BMW nechalo sešrotovat elektromobily ActiveE

Historie jako by se opakovala. Automobilka BMW nechala v sešrotovat minimálně desítky testovacích elektromobilů ActiveE. Podobný osud potkal před 10 lety elektromobily nebo Honda EV Plus.

Sešrotované testovací elektromobily BMW ActiveE
foto: Facebook/transportevolved.com

BMW nabízelo testovací elektromobily ActiveE ve Spojených státech k pronájmu pionýrům elektromobility přezdívaným „elektronauté“. Pronájem byl na dva roky a měl sloužit především k tomu, aby BMW otestovalo elektrický pohonný systém, který následně využilo v produkčním .

S ním dnes automobilka slaví úspěch na celém světě, včetně USA. BMW nicméně vždy avizovalo, že hodlá elektromobily ActiveE po skončení testovací doby stáhnout. Mnozí elektronauté však pochopitelně doufali, že dostanou možnost si je „nějak“ zajistit. A navíc, Američané mají pro „svá“ auta až nezdravě vyvinuté emoční cítění.

BMW Active E

BMW Active E byl „dospělý“ elektromobil podobně jako Nissan Leaf.
foto: BMW

Není jasné kolik přesně prototypů ActiveE skončilo v drtičce. Samotná automobilka BMW se nicméně k otázce poměrně férově vyjádřila v tom smyslu, že vždy jasně říkala, že životnost těchto vozů bude omezená. Navíc, baterie z oněch sešrotovaných vozů byly pochopitelně recyklovány. A co víc, asi 80 elektromobilů ActiveE putovalo do San Franciska a programu sdílení aut DriveNow.

Hlavní důvod proč musely vozy do šrotu je ovšem legislativní: zákony Spojených států prostě neumožňují, aby zůstaly na silnici déle.

10 Comments on “BMW nechalo sešrotovat elektromobily ActiveE”

    1. Po použití. Viz. odstavec:
      Po použití. Viz. odstavec: „BMW nabízelo testovací elektromobily ActiveE ve Spojených státech k pronájmu pionýrům elektromobility přezdívaným „elektronauté“. Pronájem byl na dva roky a měl sloužit především k tomu, aby BMW otestovalo elektrický pohonný systém, který následně využilo v produkčním elektromobilu BMW i3.“

      1. Já bych bral i ten zbytek.
        Já bych bral i ten zbytek. Elektromotor, řídicí prvky, měniče, nabíječku, kdyby k tomu přihodili manuál a diagnostiku, urval bych jim k tomu i ruce. Ideálně samozřejmě i s hnací nápravou, nebo alespoň s rozvodovkou, poloosy bych si už vyrobil sám.

Napsat komentář