Společnost Bonett Gas Investment spustila do provozu svou 12. veřejnou plnicí stanici CNG. Stlačený zemní plyn mohou motoristé naplnit do svých vozidel u čerpací stanice Agip v Praze 4 – Šeberově, v ulici Na Jelenách 1122. Plnicí stanice je situována 300 metrů od exitu 2 dálnice D1.
foto: Bonett
Nová samoobslužná CNG stanice, která byla spuštěna do provozu v pátek 16. ledna, je vybavena jedním výdejním stojanem se dvěma koncovkami pro plnění osobních a dodávkových vozů (typ NGV1).
Stanice je otevřena nonstop, platit je možné pomocí platebního terminálu CNG platební kartou, CNG kartou, hotovostí nebo nejvýhodněji kartou Bonett EUROGAS CNG.
„Vloni jsme vyrostli o 100 %, a i letos budeme pokračovat v posilování naší sítě. Toto je naše druhá stanice u dálnice D1 a druhá stanice v Praze. Každý, kdo jede na Brno nebo z Brna, má možnost zde natankovat CNG bez zdlouhavého zajíždění do města,“ řekl Václav Holovčák, místopředseda představenstva Bonett Gas Investment.
„Brzy budeme otevírat další CNG stanice například ve Svitavách, Vyškově a Klatovech. CNG je i přes dočasný pokles cen ropy výhodnější a úspornější, počet CNG vozidel bude dále růst,“ dodal Holovčák.
Růst CNG v roce 2014 psychologicky podpořila především Škoda Auto se svojí Octavií G-TEC. Roste i počet CNG tahačů, které na CNG jezdí. CNG je stále úspornější než benzín nebo nafta.
Společnost Bonett Gas Investment provozuje největší sít plnicích stanic CNG v ČR. V roce 2014 jí vzrostl prodej CNG o 100 procet a překonal hranici 5 milionů metrů krychlových CNG.
Pro rok 2015 počítá Bonett s výstavbou dalších 10 až 15 stanic CNG, na konci 2016 by měla mít síť Bonett minimálně 40 CNG stanic v České republice a řádově 5 až 10 projektů na Slovensku.
Celkové investice jsou předpokládány ve výši 400 až 500 milionů korun. Bonett je i největším dodavatelem technologií CNG v ČR, svým zákazníkům předpokládá společnost dodat v příštích letech desítky stanic.
Dobrý den,
rád bych touto
Dobrý den,
rád bych touto cestou požádal uživatele vozů s jakýmkoliv alternativním pohonem o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Technicko-ekonomické hodnocení alternativních paliv automobilu.
Vyplnění dotazníku zabere řádově 5-6 minut Vašeho času. V případě, že si najdete čas na vyplnění mého dotazníku, uvádím zde link: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/alternativni-automobilova-11/.
Děkuji předem za ochotu a vyplnění dotazníku.
Vzhledem k tomu kolik do
Vzhledem k tomu kolik do toho někdo leje a jak moc to stále propaguje se to asi hned tak snižovat nebude a pokud do toho dokopali šhadewagen tak to musí být celkem solidní páka…
Akorát si myslím že nikdo nečekal že benál spadne na tak nízkou fin hranici…
Mě by zajímala nějaká
Mě by zajímala nějaká kalkulace, proč je zemní plyn oproti elektřině tak drahý. Myšleno jako palivo do auta samozřejmě.
Vždyť elektřina se z velké části vyrábí z uhlovodíků, u nás je to třeba jen z uhlí víc než 50% procent.
Přitom když beru jen výrobu elektřiny například v paroplynové elektrárně v Ledvicích (uhelné jsou na tom ještě hůř), tak tam má být účinnost přeměny paliva 57%, což je sice lepší než nějakých 30% co dostaneme použitím primo v autě, jenže…
Musí se ještě počítat s tím, že elektřinu vyrobenou v elektrárně:
– několikrát transformujeme (cca 3x ???)
– nabijeme do baterie
– vybijeme baterii
– použijeme v elektromotoru
Když budu optimista, a budu počítat že každý stupeň má účinnost 90%, nepočítaje v to ztráty vedním čtvercem naptětí, sníží se mi původních 57% na:
=0,57*0,9*0,9*0,9*0,9*0,9*0,9= cca 30%.
Takže účinností jsem si nepolepšil, možná naopak !
Tak čím je ten cenový rozdíl ? Daň ? Ztráta plynu dopravou z velké dálky ? Nebo se dodavatel plynu (včetně distributorů v jednotlivých státech, viz Ukrajina) na tom nabalíkuje ? Nebo naopak cena elektřiny není tržní, a nějakým způsobem jí všichni dotujeme ? A pak ještě šéf ČEZu řekne že budoucnost energetiky vidí v mikrogeneracích, které jak známo používají zemní plyn. Plánují snad získávat plyn levněji od „spřáteleného“ Izraele z Leviathanu ?
Samé otázky, málo odpovědí…
–
Odpověď je jednoduchá –
Odpověď je jednoduchá – uhlí je mnohem levnější než plyn a většina elektřiny se vyrábí v uhelných a jaderných elektrárnách. Podíl paroplynových je v podstatě zanedbatelný (v případě zemního plynu asi 2 %).
viz: http://issar.cenia.cz/issar/page.php?id=1560
Jeste , ze jste mezitim
Jeste , ze jste mezitim stacili opravit bez komentare 2 na 12 ?!?!?!!!!
2.plnici stanice v
2.plnici stanice v Praze…Tak to jo…To je fakt uspech…Nejvíce se mi libi na všech tech zdejších clancich a oficiálních stanoviscích ty presvedcive optimisticke predpovedi, jak se budou masove v budoucnosti prodávat auta na CNG !! Poroucime vetru desti…Huraaaaa..To uz neni info, ale dogmaticka propaganda…
Hlavne v tom nevidim hlbsi
Hlavne v tom nevidim hlbsi ekonomicky zmysel, ked ma spotrebna dan za CNG stupat tak prudko na hor.
Jak má stoupat? To nikdo
Jak má stoupat? To nikdo neví ne?
Možná na Slovensku, v ČR
Možná na Slovensku, v ČR o žádném prudkém růstu nepadlo nikdy ani slovo.
druhá firmy Bonett Gas ne
druhá firmy Bonett Gas ne druhá celkově, naučte se chápat obsah textu
Dekuji pekne. Jeste ze jste,
Dekuji pekne. Jeste ze jste, pane Dobyvatel. Slibuji, ze se to opravdu zacnu ucit. Dekuji..Kdyz nebudu vedet, tak se zeptam. Dekuji
Příště aspoň přiznej
Příště aspoň přiznej chybu a nedělej ze sebe ještě většího troubu.
Ano jsem velky trouba a
Ano jsem velky trouba a delam chyby. A Vy , pane Hyperloop mate ohromny respekt k diskutujicim a nikdy se nespletete.Jsem rad, ze Vas tady mame..
Příště aspoň nerejpej
Příště aspoň nerejpej do ostatních za to, když tě upozorní na nějakou tvojí osobnostní vadu, kterou si evidentně neuvědomuješ. Nyní třeba tu, že se máš neustále potřebu bránit a navážet se do ostatních i v situacích, kdy evidentně taháš za kratší konec provazu 😉
Btw. Ano, mám respekt k diskutujícím, kteří diskutují slušně a umí uznat chybu, ne k diskutujícím, kteří se chovají jak hulváti a chybu uznat neumí. Já ji uznat určitě umím, když mi někdo dokáže se mýlím 😉
Já jsem teda za pana
Já jsem teda za pana Hyperloopa rád, protože jako jeden z mála tady většinou komentuje k věci a alespoň se snaží (na rozdíl od všech těch CNG hejtrů a EV nuthuggers) dívat na věci bez předsudků.