Letošní autosalon v Paříži bude opět plný novinek. Jednou z nich bude i nová Škoda Fabia Combi. Nabídne zavazadlový prostor 530 litrů a nejnižší spotřebu paliva už od 3,1 l/100 km ve verzi Greenline.
foto: Škoda Auto
KRÁTKÉ SHRNUTÍ:
Se sklopenými sedadly nabídne nová Škoda Fabia Combi zavazadlový prostor 1395 l. Nová Škoda Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než její předchůdkyně. Hmotnost nejlehčího modelu je 1004 kg.
Všechny motory plní emisní normu EU 6 a jsou standardně osazeny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Rozšíření předního a zadního rozchodu o 30 mm, prodloužení rozvoru o 5 mm. Standardem elektronická kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách. Nové asistenční systémy.
TISKOVÁ ZPRÁVA
› Nová Škoda Fabia Combi oslaví světovou premiéru na autosalonu v Paříži
› Nejlepší ve své třídě: Objem zavazadlového prostoru vzrostl na 530 litrů; interiér je delší a širší
› „Simply Clever“: Až 17 praktických řešení, deset z nich je nových
› Emocionální: Atraktivní design, interiér s možností individualizace
› Zasíťovaná: Nová Škoda Fabia Combi získává komunikační rozhraní MirrorLinkTM a SmartGate
› Bezpečnost a komfort na vysoké úrovni díky moderním asistenčním systémům převzatým z MQB
› Ekologie: Až o 17 % menší zátěž pro životní prostředí; emise CO2 startují na hodnotě 82 g/km
› Individualita: Inovativní koncept interiéru
› Bestseller: Nejúspěšnější vůz ve své třídě – od roku 2000 bylo na celém světě prodáno více než 1,1 milionu vozů Škoda Fabia Combi
› Nový model bude uveden na trh počátkem roku 2015
Nová Škoda Fabia Combi přichází! Na letošním autosalonu v Paříži oslaví svou světovou premiéru nejen nová Fabia ale také Fabia Combi. Tento automobil je nejoblíbenějším modelem v segmentu malých kombi.
Ve své třetí generaci stanovuje Fabia Combi nová měřítka, pokud jde o nabídku prostoru, funkčnost a ohleduplnost k životnímu prostředí. Vzhled novinky zaujme emocionálním designovým jazykem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Auto oslavuje zahájení výroby nové generace vozu Škoda Fabia
Nová ŠKODA Fabia: Promyšlený malý vůz s prostorným interiérem
K tomu všemu Fabia Combi nabízí moderní prvky bezpečnosti, komfortu a infotainmentu, které byly doposud obvykle dostupné ve vozech vyšších tříd: mezi jinými komunikační rozhraní MirrorLinkTM a SmartGate k propojení vozu a chytrého telefonu. Na první evropské trhy vstoupí nová Škoda Fabia Combi již v lednu 2015.
„Nová Škoda Fabia Combi nabízí ideální kombinaci prostornosti, funkčnosti a emocí a navíc boduje nejmodernější technikou,“ říká předseda představenstva Škoda AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
„Tento moderní, svěží automobil svou příkladnou nabídkou prostoru reprezentuje v segmentu malých vozů s karoserií kombi ty nejlepší hodnoty značky Škoda. K tomu také vychází vstříc zvyšujícím se požadavkům současné doby na konektivitu a individualizaci.“
Na počátku roku 2015, tedy jen několik týdnů po zahájení prodeje nové generace modelu Fabia, vstoupí na první evropské trhy také nová Fabia Combi.
S tímto modelem chce česká automobilka dále posilovat úspěch svého oblíbeného malého kombi, které je nedílnou součástí nabídky mladoboleslavské značky již od roku 2000. Do konce srpna 2014 dodala Škoda AUTO svým zákazníkům více než 1,1 milionu vozů Škoda Fabia Combi obou generací.
Fabia Combi zosobňuje tradiční kvality vozů značky Škoda: dostatek vnitřního místa při kompaktních vnějších rozměrech, řadu praktických řešení, nízkou spotřebu, vyspělou techniku a výhodný poměr ceny a nabízené hodnoty. Díky těmto vlastnostem se stala nejprodávanějším malým vozem s karoserií kombi.
Maximální prostornost; největší zavazadlový prostor ve svém segmentu
Při kompaktních vnějších rozměrech nabízí nová Škoda Fabia Combi dostatek prostoru až pro pět cestujících a jejich zavazadla. S objemem 530 litrů je zavazadlový prostor největší ve svém segmentu. Základní objem je oproti předchozímu modelu o 25 litrů větší. Po sklopení zadních sedadel se přepravní kapacita modelu Fabia Combi zvětší na 1 395 litrů.
Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák a poté opěradlo. To zvyšuje variabilitu interiéru, do kterého se vejdou předměty o délce až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm, to je mezigeneračně o 2 mm více.
Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm. Nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm, což usnadňuje manipulaci se zavazadly. Současně vzrostla také šířka interiéru (vpředu o 21 mm) a jeho délka (o 8 mm), navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.
Až 17 „Simply Clever“ řešení
Nová Škoda Fabia Combi nenabízí jen mnoho místa pro cestující a jejich zavazadla, vnitřní prostor je zároveň využit lépe a praktičtěji než kdykoli předtím. Své posádce Fabia Combi usnadňuje život až 17 „Simply Clever“ řešeními, deset z nich je pro tento model v nabídce poprvé.
Nová Škoda Fabia Combi může být na přání vybavena variabilní mezipodlahou v zavazadlovém prostoru. Jedná se o zvýšenou podlahu, která dělí zavazadlový prostor do dvou horizontálních rovin a zvyšuje tak rozsah jeho využití.
V horní poloze se podlaha fixuje tak, že se jednoduše zasune do dvou držáků v bočních stěnách. Mezipodlaha je vybavena háčkem na pružném úchytu, který ji po zavěšení na horní hraně vstupního otvoru udrží odklopenou a usnadní tak manipulaci s nákladem. Maximální kapacita zavazadlového prostoru je k dispozici po přesunutí mezipodlahy do dolní pozice.
Technologie MirrorLinkTM umožňuje zrcadlit aplikace z chytrého telefonu, včetně navigace, na displeji infotainmentu. Rozhraní SmartGate naopak dokáže určitá data vozu zobrazovat, ukládat a využívat pomocí speciálních aplikací na chytrém telefonu.
Nová Fabia Combi bude mít v sériové výbavě také škrabku na led, která má své pevné místo ve víčku palivové nádrže. Místo nápoje lze do držáku ve středové konzoli před řadicí pákou odložit smartphone, nebo iPod. K tomu slouží praktický držák multimediálních zařízení.
Pro reflexní vestu, povinnou v mnoha zemích, má vůz nyní speciální odkládací prostor ve výplni dveří řidiče. Pro výplně bočních dveří je k dispozici také odpadkový koš. Odkládací kapsy na vnitřní straně předních opěradel pojmou nejrůznější drobnosti.
Více možností má také posádka, když dojde na to, kam s láhvemi s nápoji. Do obou zadních dveří se teď vejde po jedné láhvi o objemu 0,5 litru. Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce navíc pojme i jednu láhev o objemu 1 litru.
Když připočteme i tradiční místa na nápoje před řadicí pákou (0,5 a 0,4 litru) a v předních dveřích (po 1,5 litru), lze v nové generaci modelu Škoda Fabia bezpečně umístit až sedm lahví.
Navíc nabízí nová Škoda Fabia další „Simply Clever“ řešení, které se osvědčily již ve druhé generaci tohoto modelu. Celá řada jich je přímo v zavazadlovém prostoru, jako třeba odnímatelná krycí roleta s praktickou funkcí: krátkým stlačením jejího okraje se natažená roleta automaticky zavine.
Navíc jsou zde i dva háčky na zavěšení tašek. Pořádek zajistí na přání dodávaný síťový program, obsahující tři různé sítě (2x vertikální, 1x horizontální). K mání je také pružná odkládací schránka, která zabrání menším předmětům v nechtěném pohybu.
Standardem je držák parkovacích lístků za čelním sklem, umístěný na vnitřní výplni levého A-sloupku. „Simply Clever“ je také funkce Corner předních mlhových světlometů pro přisvětlování do zatáček.
Čisté emoce: Atraktivní sportovní design
Funkčnost však není jedinou silnou stránkou třetí generace modelu Fabia Combi. Malé kombi z Mladé Boleslavi zaujme novým, emocionálním designem. Stejně jako její sourozenec s karoserií hatchback uvádí Fabia Combi do sériové výroby designové prvky, známé ze studie VisionC, dynamické proporce a atraktivní moderní tvary.
Nové, vyvážené proporce třetí generaci vozu Škoda Fabia Combi vysloveně sluší. Precizní linie a ostré hrany svědčí o maximální kvalitě výroby a detailním zpracování. Vzhledu vozu prospívá také výrazná hra světel a stínů a použití krystalických prvků.
Nová Škoda Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než její předchůdkyně. Příď vozu je identická s verzí hatchback a díky větší šířce a cílenému zdůraznění horizontály působí velmi sebevědomě. Výraznými prvky jsou tu – stejně jako u hatchbacku – ostře řezané široké světlomety, krystalický výbrus skla a pro značku Škoda typická lamelová mřížka chladiče, do níž zasahuje výběžek kapoty s logem.
Zvýrazněna je grafická jednota masky chladiče a světlometů, všechny linie a hrany mají precizní akcent. Velice výrazná je kapota s dvěma dominantními prolisy, které lemují vnější hranu kapoty a v přední části se ztrácejí směrem k logu.
Boční pohled promlouvá řečí dynamiky a emocí. Hlavní slovo zde mají ostrá Tornado linie, pod ní se nacházející takzvaná „Wing Line“, podobně jako úzké sloupky karoserie, hra světla a stínů, směrem vzad se lehce svažující linie střechy i zcela nová atraktivní paleta kol.
Při pohledu zezadu vyzařuje z vozu Fabia Combi síla a suverenita. Záď je jasně uspořádaná, má výrazné kontury a opět zdůrazňuje horizontální orientaci. Zadní sdružené svítilny mají kontrastní tmavý okraj. Jejich grafika skládá poctu tradičnímu umění českých sklářů. Jak je u značky Škoda typické, do tmy Fabia Combi svítí písmenem C.
Nová Škoda Fabia Combi nabízí širokou škálu možností individualizace. Interiér je vytvořen zcela nově. Zaujme svým hodnotným vzhledem, precizním zpracováním, horizontálními liniemi a pestrou nabídkou barev a barevných kombinací.
Nové definice úspornosti: Emise CO2 od 82 g/km
Nová Fabia Combi je úspornější než kdykoli předtím a v porovnání s druhou generací je její spotřeba až o 17 % nižší. Toto zlepšení je výsledkem zcela nově vyvinuté generace benzinových a naftových motorů, radikálního snížení hmotnosti až na 1004 kg a zlepšené aerodynamiky.
Například u modelu Škoda Fabia Combi GreenLine, který přijde na trh také v roce 2015, klesá spotřeba paliva až na 3,1 l/100 km a hodnota emisí CO2 na 82 g/km.
Konstruktéři využili potenciál, který jim nabízela inovativní technika z nabídky modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, např. motory, elektromechanické řízení a velká část elektrických zařízení (mimo jiné řídicích jednotek, sdružený přístrojový panel, asistenční systémy a systémy infotainmentu).
Pro model Škoda Fabia Combi jsou v nabídce tři benzinové motory a tři vznětové agregáty. Všechny motory plní emisní normu EU 6 a jsou standardně osazeny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Výkonové spektrum benzinových jednotek sahá od 55 kW (75 k) až po 81 kW (110 k). Nová paleta tříválcových vznětových motorů dává výkony od 55 kW (75 k) až po 77 kW (105 k). Moderní převodovky jsou buď s ručním řazením, nebo automatická dvouspojková ústrojí DSG.
Mimořádný důraz kladli vývojáři také na komfortní podvozek. Ten odladili s ohledem na ještě vyšší pohodlí cestování při zachování maximální jízdní stability. Skvělého výsledku dosáhli mimo jiné také nasazením nového elektromechanického řízení či nových motorů s upraveným uložením v karoserii.
Novince v neposlední řadě prospělo také mezigenerační rozšíření předního a zadního rozchodu o 30 mm, spolu s prodloužením rozvoru o 5 mm.
Přes vyšší technickou úroveň a vyšší komfort je nová Škoda Fabia Combi mezigeneračně lehčí. V závislosti na konkrétní konfiguraci – a po zohlednění rozsahu standardní výbavy – klesla hmotnost až o 55 kg. S tříválcovým motorem 1,0 MPI má Fabia Combi pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 1004 kg.
MQB technika pro aktivní a pasivní bezpečnost; systémy z vyšších tříd
Nová Škoda Fabia Combi přesvědčí také vysokým stupněm bezpečnosti. Model má bezpečnostní systémy, které byly ještě nedávno obvyklé pouze u vozů vyšších tříd. Volitelný Front Assistant s funkcí nouzové brzdy City, který vůz samočinně zastaví, snižuje riziko nehod v kolonách.
Multikolizní brzda vůz po nehodě automaticky zabrzdí, aby zabránila dalšímu nárazu po kolizi.
Počínající únavu řidiče rozpozná Driver Activity Assistant. Nový Speedlimiter automaticky omezuje maximální rychlost vozu na předem nastavenou hodnotu.
Při rozjezdech ve stoupání pomáhá funkce Hill Hold Control. Pro země Evropské unie je standardem elektronická kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.
Pro bezpečné projíždění zatáček je nová Škoda Fabia Combi sériově vybavena rozšířenou funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, označovanou jako XDS+.
Z oblasti prvků pasivní bezpečnosti ve voze nechybí až šest airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech.
Inovativní komfortní systémy
Třetí generace malého kombi z Mladé Boleslavi stanovuje zcela novou úroveň v nabídce komfortních výbav. Poprvé lze tento model získat se systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).
Premiéru slaví také signalizace vzdálenosti při parkování vpředu i vzadu. Doposud mohla mít Fabia Combi parkovací senzory pouze vzadu.
Optimální výhled z vozu zajišťuje Rain-Light Assistant. Skládá se z dešťového senzoru, který automaticky reguluje spouštění a rychlost stěračů, a dále světelného senzoru, jenž v závislosti na světelných podmínkách automaticky přepíná mezi denním svícením a potkávacími světly.
Premiéru má v nové generaci modelu Škoda Fabia Combi elektromechanické řízení C-EPS (Column-Electric Power Steering). Nahrazuje dosud používaný elektrohydraulický posilovač a šetří hmotnost i palivo.
Zákazník si pro model Škoda Fabia Combi může také poprvé objednat panoramatickou prosklenou střechu, příjemně prosvětlující interiér.
Kompletně nově koncipované jsou systémy infotainmentu pro třetí generaci modelu Fabia Combi. Technika vychází z takzvané modulární stavebnice infotainmentu (MIB) a umožňuje řadu atraktivních funkcí, které v tomto segmentu nejsou vůbec obvyklé.
V nabídce jsou tři autorádia, nejvyšší z nich disponuje displejem, který rozpozná více dotyků najednou.
K nárůstu komfortu přispívá také nejnovější generace klimatizací, jejichž řídicí jednotky jsou založeny na platformě MQB. Zákazník může volit mezi manuální klimatizací, nebo plně automatickou klimatizací Climatronic. Ve srovnání s dosud používanou technikou pracuje nový Climatronic podstatně efektivněji.
Řídicí jednotka zaznamenává všechny důležité parametry jako např. intenzitu slunečního záření nebo vnější teplotu a automaticky odpovídajícím způsobem přivádí do kabiny vozu více či méně chladného vzduchu. Climatronic reguluje nejen teplotu vzduchu, ale také intenzitu a směr jeho proudění.
Pro pány „Zbyněk, Út,
Pro pány „Zbyněk, Út, 2014-09-30 21:21“, „danone, St, 2014-10-01 00:27“ a jim podobné remcaly – možná by nebylo od věci si uvědomit, že někdo nám tady dává k dispozici platformu pro výměnu našich „geniálních“ názorů a možnost si ZADARMO občas přečíst i zajímavý článek. Platíme za to pouze svou obrovskou námahou vynaloženou na přeskočení pro některé z nás nezajímavých informací.
Až budete platícími zaměstnavateli obsluhy zdejších (a i jiných) stránek, můžete si začít diktovat a stěžovat.
Na udržení takovéhoto webu je zajisté zapotřebí nemálo času a námahy a to se musí něčím zaplatit – asi reklamou a otiskováním „tiskových zpráv“.
Můžete také jít do diskuse na Novinky, tam takové nespokojence uvítají, nebo, ještě lépe, spáchejte nějaký článek vy.
Přesně má slova
Přesně má slova
Ale já taky opravdu
Ale já taky opravdu nechápu, co dělají takové články na serveru, kde si chci číst o úplně jiných technologíich, než o zcela klasických spalovacího autech – na to je snad jiných mediálních zdrojů mnohokrát vic, ne ???
krásná reklama, že by
krásná reklama, že by placený článek? co má prosím článek s informacemi, které jdou v podstatě použít na jakékoliv nové auto, společného s alternativními pohony nebo co to vůbec dělá na hybrid.cz?
Je tam napsané, že je to
Je tam napsané, že je to tisková zpráva, co chcete víc?
Přesně proto, je to tam zmíněno, aby rýpalové jako vy mlčeli. Nelíbí se Vám to? Nečtěte to. Hledat problémy a chyby umí každý. Pokud umíte napsat lepší článek, tak jej sepište s fakty (ukažte jak se k nim dostanete) a zveřejněte to pro nedočkavce. Pokud to neumíte, mlčte.
Měl jsem k tomuto celkem nadšený komentář, ale lidi jako Vy mi vždy zkazí náladu ….
a co to dělá na hybrid.cz?
a co to dělá na hybrid.cz? vidíte tam něco o alternativním zdroji pohonu? proto koukám i na tento server abych se dozvěděl něco k danému tématu. Jak psal dříve jiný čtenář: je to jako byste četl článek na webu o obnovitelných zdrojích o nově otevřené uhelné elektrárně.
Máte s tím problém?
Máte s tím problém? Běžte jinam.
Já se rád dozvím o jakékoliv novince, včetně dieselů a podobně. A doropočuji se podívat, co je napsáno vedle nápisu HYBRID.CZ (elektromobily, elektrokola, elektroskútry, auto na plyn CNG, PLG, „testy“.)
Takže znovu, máte problém? Běžte jinam. Nelíbí se Vám to? Spojte se s provozovatelem webu, on Vám jistě řekne, kolik peněz je potřeba na provoz těchto stránek a dejte mu je. A potom si můžete vyskakovat, co tady chcete a nechcete za články. Ale dokud je to zdarma, tak mlčte a nekažte úsilí zdejších redaktorů.
proč se rozčilujete?
proč se rozčilujete? Navíc pokud se už snižujete i k výrokům, aby ostatní mlčeli, tak doporučuji návštěvu psychiatra nebo máte problém? kupte si medvídka mývala. Jen jsem řekl svůj názor. Opakuji, článek je to pěkný, ale dle mého názoru tady nemá co dělat a beru jej jako placenou reklamu tohoto webu.
Rozčiluji? Podívejte se
Rozčiluji? Podívejte se zde pořádně. Unavují mě výroky podobným Vaším. Minimálně jednou do měsíce zde někdo útočí na redaktora, že to tu nemá co dělat. Tak se udělala změna a vše se začalo nadepisovat jako „TIsková zpráva.“ Ale ani to vám rýpalům nepomůže, abyste si nerýply.
K ničemu jsem se nesnížil, pouze jsem řekl svůj názor, stejně jako Vy o tom, že tady ten příspěvek nemá co dělat ;-). Psychiatra? Možná bychom tam měli zajít spolu, aby nám řekl, jestli máte vůbec právo určovat, co sem patří a co ne ;-). Pokud ano, mám já právo tvrdit, abyste mlčel, pokud ne, oba se pleteme. Tak co?
rozdíl mezi námi je v tom,
rozdíl mezi námi je v tom, že já jsem pouze vyjádřil svůj názor k článku a Váš názor také respektuji. Na nikoho neútočím, nikoho nevyhazuji z diskuse, nikomu neříkám at raději mlčí nebo ať jde jinam atd atd. Jinak jste mě nepřesvědčil tzn. můj názor je stále stejný, článek sem nepatří – a myslím, že naše další výměny názorů už nikam dál asi nepovedou.