Společnost Accel Group, vlastník několika známých cyklistických značek, představil nový nábojový elektromotor. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby jeho součástí nebyla vestavěná planetová převodovka s pěti rychlostmi.
foto: Accel Group
Nábojové převodovky jsou v prostředí městské cyklistiky velice oblíbené, a to hned z několika prostých důvodů. Ačkoliv jde o poměrně složitý mechanismus, veškerá technika je ukryta uvnitř náboje a převodové soustrojí samotné tak nevyžaduje téměř žádnou údržbu.
Díky absenci zadní přehazovačky je navíc možné zakrýt řetěz v celé jeho délce a říci sbohem zašpiněným nohavicím a označkovaným lýtkům. Do světa elektrokol však nábojová převodovka přinášela také jednu zřejmou nevýhodu.
Pakliže jste ji na kolo nainstalovali, museli jste motorem pohánět přední kolo, neboť vzadu již zkrátka nebylo místa nazbyt.
Pohonná jednotka od Accel Group tento problém elegantně řeší. Planetová jednotka je v tomto případě součástí nábojového elektromotoru samotného a ten tak lze bez problémů použít pro pohon zadního kola.
Novinka, která byla poprvé představena na strojích značky Sparta, nabízí 40 Nm točivého momentu a jezdcem vloženou energii dokáže až dvaapůlkrát znásobit.
Na výběr je mezi dvěma různými bateriemi s kapacitou 300 a 500 Wh. Součástí sady je rovněž multifunkční informační displej sdružující veškeré jízdní údaje přehledně na jednom místě.
Článek dodala redakce odborného magazínu o elektrokolech Electric Bike Action.
Taky se dá ta převodovka namontovat před zadní kolo.máte
Taky se dá ta převodovka namontovat před zadní kolo.máte sice dva řetězy,ale jinak všechny výhody.Včetně ceny.
Kdy uz konecne nekdo vyrobi elektromotor v beznem kole pro
Kdy uz konecne nekdo vyrobi elektromotor v beznem kole pro osobni auto. Hned bych si ho koupil a ze svyho cmouda udelal elektromobil. Tedy vlastne hybrid 🙂
Elektromotor v běžném kole – to už tu dávno bylo – jen
Elektromotor v běžném kole – to už tu dávno bylo – jen doba, okolnosti a hlavně poptávka tehdy nepřály většímu rozšíření. Ve Vsetíně se nábojové elektromotory vyráběly již v roce 1930! Jako prototypy si je zhotovil pan Sousedík pro svůj hybridní automobil. Jeden kousek je v NTM: http://www.esbirky.cz/predmet/332025 Jako příznivec elektromobilů, pana Sousedíka a jako obyvatel Vsetína pátrám po ostatních třech nábojových elektromotorech. Třeba leží ukryty v některé garáži nebo ve sklepě. Přiznejme si ale, že jejich použití je dnes spíše pro vědecké účely ve vesmírných projektech pro vozítka brázdící povrch Marsu nebo Měsíce.Tedy nábojové motory pro automobily obecně.A nejen ty od vynálezce ze Vsetína, moravského Edisona.
Na konferenci Perspektivy elektromobility na Amperu jste
Na konferenci Perspektivy elektromobility na Amperu jste takové dnešní kolo pro auta mohl vidět, spoluautor pan Hrouz, kontakt přes Asociaci pro elektromobilitu. Záznam z přednášky by měl viset na FFC public.
Byl jsem tam a viděl. Jen ta cena je stejná jako za celé
Byl jsem tam a viděl. Jen ta cena je stejná jako za celé elektrické auto. Mají to jen jako prototyp a možná někdy budou vyrábět.
A já zase motor v předním náboji doporučit můžu.
A já zase motor v předním náboji doporučit můžu. Hlavně těm, kdo často jezdí po měkkých polňačkách – tady je „čtyřkolka“ k nezaplacení. Zkoušel jsem kolo s motorem vpředu na Moravské Sahaře, v hlubokém písku. Byl to báječný zážitek. Tam, kde moji kamarádi svá obyčejná kola se sakrováním už jen tlačili, jel jsem jako král a ještě jsem se jim z bezpečné vzdálenosti posmíval. Och, těch krásných jmen, co jsem dostal! A jedna zajímavá věc: i při vyšších rychlostech na takto zrádném povrchu bylo kolo s předním náhonem výborně ovladatelné; dokonce umožnilo cosi jako driftování bokem.
Anebo jste zvolili dražší řešení s elektromotorem na
Anebo jste zvolili dražší řešení s elektromotorem na středovém ložisku u pedálů a pak krytá převodovka v zadním náboji nebyla problém. Zároveň jste měli lepší adhezi a ovladatelnost kola, páč z osobních zkušeností a testů nemohu elektromotor v předním náboji vůbec doporučit.