Accenture a Seat vyvíjejí pilotní projekt, který zkoumá příležitosti pro nové služby s využitím internetu věcí a propojeného vozidla. Nové služby byly prezentovány na veletrhu MWC (Mobile World Congress) ve dnech 22. až 25. února v Barceloně.
foto: Seat
Řešení zahrnuje tři prvky: konektivitu mezi automobilem a domácností, informování o stavu vozidla a sledování chování řidiče. SEAT v současnosti zkoumá, které z možných řešení propojení s vozidlem je nejvhodnější.
Informování o stavu vozidla umožňuje uživatelům aplikace získávat odkudkoli informace z přístrojové desky na svá přenosná zařízení. Během výletu nebo u zaparkovaného vozu tak lze například kontrolovat stav paliva v nádrži nebo stav motorového oleje.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Seat, Samsung a SAP vyvíjejí propojené auto budoucnosti
Aplikace umožňuje přenos upozornění a výstražných zpráv na přenosná zařízení, aby se předešlo potenciálním problémům s motorem nebo díly. S každým chybovým hlášením je zobrazena příslušná informace z elektronického návodu k obsluze vozidla.
Do aplikace je integrována také asistenční služba. V případě poruchy lze s příslušnou společností sdílet podrobné informace o charakteru případné poruchy komponentů a aktuální polohu vozidla. Aplikace byla navržena tak, aby umožňovala přenosy zpráv od prodejce.
Uživatel tak může být upozorňován na potřebu výměny určitého dílu nebo na blížící se termín servisní prohlídky. Aplikace zobrazí náklady a nabídky jednotlivých prodejců. Také do ní bude možné integrovat kalendářové aplikace pro sjednání termínu.
Ježíši to se ty
Ježíši to se ty spalovací vozy fakt tak hodně a často kazí a servisy jsou jich plné, aby se mi na mobil přenášely informace o odcházení jednotlivých dílů, ubývaní oleje a ještě sjednávaly volný termín v servise? Pak je to tedy fakt síla, co ty spalovací automobilky vyrábějí za krámy. Nebo si z nás Seat jen dělá bžundu?
No pokud mi to posle výstup
No pokud mi to posle výstup „ala diagnostika“, místo toho abych ji musel platit v servise jako polozku?
I když spalovaky jsou na konci své éry, přesto narozdíl od vás, bych fanaticky nesel proti informaci, kteoru mohu dostat z ridici jednotky bez toho, abych si koupil blueteeth OSBII konektor a stahoval si ridici kody s netu a louskal co to znamena (automobilky, kdyz zjistuji, ze to stejne lidi delaji, to ted „prodaji“ samy).
Takze trochu mene fanatismu, vice selskeho rozumu…
P.S. to, ze si vazim vasich recenzi na automobil, neznamena, ze cokoliv napisete nebude obcas hovadina… Ja treba dokud alektromobil nebude za +-400, nemam ekonomicky na vyber, a bude to spalovak, takze jsem podle vas blb? Bych rekl, ze vase zkusenosti a moznosti prenasite sbohorovnou samozrejmosti na ostatni a pritom je to uz spise fanatismus
Trošku uvolněnější
Trošku uvolněnější atmosféry by neškodilo, což? A když se kouknete občas na Teorii velkého třesku, můžete si natrénovat i co to znamená „sarkasmus“ 🙂 milý Anonyme.
Radovane, to, ze bude auto
Radovane, to, ze bude auto posilat zpravy o svem stavu na mobil, to bude realita blizkych mesicu. Dovoluji si tvrdit, ze napr. Tesla jiz toto ma naimplementovane – i jdyz mozna spise tak, ze se infiirmace posilaji do servisu. Ale majitele Tesel by nam to mohli potvrdit/vyvratit.
A jinak – tomu propojeni „vsech zarizeni“ se rika „Internet of Things“ – IoT.
jako informace z ledničky
jako informace z ledničky jo , chybovosti na stopne ne. každopádně i kdyby to bylo supr tak nevím si rady s alergií na cokoli VW 😀
nesnáším zrádce 🙂
nesnáším zrádce 🙂
Já zase podvodníky a
Já zase podvodníky a podfukáře a vokecávače 😉
Dostaneme informace ktere
Dostaneme informace ktere nepotrebujeme.
Jako informace s ridici
Jako informace s ridici jednotky co ted za prachy vycita servis je zbytecna informace?
Takove informace jsou nutne
Takove informace jsou nutne a ty uz mame. me se jedna o informace, ktere do budoucna nam IoT ma prinest. Napr. zjisteni na dalku kolik paliva je v nadrzi atd. Vsechno se da i prekombinovat.
kto ma Toyotu tak ano, uplne
kto ma Toyotu tak ano, uplne zbytocne info, ved auto jazdi vzdy ako ma. treba iba tankovat 😉