Autosalon Paříž 2016: Renault TreZor – ultimátní sportovec na elektřinu

Koncept Renault TreZor je jedním z těch aut, po kterých nejspíš po skončení autosalonu Paříž 2016 neštěkne ani pes. Prostě výstaví kousek, který má zaumout, ale nic víc.

Sportovní elektromobil Renault TreZor je krásým výstavním pozlátkem
foto: Renault

„Trezor“ znamená francouzsky „poklad“. Tenhle nablýskaný poklad automobilky Renault jezdí čistě na elektřinu díky 260kW motoru (380 Nm) a z 0 na 100 km/h zrychlí pod čtyři sekundy.

Auto je vybaveno dvěma bateriemi, velice dobrým koeficientem aerodynamického odporu 0.22 (světlá výška je pouze 25 mm) a rozměry 4700 mm délky, 2180 mm šířky a 1080 mm výšky.

Renault TreZor autosalon Paříž 2016 elektromobil

foto: Renault

Renault TreZor autosalon Paříž 2016 elektromobil

foto: Renault

Renault TreZor autosalon Paříž 2016 elektromobil

foto: Renault

Renault TreZor autosalon Paříž 2016 elektromobil

foto: Renault

Shora je na tenhle rozměrný sporťák opravdu krásný pohled, čehož dosahuje rozchodem 2048 mm vpředu, 2106 mm vzadu a rozvorem 2776 mm.

Unikátní je i způsob otevírání a nastupování. Renault TreZor má totiž jediné „dveře“. Škoda, že je to auto, kde nejspíš nakonec skončí jen jako wallpaper na obrazovkách nadšenců.

Renault TreZor autosalon Paříž 2016 elektromobil

foto: Renault

Renault TreZor autosalon Paříž 2016 elektromobil

foto: Renault
tisková zpráva

31 Comments on “Autosalon Paříž 2016: Renault TreZor – ultimátní sportovec na elektřinu”

          1. fosilní průmysl povraždil
            fosilní průmysl povraždil mnoho EV vývojářů a zrušil mnoho EV výrobců, teroristi jsou tudíž oni, ty se tím dostáváš na úroveň podřadného nevzdělance, co podporuje ropný terorismus, tak se prober, ubožáčku 🙂
            to není názor, to jsou čirá fakta, tak se konečně vzbuď, nevzdělanče

      1. Mistře, každý extrém je
        Mistře, každý extrém je špatný. Ale extremistů na tomto serveru moc není. My běžně uznáváme výhody i nevýhody elektromobilů, hybridů a dalších vozidel. A neděláme z toho až na výjimky dogmata. Jednoduše jsme fandové a vidíme, že převzetí elektromobilů většinovou populací by mělo velký pozitivní vliv na její zdraví. Nikomu ovšem elektromobily nenutíme, elektromobil se musí prosadit sám a má k tomu dobře našlápnuto.

          1. Ty chceš opravdu popřít,
            Ty chceš opravdu popřít, že fosilní průmysl záměrně neutlačuje EV trh už století?
            Jsi také ropný terorista, extremista?
            Když neznáš fakta a historii, pak jsi extremista (dokonce nevědomý) a terorista právě ty. Takoví hloupí lidé jako ty jsou zhoubou lidstva = nevzdělaní puberťáci, tak se dej do kupy a něco se nauč, ubohá, nevzdělaná bystosti 🙂

            1. Za Bob-ana nemohu mluvit,
              Za Bob-ana nemohu mluvit, ale jako naprostý fanatik, a blázen se tu chováta povětšinou Vy. V asi tak 75% případů plivete na jakékoliv EV, které není zrovna Tesla. Pokud se objeví něco co není čistě na elektřinu, je to pro vás jako hadr na býka.
              Vodík fuj,
              Methanolový článek fuj,
              A kdyby přišli se ZPM, pak dokud to nenamontuje Tesla tak budete tvrdit také že fuj.

              Teď s Vámi někdo úplně nesouhlasil a hned z něj děláte teroristu, extremistu, víte koho mi připomínáte? současné americké puberťáky, kteří potřebují tzv. safe spaces, neví jestli jsou muž, žena, nebo Appache Helicopter, a každá druhá věc způsobí že jsou triggered.

              Uvědomujete sí vůbec jakou medvědí službu tady tomu serveru, naštěstí ne EV, prokazujete?

              Vy si asi představujete přechod na EV jako hurvínek válku, v prvné řadě nemáme kapacty na to to provést, i s gigafabrkou nebude dost baterií ani pro 1/10 produkce aut na světě. Ve druhé takový přechod by asi způsobil krizi nabídky elektromotorů, nikdo to neřeší, ale EV znamenaí miliony elektromotorů navíc.

              Ano, také by se mi líbilo, kdyby bylo víc EV za nízkou cenu, tedy bylo by tu ještě něco jiného, kdyby tak 50% aut zmizelo a jezdilo se vlakem, objevily se pohodlné dálkové expresy (ne nutně VRT, Railjet není to co si pod pohodlným dálkovým expresem představíte, je to letadlo na kolejích), který vás bez přestupu vezme za den z Prahy do Barcelony při rozumné ceně, MHD byla čistá a pohodlná, a auta, motorky etc. byla jen koničkem nebo pracovním nástrojem (nákladní, dodávky etc.), ne nutností protože vám poslední spoj jede ve čtyři opoledne první o pěti a mezi tím jeden ve dvanáct.

              Ale ani jedna z těch věcí není důvod abych flusal na všechno jiné, jenže vy, objeví-li se něco co nesedí vašemu světonázoru, obviňujete a chováte se… pardon opakuji se, jako spratek. Váš pohled „kdo není s námi je proti nám“ je veskrze totalitní a s ničím si nezadá asi s tím jaký provozovaly diktatatury 20. století a některé tak činí dodneška, to je pravý extremismus. Víte proč? Protože se s vámi jen těžko diskutuje něco co nesedí vašemu pohledu na věc.

        1. „elektromobil se musí
          „elektromobil se musí prosadit sám“.
          Elektromobil má nulovou silniční daň, nulovou spotřební daň na palivu, ve spoustě států dotace na pořízení, zvýhodnění parkování atd.
          Automobilky mají nařízené kvóty pro vyrobené EV.
          I tak celkové náklady na provoz převyšují náklady ve srovnání s klasickými pohony.
          Zatím to vypadá jako velký tunel ve státních pokladnách, který zaplatíme my, daňoví poplatníci.

          1. Já to vnímám celkem
            Já to vnímám celkem pozitivně. Z hlediska státu je využívání elektromobilů výhodné, protože nevyžaduje dovoz ropy a sponzoring států, které ji těží. Neodtéká tak kapitál. Další výhodou je čistší prostředí ve městech a v neposlední řadě i nižší hlučnost. Ano, daňové úlevy, nulová silniční daň apod. se někomu mohou zdát moc, ale mne to pořád přijde ještě relativně OK. Automobilky nemají nařízené EV. Jenom bez EV nejsou schopny splnit nařízené emisní limity.

          2. K tomu několik
            K tomu několik poznámek:
            1. Spotřební daň na elektřinu není nulová.
            2. Není pravda, že by celkové náklady na provoz EV byly nad náklady spalováku, respektive pravda to může být pouze ve velmi specifických případech a ten poměr se pořád zlepšuje ve prospěch EV.
            3. Ropu musíme draho dovážet a platit za ní nejčastěji různým pošahaným militaristickým diktaturám. Elektřiny máme takové přebytky, že by na ní mohla jezdit celá republika a pořád by ještě zbylo na vývoz.
            4. Ano, jakékoli dotace na cokoliv jsou nesmysl, protože na tom stejně vždy vydělávají různí podvodníci z „holdingu“.

          3. „nulovou spotřební daň na
            „nulovou spotřební daň na palivu“
            pouze v pripade ze si tu elektrinu, tecy palivo vyrabis sam, pokud si ho kupujes z verejne rozvodne site, tak je zdanene jak DPH tak i spotrebni dani, je jen nizka, ale je tam a to 28.3 koruny na kazdou MWh

            my danovy poplatnici platime hlavne dotace a podpory ktere se vydavali a vydavaji na fosilni paliva 😉 podle MMF je to kazdy rok celosvetove priblizne 5.3 bilionu $ proti tomu jsou vsechny dotace a ulevy na EV doslova plivnutim do oceanu 😀 o zdravotnich vydajic za kteryma castecne stoji i fosilni pohony nehovoric, a ty taky platime vsichni, tazke co je pak tunel?

    1. tak si to nech vyrobit na
      tak si to nech vyrobit na zakazku, pokud dodas podvozek nejakeho rozumneho auta, tak kastli ti dnes udela na zakazku kdejaka firma stavici zavodaky, a neni to ani tak extra drahe da se to takto realizovat v radech jednotek milionu, kuprikladu Ferrari takto stavi specialy v 1 kusovych seriich na zakazku taky, jen to neni v milionech korun ale euro 😀

      takze si najdi firmu, doval jim treba Teslu S a oni ti na to udelaj kastly a interier dle tvejch pozadavku

Napsat komentář