Prioritou ČEZ pro příští rok v elektromobilitě je výstavba ultrarychlých stanic. Jejich podíl na celk. výkonu stoupne na 45 %, každý pátý stojan bude ultrarychlý.
Každý pátý stojan ultrarychlý, udržení pozice provozovatele nejvýkonnější české veřejné dobíjecí sítě a nejméně 180 nových stanic s převahou ultrarychlých o výkonu 150+ kW. To jsou hlavní plány ČEZ v elektromobilitě na rok 2025.
Díky akcelerované výstavbě ultrarychlých stanic stoupne meziročně výkon sítě ze 70 MW na 100 MW, což je srovnatelné s elektrárenským blokem. Řidiči tak u ČEZ i nadále doplní energii v průměru nejrychleji v ČR. I proto využívání sítě prudce roste.
Zatímco loni lidé u stojanů ČEZ odebrali 5,5 mil. kWh certifikované bezemisní energie, letos už to bude výrazně přes 8 milionů. Síť vzniká díky grantovým programům CEF, Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.
ČEZ plní cíle, které si vytyčil v rámci vize Čistá Energie Zítřka. V oblasti elektromobility už letos v předstihu splnil slib provozovat 800 stojanů pro dobíjení elektroaut. Výkon celé sítě postupně vyšplhal z 18 MW v době vyhlášení vize v květnu 2021 až na čtyřnásobek a koncem listopadu překročil 70MW hranici.
Nové elektromobily se stále větší kapacitou baterií si žádají výkonnější stanice umožňující krátké časy dobíjení. ČEZ bude tuto poptávku i v příštím roce uspokojovat nejen výstavbou stanic pro ultrarychlé dobíjení, ale i rozšiřováním počtu těchto stojanů v tzv. hubech. Ty staví v nejvytíženějších lokalitách u hlavních tahů a ve městech.
„Chceme, aby řidiči u stojanů ČEZ i nadále dobíjeli v průměru nejrychleji v Česku, a proto v roce 2025 ještě zintenzivníme výstavbu ultrarychlých stanic. Na konci příštího roku bude do této kategorie patřit každý pátý stojan v naší síti. Výkon celé sítě zvýšíme na 100 MW a podíl ultrarychlých stojanů bude činit 45 procent. Věříme, že u řidičů zaboduje neustálé zkracování časů dobíjení. Už letos očekáváme zhruba 50procentní meziroční nárůst načerpané certifikované bezemisní elektřiny a v příštím roce chceme jako první dobíjecí síť v České republice výrazně překročit hranici odebraných 10 milionů kWh za rok,“ uvedl Pavel Cyrani, místopředseda představenstva ČEZ.
ČEZ zatím v roce 2024 zprovoznil okolo 60 ultrarychlých stojanů o výkonech od 150 do 360 kW. Další desítky tisíc dobíjecích bodů nabízí prostřednictvím roamingových partnerů v Německu, Rakousku, Slovensku, Polsku, Slovinsku a Chorvatsku.
„Nejvíce ultrarychlých stojanů v tuto chvíli provozujeme ve Středočeském kraji, na Vysočině, v Pardubickém a Libereckém kraji, typicky u hlavních silničních tahů. Řidičům současně nabízíme už dvacet míst, kde mají na výběr ze tří a více ultrarychlých dobíjecích stanic. Společně s našimi partnery v elektromobilním systému se snažíme zrychlenou výstavbou přispívat k vytváření podmínek pro rychlejší růst elektrického vozového parku i k vyššímu vytížení dobíjecích stojanů. Řidičům chceme výhody dobíjení na ultrarychlých stanicích představit díky akci „Z 0 na 100“, která zákazníkům na vybraných tarifech zaručuje nejlevnější cenu za kWh v celé ČR,“ řekl Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.
Aktuálně je dobíjení na ultrarychlých stojanech ČEZ pro zákazníky s tarifem Premium s cenou 11 Kč za načerpanou kWh nejlevnější na trhu ve srovnání 3 největších dodavatelů. Díky kampani „Z 0 na 100“ symbolizující dosažení hranice 100 ultrarychlých stanic v síti ČEZ tak zákazníci jezdící ve všech značkách e-aut oproti neregistrovaným řidičům uspoří např. na tarifu Standard 7 korun na kWh a na tarifu Premium 9 korun na každé odebrané kWh.
Během přestávky na občerstvení řidič díky stojanu o výkonu 150+ kW doplní většinu kapacity baterií svého auta zhruba za 10 minut a získá energii na dalších zhruba 150 kilometrů jízdy.
Při zastavení k nabíjení se uživatel identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace futurego, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. futurego umí vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální obsazenosti stojanů. Platný ceník je k dispozici zde Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz
zdroj: tisková zpráva
Dnes jsem mluvil s dalším technikem z Hjundé a ten mi potvrdil , že elektra se neprodávají, výroba stojí, nikdo to nechce. Naivní Leošek si myslí že za tím stojí taváryšč Pútin. Lidi mají svůj rozum a vědí, že eletro je zatím naprd.
Lidi to vedi prave blbe, protoze jim to naseptavaji ropny gauneri z ruSSka. Lidi maji uplnou fobii a strach z blackoutu, a z uplnych nesmyslu. Lidi zerou russkou propagandu s JZ, vakcinou, EV, OZE, politicke strany a spousta dalsich fake news. ruSSak vodi pitomce hezky na krouzku v nosu.
Už to nebude potřeba. Tady čtu, že vymysleli motor který běží bez paliva. 😀
Ach, ti novináři! Trochu to popletli, je to motor bez permanentních magnetů, s tím už jezdím pátý rok.
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/hork%C3%A1-novinka-dokonal%C3%BD-motor-kter%C3%BD-b%C4%9B%C5%BE%C3%AD-bez-paliva/ar-AA1vnpwi?ocid=msedgdhp&pc=EDGEESS&cvid=ed56a794b7a648b7bd84eda867bffaf4&ei=53
ruSSka propaganda vodi lidi za nos jako s krouzkem v nose. A jeste si mysli, ze maji vlastni nazor. To je horsi nez filmovy zombie. Nejlepe se daji lide ovladat kdyz ani nevedi kde je nahore a kde dole, proste bez orientace a to se ruSSakum dari naramne dobre.
Předražená elektroauta a elektřina, zajímalo by mě kdo to bude kupovat. Za současné situace je to iluze, která skončí krachem tak jako v Německu. Většina lidí žije od výplaty k výplatě a elektroauto je to poslední co je zajímá.
Nastesti neni kazdy v tve situaci.
A kdy ČEZ připojí již víc jak dva roky stojící nabíječky od PRE na dálnici D35 za benzínkou OMV u Nemilan?
Vždyť je to jedno, stejně to nikoho nezajímá. U takových nabíječek stejně lze vidět připojeného postižáka jen naprosto výjimečně. Ty si někdy viděl u pumpy připojený elektromobil na nabíječce?
Je to celé naprosto ujeté. Mluvil jsem s človekem z Hnůjdaje Nošovice, elektroauta skoro vůbec neprodávaji, nikdo to nechce.
Rozmohla se takova masova psychoza, vsichni se nechali nachytat na ruSSkou antipropagandu proti EV. ruSSko zaselo do lidi strach a pomyleni smyslu uplne ve vsem. Od strachu pred jadernou valkou, pres dubiozni politicke strany az po nefunkcni EV. A pitomci slouzi nepriteli jako uzitecny idioti a rozsirujou to dal. Neskutecne jak lidi muzou slouzit jako slouha nepriteli. Vsechny investice automobilek do elektromobility prisly tim v nivec a automobilky maji financni problemy ku prospechu dalsiho nepritele Ciny. Gratuluji, vse jste posr@li.
Ten hajzl ruskák mi vsugeroval, že bych mohl někdy chtít zrušit plány a z pracovní cesty jet narychlo vyzvednout dceru s horečkou do školy.
Zatímco unijní dobráček tesláček si po cestě přesně podla nabíjecího plánu zastaví vyčůrat se, dá kafíčko, a každou minutu u nabíječky si vysloveně vychutná.
a nebylo by to treba helikopterou rychlejsi?
eliminuje: naledi/snehovou kalamitu/uzavirky silnic/autonehody/zacpy atd atd ..
pod jakymkoliv psychickym tlakem, stresem a nepohodou, zdravotni indispozici ktera muze mit jakykoliv negativni vliv na rizeni, unavou atd se nesmi ridit
Vy mate jen jedno auto v rodine/domacnosti? My mame 3 auta pro 2 osoby. Z toho jeden stator v garazi, je to spalovak porsche cabrio a 2 EV. I kdybych prijel s totalne prazdnou Teslou, nevadi, zena ma druhe pripravene. Ale fakt, nikdy se mi nestalo, ze bych musel hned pokracovat dal. Aspon kaficko by melo byt. Ty si vymyslis konstrukce, jo horecka to je previt. Vem si paralen at neblouznis.
Porše kabrio bude supééér v zimě až bude v reichu blekaut a nebude čím nabíjet.
az bude v reichu/cele EU apod blackout.. a to dele nez tyden.. stejne budou mit vsichni jine starosti uz 🙂
EV budou jako jedini mit aspon nejakou sanci si to nabit z domacich ostrovu.. staci slunce/vitr .. jak ale budou rafinovat a z ceho vubec fosilaci buhvi.. + myslim ze uz existuje rada DC verejnych nabijecek ktere jedou primarne z vlastni FVE/baterie
..s trochou slunicka ale ozivaji jakekoliv solarni/vetrne ostrovy (zrovna ted 12.5.2024 vyrobilo 50kWp pres 100kWh)
obecne bez elektriny nejde vubec nic.. voda, palivova cerpadla, ropna cerpadla, rafinace, mobilni site, datove site(starlink mozna chvili vydrzi), elektronicke financni systemy atd atd
Tady máme kousek malou vodní elektrárnu a s majitelem se znám. Takže bych jezdil nabíjet k němu a vozil bych si elektřinu domů. Jenom teď přemýšlím, že má asynchronní generátory a ty se bez sítě nenabudí. To musíme nějak vymyslet. Kdyby byl jedem synchronní tak by ty ostatní nabudit mohl. Možná by to nabudil i měnič z baterky?
Ten P cabrio vytahuju jen kdyz jedu na STK a emise a jinak 1x za rok aby se promazal celej ten spalovaci kram a pak sup zase do garaze. Bohuzel zena ho nechce prodat a tak blokuje misto v garazi a trouchnivi. Nejvic me sere ze benzin se kazi. Necham li pres zimu plnou nadrz, pristi rok je benzin plny sracek a vody. Necham li ji prazdnou, kondenzuje v nadrzi vzdusna vlhkost a nadrz se naplni vodou. Spalovaci srac uz nikdy nechci, to je technika pro minule tisicileti ale ne pro dnesni dobu. P uplne nenavidim, je to takovy vytuneni VW kde identicke dily stoji 3x tolik jako u VW. Bohuzel maji rozdina cisla a clovek nikdy nevi, zda to bude presne pasovat. Nechapu lidi, kteri si koupi P za miliony. Fuj hnus, to radeji za stejnou cenu 5 Skodovek nez 1 P.
2 Leodendula : Sorry, ale do druhého auta (které teď chceme prodat) jsem tankoval v naposledny v září loňského roku. Respektive od roku 2019 jsem tam tankoval 5x, tedy cca 1x ročně a přesto to to chytne na pár otočení motoru a jede to na ten rok starý benzín bez problémů. Teď to na STK a přes
emise (na ten rok starý benzín) prošlo bez problémů. Takže pokud máš vodu v benzínu, tak máš asi někde nějaký problém.
Ano, pokud má motor karburátor, tak dlouhé stání a starý benzín může být problém, ale od doby vstřikování to žádný problém není. I skútr mě (logicky) stojí přes zimu pár měsíců bez pohybu, přesto pak stačí počkat až se natlakuje benzín a chytne a jede bez problémů.
P urcite karburator nema. Zrejme je to auto takova preslechtena mimoza ktera proste nema zadnou imunitu. Kvuli vode se mi uz zadrelo podavaci cerpadlo v nadrzi. 50 l benzinu 98 oktanu smrdelo jako zkazene vejce a musel jsem to zlikvidovat. To cerpadlo stalo fakt ranec. Nejvetsi gol u P je, ze baterku ma v kufru v predu a ten se otvira elektricky. Kdyz v garazi chcipne 12V baterka, tak kufr neotevru. Musi se pod palubovkou otevrit pojistkova skrin a tam se pripoji nahradni zdroj 12V a pak jde kufr otevrit. Bohuzel v garazi neotevru dvere dostatecne abych se k tomu pripojovacimu bodu dostal. Tak jsem musel auto vytahnout traktorem! NO a jelikoz to je cabrio, tak bez baterky okna nesjedou a pri otevirani dveri se okno male urve, protoze je zajete do gumoveho tesneni ve strese. Zlata Tesla, tam se pomoci male 9V baterky otevre kufr zvenci a je pristup k 12V baterce mnohem jednodussi. Nastesti jsem s tim jeste nemel problem, 12V baterka se dobiji z trakcni baterky a ta vydrzi hodne dlouho dobijet.
Pokud vím že auto bude stát týdny a měsíce bez pohybu, tak ho zapojím na udržovací 12V nabíječku. Stojí pár stovek, tlačí do baterky pár miliampér, což cca pokrývá přirozené vybíjení 12V olověné baterky. Bez toho opravdu nelze předpokládat že po měsících sednu do auta a hned pojedu.
Kabriolet jsem vlastnil 12 let, tak jsem měl dost času se naučit jak v dlouhých intervalech střídat 2 (nebo 3) auta.
Bylo to na zacatku kdyz jsme auto koupili. U ostatnich aut mam zkusenost ze baterka vydrzi minimalne 2 mesice a nic se nestane. Bohuzel u tohoto krapu se obcas stava, coz jsme nevedeli, ze auto po zamceni neusne a ma trvaly odber. Zrejme je to nejaka chyba ve snimacich polohy sklapeci strechy a baterka se vybije behem par dni. V servisu to vzdy funguje a byli jsme za blbce. Ted mam baterku ve sklepe a obcas dobijim. Viko kufru nechavam otevrene a uz jsem si na to zvyknul, ze Porsche je hrozny krap. A kazdy spalovak take.
Nejde o auta, ale o lidi. Naprosto běžná životní sitace, kdy dítě v průběhu dne dostane ve škole horečku, zatímco žena a druhé dítě, které nám to přineslo, už jsou nemocí doma v posteli.
Já vaše fašoliberální způsoby „Miláčku, vem prcka, vemte si každý dva ibalginy a šup do školy, protože já pyčus s elektromobilem nemůžu?“ neuznávám.
to je tedy scenar pro 500km vzdalenost, nebo jak to je jako vymysleny?
(+EV se nabiji neustale jakmile muze/stoji)
kdyz u te zbesile jizdy dojde k prorazeni predni i zadni pneu na vymolu, tak se bude dit co jako prosim?
nebo bude uzavrena dalnice 100m pred mistem kde se vuz prave nachazi
tech scenaru se da vymyslet neomezene…
je zde plno lidi, kteri tankuji zkratka pokazde za 500,- a nezajima je cena paliva nebo spotreba (tudiz maji dojezd k dispozici ve snehove vanici cca 200km s nejakou rezervou)
takze pak musi nutne nacerpat.. bude fronta u stojanu, lidi jsou na kaficku nebo obede, nebo nakupuji ruzne veci v shopu a auto nechali u stojanu (realna situace), nepujde zaplatit platebnim terminalem, nedostatecna hotovost u sebe atd atd.. pripadne spatne natankovane palivo diesel/benzin
vsichni co maji EV nekdy jezdi fosilama i kdyz nechteji.. 🙂
Ano, nečekaných komplikací s individuální osobní dopravou může nastat celá řada. Proto je lepší to zbytečně nezhoršovat elektromobilem a jeho systémovými nedostatky.
Opravdu mě udivuje, že přestože malý zájem o elektromobily pro tyto nedostatky je naprosto veřejně známým stavem, o kterém neví možná tak děti ve školce, místní mikrokomunita tuto realitu odmítá zatvrzele přijmout a blouzní o tom, že když je elektromobil dobrý pro Číňana pro jeho poskakování po megapoli, ze které nevystrčí za celý život nos, musí to být dobré i pro Evropana.
Porsche má u DEKRA nejméně závad ve všech kategoriích od tříletých až po nejstarší auta. Naproti tomu Tesly jsou největší střep a už v kategorii 6+ let neprojde každá pátá.
Což jen potvrzuje, že Tesly jsou přesně takový šrot, na který vypadají.
Mimochodem, i jiné předpoklady platí. Autoforum odkazuje na ruský dlouhodobý test nájezdu, ze kterého vyplývá opět nepřekvapivá informace – Toyoty drží v ruském provozu strukturální integriu i ve 250 tisících km, zatímco číňani se rozpadají už v 70 tisících.
hxxps://www.zr.ru/content/news/963163-evropejka-ili-kitaets-vot/
Porsche take diky zavadam stoji kazdou chvilku v servisu a tak na STK/TÜV uz nemaji tolik sanci neco najit. Zni to sice divne, ale auta s nejvetsi poruchovosti jsou u STK/TÜV casto nejlepsi, protoze byly par dnu predem v servisu. Tesla servis skoro nezna, tak se to resi pres TÜV a pak se ty drobnosti opravi. Treba se ty nenastavene svetlomety, ktere patri k nejcastejsim zavadam nasteluji a je to. NO je to spatna reklama, ale s kvalitou auta to nesouvisi. Ale fandove vyfuku maji zase duvod k oslavam.
Takze ty cinska auta jsou problematicka? No tak to ruSSaci nebudou stastny, protoze vsechny auta z ruSSke produkce jsou vlastne cinska s ruSSkou nalepkou. Nobo jak to vidis?
Ano, Porsche může být skutečně opečovávaná leštěnka a díky domu dosahovat extrémní spolehlivosti u DEKRA.
Což nic nemění na tom, že Tesla je šrot, protože je naprosto nepřijatelné, aby šestiletá auta, tedy nájezdy mezi 80-120 tisíci km (u elektromobilu spíš 40-60 tisíc km) měla v takto hojném počtu závažné závady, bez ohledu na úroveň servisu.
Rusko mě nezajímá, jejich problém. Je to ale varování pro evropské zájemce o výhodnou čínskou nabídku.
Nejcastejsi zavady Tesly jsou zrezle brzdove kotouce a rozestelovane svetlomety. To jsou podle Dekra/TÜV/STK zavazne zavady. Ale ty brzdy si muze kazdy pripsat sam na triko, protoze staci obcas vice pribrzdit a je vyreseno. O stelovani svetlometu neni treba moc diskutovat, to je fakt zavada ktera se da odstranit behem 5-10 minut obycejnym sroubovakem. To s kvalitou auta nema doopravdy nic spolecneho.
Jestli to správně chápu, zatímco Dacie Duster má LED světlomety, na které se nemusí sáhnout a po případné nehodě nebo jiném důvodu pro rekalibraci se to jen referenčně zatíží a dělá se to softwarově a plně automaticky, Tesle kromě toho že do světel proniká vlhkost a slepnou se i sklepávají a rovná se to pak šroubovákem.
Ale nemá to nic společného s kvalitou auta 😀
No ty vole v roce 2024 na zánovním autě nivelovat světla šroubovákem… 😀 Už je mi jasný, proč Tesla s homologací světel Modelu 3 sotva prolezla za čtyřku – dostatečné. Je mi vás Tesláků skoro líto, tak vojebaný lidi nenajdete ani v bordelu.
A ty zrezlé brzdy… to snad nemá smysl komentovat. I auto za 300 tisíc má sw automatiku, která rez pravidělně obrousí, aby to nešlo hluboko.
jabka s hruskama… nelze srovnavat obecne automobilku Tesla s konkretnim modelem vozu Dacia Duster
Tesly model S a X a obecne USA vyroba jsou celkem pomerne krapy, do roku tusim 2022 maji S/X svetla zastarale Xenony/LED… az newX a newS (2022?) maji matrixy
Tesly model 3/Y, od roku 2020?2021? maji LED matrixy, tam uz se vse steluje automaticky, pripadne v menu v podrobnem nastaveni lze pomoci kolecek na volantu dostelovat kazde svetlo rucne(pro servis nebo TUV kdyby to umeli, zalezitost 5sekund).
U kazde tesly znamena zmacknuti brzdoveho pedalu pouziti brzdovych kotoucu.. staci to rozjet na 140kmh a zabrzdit na 80kmh.. pri vyssich rychlostech je totiz rekuperace zdanlive slabsi.. (spotreba stoupa druhou mocnicnou rychlosti)
dalsim faktem je, (asi jako u vsech automobilek), ze vpodstate kazdych par mesicu to auto ma jine komponenty, kazde auto je trochu jine… jine baterky, jine tlumice, jinak designovane HW soucasti atd.. neni jednoduche se v tom vyznat pak pri koupi ojetiny..
(podlemne jsou nejlepsi prvni ciny s ryzen do 10/2022)
napr:
TM3: 2017-2020 (usa) vs facelift(s octovalve) 2021 (usa/cina) vs 01/2022 az 10/2022(s AMD ryzen) (usa/cina), pak zmizeli parkovaci senzory 11/2022 a pribyla tusim produkce DE(berlin)
@lavrov42. Tvl. ja ani nevim jak se dnesni svetla stelujou. Naposledy jsem to videl asi pred 15 lety a domnivam se ze se to dela dodnes. Je take mozne ze se nekde na displeji nacvaka kalibrace svetel a udela se to samo automaticky. Co ja vim. Akorat vim, ze TÜV vadi spatne nastavena svetla. Z toho se musi vychazet. Jak se to v realu steluje nevim. Tak se toho nechytej jako hovno na botu.