Blade – supersport z 3D tiskárny, který jezdí na plyn

Technologie 3D tisku pomalu, ale jistě mění řadu průmyslových odvětví. Společnost Divergent Microfactories ze San Franciska s její pomocí postavila sportovní auto.

The Blade – supersport na plyn z 3D tiskárny
foto: Divergent Microfactories

Kevin Czinger, šéf sanfranciské společnosti Divergent Microfactories, tvrdí, že jejich sporťák „Blade“ je „první supersport z 3D tiskárny“. Auto však není vytištěno jako „jeden kus“, nýbrž sestaveno za pomoci speciálních hliníkových spojek a trubek z uhlíkových vláken.

Výhodou takového řešení je, že není třeba strávit tolik času nad 3D tiskem a auto (resp. i jinou konstrukci) je možné jednoduše a rychle složit. Výsledkem je i dramatické snížení spotřeby materiálů a energií.

Výrazně klesá také celková hmotnost konstrukce takového vozu, a to údajně až o 90 %! A to i přesto, že je mnohem odolnější a pevnější. Blade samotný váží asi 635 kg, z 0 na 100 km/h zrychlí během dvou vteřin a nabízí výkon 700 koní.

Jeho motor dokáže spalovat jak stlačený zemní plyn (), tak benzin. Společnost Divergent Microfactories se chystá vyrábět a prodávat podobná auta v omezeném množství.

Divergent Microfactories společně s ohlášením své technologické platformy a ukázkového vozu Blade oznámili, že se chystají „demokratizovat výrobu automobilů“.

A to tím, že chtějí dát své 3D tiskárny k dispozici malým podnikům po celém světě, ay mohly samy rozjet své mikrotovárny na výrobu aut nebo jiných struktur.

tisková zpráva

7 Comments on “Blade – supersport z 3D tiskárny, který jezdí na plyn”

  1. je to jednomiestne auto.
    je

    je to jednomiestne auto.
    je jasne ze sa da stavat aj lahsie a lacnejsie auta…no automobilky maju dohodnuty takmer rovnaky rezim vyroby a vyrobnych liniek..vsetko to stalo velke peniaze, nemyslim ze su ochotne na niecom sa prisposobovat a skupovat nove 3D tlaciarne.
    No napad je to super, mohol by sluzit aspon ako vyroba karoserie pre sportove auta, ktore sa pri pretekoch dotlcu a poskodia…
    Buducnost je v lahkych autach to mi verte!
    Kazdy vyrobca sa snazi stlacit kg nadol aby aj spotreba klesla, pretoze cim menej kg taha kon o to efektivnejsia je spotreba. Logicke vsak!

  2. Asi se budou soudruzi z USA
    Asi se budou soudruzi z USA divit, jak jim euroúředník rychle zakroutí krkem. To by tak hrálo, demokratizovat nám v EU výrobu automobilů. A pokud to neudělá euroúředník sám od sebe, ony už velké koncerny něco v komisi EU prolobují, aby to nešlo. Ostatně už jen schvalování takového vozu do provozu na silnicích EU podle dnešních pravidel může být rychlá konečná :-(.

Napsat komentář