BMW ukazuje novou generaci elektropohonu, slibuje dojezd 700 km

Vývoj elektrického pohonu začal v BMW v roce 2008. Výsledkem je řada plug-in hybridů, ale hlavně BMW i8 a BMW i3. Aktuálně BMW prezentuje už pátou generaci elektropohonu.

BMW vyvíjí elektrický pohon už deset let a do roku 2021 chce na trh uvést již pátou generaci.
foto: BMW

První auta s novou generací elektrického pohonu BMW mají jít na trh v roce 2021. Mělo by jít o model dosud známý jako „iNext„, který bavorská automobilka pozicuje jako přímo konkurenci pro Tesla Model 3.

Baterie už budou plně integrovány do podvozku. Vyšší energetická hustota baterií má u elektromobilů nabídnout dojezd až 700 km, u plug-in hybridů až 100 km.

Baterie budou postaveny na modulárním systému, takže je bude snadné přizpůsobit pro kterýkoliv model automobilky. Zároveň nabídnou snadnou údržbu a opravy, jak je vidět z názorného video.

Vysoké integrace se dočká hlavní pohonná jednotka, kde bude nejen elektromotor, ale i jednostupňový převodovka a výkonová elektronika. Elektromotor navíc nebude vyroben s použitím vzácných prvků a bude výkonově škálovatelný. To vše umístěno v lehkém hliníkovém obalu.

BMW

45 komentářů u “BMW ukazuje novou generaci elektropohonu, slibuje dojezd 700 km”

  1. To je jasná ukázka toho, že vývoj elektromobilu se musí
    To je jasná ukázka toho, že vývoj elektromobilu se musí odpracovat. Představa většiny automobilek, že počkají dokud elektromobily nebudou jasná volba a pak příjdou s vlastním vozem, a jejich model bude odladěný a konkurenceschopný, je scestná. To zpoždění už nikdy nedoženou.

  2. Brzy se ty komponenty budou prodavat v e-shopech a kazdy si
    Brzy se ty komponenty budou prodavat v e-shopech a kazdy si muze poskladat svoje EV jako nejaky dron. Tim se odstartuje konec nadvlady klasickych automobilek. Jedina zabrana rozsireni prestaveb je nutnost prokazani, ze EV nerusi okoli vyzarovanim v rusivem spektru.

    1. Já bych to bohužel tak optimisticky ještě neviděl. Kdysi
      Já bych to bohužel tak optimisticky ještě neviděl. Kdysi jsem byl na přednášce na VŠB, kde vedoucí projektu (jméno už si nepamatuji) popisoval patálie, jaké měli, když chtěli schválit toho jejich Kaipana. Úředníci nevěděli, co naměřit místo výfukových zplodin, tak vymysleli test na „uvolňování uhlovodíků“, kdy měli problém projít testem byť i jenom po nástřiku karoserie.

      Úřední šiml je mocný 🙂

  3. Zaujalo mě to tvrzení, že v motoru nepoužívají žádné
    Zaujalo mě to tvrzení, že v motoru nepoužívají žádné kovy vzácných zemin. To by znamenalo, že ten motor zřejmě nepoužívá permanentní magnety? To vážně použijí asynchronní motor, od kterého i Tesla u modelu 3 upustila, nebo vyvinuli něco nového a lepšího, co magnety nepotřebuje? Nebo mají jiné typy magnetů?

        1. takže na kvalitu ani životnost to nemá vliv takže BMW u
          takže na kvalitu ani životnost to nemá vliv takže BMW u asynchroního motoru:
          1) absencovalo magnet vzácných zemin z Číny
          2) využilo výhod přetížitelnosti blablabla
          3) vychytalo účinnost možná zredukovalo i hmotnost
          … a voalá : proč nevyužít skvělý asynchroní motor, vždyť TESLA od něho upustila jen v TM3 a nejspíš z důvodů vodrbatelnosti TM3 oproti TMS a TMX a to BMW jistojistě trápit nemusí 😉

          hybrid.cz/vyroba-elektromobilu-bmw-i3-detailne-na-videich#comment-20734

        1. Podle mne to zkresluje ten 3D model, když se podíváte na
          Podle mne to zkresluje ten 3D model, když se podíváte na video z výroby prototypu tohoto nového motoru a porovnáte jej se současným i3, tak průměr mi přijde totožný. Hlavní rozdíl je v použití tyčového vinutí proti klasickému drátovému u současného i3. To ale není nijak zázračná technologie. Bohužel nikde není vidět rotor a tak těžko usuzovat co vlastně BMW použije. V každém případě motory využívající čistě reluktančního momentu bez PM jsou zlatým grálem. Princip je známý velmi dlouho, ale dodnes to nedokázal nikdo uřídit tak, aby to mělo stejně hladký chod jako PMSM.

          Jinak je také zajímavý patent BMW na vnitřní vyhřívání článků, kde do svých prizmatických článků přidali jakési externě napájené topné spirály a ty jsou prý schopny natemperovat článek z 0°C na 20°C za 30sec.

  4. TO NENÍ MOŽNÁ !! to musí být snad omyl anebo čára a
    TO NENÍ MOŽNÁ !! to musí být snad omyl anebo čára a kouzla?? Vždyť přeci elektromobily nikam nedojedou, dlouho se jim nabíjejí baterky, hoří a v zatáčkách upadávají kolečka!! Jak by asi tak mohlo BMW v roce 2018 vybádat novou generaci elektropohonu když 40 let bádáním tvrdě mnichovsky dřelo a vyprodukovaly ELEKTROKULOVÝ :)))

    hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

    hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-1602-electric-1972

    kcc-hho.webnode.cz/znacka/bmw-germany-/

      1. víš s výkonem procesorů INTEL/NVIDIA i AMD posledního
        víš s výkonem procesorů INTEL/NVIDIA i AMD posledního desetiletí v sálovým průmyslovým provedení těchhle zazobaných fosilmobilek co na ně mají, není možná aby v roce 2018 „jen bádali“. Všechno řídí politika a ta dávno nalajnovala budoucnost. Vybádáno dávno je, materiály dávno jsou, oni nám jen zas kecají, aby šlapala politika natahovágn, klasika dle jejich harmonogramu 😉 Takže tahle info není nic jinýho než zas další článek do časáku aby bylo co číst a hejbal se marketing a aby prostý lid byl nadále udržen v nabuzenosti :))))))))) toť vše 😉 Kdyby nebylo svobodomyslný ELON/TESLA …. ;)))

          1. Vymysleno = maji to automobilky na papire ulozeno v kartotece
            Vymysleno = maji to automobilky na papire ulozeno v kartotece s nadpisem AZ PRIJDE CAS. A ten prisel a tak postupne zacnou vytahovat tyhle lejstra a zacnou montovat. Nekde ve skladu najdou prototyp ktery onehda technik prednesl spolecne s lejstrama.

  5. Tesla to vymyslela v roku 2008 a použili to v roku 2012. BMW
    Tesla to vymyslela v roku 2008 a použili to v roku 2012. BMW to trvalo presne 10 rokov, kým prišli na to, že to je zatial najlepší spôsob. Snáď na to prídu aj ostatní v dohladnej dobe.
    Držím im palce.

    Off. úsmevná reklama na nové audi A8, hlavne posledná pasáž s komentárom: „auto patrí minulosti…“
    aeronet.cz/news/video-nova-reklama-na-audi-a8-je-plna-podivnych-symbolu-a-vzkazu-globalistu-ve-vztahu-k-nasunovani-4-prumyslove-revoluce-auto-patri-minulosti-zazniva-prekvapive-od-nemecke-automobilky/

      1. Špatně chápete psaný text. 10 let jim trvala „simulace“
        Špatně chápete psaný text. 10 let jim trvala „simulace“ vývoje 5. generace elektromobilů, protože prioritní pro ně vždycky byl …

        hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

        ….a nadále i je pouze masívní prodej fosilpopepnic 😉

        novinky.cz/ekonomika/434966-bmw-ma-za-sebou-rekordni-ctvrtletni-prodeje-volkswagen-si-pohorsil.html

        zpravy.e15.cz/fleet-special/bmw-ma-za-sebou-dalsi-rekordni-rok-1342125

        To že vyprskli první motor není žádná třešnička na dortu ale ostudný spíše hřebíček do rakve :)))

        kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

    1. Tak pokud bychom se v tom chtěli rýpat, tak výraz
      Tak pokud bychom se v tom chtěli rýpat, tak výraz jednostupňová převodovka je celkem nešťastný a trochu matoucí. V odborné AJ literatuře se používá označení single-speed transmission a to se do ČJ správně překládá jako jednorychlostní převodovka.

      Matoucí na výrazu jednostupňová je, že to evokuje že v převodovce je celkový převod uskutečněn pouze v jednom stupni, tedy jedním soukolí. V 99% případů je ale vlastní konstrukce takovéto převodovky tvořena dvěma ozubenými soukolími, kde druhý převod(stupeň) tvoří soukolí rozvodovky s mechanickým diferenciálem.

        1. Mně výraz „jednostupňová převodovka“ naprosto jasně
          Mně výraz „jednostupňová převodovka“ naprosto jasně evokuje, že se jedná o jeden rychlostní stupeň a to kolik se o to stará soukolí naprosto neřeším a ani řešit nepotřebuju. To je dobré akorát tak pro techno geeky na pokec k pivu do hospody, z praktického hlediska jako řidičovi je mi to šumák.

  6. Podle videa by mohla být verze s dvěma motory podobně jako
    Podle videa by mohla být verze s dvěma motory podobně jako má Tesla S a s pohonem všech kol. Teď ještě udržet nízkou cenu do 1M a bude to velmi schopné autíčko.
    Bohužel pro mne přijdou na trh pozdě. Mám v plánu nákup EV v roce 2020.

Napsat komentář