Německý Daimler a čínské Geely oznámili, že vytvářejí nový společný podnik pro značku Smart. Půjde o čistě elektrickou globální značku, vozy se začnou vyrábět v Číně.
foto: Daimler
V USA už nějaký ten pátek jiný než elektrický Smart nekoupíte a Evropu to od příštího roku čeká taky. Udělat z malých městských vozů Smart čistě elektrickou globální značku je v první pětině 21. století logický krok.
Stejně tak je logické spojit se v tomto ohledu s přední čínskou firmou. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, upozornil, že v Číně je přes 100 měst s více než jedním milionem obyvatel.
Daimler si je i díky své úspěšné službě sdílení aut car2go dobře vědom, že budoucnost osobní dopravy v megaměstech zdaleka nebude jen o osobním vlastnictví vozu, ale zejména právě o sdílení a třeba i dalších nových modelech.
V tomto ohledu ostatně aktuálně Daimler navázal úzkou spolupráci s BMW (včetně autonomního řízení) a proslýchá se, že by mohlo dojít třeba i na společnou výrobu elektromobilů. Budoucnost je sdílená, elektrická a autonomní a Daimler si postupně pojišťuje všechny tyto aspekty.
Smart také nebude jediný globálně nabízený elektromobil, který se v Číně bude v brzké době vyrábět. Podobné plány má BMW se svým BMW iX3, Volvo s elektromobilem Polestar 2 nebo Tesla s Tesla Model 3 a Tesla Model Y.
Já jsem se Smartem jezdil dva měsíce. Je to dobré auto.
Já jsem se Smartem jezdil dva měsíce. Je to dobré auto. Jen ta cena odláká zákazníky. Jinak současný Smart Fourfour je úžasný.
A to si představ, že aby na tom celém měl Daimler alespoň
A to si představ, že aby na tom celém měl Daimler alespoň běžný zisk místo ztrát, tak by se průměrný Smart musel prodávat celé ty roky ještě o 100.000 Kč dráž.
Smart je bohužel stylovka, a jako taková byla navržena od
Smart je bohužel stylovka, a jako taková byla navržena od samého počátku. Kdyby chtěli malé lidové a městské vozítko, šli by jinou cestou.Koneckonců, tou městskou legendou mělo být Táta Nano.
A ono lidové či městské vozítko nemůže být stylovka??
A ono lidové či městské vozítko nemůže být stylovka??
Jenže Smart nebyl navržen pro masy. Pokud ano, museli by u
Jenže Smart nebyl navržen pro masy. Pokud ano, museli by u Daimlera zvolit jiný přístup. Ano lidové vozítko může být in. Ale Smart takto ani zamýšlen nebyl.
Daimler jiný přístup neumí, zamýšleli dostupné vozítko
Daimler jiný přístup neumí, zamýšleli dostupné vozítko do velkoměst, ale dopadlo to u nich jako obvykle.
Ale pozor v tý továrně ve Francii budou vyrábět malé
Ale pozor v tý továrně ve Francii budou vyrábět malé Mercedesy.
Protože to už vzdali a řekli si, už od začátku jasně
Protože to už vzdali a řekli si, už od začátku jasně plánované drahé Mercedesy tam můžeme vyrádět bez problémů i do budoucna.
Uvidis, že elektrický Smart i nadále bude stylovka. Bude
Uvidis, že elektrický Smart i nadále bude stylovka. Bude doplňkem čínského trhu. A obě strany, tedy Geely i Daimler budou toto vozítko propagovat, jako by se mělo jednat o Mercedes. A otázkou zůstává, jestli to na přežití Smartu bude mít vliv.
Merceds a masy? To nejde dohromady. Možná úplně první
Merceds a masy? To nejde dohromady. Možná úplně první Smart měl bejt pro masy, ale před banrotem ho zachránil až Mercedes a tan auta pro masy nedělá.
Ťokovo ministerstvo votočilo bijosračka zas BUDE !!
Ťokovo ministerstvo votočilo bijosračka zas BUDE !! :))))))
novinky.cz/ekonomika/501091-ministerstvo-dopravy-chtelo-zrusit-primichavani-biopaliv-pak-otocilo.html
Tak to ani nešlo jinak, máme od EU závazný cíl 10% OZE na
Tak to ani nešlo jinak, máme od EU závazný cíl 10% OZE na dopravě, a nejlevnější u nás to je přez líh z obilí či cukrové řepy a olej z řepky. Biopaliva druhé generace jsou daleko dražší. A nejlevnější formu, jak se na to dá během 10-15 let přejít, bioplyn, má už Babiš dávno obšancovanou ještě daleko líp než u hodně konkurenčního biolihu.
tak prej už nee, 10% byla už zrušena a EU zastropována
tak prej už nee, 10% byla už zrušena a EU zastropována 7,5% … což mi je divný když letos podle posledních info má stále přijít natural e10% bijosrajda na pumpy 🙂 pěěěěknej bordel ftý evropský uniji 🙂
off
V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než v Evropě
off
V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než v Evropě nabíječky. Sledujte noční cvrkot na staveništi. Makáme! Né jako Bureš.
https://youtu.be/72kLeTzFiZw
Podívejte kolik M3 je potřeba rozvést zákazníkům v jedné lokaci v Číně!
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111163837070204928?s=21
Zákazníci Tesly v Pekingu čekají
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111143249488441344?s=21
… i v 8 večer
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111324613089202177?s=21
Prodejci i s dobrovolníkama jedou naplno.
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111327188937134080?s=21
Zaváží se skoro nonstop
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111327188937134080?s=21
Geely loni koupilo 10 % Daimleru.
Geely loni koupilo 10 % Daimleru.
noo já slyšel zas verzi že dajmler smarta z 50% prodal
noo já slyšel zas verzi že dajmler smarta z 50% prodal číňanům z toho důvodu, že na něm i přes mastnou cenovku prodělával – díky svý náročnosti na platy 😉 a taky že se minimálně prodával 🙂 Jaksi doba mininákupních elektrotašek pominula…
U nás se moc neprodává. Na autosctout24 jich je na prodej
U nás se moc neprodává. Na autosctout24 jich je na prodej kolem 800ks a cena začíná na 6k Euro, něco jeté málo, něco hodně. I tahle nákupní taška si našla své kupce. Jen asi nebude úplně nejoblíbenější.
To není jen platy, to je celkovou mentalitou, Mercedes
To není jen platy, to je celkovou mentalitou, Mercedes prostě neumí vyrábět auta levně.