Elektromobil BMW i3 vtrhnul na světový trh. A většina motoristických a nemotoristických magazínů na něj pěje chválu. Podle BMW si jej objednalo už 10 000 lidí a pro první rok je auto vyprodáno. V crash-testu Euro NCAP však vůz získal pouze 4 z 5 hvězdiček.
foto: Euro NCAP
Bavorská automobilka BMW musela do vývoje a marketingu svého prvního elektromobilu BMW i3 vložit obrovské prostředky. Ty se, zdá se, vrátí, protože alokovaná výroba 10 000 kusů pro první rok prodejů je již rozbrána.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Top Gear velebí elektromobil BMW i3, mění prý zažitý způsob řízení auta
Zatímco v Evropě už první dodávky BMW i3 probíhají, do USA se vůz dostane až ve druhém čtvrtletí roku 2014 za cenu $42 275 (před dotacemi, bez range-extenderu, ten stojí $3590).
Pouze čtyři hvězdičky v testu bezpečnost Euro NCAP jsou v oblasti elektromobilů a plug-in hybridů výjimkou. Stejných čtyř už dosáhly pouze modely Peugeot iOn/Citroen C-Zero/Mitsubishi i-MiEV a Renault Fluence ZE. Všichni ostatní mají pět.
BMW i3 (2017) IIHS Crash
BMW i3 (2017) IIHS Crash Tests
https://www.youtube.com/watch?v=hjA9KbcAnzk
Jak si mám vysvětlit toto včerejší prohlášení Miloše
Jak si mám vysvětlit toto včerejší prohlášení Miloše Zemana na Barrandov TV o bezpečnostních prvcích BMW 8i?
„Auto havarovalo, kupodivu v poměrně nízké rychlosti, asi 50 km/h. Ale ono to stačilo, protože tyhlety lehké sportovní vozy „podle mých informací“ nemají deformační zóny… “
Podle údajů zde uvedených vše nasvědčuje tomu, že tento vůz má v crash testu pět hvězdiček.
Tak dá se říct, že to 8i má malé „deformační zóny“ u
Tak dá se říct, že to 8i má malé „deformační zóny“ u pneumatik a díky nízkému podvozku ze spodní strany, takže když to vyjede ze silnice na hlínu, tak je zastavené daleko prudčeji s podstatně více působící silou zpomalení na osoby uvnitř.