Británie je v Evropě zemí s největším počtem CHAdeMO rychlodobíječek. Je jich tam už 195. Britská vláda aktuálně ohlásila, že jich přidá dalších 140 díky investici ve výši 9 milionů liber.
foto: Nissan
Britská vláda už v červnu 2013 schválila balík investic do podpory elektromobility v hodnotě 37 mil. liber. Z toho devět poputuje na vybudování 140 nových rychlodobíjecích stanic napříč celou Británií.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
651 km elektromobilem Nissan Leaf za 13 hodin
Nissan představil elektrický taxík pro Londýn
Elon Musk, šéf Tesly, se stal poradcem pro elektrickou mobilitu britské vlády
Spojené království Velké Británie a Irska se díky tomu stane zemí s jednou z nejlepších sítí rychlodobíjecích stanic pro elektromobily v Evropě. Kromě těchto 140 stanic však přibude ještě dalších 74 v rámci projektu Rapid Charge Network (RCN).
A to pořád není všechno: vyjma těchto rychlonabíjecích stanic vznikne v Británii dalších několik stovek klasických dobíjecích bodů pro elektrická auta k již 6000 existujících. Británie chce jezdit na elektřinu a my jí fandíme.
Na konci února se
Na konci února se oficiálně otevře nabíjecí stanice v Havířově u magistrátu, dneska to psali v místních novinách. Radnice si dlouhodobě pronajala od ČEZu jeden elektromobil, tak jim postavili i nabíječku.
Zabte už někdo to Chademo,
Zabte už někdo to Chademo, nebo se rozleze jako mor 🙂 Zrovna včera jsem měl ten konektor v ruce na rychlonabíječce RWE v Praze a je to neskutečně těžká mohutná kráva. Zlatej Mennekes 🙂 Navíc dokáže přenášet v DC stejné výkony jako Chademo a i v AC na tom není o moc hůř.
Nakonec Tesla asi jistě
Nakonec Tesla asi jistě ví, proč používat v Evropě upravenej Mennekes a ne upravený Chademo 😉
huste, a jeste dalsich XY
huste, a jeste dalsich XY budou Teslacke stanice, tam se bude jezdit fakt np 🙂
9 000 000 libier
140
9 000 000 libier
140 nabijaciek
to je 64 000 libier / kus?
– aj ked si zaratam nejake administrativne veci, ehm – zda sa mi to dost 🙂
p.
Přímo nádherný pocit,že
Přímo nádherný pocit,že člověk může pak jezdit po Británii elektromobilem,aniž by se stresoval,že nedojede…
To není úplně přesné
To není úplně přesné tvrzení, nebýt Tesly, tak nás min do roku 2020 budou evropské a japonské automobilky přesvědčovat, že 200km NEDC stačí všem. To odpovídá cca 25kWh a proto byl dimenzován výkon CCS a Chademo na 50kW. Tj. dobití 80% kapacity za 30min.
ad zapojení: 3 x 230V x proud na vodič N je sice možné provést, ale nikdo vám to tak dnes už nezapojí. Standardní zapojení je 400V x proud x 1,71(odmocnina ze tří) bez použití vodiče N. (vodič PE je samozřejmě zapojen vždy)
preco to zapajaju ako
preco to zapajaju ako trojfazovy motor ? 🙂
Protože na vstupu palubní
Protože na vstupu palubní nabíječky v autě je 3fázový usměrňovač a ten vodič N k ničemu nepotřebuje. Analogie k tomu jsou průmyslové frekvenční měniče napájené z 3f sítě, které také nemají svorku pro vodič N.
Pokud jste měl na mysli
Pokud jste měl na mysli vstup interní nabíječky Modelu S, tak vás opravím. Na základě osciloskopického měření průběhu proudu ze zásuvky má Model S poctivé 3 usměrňovače a za každým usměrňovačem je aktivní PFC obvod.
jak pise Franta, Model S umi
jak pise Franta, Model S umi navic i dobijet krome 3*32A, taky i 1*80A coz by s trifazovym usmernovacem asi neslo 🙂
Standardní je dneska
Standardní je dneska právě už se samostatným vodičem N. Sdružený PEN vodič se už docela dlouho neinstaluje, protože to ani není povoleno.
Standart vodič N, tedy
Standart vodič N, tedy síť TT? A to na uzemí ČR, kde je síť TN, tj. vodič PEN?
SC od Tesly je
SC od Tesly je rychlodobijacka, Chademo je nieco medzi pomalo-stredno dobijacka. Otazka, Do domu 3-f 400V je pocitany pre vykon 230V x 3 x A (na nulak) alebo 400V x 3 x A (medzi fazami)?
to hlavne nerikejte CEZu,
to hlavne nerikejte CEZu, ten tvrdi ze rychlodobijecka je i 22kW AC 🙂
V tom pripade CEZ to pocita
V tom pripade CEZ to pocita na nulak, cize 230V x 3 x 32A = 22.080W = 22kW
Ked sa to tak vezme, priemyselny 3f AC 22kW motor je velky a silny, kym Teslacky 100-300kW AC 3-f 4p motor je mrnavy. Nebude tam potom nejaky zadrhel so stratami ? Ze su tie trakcne AC menej efektivne a preto tolko zeru ?
Tesla ve svych materialech
Tesla ve svych materialech uvadi prumernou ucinnost 87%. Neni to buhvi co, ale ikdyby se dostali na prumernou ucinnost 95% tak si prodlouzi dojezd z 426 na 465, za cenu asi o dost vetsich nakladu a vetsich rozmeru. Zda by se to vyplatilo netusim…
to by sice mohl, ale
to by sice mohl, ale počítá to pro sdružené napětí (fáze proti fázi), 400V x 32A x 1,73(odmocnina ze tří) = 22.170W 🙂
požadavky na průmyslové ASM jsou asi takové, aby běžely 10h denně po dobu 20let? při trvalém zatížení jmenovitým momentem v podmínkách, kde může být zvýšená okolní teplota. Tj. z tohoto důvodu jsou trochu předimenzované, kde v průmyslu je na většinu aplikací ukradená hmotnost či rozměry a hlavní požadavek je spolehlivost a slušná účinnost, která je při jmenovitém zatížení >80% a dnes se pomalu přechází na >90%. Hliníková kotva je také pořád výrobně levnější než měděná.
Čili dosud nebyl žádný důvod z ASM dolovat maximální hmotnostní a objemovou hustotu výkonu a proto ASM v takovémto provedení dnes skoro nikdo neumí vyrobit (na což ostatně narazila i samotná Tesla)
Jestliže máš
Jestliže máš třífázovou zásuvku, tak se to počítá samozřejmě mezi fázemi, tedy 400(V)×32(A)×odmocnina ze 3 = 22kW