Toyota to vidí jasně. Budoucnost + technologie = štěstí. A servíruje nám v novém pětiminutovém spotu svou vizi auta budoucnosti, které řídí neustále štastní, aseptičtí lidé oblečení vždy v bílém. Auto je samozřejmě elektromobil, dokáže jezdit úplně samo a hlavně mění barvy jako chameleon!
Už na domácím autosalonu v Tokiu v roce 2011 odhalila Toyota odvážný koncept Fun-Vii. Tehdy koncept avizovala jako vizi budoucnosti, ve které jsou “lidé, auta a společnosti propojeni”. Později na autosalonu v Ženevě 2012 se ukázalo, že Fun-Vii představuje především možnosti maximálního přizpůsobení uživateli.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
GM Ultralite – zázračné auto budoucnosti z roku 1992
Z aktuálně uvedeného videa je už jasné co přesně tímhle konceptem Toyota myslela. Fun-Vii přejmenovala na snad ještě méně vhodné “iiMo” a tvrdí, že jde o vizi mobility budoucnosti “20XX”. Euforicky šťastné video napěchované technologiemi až po okraj je jako vystřižené z nějakého deset let starého sci-fi filmu.
Zajímavé technologie, o kterých se však uvažuje už dnes, jsou např. bezdrátové dobíjení elektromobilu, vyhrazený pruh pro autopilota vozu,plus možnost updatovat software vozu přímo za jízdy. Taktéž technologie, které promění povrch karoseri vozu v aktivní displej už se ve vyvojových laboratořích pomalu, ale jistě klubou.
Co je naopak velmi zajímavý a odvážný nápad je využití auta na jakémsi virtuálním závodním okruhu. Z videa to není patrné, ale tento okruh jaksi záhadně vznikne ve speciální k tomu vyhrazené budově. Tam pak můžete soupeřit s dalšími jezdci a užívat si tak v reálu něco podobného známé videohře Wipeout.
Ve videu se při záběrech z interiéru auta v levém dolním rohu nenápadně objeví logo společnosti Microsoft. Že by v tom i tenhle ICT gigant měl prsty? Toyota a Microsoft pracují na telematickém systému nové generace, takže to není až tak nereálné. Možná je tohle video jakýsi náhled na to jak jejich vývojáři přemýšlejí (a jak moc dopředu).
Vetsi blbost jsem jeste
Vetsi blbost jsem jeste nevidel. Ani jedna z funkci mne nezaujala. Doufam, ze budou i auta co jen jezdi a nebudu si jim muset cely zivot vsimnout (servis atd.) – to je to co bych rad.
Tak to nemusíš čakať.
Tak to nemusíš čakať. Prius je také auto. Mám na ňom 78000 km a servis vídavam iba na garančke .