Brno se dočkalo nejrychlejšího dobíjení elektromobilů v Česku

První dobíječku s výkonem 400 kW v České republice spustila společnost E.ON Drive Infrastructure v září loňského roku u Humpolce. Druhou přidala o měsíc později v Sulejovicích u Lovosic. Nyní se dočkalo i Brno.

Síť E.ON Drive se rozrostla o pět nových stanic s tím největším možným výkonem. Navíc na jednom místě. Nový dobíjecí hub v OC Futurum pojme naráz až 10 automobilů, které jsou schopné dobít za pár minut na další stovky kilometrů. Stejný počet aut nově dobije v Brně také u Hypermarketu Globus, kde současné dvě dobíječky s výkonem 50 kW doplnily další tři s výkonem 300 kW.

SOUVISEJÍCÍ: ČEZ chce mít 1 000 nabíjecích stojanů pro elektromobily, každý pátý ultrarychlý

„Obě brněnské lokality jsou strategicky umístěné. OC Futurum je přímo u křížení hlavního tahu D1 ve směru na Vídeň. Globus pak obslouží severní část města. Doplňujeme tím nejen dobíjení v Brně, kde dostupné ultrarychlé dobíjení dosud chybělo, ale hlavně se napojujeme na hlavní tranzitní koridor České republiky – D1, kde budeme pokračovat budováním dobíjecích možností až do Ostravy. Nekončíme ani v samotném Brně, kde máme ve výstavbě dalších pět podobných lokalit, které bychom měli spustit v příštím roce,“ vypočítává Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která v rámci skupiny E.ON staví a spravuje veřejnou dobíjecí síť.

Další lokalitou, kterou E.ON Drive v Brně rozšířil o 300 kW dobíječky, se nachází u Globusu v Brně. foto: E.ON

Vedle nového brněnského hubu má síť E.ON Drive na D1 aktuálně dobíjecí huby ve Vystrkově u Humpolce (1×400 kW, 1×300 kW a 2x175kW), ve Velké Bíteši (3×300 kW) a ve Vyškově 3×175 kW. Před spuštěním je pak další lokalita ve Velkém Meziříčí (4×320 kW). E.ON Drive tak má pro řidiče na D1 nejširší možnosti využití ultrarychlých dobíjecích stanic mezi všemi poskytovali.

„Všechny lokality se navíc snažíme stavět s veškerým komfortem pro řidiče elektromobilů, aby měli na místě zázemí a možnosti se občerstvit. Dobíjecí stanice osazujeme platebními terminály pro jednoduché ovládání a huby stavíme bezbariérové pro snadnou dostupnost,“ doplňuje Martin Klíma.

Řidiči v Brně dostanou navíc předvánoční dárek a to cenu 11,90 Kč, kterou mohou využít za jednu kWh elektrické energie při platbě přes platební terminál. Tuto omezenou speciální akci mohou využít do konce roku 2024. 

Síť E.ON Drive letos spustí přes 100 nových dobíjecích bodů

Síť E.ON Drive má v České republice přes 550 dobíjecích bodů na více než 270 stanicích ve více než 200 lokalitách. V letošním roce prozatím zprovoznila přes 80 nových dobíjecích bodů a koncem roku se přehoupne přes 100 spuštěných dobíjecích bodů v roce 2024.

V příštím roce bychom rádi tempo výstavby ještě zvýšili, přičemž dominantní budou zcela určitě ultrarychlé dobíjecí huby, kterých máme nyní v projekci desítky po celé republice,“ doplňuje Martin Klíma.

Na jižní Moravě má síť E.ON Drive aktuálně 84 dobíjecích bodů na 41 stanicích v 28 lokalitách. S tímto počtem dobíjecích bodů je E.ON Drive největší sítí rychlodobíjecích stanic v celém Jihomoravském kraji. Nejvyužívanější dobíječky jsouultrarychlé body u Vyškova, které následuje dobíjecí stanice ve Znojmě v obchodní zóně Aventin.

zdroj: tisková zpráva

20 Comments on “Brno se dočkalo nejrychlejšího dobíjení elektromobilů v Česku”

  1. Tyhle stanice smrdí průšvihem. Benzínové stojany se instalují tak, aby do nich každý trouba nemohl narazit a ještě se dávají na vyvýšené platformy s obrubníkem.
    Tady na fotce vidím nebezpečné elektrické zařízení, které chrání pár vymezovacích sloupků a ještě jen za jedné strany.
    To si vysloveně říká o malér.

    1. Cas ukaze. Zatim zadne nabijecky neexplodovaly jako se to stava u benzinek. Ale tam ani ty kovove ochrany tomu nezabrani. U nabijecky jsou instalovane proudove chranice, ktere privod odpoji uz pri malem svodovem proudu. Ten rozvadec je nekde uplne jinde a ten je zabezpeceny a stoji mimo ohrozenou zonu. Pro stojan bude asi limit 300mA a u nabijeni auta to je 30mA AC a 6mA DC. Takze i kdyby to nekdo prevalcoval, tak na privodu se napeti odpoji a pak se nic nemuze stat. Mozna ze se muze nekdo porezat od roztrzeneho plechu. To je doopravdy obrovsky problem elektromobility.

        1. Oni mamlasove se dokazou zapalit na benzince i bez utocniku. Nekdy se vzniti pary z benzinu treba vybojem staticke elektriny ktere vytvari clovek i pri normalnim pohybu. Benzinek co takhle mely pozar jsou po svete tisice. Uraz proudem z nabijecky jsem jeste nezaznamenal a urcite nam lavrov42 a jeho spolubojovnici proti EV dodaji nejake dukazy.

          1. Jen pro úplnost zase zopakuji moment, který mně přiměl se zde kdysi zaregistrovat: to jsem tehdy četl, jak právě Ty skopčáku jsi zde horoval za to, že spalovákům je třeba házet sirky do otevřené nádrže….Takže GIGAMAMLAS jsi právě Ty, elektros.vině.
            Ale jináč skopčáku alias Péťo Záloho – jak to, že už nechodíš trousit rozumy na Zive.cz? Vadilo Ti, jak si tam s Tebou vytírají podlahu a řitě ajťáci?

            1. A mohl bych ji vidět? 😀 Ten postup, jak mobil s výkonem 1W/cm2 zapaluje cokoliv bych si nechal patentovat. Tedy pokud při tom „telefonování“ neměla na zádech batoh s vojenskou 100W radiostanicí pro nemodulovanou telegrafii a nestrčila prut přímo do nádrže, pak by se to mohlo blížit uvěřitelnosti.

  2. Vsechny nabijecky i EV by mely podporovat plug & charge bez nutnosti spoustet nejakou appku nebo platit kartou. Proste auto se identifikuje a nabijecka si overi vse potrebne a platba probehne automaticky bez dalsiho pricineni zakaznika. Umi to uz spousta aut i nabijecek, tak proc to neni bezny standard? Zase by odpadl „argument“ proc si lidi nechteji poridit EV.
    Porad se jeste nachazime v dobe drevene.

Napsat komentář