Hyundai Motor a Cisco společně vyvíjejí všestranně propojená vozidla pro budoucí sériovou výrobu.
foto: Hyundai
Hlasové ovládání s umělou inteligencí
Nová technologie rozpoznávání řeči společnosti SoundHound umožňuje řidičům ovládat hlasem často používané funkce vozidla, jako jsou klimatizace, střešní okno, zámky dveří apod. V budoucnosti bude k dispozici široká škála nových možností pro hlasové ovládání v inteligentním individualizovatelném interiéru včetně funkce propojení automobilu s domácností prostřednictvím internetu věcí.
Propojení automobilu s domácností prostřednictvím internetu věcí rozšiřuje dosah hlasového ovládání řidičem z dosavadních mobilních aplikací až do domácnosti. Řidič si může hlasovými povely nejen pustit hudbu uvnitř vozu, ale také zapnout doma osvětlení a přenést píseň, kterou právě poslouchá, do domácího audiosystému. Přechod z příjezdové cesty do obývacího pokoje bude díky tomu opravdu plynulý.
Inteligentní individualizovatelný interiér posouvá techniku rozpoznávání hlasu o další krok vpřed díky funkci rozpoznávání vícenásobných povelů. Systém rozpoznává dva samostatné povely řidiče v jedné větě a každý úkol vykoná odděleně.
Inteligentní individualizovatelný interiér dokáže vystupovat jako předvídavý asistenční systém, který předvídá potřeby řidiče a poskytuje mu užitečné informace. Systém jej může například s předstihem upozornit na nadcházející schůzku a navrhnout dobu odjezdu, v níž bude zohledněn aktuální stav dopravy.
Inteligentní individualizovatelný interiér zahrnuje udržování dobré kondice
Další důležitou technologií, integrovanou do inteligentního individualizovatelného interiéru, je funkce pro udržování dobré kondice, která využívá dva senzory na volantu a v sedadle. Senzory sledují náhlé změny tepové frekvence a mohou detekovat úroveň zatížení řidiče stresem.
Pokud senzory detekují stres, systém zasáhne a umožní v reálném čase konzultaci s lékařem prostřednictvím videokonferenčního spojení po internetu, nebo jednoduše zapne přehrávání uklidňující hudby a ztlumí osvětlení interiéru pro vyšší úroveň komfortu.
Tune!t interní start-up společnosti Hyundai, vyvinul další dvě vyspělé funkce, které jsou součástí interiéru připojeného k internetu věcí. Paket pro chytrá nastavení umožní přeměnit interiér v individualizovaný prostor.
Poloha sedadla se upraví podle výšky řidiče a výběr hudby se podřídí preferencím řidiče pomocí bezkabelové technologie internetu věcí. Další úžasnou funkcí je možnost otevřít dveře vozidla pouhým dvojnásobným zaklepáním.
Nová generace techniky síťového propojení v automobilu
Hyundai Motor spolupracuje se společností Cisco na vývoji nové generace všestranně propojených vozidel pro sériovou výrobu. Jedinečná spolupráce mezi výrobcem automobilů a specialistou na IT se zaměřuje na technická řešení připravená na exponenciální nárůst množství dat zpracovávaných vozidlem, k němuž dojde v souvislosti s autonomní jízdou a dalšími funkcemi z oblasti konektivity.
Flexibilní rozšiřování připojení pro souběžné zpracovávání velkého množství souborů dat, poskytovaných různými komponenty ve vozidle, zajišťuje software na základě Ethernetu. Hyundai a Cisco vytvořily novou platformu, která poskytuje velmi bezpečný přístup ke všem datům ve vozidle.
Platforma využívá první generaci 1Gps architektur a automobilový Ethernet s QoS, umožňující maximální šířku pásma. Systém je maximálně konfigurovatelný a bezpečný – a nabízí flexibilitu pro realizaci nových služeb.
Urychlí také inovace, poskytne telematické aktualizace a zkrátí dobu potřebnou k uvedení nových funkcí na trh. Software pro síťové propojení v automobilu má být k dispozici v roce 2019. Hyundai Motor má tak všechny předpoklady k tomu, aby se stal globálním lídrem i v další klíčové technologii síťově propojených automobilů.
Další velký krok značky Hyundai ke zcela autonomní jízdě
Hyundai hodlá uvést autonomní vozidla na trh do roku 2021. Za tím účelem tato společnost nedávno navázala strategické partnerství s firmou Aurora, která je lídrem v oblasti techniky autonomních vozidel. Integrace techniky autonomní jízdy společnosti Aurora do vozidel Hyundai bude realizována nejprve u speciálně vyvinutých modelů a využita ve zkušebních programech realizovaných v pilotních městech.
Zcela nové NEXO je prvním modelem, používaným v testech, které byly zahájeny začátkem roku 2018. Pohon s palivovými články nabízí ideální platformu pro zavedení techniky autonomní jízdy, která vyžaduje vysoký výkon pro zajištění přenosu a zpracování velkého množství dat i provozu hardwaru, jímž jsou například senzory.
V dlouhodobém horizontu budou Hyundai a Aurora pracovat na komerčním využití autonomních vozidel na celém světě. Zpočátku se partnerství zaměří na intenzivní vývoj hardwaru a softwaru pro automatizovanou a autonomní jízdu, jakož i backendových datových služeb nezbytných pro automatizaci na úrovni 4.
OFF
Forum s výstavou & workshop o současnosti a budoucnosti
OFF
Forum s výstavou & workshop o současnosti a budoucnosti elektromobility
http://www.forumelektromobilita.cz
Možná si konečně firmy uvědomí, že přichází pomalu čas začít investovat do infrastruktury a pořizovat EV.
Pročetl jsem si a zděsil se. Řečníci zatím žádní a
Pročetl jsem si a zděsil se. Řečníci zatím žádní a partneři jeden zabiják elektromobility vedle druhého. Když to srovnám s konferencí na Amper Brno zdarma plus vstupenka na výstaviště zdarma, tak nebe a dudy.
No to bude „husty“ ten hw v autech. A pak se pokazi ventilator
No to bude „husty“ ten hw v autech. A pak se pokazi ventilator za 3€ a je jezdeni; vlastne po vozeni.
Co je lepší, když se rozbije větráček za 3€, nebo
Co je lepší, když se rozbije větráček za 3€, nebo když se pokazí něco jiného za 300€ na zbytku auta nutného k pohonu?
To je uplne jedno, stejne za opravu zakaznik zaplati 500…
To je uplne jedno, stejne za opravu zakaznik zaplati 500…
Větráček si spousta lidí zvládne vyměnit sama, beztak to
Větráček si spousta lidí zvládne vyměnit sama, beztak to bude nějaký standardní formát. Pro výměnu žárovky také spousta lidí nejezdí do servisu. Některé drobné opravy v servisu Hyundai dělají zdarma a jen klienta informují. Momentálně je to asi nejvíce se snažící automobilová značka v České Republice co se přístupu ke klientům týče. Máme ve firemní flotile 7 různých značek o počtu 128 aut.