BMW i3 má 10 000 objednávek, ale jen 4 z 5 hvězdiček v crash-testu

Elektromobil BMW i3 vtrhnul na světový trh. A většina motoristických a nemotoristických magazínů na něj pěje chválu. Podle BMW si jej objednalo už 10 000 lidí a pro první rok je auto vyprodáno. V crash-testu Euro NCAP však vůz získal pouze 4 z 5 hvězdiček.

Elektromobil BMW i3 v jednom z testů crashtestu Euro NCAP společnosti ADAC
foto: Euro NCAP

Bavorská automobilka BMW musela do vývoje a marketingu svého prvního elektromobilu BMW i3 vložit obrovské prostředky. Ty se, zdá se, vrátí, protože alokovaná výroba 10 000 kusů pro první rok prodejů je již rozbrána.

Zatímco v Evropě už první dodávky BMW i3 probíhají, do se vůz dostane až ve druhém čtvrtletí roku 2014 za cenu $42 275 (před dotacemi, bez range-extenderu, ten stojí $3590).

Pouze čtyři hvězdičky v testu bezpečnost Euro NCAP jsou v oblasti elektromobilů a plug-in hybridů výjimkou. Stejných čtyř už dosáhly pouze modely Peugeot iOn/Citroen C-Zero/Mitsubishi i-MiEV a Renault Fluence ZE. Všichni ostatní mají pět.

3 Comments on “BMW i3 má 10 000 objednávek, ale jen 4 z 5 hvězdiček v crash-testu”

  1. Jak si mám vysvětlit toto včerejší prohlášení Miloše
    Jak si mám vysvětlit toto včerejší prohlášení Miloše Zemana na Barrandov TV o bezpečnostních prvcích BMW 8i?

    „Auto havarovalo, kupodivu v poměrně nízké rychlosti, asi 50 km/h. Ale ono to stačilo, protože tyhlety lehké sportovní vozy „podle mých informací“ nemají deformační zóny… “

    Podle údajů zde uvedených vše nasvědčuje tomu, že tento vůz má v crash testu pět hvězdiček.

    1. Tak dá se říct, že to 8i má malé „deformační zóny“ u
      Tak dá se říct, že to 8i má malé „deformační zóny“ u pneumatik a díky nízkému podvozku ze spodní strany, takže když to vyjede ze silnice na hlínu, tak je zastavené daleko prudčeji s podstatně více působící silou zpomalení na osoby uvnitř.

Napsat komentář