Automobilka Škoda Auto otevřela cyklostezku k závodu v Kvasinách

Škoda aktivně podpořila výstavbu cyklostezky vedoucí ve směru z Rychnova nad Kněžnou k závodu Kvasiny, která má zaměstnancům umožnit alternativní dopravu do práce.

Celková investice společnosti Škody do prodloužení cyklostezky směrem k závodu činila 3,45 mil Kč. Jedním z účelů této cyklostezky bude doprava zaměstnanců do a ze zaměstnání. Cyklostezka přispěje k vyšší bezpečnosti cyklistů a uleví dopravní situaci v Kvasinách a okolí.
foto: Škoda Auto

Jde o jednu z mnoha aktivit, kterými se Škoda snaží ulehčit svým zaměstnancům dojíždění za prací a zároveň snížit dopravní zátěž místních komunikací. Dalšími aktivitami jsou například řízení individuální automobilové dopravy a podpora hromadných svozových linek nebo spolujízdy.

Počátky automobilky Škoda Auto jsou úzce spjaty s výrobou jízdních kol – právě tím začínala v roce 1895 spolupráce Václava Laurina a Václava Klementa, která postupem let přešla přes výrobu motocyklů až k výrobě automobilů. Není proto divu, že firma aktivně podpořila výstavbu cyklostezky o délce 213 metrů vedoucí ve směru od výrobního závodu Kvasiny do nedalekého Rychnova nad Kněžnou.

„Cyklostezku jsme slavnostně otevřeli poněkud netradičně závodem z nedalekého Rychnova nad Kněžnou do závodu Kvasiny. Účastníci akce si mohli dále prohlédnout výstavu kol z kolekce Škoda nebo model Škoda Kodiaq v řezu. Doplňkové aktivity jsme měli připravené i pro děti,“ říká vedoucí závodu Kvasiny Jiří Černý.

Ve výrobním závodu Kvasiny pracuje přes 8 500 zaměstnanců, kteří často dojíždějí za prací ze širokého okolí, což zvyšuje vytížení místních komunikací. Škoda proto hledá cesty, jak lokální dopravě co nejvíce ulehčit. V rámci těchto aktivit podporuje automobilka kromě jízdy na kole také spolujízdu a svozové linky, které denně využívá přes 1 300 osob.

Dalším krokem k efektivnější dopravě zaměstnanců závodu je inteligentní parkovací systém. Parkovací plochy v těsné blízkosti závodu Kvasiny čítají v současné době přes 2 000 míst. Nárazově se plní před začátkem směn.

Zaměstnancům, kteří se do závodu dopravují automobilem, je proto nově k dispozici informační a parkovací systém. Přijíždějící řidiče navádí pomocí navigačních tabulí s aktuálním stavem obsazenosti na volná parkovací místa ze všech směrů, a to již na samotném vjezdu do přilehlých obcí.

„Parkovací systém funguje na bázi průjezdových čidel, která v současné době monitorují kolem 2 200 parkovacích míst v těsné blízkosti závodu Kvasiny,“ říká Černý. Zaměstnanci mají jako doplněk k navigačním tabulím k dispozici jednoduchou webovou aplikaci (dostupnou na webu), která jim umožní na jedno kliknutí zjistit obsazenost parkovacích ploch. „Tím předejdeme zbytečnému zajíždění k již plným parkovištím,“ doplňuje Černý.

Informační systém zároveň monitoruje dopravní zátěž v okolních obcích, s cílem minimalizovat zbytečné cesty. Tento systém má pomoci i starostům přilehlých obcí, kteří díky němu budou moci sledovat nejen dopravní zátěž, ale také statistiky o překračování rychlosti, čímž systém přispívá k větší bezpečnosti v okolních obcích.

tisková zpráva

11 Comments on “Automobilka Škoda Auto otevřela cyklostezku k závodu v Kvasinách”

  1. Dobrý počin, nicméně občas navštěvuji Mladou Boleslav a
    Dobrý počin, nicméně občas navštěvuji Mladou Boleslav a to je fakt tragédie. Ať mi nikdo neříká, že musí všichni zaměstnanci jezdit po jednom do práce v autě, což 3x denně prostě zacpe město a okolí. Paprskovitou svozovou dopravu by snad automobilka, která vyrábí a logistiku dělá skoro just in time, snad mohla zvládnout. O příměstských vlacích nemluvě. To si snad největší zaměstnavatel a živitel v regionu umí na městské a krajské orgány dupnout, nebo ne? Nebo je to naschvál, aby si více lidí muselo koupit auto, tedy Škodovku?

    1. neviem, ako je to s napojením – v trenčíne „postavili
      neviem, ako je to s napojením – v trenčíne „postavili park“, cesty, kruhové križovatky, chodníky pre peších i cestičky pre cyklistov (v areále), ALE to všetko tí, čo tam majú budovy. mesto nepohloprstom a tak chodník a cestička v jednom mmieste končia a ďalej už iba cesta s krajnicou a BEZ napojenia …

    2. Hodně se to zhoršilo od té doby, co začali jako jeden z
      Hodně se to zhoršilo od té doby, co začali jako jeden z hlavních bonusů dávat ten výhodný pronájem nového auta na rok.
      Přitom ta moderní hovadina s maximální podporou prodeje 1-2 ročních aut příšerně deformuje celý trh.

  2. no to je dost!! že autodebilka konečně taky něco udělala
    no to je dost!! že autodebilka konečně taky něco udělala pro lidi a ne jen pro manenažerstvo. Tak a ted tu dopravu po areálu soudruzi!! to aby vaši votroci nemuseli denně šmajdat 3 kilometry z parkovistě na šichtu když jim zakázali elektromobily, segvej i kolečkový brusle :)))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

Napsat komentář