Veletrh CES 2017 se po Faraday Future FF91 a Toyota Concept-i dočkal další auto-premiéry. Je jí malý městský elektromobil Eli Zero. V USA je klasifikováno jako NEV, tedy „sousedské vozítko“.
foto: Eli World
Podle některých ohlasů připomíná Eli Zero mix mezi Renault Twizy a Smart ED. Je robustnější než rakouské elektrovozítko, ale stále to ještě není plnohodnotné auto. Konstrukce je vyrobena z hliníku a vozítko má rozměry 255 cm délky, 138 cm šířky a 155 cm výšky. Váží pouze 350 kg.
NEPŘEHLÉDNĚTE Cruser Sport: elektrická bugina do pouště i na hřiště
Řidič má k dispozici klimatizaci a vytápění, USB konektor a bluetooth, plus rádio. Elektromobil Eli Zero pohání 48V baterie a 4kW elektromotor. Max. rychlost je asi 50 km/h, dojezd mezi 60 a 100 km. Na americký a evropský trh by Eli Zero měl dorazit už koncem letošního roku. Cena bude začínat na 250 000 Kč.
Takze je to vlastne drazsi a
Takze je to vlastne drazsi a podstatne slabsi twizy?
Něco mi na tom
Něco mi na tom připomíná
New 2017 Smart Electric Drive Testing
https://www.youtube.com/watch?v=78d9kC88DNY
Mimochodem těch
Mimochodem těch ohlášených 10000 USD rozhodně nebude v EU 250tis Kč ale nejméně tak 320tis Kč.
Fandím podobným
Fandím podobným projektům,Twizy je fajn, jen ještě nedospělo.Stačí málo a bude to ideál pro 40% za prací 10-30 km dojíždějících.
Twizy jsem zkousel a je s
Twizy jsem zkousel a je s tim sranda. Do mesta pecka. Problem pro mne (po vyreseni ze do toho prsi, snezi, fouka, … daji se dodelat cele dvere) je, ze to ma jen dve mista. Byt to o trosku vetsi (sirsi) a dat tam 4 mista, tak to beru hned. Kor kdyz se podivam, za kolik ted se da ojety Twizy sehnat.
Takovym vozitkum legislativa
Takovym vozitkum legislativa moc nepreje. Kdyby tam dali silnejsi motor, tak uz by to spadalo do kategorie osobniho automobilu a muselo by to splnovat radu bezpecnostnich kriterii. Nutne by byly crashtesty atd. Takhle to projde jako L6e s vahou do 350kg a motorem do 4kW.
Renault Twizy nema plnohodnotne bocni okna take z legislativnich duvodu. Skoda.
Já myslím že stále
Já myslím že stále existuje ještě kategorie L7e, která má omezení 450kg a 15kW motoru a také nemusí splňovat náročná kritéria jako Mko. Původní Twizy byl právě v této kategorii, teprve poté přidali druhou „očesanou“ verzi L6e. Důvodem bylo že na L7e už zase nestačí AM papíry (od 15let) jako právě na L6e.
Kdyby do tohoto dali
Kdyby do tohoto dali autopilota a možná trochu větší baterii, je z toho ideální vozítko pro řešení problému poslední míle u hromadné dopravy. Operační okruh kolem 20km by také mohl dost vyhovovat. Možná by to i v USA mohlo vést k zvýšení zájmu o železnici, co se týče kolejí, asi kapacitu mají, tedy pokud jich polovinu od předválečné doby nevytrhali, bohužel zastávkové vlaky asi nejsou moc v oblibě mimo velká města (ale tam je to spíše jako metro), každopádně v podmínkách Evropy a zejména zemí s vysokou hustotou železniční sítě, by se taková vozítka mohla dost dobře uživit.
Dať tam 11kWh motor, 10kWh
Dať tam 11kWh motor, 10kWh batériu a maximálku 95km a je to krásne auto do mesta, do práce, zaviesť syna na futbal…a samozrejme max 7000 eur.
Moje řeč. Tohle je malé
Moje řeč. Tohle je malé na všechno.