Trojčata Citroën C1 (druhá generace), Peugeot 108 a Toyota Aygo se od roku 2014 vyrábí v továrně TPCA v Kolíně. Šéfka Citroënu Linda Jackson aktuálně naznačila, že třetí generace těchto aut už bude elektrická.
foto: Citroën
O tom, že nová Toyota Aygo by mohl být elektromobil už se spekulovalo koncem roku 2016. Pro malé auto do města by to byla ideální volba. Skupina PSA by tím získala moderní náhradu za stárnoucí elektromobily Peugeot iOn/Citroën C-Zero, které slaví už 10 let!
Výhra by to byla nepochybně i pro Toyotu, která zatím v nabídce (v Evropě a USA) žádný čistý elektromobil nemá a v elektromobilitě stále spíše tápe. Elektrifikace menších aut by pak v PSA šla ruku v ruce s aktuálně ohlášeným elektromobily značky DS a plug-in hybridy Peugeot.
Navíc by mohli Toyota a PSA postavit tyto nové malé elektromobily proti chystané Škoda e-Citigo a Smart fortwo/forfour EQ. Není nejspíš náhoda, že PSA a Nidec chtějí společně ve Francii vyrábět až 900 000 elektromotorů ročně.
Ja treba nechapu bmw i3 udelane odzacatku jako EV kdyz
Ja treba nechapu bmw i3 udelane odzacatku jako EV kdyz srovnavam treba s egolfem – coz je asi fakt jen vykuchanej spalovak s kridelky pro lamani vzduchu.
Treba proc ta i3 ma tak vysokou spotrebu a hmotnost, kdyz je to samej hlinik,plast a specialni uzke pneu atd.. Papirovou spotrebu ma i3 tusim 12,3kW vs 12,7kW eGolf a to je pro 2+2 lidi, vs eGolf pro 5lidi (spise 2+2+1 malej). Dle meho osobniho testovani mi eGolf vychazel ze ma nizsi spotrebu. Vyssi vykon u i3 je zabava, ale jen chvili – nez to zacne moc zrat baterku a s 500kW Teslou to je zase trochu jina zabava…
Hyuindai ma ty spotreby jeste lepsi nez i3, ale nevim jestli to je odzacatku vyvinute jako EV…asi toliko k tem predelavkam spalovaku.
Nějak mi tedy nepřišlo, že by i3 měla nějak výrazně
Nějak mi tedy nepřišlo, že by i3 měla nějak výrazně vysokou spotřebu (konkrétně jsem měl letní dlouhodobou 11,7kWh). Je tedy pravda, že Ioniq umí jezdit ještě za míň, ale jsou to úplně jinak naladěná auta.
A i3 váží o 300kg méně než e-Golf.
Takze mi zbyva jenom nahouby aerodynamika u i3, tech 300kg by
Takze mi zbyva jenom nahouby aerodynamika u i3, tech 300kg by melo byt sakra znat a neni…cekal bych u takto technologiema nabiteho auta spotrebu pod 10kWh.
Letni dlouhodobou mam 11,2 kWh na eGolfu ’14.
Jakože předělávka dinosaura s předním náhonem bude
Jakože předělávka dinosaura s předním náhonem bude lepší, než zcela pro elektro od nuly vyvinutá zadokolka Imiev/zero/iOn? To si dělají prdel? To si zase někdo potrousil kalhoty zevnitř a kiplo to až na perka.
1. Proc myslite ze to bude predelavka? Tam pisou o priste
1. Proc myslite ze to bude predelavka? Tam pisou o priste generace, o ktere vubec _nic_ jeste nevime.
2. Proc zadokolka lepsi, obzvlast pro EV?
N.B.: i-MiEV zacal v Japonsku prodavat v roce 2006 jako spalovak pod jmenem „Mitsubishi i“.
ad 2 – pretolebo. v diskusii na fóre elektrovozidiel je
ad 2 – pretolebo. v diskusii na fóre elektrovozidiel je nevhodné odkazovať na knihy o auto, najmä rallye jazdení.
inak – naj príklad je IONIQ s jeho zaťaženým kufrom a „hrabúcim predkom napr. v poschodových garážach. to prešmykovynie spomínal aj dnes v inej diskusii majiteľ, ktorý ho má nadovšetko rád.
ad 3 – aj smart, hoc’pôvodne uvažovaný ako elektro sa dlhodobovyrába ako spaľovák.
Smart sa bude v roku 2019 pre EU a US vyrabat len ako
Smart sa bude v roku 2019 pre EU a US vyrabat len ako elektromobil:
https://www.topgear.com/car-news/frankfurt-motor-show/smart-will-go-ev-only-2019
Protože mám chalupu v kopci a v zimě je jaksi problém.
Protože mám chalupu v kopci a v zimě je jaksi problém. Poslední funkční vůz byla Š120 a nyní po letech iOn. Ne že bych tam nechtěl zůstat celou zimu, jen jaksi se takovýto návrh nelíbí mému chlebodárci/vykořisťovateli (vyberte z možností dle aktuálních preferencí každého jednotlivého soudruha).
p.s.: ten spalovák se tam nemá kam schovat, takže rozhodně to byla jiná kára.
Kdyby to byla specializovaně jenom elektroauta na nejmenším
Kdyby to byla specializovaně jenom elektroauta na nejmenším a co nejlehčím podvozku, tak mohli Toyota, Peugeot, Citroen a Opel dosáhnou za čtyři roky v Kolíně skutečně docela nízké ceny a zaručeně vysoké prodejnosti v EU.