Audi urbansphere: elektromobil pro čínská megaměsta

Konstruktéři vytvořili elektromobil Audi urbansphere pro použití v čínských velkoměstech s hustým provozem.

Koncept elektromobilu Audi urbansphere je postavený na podvozku PPE. Auto je to obří: měří 5,51 m na délku, 2,01 m na šířku a 1,78 m na výšku. Rozvor činí 3,40 metru. Sedmimístní minivan už není jen o tom, že vás převeze z místa A na místo B, ale o tom, že v něm můžete příjemně strávit čas.

Static photo, Colour: Electric Slate

Dveře konceptu Audi urbansphere jsou vpředu i vzadu protilehlé, bez B-sloupku. Díky tomu se cestujícím po nastoupení otevře celý svět interiéru urbansphere. Sedadla, která se otáčejí směrem ven, a červený světelný koberec promítaný na zem vedle vozidla proměňují samotný akt nastupování do vozu v zážitek.

Static photo, Colour: Electric Slate

Technologická platforma Audi urbansphere – Premium Platform Electric neboli PPE – byla navržena výhradně pro bateriové elektrické pohony, a proto plně využívá všech výhod této technologie. Prvním vozem, který ji využije, má být Audi A6 Avant e-tron.

Klíčovým prvkem PPE je bateriový modul mezi nápravami, který – stejně jako v Audi grandsphere – pojme přibližně 120 kWh elektrické energie. Audi se podařilo dosáhnout plochého uspořádání akumulátoru tím, že využilo téměř celou základnu vozidla mezi nápravami. Dva elektromotory konceptu Audi urbansphere dosahují celkového výkonu 295 kW a systémového točivého momentu 690 newtonmetrů.

Srdcem pohonného systému je 800V technologie. Ta zajišťuje, že baterii lze na rychlonabíjecích stanicích nabít výkonem až 270 kW. Doba nabíjení se tak blíží době běžného zastavení za účelem doplnění paliva u vozu poháněného spalovacím motorem: pouhých deset minut stačí k nabití baterie na úroveň postačující k ujetí více než 300 km.

Static photo, Colour: Electric Slate

Kromě toho lze baterii, která pojme více než 120 kWh, nabít z 5 na 80 % za méně než 25 minut. To znamená, že lze očekávat dojezd až 750 km WLTP – a i při použití pro energeticky náročnější jízdy po městě a na krátké vzdálenosti je zpravidla možné vyhnout se neočekávaným zastávkám kvůli nabíjení.

zdroj: tisková zpráva, foto: Audi

Jeden komentář u “Audi urbansphere: elektromobil pro čínská megaměsta”

Napsat komentář