ABB v Česku za rok zdvojnásobila počet svých nabíjecích stanic

Od dubna 2020, kdy společnost oznámila 200. stanici, se tak počet instalovaných stanic ABB zdvojnásobil.

ABB instalovala v Česku 400. nabíjecí stanici. Dodala ji pro společnost ČEZ v rámci 8 nových rychlonabíjecích stanic umístěných na D5, u Benziny Šlovice na obchvatu Plzně.

Od dubna 2020, kdy společnost oznámila 200. stanici, se tak počet instalovaných stanic ABB zdvojnásobil.
foto: ABB

Důvodem intenzivního budování infrastruktury, jak předními energetickými společnostmi, tak například obchodními řetězci, je nejen plán státu vybudovat do roku 2030 až 35 000 nabíjecích stanic, ale i zvyšující se zájem spotřebitelů o e-mobilitu v posledních letech.

„Potvrzuje se, že trend elektromobility i v poměrně opatrném Česku zrychluje,“ komentoval vývoj nabíjecí infrastruktury pro vozidla na elektrický pohon Vladimír Janypka, ředitel jednotky ABB Elektrotechnika, a doplnil:

„Zatím se daří držet krok v budování nabíjecích stanic s počtem registrovaných elektrických vozidel. Situace se však může s opravdu masívní změnou vozového parku rychle změnit. Je třeba, aby na ni byli připraveni nejen dodavatelé infrastruktury a energetické společnosti, ale třeba i developeři nebo municipality. Klíčová tedy bude spolupráce všech zainteresovaných stran.“

Jeho slova dokládá i analýza IAE mapující celosvětový trh elektromobility v roce 2020, která říká, že zavedení veřejně přístupného nabíjení bude zásadní a majitelé elektromobilů budou požadovat jednodušší a vylepšenou autonomii.

Veřejně přístupné nabíječky dle zveřejněných dat dosáhly v uvedeném roce 1,3 milionu kusů, přičemž rychlonabíječky představovaly 30% podíl. Instalace veřejně přístupných nabíjecích stanic se za posledních pět let rozšířila sedmkrát a rostoucí trend se dá tudíž očekávat i nadále.

Jubilejní nabíjecí stanice instalované na D5 jsou typ Terra 54, nejprodávanější stejnosměrné nabíjecí stanice s výkonem 50 kW v Evropě a Severní Americe.

Společnost ABB vstoupila na trh e-mobility již v roce 2010. K dnešnímu dni prodala více než 400 000 nabíjecích stanic pro elektrická vozidla ve více než 85 zemích, z toho bylo více než 20 000 DC rychlonabíjecích stanic a 380 000 AC nabíjecích stanic, včetně stanic prodaných prostřednictvím dceřiné společnosti Chargedot.

tisková zpráva

13 komentářů u “ABB v Česku za rok zdvojnásobila počet svých nabíjecích stanic”

    1. No, meli by byt v lokalitach alespon 3-4 stojany DC, ne jeden
      No, meli by byt v lokalitach alespon 3-4 stojany DC, ne jeden + samozrejme hromady AC.. pak dalsi vtipna vec je ke dvema DC stojanum davat jen dve parkovaci mista..to je fakt spatny vtip.

      Bezohlednost bude cim dal horsi..
      Zrovna minuly vikend jsem prijel na jedno misto s 1x DC a tam byla zahranicni Model X, po 20ti min. na AC jsem se presunul o 30km dale k jinemu 1x DC a tam etron.

      Nakonec etron nabijel 1,25h a ta X 2,25h – oboji DC, celkem tristni casy kdyz ja na DC jedu po 20 min dal..

      Cekani jsem si zkratil obedem, takze to bylo nakonec OK, jen puvodne jsem chtel obedvat jinde a trochu drive 🙂

      Melo by se to vypinat po 20 min. samo kdyz je ve fronte dalsi customer..

            1. To není o pokroku – to je o přístupu, na Kvildě jsou lidi
              To není o pokroku – to je o přístupu, na Kvildě jsou lidi víc ubytovaní a utrácí tam, z Modravy je jedno velké parkoviště a nic z toho – ono je to o tom, na jaké tůry a zajímavosti jsou tam nástupy. Na Modravě nechá auto skoro každej, kdo jde na Vchinicko tetovský kanál, Vydru ze shora (dole je jen Čeňkárna a tam nikdo nezaparkuje) – a to je Šumavskej Václavák, na Roklanský potok, Tříjezerní slať. Navíc na Modravě se dobíjet dá v Café na soutoku a Lyer – podle PlugShare – akorát to asi nebude vrazím auto na nabíječku a tradá juchat. Zase podle plug share není na Kvildě k dobíjení nic – na Horské Kvildě se dá nabíjet u Rankla – ale nevím, jestli je to veřejné, nebo jen pro hosty. Podle Fdrive máte pravdu, měl by tam být EON u Wellnes Penzion Lázně Kvilda – ovšem pozor i na fdrive je u toto: Stanice je zatím ve výstavbě!

        1. Ja to chapu, taky obcas jezdim s velkobaterkacem, ale proste
          Ja to chapu, taky obcas jezdim s velkobaterkacem, ale proste kdyz prijede malobaterkac, hodim se na 15min na AC nebo jedu..

          Nechat 2,5h auto na DC stojanu ktery je siroko daleko jediny bez kontaktu na majitele je opravdu bezohledne. Za tu dobu tam lze dobit 150kWh..s tim se da prejet CR temer 2x 😀

    2. tos špatně napsal! Rozšíření DC po městech v republice
      tos špatně napsal! Rozšíření DC po městech v republice je výborná věc !! a konečně se dá už solidně jezdit….

      MAPY.cz/zakladni?9&q=nab%C3%ADjec%C3%AD%20stanice&cat=1

      AC místní přicmrdávání na kandelábrech a parkovištích obchodáků je hezká věc (místní administrativy) ale to nic nemění na faktu že pro rozvoj elektromobility je hlavní DC !! až potom městský AC …

      kcc-hho.webnode.cz/MAPY-NABIJECKY/

      PS: „cibeh“ Členem již 2 dny 4 hod … čéče kde ty ses tady vyloup?? 😉

      1. DC má být doplňkové nabíjení pro dlouhé cesty. Jinak je
        DC má být doplňkové nabíjení pro dlouhé cesty. Jinak je všeobecně výhodnější (cena energie, životnost baterky, zátěž sítě, žádný ztracený čas kvůli nabíjení), když se většinově bude nabíjet pohodově AC (při odstavení auta).

        1. DC že má být doplňkové nabíjení pro dlouhé cesty ?? jo
          DC že má být doplňkové nabíjení pro dlouhé cesty ?? jo ale taky slouží jako psychologická podpora rozhodujícího se budoucího elektromobilisty při otázce : Co když mi na cestě dojde šťáva?? Ted už si může odpovědět : NEVA, kdekoli po republice rychlonabiju 😉 Tak a ted se teprve může řešit otázka AC přicmrdávání při parkování v době práce či při veřejným parkování přes noc, protože jiný nabíjení AC jaksi nedává moc smysl

Napsat komentář