Norsko i nadále zůstává světovým premiantem v oblasti prodeje elektromobilů. V září 2014 se jich tam prodalo celkem 1300 nových a 348 představovaly bazarové prodeje. Podíl elektromobilů na celkových prodejích nových aut tak činil 11,2 %.
Počet prodaných nových elektromobilů v Norsku každý měsíc už od ledna 2013 vytrvale stoupá. Rekordu dosáhl v březnu 2014, kdy se tam prodalo 2813 elektromobilů. V září tohoto roku to bylo 1300 aut, o měsíc dříve 1736.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Norsko se zbláznilo do elektromobilů Tesla Model S
Třináct set prodaných elektromobilů znamená, že elektromobily mají na prodeji nových aut v Norsku podíl 11,2 %. Tedy výrazně více než v kterékoliv jiné zemi. Navíc, kromě 1300 nových osobních elektromobilů se prodalo také 348 bazarových a 67 užitkových elektromobilů.
Celkem se tento rok v Norsku prodalo již téměř 14 000 elektromobilů. Premiantem je Nissan Leaf s 3745 kusy, druhá je Tesla Model S s 3535. Prodávají se zde také elektromobily BMW i3, Volkswagen e-Golf a e-Up!, Renault Zoe a další modely.
A jejich rozvodná síť to
A jejich rozvodná síť to stále unáší, že? To nějak neodpovídá tomu co v předchozích letech žvanili a stále žvaní někteří elektro-hateři 🙂
Nevím, jestli jste byl
Nevím, jestli jste byl někdy v Norsku, ale vězte, že tam je situace jiná než ve zbytku světa. Elektrárny v Norsku vypadají tak, že v cca. 500 metrové výšce je jezero ze kterého vede trubka k peltonově turbíně. Norové mají elektřiny kolik chtějí a kdy ji chtějí. Vzpomínám na opuštěná odpočívadla s vyhřívaným záchodem, teplou vodou a fénem. Není divu, že zrovna v Norsku se elektromobilům daří, tím spíš, že na naftu je tam napálena obrovská daň.
Obdivuhodné.
Jen mi
Obdivuhodné.
Jen mi připadá podivné to započítávání „se prodalo také 348 bazarových“, protože pokud se jednalo o již dříve v Norsku zakoupené vozy, tak je přece nelze znovu uvádět v prodejích. Toto by bylo regulérní jen v případě z ciziny dovezených ojetých e-aut.
Tiše jim závidím.
Velmi krase videa k
Velmi krase videa k prevadzke EV konkretne k Tesle v Norsku ma tento chlapik. Videa si treba pozriet od prveho dielu ako ju zakupil. youtube.com/user/bjornnyland
Ohladne Norska, myslim ze tam maju ten „problem“ ze na klasicke auta maju uvalenu nehorazne vysoku pravidelnu dan, tak asi aj preto 11%.
Tak ono je to vpodstatě tak
Tak ono je to vpodstatě tak správně.. Daně by podle mého měly sloužit i k vyrovnávání trhu, neboť to nahrává vývoji nových technologií.. Takže podle mého postup: zdaníme naftu a spalováky/zadotujeme elektro je správná.. Samozřejmě nesmí to být nijak velké zásahy, aby naopak nebrzdily ekonomiku..
Povodna myslienka je vzdy
Povodna myslienka je vzdy vznesena (cesta do pekla dlazdena cez dobre skutky), ale „dane“ vnimam vzdy a vsade len ako sposob ako zaplatit statnych zamestnancov a vodcov (i tych sedych neviditelnych) nevinimaje. Veci dane nepotrebuju, su to vzdy len ludia, aby ich mohli minut. Preto zastavam opacny nazor, cim menej dani, tym lepsie.
Ja davam prednost jen te
Ja davam prednost jen te prvni polovine…
Tedy, zdanime veci ktere ve spolecnosti nechceme ci vnimame negativne, ale zbytecne nedotujeme ostatni, to at si vyridi volny trh.
Tedy zdanit alkohol, cigarety, benzin/naftu, hazard atp. ale nic nedotovat, maximalne tak odpustit dan, ale i tomu bych se vyhnul. To pak bychom mohli rovnou zacit dotovat ovoce a zeleninu ne?
Proste zdanit negativni veci, obzvlaste ty co maji negativni vliv na spolecnost (viz vyse) a do zbytku nekafrat. Preregulovanost taky nikomu neprospeje.
Bazarové se do těch 11 %
Bazarové se do těch 11 % nezapočítavají.