Škoda aktivně podpořila výstavbu cyklostezky vedoucí ve směru z Rychnova nad Kněžnou k závodu Kvasiny, která má zaměstnancům umožnit alternativní dopravu do práce.
foto: Škoda Auto
Jde o jednu z mnoha aktivit, kterými se Škoda snaží ulehčit svým zaměstnancům dojíždění za prací a zároveň snížit dopravní zátěž místních komunikací. Dalšími aktivitami jsou například řízení individuální automobilové dopravy a podpora hromadných svozových linek nebo spolujízdy.
Počátky automobilky Škoda Auto jsou úzce spjaty s výrobou jízdních kol – právě tím začínala v roce 1895 spolupráce Václava Laurina a Václava Klementa, která postupem let přešla přes výrobu motocyklů až k výrobě automobilů. Není proto divu, že firma aktivně podpořila výstavbu cyklostezky o délce 213 metrů vedoucí ve směru od výrobního závodu Kvasiny do nedalekého Rychnova nad Kněžnou.
„Cyklostezku jsme slavnostně otevřeli poněkud netradičně závodem z nedalekého Rychnova nad Kněžnou do závodu Kvasiny. Účastníci akce si mohli dále prohlédnout výstavu kol z kolekce Škoda nebo model Škoda Kodiaq v řezu. Doplňkové aktivity jsme měli připravené i pro děti,“ říká vedoucí závodu Kvasiny Jiří Černý.
Ve výrobním závodu Kvasiny pracuje přes 8 500 zaměstnanců, kteří často dojíždějí za prací ze širokého okolí, což zvyšuje vytížení místních komunikací. Škoda proto hledá cesty, jak lokální dopravě co nejvíce ulehčit. V rámci těchto aktivit podporuje automobilka kromě jízdy na kole také spolujízdu a svozové linky, které denně využívá přes 1 300 osob.
Dalším krokem k efektivnější dopravě zaměstnanců závodu je inteligentní parkovací systém. Parkovací plochy v těsné blízkosti závodu Kvasiny čítají v současné době přes 2 000 míst. Nárazově se plní před začátkem směn.
Zaměstnancům, kteří se do závodu dopravují automobilem, je proto nově k dispozici informační a parkovací systém. Přijíždějící řidiče navádí pomocí navigačních tabulí s aktuálním stavem obsazenosti na volná parkovací místa ze všech směrů, a to již na samotném vjezdu do přilehlých obcí.
„Parkovací systém funguje na bázi průjezdových čidel, která v současné době monitorují kolem 2 200 parkovacích míst v těsné blízkosti závodu Kvasiny,“ říká Černý. Zaměstnanci mají jako doplněk k navigačním tabulím k dispozici jednoduchou webovou aplikaci (dostupnou na webu), která jim umožní na jedno kliknutí zjistit obsazenost parkovacích ploch. „Tím předejdeme zbytečnému zajíždění k již plným parkovištím,“ doplňuje Černý.
Informační systém zároveň monitoruje dopravní zátěž v okolních obcích, s cílem minimalizovat zbytečné cesty. Tento systém má pomoci i starostům přilehlých obcí, kteří díky němu budou moci sledovat nejen dopravní zátěž, ale také statistiky o překračování rychlosti, čímž systém přispívá k větší bezpečnosti v okolních obcích.
Dobrý počin, nicméně občas navštěvuji Mladou Boleslav a
Dobrý počin, nicméně občas navštěvuji Mladou Boleslav a to je fakt tragédie. Ať mi nikdo neříká, že musí všichni zaměstnanci jezdit po jednom do práce v autě, což 3x denně prostě zacpe město a okolí. Paprskovitou svozovou dopravu by snad automobilka, která vyrábí a logistiku dělá skoro just in time, snad mohla zvládnout. O příměstských vlacích nemluvě. To si snad největší zaměstnavatel a živitel v regionu umí na městské a krajské orgány dupnout, nebo ne? Nebo je to naschvál, aby si více lidí muselo koupit auto, tedy Škodovku?
neviem, ako je to s napojením – v trenčíne „postavili
neviem, ako je to s napojením – v trenčíne „postavili park“, cesty, kruhové križovatky, chodníky pre peších i cestičky pre cyklistov (v areále), ALE to všetko tí, čo tam majú budovy. mesto nepohloprstom a tak chodník a cestička v jednom mmieste končia a ďalej už iba cesta s krajnicou a BEZ napojenia …
Hodně se to zhoršilo od té doby, co začali jako jeden z
Hodně se to zhoršilo od té doby, co začali jako jeden z hlavních bonusů dávat ten výhodný pronájem nového auta na rok.
Přitom ta moderní hovadina s maximální podporou prodeje 1-2 ročních aut příšerně deformuje celý trh.
Hmmm, takže je to naschvál. Aneb jak zahltit trh 1-2
Hmmm, takže je to naschvál. Aneb jak zahltit trh 1-2 ročními auty a díky výhodným pronájmům současně odměnit zaměstnance. Více much jednou ranou.
Za to nemuze skodovka, za to muzou sami lidi. Bydli od
Za to nemuze skodovka, za to muzou sami lidi. Bydli od parkoviste skodovky 1km a stejne musi to auto vzit a dojet tam autem. To je na palici.
Potom chápu ty čísla prodeje v ČR, narvaný bazary
Potom chápu ty čísla prodeje v ČR, narvaný bazary Škodovkami, které zákonitě nikdo nekupuje i reklamní akci v TV “z mínus uděláme plus” aby si lidi kupovali ojeté Škodovky ….
no to je dost!! že autodebilka konečně taky něco udělala
no to je dost!! že autodebilka konečně taky něco udělala pro lidi a ne jen pro manenažerstvo. Tak a ted tu dopravu po areálu soudruzi!! to aby vaši votroci nemuseli denně šmajdat 3 kilometry z parkovistě na šichtu když jim zakázali elektromobily, segvej i kolečkový brusle :)))))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
Jen ať se protáhnou.
Jen ať se protáhnou.
Řekl Kuk, protáhnul se na gauči a otevřel si dalšího
Řekl Kuk, protáhnul se na gauči a otevřel si dalšího lahváče…
🙂
Kuk si kupuje lahváče v plastu,není přece kokotko aby se
Kuk si kupuje lahváče v plastu,není přece kokotko aby se tahal se skleněnými láhvemi :-))
Ležim celej rok, páč jsem mistr zewlingu. Žeru jak
Ležim celej rok, páč jsem mistr zewlingu. Žeru jak zjedanej a postavičku mám jak lusk 😛