kW nabíječce po dobu 16 minut 133 kW, což vypadá na velmi pěknou nabíjecí křivku.

Auto také nemá tlačítko „zapalování“, auto je připraveno k jízdě po odemčení, usednutí, zapnutí pásu a sešlápnutí brzdy. Podobně se auto automaticky vypne. Velkou parádou je fakt, že elektromobil MG4 Electric standardně přichází s podporou funkce V2L. Tedy možností připojit k autu elektrické spotřebiče až do výkonu 2,2 kW.

A pro jistotu ještě jednou to nejdůležitější: cena elektromobilu MG4 Electric (EV). Ve verzi Emotion (51 kWh) začíná na 779 960 Kč vč. DPH. Verze Elegance s 64 kWh baterií a dojezdem 450 km stojí 884 960 Kč vč. DPH.

Bezpečnost

V rámci přísného testovacího procesu – který testuje bezpečnost dětí a dospělých cestujících, ochranu zranitelných účastníků silničního provozu a asistenční funkce pro bezpečnost vozu – udělila společnost Euro NCAP pět hvězdiček všem aktuálním specifikacím MG4.

Všechny verze MG4 jsou vybaveny systémem MG Pilot, komplexním balíčkem bezpečnostního vybavení navrženým tak, aby nabízel další stupeň ochrany. Asistenty pro řidiče včetně aktivního nouzového brzdění, adaptivního tempomatu, asistenta udržování v jízdním pruhu a systému Driver Attention Alert jsou součástí standardní výbavy celé řady.

Inteligentní asistent dálkových světel a asistent omezení rychlosti jsou také součástí jednoduchého a intuitivního balíčku bezpečnostních prvků, které chrání cestující a ostatní účastníky silničního provozu.

Pětihvězdičkové skóre Euro NCAP také znamená první výsledek testu pro celou modulární platformu MG (MSP) – novou, adaptabilní architekturu vozidel navrženou tak, aby podpořila příští generaci vozů MG v celé Evropě.

Dodávky prvních vozidel jsou naplánovány na konec měsíce května 2023. Pro zákazníky budou dostupná na přelomu května a června. Tovární záruka na elektromobil MG4 Electric bude 7 let nebo 150 000 km. Jak dosahuje MG tak nízké ceny? Mimo jiné maximální automatizací a robotizací výroby.

zdroj: tisková zpráva, vlastní

22 Comments on “Levný elektromobil MG4 chce na místo Octavie, má šanci změnit český trh”

  1. Tak uvidíme. Když říkají přelom května a června, to už nebude nějakej kec. Zajímavé je, že to nedosáhli nějakou novou kosmickou baterií, ale zjevně dalšími výrobními optimalizacemi. To bych se divil, že by i bez baterie, kterou ještě svět neviděl nedostali u stejné kategorie auta do pěti let na půl mega. Teda to je věta … nechám ji tak, snad to do 5ti let někdo přelouská.

    Uvidíme jak se budou sypat po první zimě, … po třetí zimě, držim palce.

    1. me prislo zbytecne vubec do cinskych automobilek investovat, ja si 2019 proste koupil spekulativne 10 kousku Tesly a Cina me nechavala chladnym i v dobe kdy to pak zacal v Ceskem eteru hajpovat Radovan Vavra, …. a aktualne jsme pred par tydny spekulativne vzal 10 kousku Rivianu, podle me to udela daleko vetsi skok nez jakakoliv Cinska automobilka

      a kdys to rozeberu, tak si nemyslim ze Cinani budou nejak vyrazne levnejsi a prodavanejsi ve svete nez konkurence, protoze i vyrobne v Cine to jiz levnejsi neni, prumerny delnik v automotive ma dnes lepsi plat nez delnici v automotive v Cesku, a jedine cim Cinan aktualne bojuje je dotovana cena diky Cinskemu statu ktery do toho lil a leje miliardy, a jednou ty miliardy lejt prestane, navic Cinani se ted vesmes perou mezi sebou, takze jo dopadne to podobne jako s Korejcema, ziskaji nejaky podil na trhu, bude zajimavej, ale s cenou akcii tech automobilek to mnoho neudela, nejaky vzestup o tisice procent se u gigantu proste jiz cekat neda

      porovnani treba NIO, SAIC a Rivian

      NIO si svuj run jiz zazil, slo z cca 4 dolaru na cca 60 doalru a naslednej krasnej postupnej sestup pod 8 dolaru a trend je tam stale sestupnej, pritom to je jiz vesmes zavedena automobilka, tam se neda cekat ze by i pri velkem uspechu sli treba na desetinasobek, na to ze jsou financovany Cinskou vladou jsou dost zadluzeny

      SAIC je zavedena automobilka se zavedenymi brandy jako Volvo a vesmes zkousi navrat MG, akciove pozvolne nahoru v runu a pak pozvolny pad, jestli pujdou nahoru, tak jako zavedena automobilka mozna na dvoj az trinasobek soucasne ceny a spise pozvolna, na to ze jsou financovany Cinskou vladou jsou dost zadluzeny

      Rivian je nova automobilka v bolestech, akciove monstrozni start za totalne nesmyslnou cenu a nasledny hluboky pad, takze se vesmes potvrzuje ze po uvedeni na burzu je dobre si dat odstup par let a danou firmu jen sledovat az jeji akcie klesnou na rozumnejsi uroven, coz muze bejt ted, ale klidne to jeste muze jit jeste podstatne niz, vubec bych se nedivil kdyby Rivian spadnul pod 10 babek za kus treba az nekam k 4-5 babkam za kus (tam bych dokoupil za dalsi stovku), ale jako startup ma potencial udelat prave ty tisice procent rustu, protoze on ma opravdu kam rust tim ze ma vyrobu a prodeje smesne male, maji potencial k rustu klidne 20x, takze ja radsi utratim 100 babek za RIVIAN, nez 100 babek za SAIC nebo NIO ktere jako svuj rust maji dnes jiz docela omezeny a jestli udelaji nejaky vyznamny rust, tak to bude treba jen 4-5x

      1. Tak si to shrňme, co se v tomto vlákně odegrálo? Kuk zase vzal do ruky tradičně pohrabáč a z nitra Netu jím vyškrabává smetí a odpad, což byla kdysi Koudeleho parketa. No nic – tak budete dva vymetači Netových pavučin….
        A mimo jiné vyškrabal, že pravý Buffet prodává čínské achčije (a venku u nás taky chčije), načež český Buffet aka Šaman medituje, co z čínských achčijových sraček nakoupí a nenakoupí….

  2. VW zacina mit problem, ale jako asi to vitam, mam zalusk na dokup akcii nekterych automobilek, a na soucasnych cenach se me kupovat nechtej, v hledacku a cenovej alert mam na VW a BMW, z US automobilek pak Ford a Rivian, ac Riviana jsem vzal ted za 11 babek 10 kousku, jestli me to udela aspon desetinovoui raketku jako Tesla kterou jsem bral v 2019, tam budu vice nez spokojenej 😀

Napsat komentář