Britský magazín Auto Express získal od Remiho Bastiena, šéfa výzkumu Renaultu, že automobilka chystá plug-in hybrid se spotřebou 2 l/100 km. Půjde o auto velikosti Renault Clio, které se představí možná už na příštím autosalonu v Ženevě.
foto: Renault
Bastien se pro Auto Express rozpovídal obecně o pokročilých technologiích pohonů v rámci značky Renault. Ta dnes funguje v alianci s japonským Nissanem a poměrně úspěšně v Evropě prodává elektromobily jako nejnovější Renault Zoe, nákladní Fluence, Kangoo Z.E. nebo elektrické vozítko Twizy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Renault ve Francii spustil síť dobíjecích stanic zdarma
V oblasti hybridů a plug-in hybridů se ale Renault zatím nijak výrazně neprofiloval. To se má příští rok změnit. Vůz segmentu B zhruba proporcí modelu Renault Clio by se mohl představit už na autosalonu Ženeva 2014. Má jít o plug-in hybrid nabízející spotřebu 2 l/100 km. V praxi lze tedy očekávat spíše něco kolem 4-5 l/100 km.
Bastien zároveň zmínil, že snižování hmotnosti je důležité u vozů s dieselovým a benzinovým pohonem, ale ne tolik u elektromobilů. Tam podle něj hraje prim aerodynamika. Podle Bastiena je například hlavním důvodem, proč se BMW rozhodlo využít CFRP u elektromobilu BMW i3 požadavek na rychlost a výkon spíše než na nízkou spotřebu energie.
Podle Bastiena se do roku 2020 průměrný dojezd elektromobilů jako je Zoe prodlouží na 400 km. My říkáme: bude muset! Ostatně, už dříve z Renaultu zaznělo, že do roku 2015 se dojezd elektromobilů zvýší na 240 km.
Nejlepší elektromobil má
Nejlepší elektromobil má spotřebu cca 12kWh na 100km (1.3l/100)
Běžný elektromobil má spotřebu 20kWh na 100km (2.2l/100)
Benzínové twingo, rok výroby 1992, 43kW motor má spotřebu 4.8 litru benzínu.
A teď předvedou auto u kterého nezáleží na hmotnosti a s reálnou spotřebou 4.5l na 100km.
Takže se dostáváme do stavu, kdy 20 let staré auto má stejné parametry jako novinka a novinka má jediné vylepšení (ale ne z pohledu spotřebitele) – je mnohem složitější.
Zdá se to jenom mě, nebo se Renault skutečně snaží sám sebe zničit
A to není jediná
A to není jediná automobilka. Přikládám odkaz na zajímavé video. Kde je v čase 19 min 20 sekund Pranýřováno WV za to samé .
Doporučuji shlédnout celé je tam spousta přecevzetí, které nebyly splněny.
youtube
Tichá revoluce Elektromobily jako doprava budoucnosti Dobrodružství vědy a techniky) (ČT2, ZDF 20
http://www.youtube.com/watch?v=l1vSeLu2wcE
Tak twingo 92 ma spotrebu
Tak twingo 92 ma spotrebu 4,8 iba ak z mierneho kopca a tak ustalenou 90km/h..priemerna spotreba tohoto auta je podla spritmonitora 6,6 litra 🙂 Dalsia vec, prepocitat 12kWh na 1,3 litra je krasne zavadzajuce, sice sa v 1 litri paliva skryva cca 10kWh energie..lenze chyba lavky, učinnost spalovaku je +/- 35% a na vyrobenie 12kWh energie zrazu potrebujeme 3,9 litra a nie 1,3 :). Sporeby elektromobilov, napr.Leaf sa pohybuju od 15-18kWh v lete po 25-27 kWh v zime.
„Bastien zároveň zmínil,
„Bastien zároveň zmínil, že snižování hmotnosti je důležité u vozů s dieselovým a benzinovým pohonem, ale ne tolik u elektromobilů. Tam podle něj hraje prim aerodynamika. Podle Bastiena je například hlavním důvodem, proč se BMW rozhodlo využít CFRP u elektromobilu BMW i3 požadavek na rychlost a výkon spíše než na nízkou spotřebu energie.“
Si nemohu pomoct, ale to jeho tvrzení mi jaksi nedává smysl. Připadá mi to, že bylo potřeba něco říct a tak něco řekl 🙂
Co je na tom nejasneho? Rekl
Co je na tom nejasneho? Rekl to spravne. Elektromobil ma rekuperaci. Pokud by byla ucinnost rekuperace kineticke energie jedna, tak vubec nezalezi na hmotnosti auta ale jen a pouze na aerodynamickem odporu a valivych odporech.
já jsem narážel spíše
já jsem narážel spíše na to jak si představuje tu závislost mezi materiálem karoserie a rychlostí/výkonem vozidla? Čili plechové auto nemůže jezdit rychle?
Automobil je produkt
Automobil je produkt marketingu, který vždy vybere několik detailů, které auto prodají. Patrně tím chce říci, že např. zrychlení je jedním z výkonových parametrů který BMW ladí na nejlepší hodnotu, aby jej pak mohli zdůrazňovat v médiích. Plechové auto bude jednoduše těžší a tím při stejném výkonu s horším zrychlením. Pro běžné automobilky není zrychlení až tak klíčový parametr. Oni zase preferují tŕeba cenu.
Né že bych neuznával
Né že bych neuznával váš argument, ale to že BMW šlo o „rychlost a výkon“ demonstruje spíše použití relativně předimenzovaného motoru 250Nm/125kW.
Mě by zajímalo, kolik by to auto vážilo, kdyby jen postavili čistě z hliníku. Já v použití CFRP vidím také marketing v tom, že BMW muselo přijít s něčím novým za každou cenu.