Někteří zástupci aumobilového průmyslu, včetně například šéfa Volkswagenu, spílají na elektromobilitu, že ohrožuje automobilový průmysl a pracovní místa. Skutečným nebezpečím je přitom brexit.
foto: auto
Společnost Coface, globální lídr v oblasti pojištění pohledávek, zveřejnila nový report pro oblast automobilového průmyslu v České republice. Ačkoli celý sektor získal hodnocení s nízkým rizikem, upozorňují analytici na potenciální negativní dopady tzv. tvrdého brexitu i omezení volného obchodu na světových trzích.
Vysoká poptávka po nových vozech v EU přispívá k rekordním výsledkům domácího automobilového průmyslu i české ekonomiky. Jen v roce 2017 bylo v ČR vyprodukováno 1,42 milionu automobilů. Automobilový průmysl generuje 21 % českého exportu, ten je však závislý na poptávce po nových vozech v řadě států. Třetina exportu automobilového průmyslu míří z ČR do Německa. Jedním z nejvýznamnějších odbytišť (7,3 % exportu) je však Velká Británie, jejíž automobilový trh získal zejména kvůli brexitu od Coface hodnocení jako vysoce rizikový.
Podle odhadů analytického týmu Coface by mohl kolaps obchodu v důsledku „tvrdého brexitu“ ohrozit v českém automobilovém průmyslu až 15 600 pracovních míst a ubrat 1,4 procentního bodu z aktuálního růstu HDP. V důsledku takového ekonomického šoku by pak mohla být ve druhé vlně ohrožena další pracovní místa i spotřeba.
„Na každého občana v České republice připadá za loňský rok 132 nově vyrobených automobilů. To je nejvíce v celém regionu střední a východní Evropy. Úspěch automobilového průmyslu však není samozřejmý, Česká republika musí svůj vlajkový průmysl chránit a podporovat. Rizikové scénáře našeho analytického týmu ukazují, že aktuální síla i rekordně nízká nezaměstnanost v České republice nemusí s ohledem na vývoj v Evropě i ve světě trvat věčně,“ uvedl Ján Čarný, generální ředitel společnosti Coface v České republice.
Odvrácená strana mince.
Nestala se někde chyba ve vývoji
Odvrácená strana mince.
Nestala se někde chyba ve vývoji naší společnosti?
do 12 let (2030) musí emise CO2 klesnout o 80% a stejně
do 12 let (2030) musí emise CO2 klesnout o 80% a stejně ttolikrát musíte míň žrát vepřový a hovězí jinak se připravte na vysušenou Evropu polopoušť, kde není voda jen oázy, plodiny neporostou a lidi budou utíkat tam kde je životní prostor 😉
nějaký Propouštění votroků je IRELEVANTNÍ ZÁLEŽITOST i kdyby jejich parchaňťata neměla co žrát :))))))))))))
tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html
tyden.cz/rubriky/veda/clovek/musime-omezit-spotrebu-masa-hrozi-
tyden.cz/rubriky/veda/clovek/musime-omezit-spotrebu-masa-hrozi-katastrofa-varuji-vedci_500220.html
zpravy.idnes.cz/globalni-oteplovani-zprava-vedci-tri-stupne-ipc
zpravy.idnes.cz/globalni-oteplovani-zprava-vedci-tri-stupne-ipcc-mezivladni-panel-osn-1zk-/zahranicni.aspx?c=A181008_100946_zahranicni_kha
Blabol. Emise klesnout nemusi a ani neklesnou. Cina se na to
Blabol. Emise klesnout nemusi a ani neklesnou. Cina se na to muze tak akorat vy…
V článku v prohlášení Jána Čárného jsou minimálně 2
V článku v prohlášení Jána Čárného jsou minimálně 2 chyby:
1. Za loňský rok se nevyrobilo 132automobilu/obyvatele, ale 134automobilu/1000obyvatel
2. Není pravda že: „Česká republika…..To je nejvíce v celém regionu střední a východní Evropy“ – Slovensko loni vyrobilo 184automobilu/1000obyvatel
oprava : autopopelnic 😉
oprava : autopopelnic 😉
Česká republika celosvětovým leadrem ve výrobě
Česká republika celosvětovým leadrem ve výrobě automobilů. Za loňský rok jsme vyrobili tolik aut, že to stačí na celosvětovou poptávku na 20 let dopředu! Gratuluji našim dělníkům za neuvěřitelný výsledek, který překonal všechna očekávání, splnili jsme plán na milion procent!
Už si běžím pojistit všechny pohledávky od společnosti Coface. Věřím, že tam umí všichni počítat stejně dobře jako generální ředitel Ján Čarný a mé pohledávky tak budou v naprostém bezpečí!
Kdyby Skodoffka nepatrila k VW, tak by v MB vyrabeli koralky,
Kdyby Skodoffka nepatrila k VW, tak by v MB vyrabeli koralky, nebo drevene talire.
Ano správně, poděkujme i naší velké matce Volkswagen
Ano správně, poděkujme i naší velké matce Volkswagen Group, že hlavně díky ní jsme loni mohli vyrobit 1,4 miliard aut v naší malé zemičce.
1,4 milionu. Ale to nic.
1,4 milionu. Ale to nic.
Ale, ale, fňuk, Ján Čarný píše, že „Na každého
Ale, ale, fňuk, Ján Čarný píše, že „Na každého občana v České republice připadá za loňský rok 132 nově vyrobených automobilů“ a „To je nejvíce v celém regionu střední a východní Evropy“, tak to přeci musí být pravda. Fňuk. Paní učitelka říkala, že v tiskových zprávách se přeci nikdy nelže! Fňuk.
Já tam vidím tohle:
„Jen v roce 2017 bylo v ČR
Já tam vidím tohle:
„Jen v roce 2017 bylo v ČR vyprodukováno 1,42 milionu automobilů. “
Takže o nějakých 1,4 mld nemůže být řeč. To, že to pak nedokáží přepočítat na obyvatele (na 1000 obyvatel) je věc druhá, ale nic to nemění na faktu, že celkovou produkci aut v ČR uvedli v článku správně.
uvedli to špatně, vůbec celý to zpráskali nejspíš na
uvedli to špatně, vůbec celý to zpráskali nejspíš na vobjednávku 🙂
správně to zní: „Jen v roce 2017 bylo v Čezký zprýskaný díře vyprodukováno 1,42 milionu autopopelnic :)))“
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
Máš recht, teď je to ten správný newspeak, kterému
Máš recht, teď je to ten správný newspeak, kterému nejlépe rozumí pokrokový čtenář hybrid.cz 🙂
Skoda zacala vyrabet EV (Skoda Eltra), pak to prevzali VW a
Skoda zacala vyrabet EV (Skoda Eltra), pak to prevzali VW a stopli to, Skoda mohla byt Teslou, ale zatim to vypada, ze je z ni montovna VW s platy na urovni 1/3 nemeckych.
na český škodě je český jen to š ;)))
na český škodě je český jen to š ;)))
ano správně, je načase šáde nuceně prodanou nevěsku
ano správně, je načase šáde nuceně prodanou nevěsku osvobodit z germánských rukou než ji dokonale vysajou včetně superba :)))
Ale oni ji nechtějí vysát.
Proto se do německa přesouvý
Ale oni ji nechtějí vysát.
Proto se do německa přesouvý výroba superba a nám nechají výrobu citigo a fabia. Potom se němci poplácají po zádech jaké mají dobré výsledky a naši manažeři se jim omluví za nízké zisky.
Jen hloupý dotaz – ví někdo proč do německa nepřesunou výrobu citigo – vždyť je přece jedno které auto se vyrábí v které továrně.
Jedno to není – jde o nastavení linek, údajně to mělo
Jedno to není – jde o nastavení linek, údajně to mělo nebo má jít na passat linku – citigo je možné přesunout na up linku
oprava : Česká zpráskaná díra není celosvětovým
oprava : Česká zpráskaná díra není celosvětovým lídrem ve výrobě autopopelnic 😉 … a nikdy nebude