Tesla chce udělat ze Šanghaje svůj světový exportní hub“. Hned vedle už existující Tesla Gigafactory má vyrůst další s roční výrobní kapacitou 450 000 aut.
Tesla Gigatovárna Šanghaj vyrostla a začala vyrábět během rekordně krátké doby zhruba jednoho roku. Výroba elektromobilů Tesla Model 3/Tesla Model Y tam už přesáhla 450 000 ročně. Mezitím nabíhá také výroba elektromobilů Model Y v Gigafactory Berlín a Gigafactory Texas.
O tom, že Tesla se chystá rozšířit Gigatovárnu Šanghaj na 1 milion aut ročně už jsme psali. Nyní je plán potvrzen a bude mít podobu zcela nové továrny stojící hned vedle té stávající. Tesla úzce kooperuje se samotným městem Šanghaj, kterému dokonce nedávno oficiálním dopisem poděkovala za spolupráci během přerušení a následného obnovení výroby ve své továrně v důsledku pandemie čínského koronaviru COVID-19.
Nová továrna přidá výrobní kapacitu dalších 450 000 aut ročně, čímž se celkově dostane na milion aut. Zatím není jasný časový plán, ale soudě dle dosavadních úspěchu Elona Muska a stavby předchozí továrny lze předpokládat, že během dvou tří let bude hotovo. Za stejnou dobu by měly gigatovárny Berlín a Texas dosáhnout roční výroby kolem 500 000 aut, takže v roce 2025 by měla Tesla ročně vyrábět něco kolem 2,5 mil. – 3 mil. aut.
zdroj: Electrek
jj s místní politykou 0% tolerance sars je to další mlaskův super nápad jak se ještě víc spunktnout s čajńanem 😉 🙂 😀
Presne tak.
Pokud by Tesla prodala v roce 2025 pouze 2,5 mil aut , tak bych to považoval za obrovský neúspěch. Dokonce i ty tři miliony by nebyly zas tak super, ale už by se to dalo přežít.
To je logicke, kedze fabriku postavia 2x rychlejsie a predpokladam, ze aj lacnejsie nez v Europe a maju blizko suroviny. Skor je, ze ci sa im potom oplati auta prevazat alebo myslia sa zamerat iba na Aziu.
A také tam mají výrobce baterií – čínský CATL.
No ved to su tie suroviny.