Boréal - 12kg elektrokolo pro každou příležitost

Jan Horčík - 10 Prosinec 2014

Německá společnost Boréal Bikes z Berlína pracuje na novém stejnojmenném elektrokole. Konstrukcí horské kolo zaujme především skvělou integrací všech prvků, včetně baterie umístěné v rámu.Elektrokolo Boréal Bikes

Elektrokolo Boréal má vážit pouhých 12 kg. Jak nízká má být jeho hmotnost, tak vysoká bude nejspíš cena.
foto: Boréal Bikes

Elektrokolo Boréal je určeno pro jízdu v každém terénu a za každého počasí. Hodí se do města, ale snadno si poradí i s lesními cestami. Má být překvapivě lehké (dokonce "ultra-lehké"), na webu tvůrci operují s neuvěřitelnou hmotností 12 kg!

Elektromotor i baterie jsou velmi kompaktní a v kole nenápadně zapracované. I díky tomu, jak je vidět na videu, je ovladatelnost kola snadná a přirozená.

Pochopitelně bude k dispozici také mobilní aplikace pro váš smartphone, která mimo jiné bude například i měřit kolik jste ujeli a umožní kolo uzamknout, případně sledovat jeho pohyb přes GPS.

Němečtí konstruktéři slibují modulární komponenty a otevřené API, jinými slovy možnost si kolo upravovat podle svého a programovat pro něj vlastní aplikace.

Lehký elektromotor nabídne výkon 350 W/250 W. Další značkové komponenty jsou například pneumatiky Michelin Cyclocross Jet 700C, karbonový řemen Gates CDX Carbon, karbonová vidlice CX, TIG hliníkový rám či hydraulické kotoučové brzdy.

Boréal
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Magy

Prezentacka pekna, ale 12kg je pre elektrobajk skoro nedosiahnutelna meta. Spickove karbonove cestne bajky maju 9-10 kg, u hliniku je to o kilo-dve viac. Ak pocitam ze vaha lahkych 350W motorov neklesa pod 2kg, baterie min. dalsie dve kila (a to pocitam sakra malu bateriu), plus nejake kable, obsluzna elektronika dalsie dekagramy, tak rozmyslam, aky to musi byt hlinikovy zazrak do 7-8kg. Tym padom je 12kg naozaj neskutocny udaj, alebo bude cena za ten bajk taka palka, ze to ostane pre hornych 2tisic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vahy akumototomotoru jsou samozrejme i 10x mensi
mvvs.cz/elektromotory.html

Obrázek uživatele Magy

Samozrejme, samotny holy, nezapuzdreny a nesprevodovany motor 200gr ma. Ale do elektrobajku ho este musite sprevodovat (cca tisicnasobne zrazit tych 900-1200 ot/min), dalej tomu dat odolne vodotesne/prachotesne puzdro a prislusne uchytenie. A to vsetko zvysuje hmotnost. Najme tie prevody musia nieco vydrzat, lahucke plastove kolieska by tam nevydrzali ani jeden kopec, pevna ocel je tazka a specialne lahke zliatiny su cenovo nepriechodne ;)
Mimochodom, viest 30-60 amperov sa tiez neda cez tenucky kablik a aj spinacie tyristory pre taketo prudy nebudu zo serie ultralahkych nano-smd. Tu kus/tam kus, dalsie dekagramy az stovky gramov - a z 200gr motorceku mate po nevyhnutnych pridavkoch do elektrobajku minimalne kilo a pol az dve. A to som este optimista.

Obrázek uživatele Radovan

Taky mne ta kila s mou 23 kg elektrickou skládačkou Agogs Silver GO trochu překvapila :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% online

Newsletter


185.66.36.26