Audi charging hub: pohodlí jako na letišti, výkon až 320 kW

Pilotní provoz nové nabíjecí stanice Audi charging hub zahájil provoz pro veřejnost 23. prosince v norimberském veletržním centru. Lze si rezervovat šest přípojek pro rychlé nabíjení s nabíjecím výkonem až 320 kW.

Moderní rychlonabíjecí stanice s rezervovatelnými místy pro vysokovýkonné nabíjení je zaměřena mimo jiné na majitele elektromobilů, kteří nemohou své vozy nabíjet doma. Audi charging hub bude kromě toho uspokojovat také špičky poptávky po nabíjení ve městech. Prémiové zážitky z nabíjení uspokojí sousedící luxusní salonek.

Audi charging hub: lounge. foto: Audi

Základem nabíjecích center Audi charging hub jsou tzv. Cubes. Flexibilní kontejnerové krychle lze na volných plochách vystavět nebo demontovat během několika dnů. Cubes nabízejí dvě rychlonabíjecí přípojky na jednotku a lze je kombinovat v různých konstelacích. Jako zásobník elektrické energie slouží použité a upravené sady lithium-iontových akumulátorů, které pocházejí z demontovaných vozidel používaných při vývoji.

Audi charging hub. foto: Audi

To snižuje náklady a spotřebu surovin. Náročná infrastruktura s vysokonapěťovým přívodem elektrické energie a drahými transformátory je tak stejně zbytečná jako časově náročné plánování. Audi charging hub přináší díky akumulátorovému řešení rychlonabíjecí infrastrukturu i tam, kde je pro tato zařízení nedostatečná elektrická síť.

Nabíjecím přípojkám v Norimberku stačí připojení k beztak již dostupné nízkonapěťové elektrické síti, která poskytuje „zelenou“ elektrickou energii s příkonem pouhých 200 kW a je pro provoz nabíjecího centra Audi charging hub naprosto postačující díky bateriím o kapacitě 2,45 MWh pro přechodné skladování elektrické energie. Příkon 200 kW je pro průběžné nabíjení akumulátorových modulů dostatečný.

Audi charging hub. foto: Audi

Fotovoltaické solární panely na střeše dodávají další „zelenou“ elektrickou energii výkonem až 30 kW. Zákazníci mohou nabíjet své elektromobily z šesti nabíjecích přípojek výkonem až 320 kW. Celkem lze za den nabít přibližně 80 vozidel, aniž by se nabíjecí centrum dostalo na hranice svých možností, ať se jedná o kapacitu akumulátorů nebo připojení k elektrické síti s příkonem 200 kW. Audi e-tron GT může při nabíjení využívat nejvyšší výkon až 270 kW. Čtyřdveřové kupé tak doplní za pouhých pět minut dostatek elektrické energie pro překonání vzdálenosti až 100 kilometrů. Nabití z pěti na 80 % trvá 23 minut.

Ceny jako u domácí nástěnné nabíječky

Zákazníci, kteří se rozhodnou používat vysokovýkonné nabíjecí stojany v nabíjecím centru Audi charging hub v Norimberku a disponují smlouvou o využívání nabíjecích služeb e-tron Charging Service, mohou v současnosti nabíjet za cenu 31 centů za kilowatthodinu nezávisle na tarifu. Audi charging hub je tak opravdovou alternativou domácího nabíjení. „Nabízíme nabíjení pro lidi ve městech za cenu, která se platí i při nabíjení z domácí nástěnné nabíječky,“ říká Hollmig. Audi charging hub v Norimberku je volně přístupná nabíjecí stanice. I vstupní zóna je přístupná řidičům vozidel jiných značek.

Audi charging hub. foto: Audi

Rychlé a nekomplikované nabíjení

Zákazníci značky Audi mají v aplikaci myAudi k dispozici novou rezervační funkci. Jedno z šesti nabíjecích míst si tak mohou komfortně zarezervovat z chytrého telefonu. Samotné nabíjení probíhá rychle a jednoduše. Díky systému PnC (Plug-and-Charge) bude během pilotní fáze možné využívat na dvou z šesti nabíjecích přípojek nabíjení i bez karty RFID (Radio Frequency Identification) u modelů s funkcí Plug-and-Charge. Autentizace proběhne automaticky na základě šifrované komunikace, jakmile se nabíjecí kabel připojí k vozidlu.

Audi charging hub. foto: Audi

Předpokladem je model z řady e-tron kompatibilní s Plug-and-Charge (Audi e-tron 50/55/S včetně verzí Sportback s datem výroby od kalendářního týdne 48/2021) a aktivní smlouva na využívání služeb e-tron Charging Service. Zákazníci mohou dobu, po kterou probíhá nabíjení – například u modelů Audi e-tron nebo e-tron GT se stavu nabití 80 % dosáhne po uplynutí 20 až 30 minut –, strávit v pohodlí luxusního salonku v horním podlaží.

Dobu nabíjení zpříjemní atraktivní nabídka služeb

Zkušební provoz v Norimberku se zaměří na novou rezervační funkci, očekávání zákazníků ohledně prémiových zážitků při nabíjení a technické aspekty, jakými jsou například požadavky na moderní sady akumulátorů. Audi chce navíc zjistit, v jakých denních dobách bude stanice mimořádně vytížená. Cílem je etablovat Audi charging hub mezi zákazníky jako řešení s příslušnou přidanou hodnotou. 

Audi charging hub. foto: Audi

Audi proto nabídne kromě nabíjení elektromobilů také další atraktivní služby: výměnnou stanici pro akumulátory elektrických jízdních kol, půjčovnu elektrických koloběžek, informace o různých produktech Audi a zkušební jízdy s modely Audi Q4 e-tron a RS e-tron GT, o které se budou starat specialisté značky Audi. Audi kromě toho nabídne službu pro doručování potravin „just-in-time“, velmi kvalitní gastronomické produkty z automatů a mobilní služby péče o vůz.

O zákazníky se bude starat servisní personál

V bezbariérovém luxusním salonku s plochou 200 metrů čtverečních, k němuž patří také 40 metrů čtverečních velká terasa nad krychlemi, je středem pozornosti blaho uživatelů, kteří zde mohou pracovat nebo odpočívat. Na 98“ displeji lze konfigurovat modely Audi nebo získávat informace o fungování nabíjecího centra Audi charging hub a aktuálních stavech nabití připojených automobilů.

Audi charging hub. foto: Audi

V průběhu pilotního projektu v Norimberku bude od 10 do 19 h plnit přání návštěvníků jeden zaměstnanec. Nabíjecí přípojky a luxusní salonek budou k dispozici nepřetržitě.

zdroj: tisková zpráva

19 Comments on “Audi charging hub: pohodlí jako na letišti, výkon až 320 kW”

  1. u navrhu toho konceptu jsme s firmou byli, a vesmes je to marketingove zdeleni, ma to fungovat jako marketingovej material s upadajicim zajmem o jine marketingove akce, ve skutecnosti jich ma po cele Evrope vzniknout jen par desitek, aneb tam kde lidi na jinych marketingovych akcich travili hodiny a dostali PR od mnoha automobilek, tady stravi treba 10-15 minut a dostane se jim koncentrovane PR jen Audi (pripadne koncernu VW)

  2. Audi troskari a postavila jednu stanici kterou se ted vytahuje. Tesla se Supercharger dela hrebiky s hlavickou, dohodla se s obchodnim retezcem Globus a u vsech nemeckych obchodu vybuduje Tesla Supercharger. U obchodu v Gensingen je uz 22 SuC a u vsech ostatnich bude standard 12 stojanu. S moznosti navyseni. Chudaci odpurci BEV maji zase smolika, jejich orakel se hrouti a to cim dal rychleji.

  3. „Prémiové zážitky z nabíjení uspokojí sousedící luxusní salonek.“

    Co to je za elektromobilní newspeak, jaké prémiové zážitky z nabíjení??? Obvykle, když dojde „šťáva“ a je jedno jestli PHM nebo elektrika, tak je prioritou co nejrychleji načerpat a jet dál, ne? A ne tam zevlovat a přemýšlet, co budu během čerpání energie dělat.

    1. Muzu se jen domnivat, ale treba tam budou mit nejaky zabavni multimedialni programm. Lidi jsou zvidavi a chodi do ruznych zarizeni typu iqlandia, muzea atd. A tam to bude zadara. Treba pohled do vyroby aut, ukazky z motorsportu, samozrejme kde vitezi Audi atd. Urcite to pujde z marketingove kasicky a bude to efektivnejsi nez hloupa reklama v TV.

    1. Chlapče na dlažbě. Do nového roku přeji více pochopení co se děje. Letní historka o výletu do Chorvatska neovlivní budoucí evoluci technologií.
      https://www.hybrid.cz/cena-elektromobilu-zustane-vysoka-tvrdi-studie/#comment-284071

      Bylo to nějak dramaticky rychlejší než by to zvládly elektromobily?
      https://youtu.be/vYCt-hzQaI0?t=268

      Ti co to už pochopili, ocení že existuje cesta jak nahradit fosilní paliva při současné úspoře emisí.
      https://youtu.be/LKXxHOm97FY?t=1615

  4. Takže jako se čeká v salónku na letadlo, tak tady se bude čekat v salónku na dobití elektromobilu. Letištní salónek smysl má, protože na letišti se vyplatí být dříve a navíc si klidně může člověk dát alkohol, to ale řidič ale nesmí.
    Smysl by to mělo asi přímo na odpočívce na dálnici pro někoho kdo jede dlouhou štreku při které musí dobíjet.
    Obecně nutit elektro auto někomu, kdo nemůže doma dobíjet, je nesmysl.

    1. Tvůj rádoby vtipný komentář překvapivě vede k zajímavé otázce. Jak dlouho se vlastně v průměru zdrží SPĚCHAJÍCÍ majitelé technologicky nejpokročilejších dnešních elektromobilů na špičkové rychlonabíječce? Bude to 15′, 20′, nebo snad půl hodiny a víc?… Mimochodem všiml jsem si nešvaru, který se rozmáhá na benzinkách a zbavuje osoby svobody jejich pohybu!!! Stolky a židle na vypití kafe!!!

    1. Já bych řekl nehorázné plýtvání kapitálem. Tesla má dnes po Evropě otevřeno 728 chargerů. Kdy jich bude mít Audi stejný počet? Tesla si vyvine své vlastní super levné stojany, udělá to naprosto minimalisticky a skvěle funkční. Počítám tak 1/10 až 1/20 ceny Audi chargeru.

      Dělá to Audi jen pro marketingovou zprávu do médií nebo pro užitek jejich zákazníků?

Napsat komentář