Zatímco v západním světě se Toyota profiluje spíš v opozici k čistým elektromobilům, v Číně je tomu naopak. Podle zatím nepotvrzených informací na autosalonu v Pekingu letos představí elektromobil Ranz.
foto: Car News China
Ranz EV bude malé levné městské plně elektrické auto. Tedy ideální elektromobil pro Čínu, která jak může bojuje s obrovským znečištěním ovzduší. Tamní vláda proto na elektromobily poskytuje tučné dotace dosahující desítek procent z ceny vozů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva: premiéra elektromobilu Toyota EV
Toyota nevěří elektromobilům, čeká na čistou energetiku
Toyota škrtá plány na čisté elektromobily, podrobnosti o elektrickém iQ
Elektrické auto Ranz EV bude postaveno na modelu Toyota Corolla EX. Toyota jej v Číně bude vyrábět v joint-venture s FAW v sečuánském hlavním městě Čcheng-tu. Max. rychlost vozu bude omezena na 120 km/h s přibližně 100km dojezdem. Max. výkon má být 95 koní.
Konečná cena na čínském trhu by se měla v přečtu pohybovat kolem výborných 11 000 až 14 000 euro (tedy kolem 300 000 Kč). U dealerů by se auto mělo objevit ve druhé polovině letošního roku. S vývozem mimo Čínu se pochopitelně nepočítá.
Škoda, určitě by si to
Škoda, určitě by si to našlo dost zákazníků i jinde.
No, s dojezdem 100 km by to
No, s dojezdem 100 km by to nejspíš bestseller nebyl, i přes docela příznivou cenu. Tak malý dojezd je dostačující jenom pro auto do města a pro takové účely mi to zase připadá zbytečně/neprakticky velké.
Čekám na malé auto s dojezdem alespoň kolem 300 km, aby se s ním dalo vyrazit i na rodinný výlet v okruhu 100 km (bez možnosti dobití v cíli) nebo návštěvu u příbuzných (s možností dobití) na druhém konci republiky. Já například bydlím v ČB, rodiče mám v Mostě a manželka v Chrudimi. Takže jediná možnost by pro mě v současnosti byla Tesla Model S s 85kWh baterií. A ta je poněkud mimo můj rozpočet. Tak snad ten model E nebo jeho konkurence za 3-4 roky konečně bude vyhovovat 🙂