4. ročník veletrhu e-Salon bude největší přehlídkou čisté mobility v historii

Hlavní roli bude na 4. ročníku veletrhu elektromobility e-Salon bezesporu hrát opět domácí Škoda Auto. foto: Škoda Auto
Hlavní roli bude na 4. ročníku veletrhu elektromobility e-Salon bezesporu hrát opět domácí Škoda Auto. foto: Škoda

Historicky nejbohatší účast ekologické mobility, tedy elektromobilů, hybridních a dalších ekologických vozidel i dopravních prostředků, nabídne v pořadí už 4. ročník úspěšného veletrhu e-Salon ve dnech 10. – 13. listopadu 2022 na výstavišti PVA EXPO Praha v Letňanech.

Nejnovější vozy s alternativními pohony obsadí moderní haly 3 a 4, včetně výrobců elektromotorek, elektrokol a dalších vozítek na alternativní pohon. V hale 2 se budou prezentovat exponáty a technologie spojené s elektromobilitou a firmy z oblasti e-TECHNOLOGY. Hala 8 je rezervována pro testovací jízdy, které neodmyslitelně patří ke konceptu e-SALONu. 

„Už teď se návštěvníci můžou těšit na to nejlepší, co nabízí svět ekologických vozů. Výstavní premiéru bude mít například sportovně střižená KIA EV6 GT vycházející z aktuálního Evropského auta roku 2022. Horké novinky ukáže i automobilka Volkswagen v podobě elektrických vozů kategorie MPV ID.Buzz a LUV ID.Buzz Cargo. Představí však i svou řadu osobních vozů ID.3, ID.4 GTX a ID.5 GTX. Cupra se poprvé pochlubí svým malým elektromobilem nazvaným Born a Citroën pětidvéřovým hatchbackem ë-C4“, přibližuje zajímavé exponáty ředitelka veletrhu Jana Nosálová. 

Chybět pochopitelně nebude ani domácí automobilka Škoda Auto, která, mimo jiné, ukáže svůj úspěšný model Enyaq iV v různých konfiguracích. Své elektrifikované vozy české veřejnosti představí také značky DS, Peugeot, Opel, Hyundai, Ford, Renault a další.    

„Velmi důležitým prvkem e-SALONu zůstává návštěvnický prožitek. Proto stejně jako v minulých ročnících zajišťujeme co možná největší vozový park ekologických novinek pro otestování. Jde nám o to, aby si je lidé mohli nejen prohlédnout, ale také vyzkoušet“, připomíná Jana Nosálová. 

Elektrická infrastruktura i doprovodný program 

Kromě národních premiér vozů se na veletrhu představí řada výrobců dobíjecích stanic, dodavatelů energií, výrobců manipulační a komunální techniky.

„K vidění budou produkty společností Mountfield, Unicorn, Phoenix Contact, ELEXIM a dalších. Součástí výstavy budou i doplňky, služby, aplikace a legislativa spojené s alternativními pohony vozidel. V průběhu výstavy bude možné navštívit i přednášky na zajímavá témata, která budou ve všedních dnech určena odborné a o víkendu široké veřejnosti“ dodává Jana Nosálová. 

4. ročník konference ČISTÁ MOBILITA proběhne první den veletrhu. Druhý den bude věnován INSURANCE SUMMITu, Obě akce jsou určeny pro odborníky.

Výstava, kterou společně pořádají společnost ABF a TV Prima, se bude konat ve dnech 10. – 13. listopadu 2022 na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech. 

Úvodní den bude tradičně patřit médiím a odborníkům, pro širokou veřejnost bude akce zpřístupněna 11. listopadu. Generálním partnerem výstavy je Skupina ČEZ.

zdroj: tisková zpráva

55 komentářů u “4. ročník veletrhu e-Salon bude největší přehlídkou čisté mobility v historii”

  1. Axa se kaje a omlouva za neobjektivni zpravu. Potvrzuje, ze pri testu nebyl podvozek u baterie poskozen a ze nehrozilo riziko pozaru. Pry ze budou priste dbat na objektivni vyhodnoceni a dalsi bla bla.
    Ale i tak rada lidi vypovida smlouvy a doufam ze jim to hodne uskodi. Axa me nesmi do baraku, navzdy!

      1. Jasně skopčáku, všichni jsou pitomci, jen Ty jsi aeroplán. Až takový, že Ti nesvěřujou radši vnouče. A já myslím, že dělají dobře, s Tvými psychopatickými výlevy a nápady jako zde prezentované házení zápalek do nádrží fosilům – takovému kre.ténovi soudný rodič dítě nesvěří. PS. ještě ses stále nevyjádřil k tomu, jak v testu dopadlo srovnání rychlosti ovládání vybraných funkcí automobilu klasickými tlačítky a dotýkáním – čili patláním. Tesla tragická jako všechna ostatní patladla. Čus, bus.

        1. Ja pri jizde nepotrebuju nic nastavovat. Vse je prednastavene a funguje automaticky. A kdybych neco potreboval, tak mam hlasove ovladani. Od volby teploty az po otevreni nabijeciho portu. Jedina vec ktera za jizdy nefunguje je pousteni videa a her. Ale to nepouzivam ani pri zaparkovanem aute.
          Dejte priklad, proc bych mel neco mackat na displeji pri jizde.

        1. Je pravda, ze kdyz se vytvori ledova krusta na aute, tak okno pri otevirani dveri nesjede dolu. Takovy problem maji vsechny auta s bezramovymi dvernimi okny. To je bohuzel dan za takove dvere. Ja to resim tak, ze 15 minut pred jizdou zapnu dalkove topeni a zadny problem neni, okna jsou bez ledu. Podobny problem muze nastat u zaklapavacich zrcatek, ale to ma kazde auto s takovymi zrcatky.
          Pri hodne intenzivnim slunicku a teplote nad 30°C se slunickem zahreje nabijeci zastrcka a zabudovana elektronika detekuje prehrati a redukuje proud. Zatim jsem mel jen u AC nabijeni. Zena mi dala rukav z mikiny ktery pretahnu pres zastrcku aby slunicko nezahrivalo moc tepelny senzor. Jine problemy jsem jeste nemel. Pri 1. nabijeni jsem nevedel jak mam ukoncit nabijeni, ale po precteni navodu se vse vyjasnilo. Ja jsem s T3 nadmiru spokojen, ale pokukuju po TMY. TM3 je pro me prece jen trochu nizka a uz se mi z ni neleze jako mladikum. Navic je muj model 2019 a od te doby je hodne veci jinak. Tepelne cerpadlo, dvojita okna, elektricky kufr a spousta dalsich malickosti. Na zaver bych rekl, ze na hladovku to fakt nevidim. To bych u bmw ktere jsem kdysi mel musel byt uz po smrti. To bylo nejhorsi auto ever.

          1. Aha, fajn, moc děkuju za info. Problém se stahováním oken při ledové krustě na autě mám i já u svého spalováku s orámovanými okny.

            Rád bych si v blízké době taky pořídil elektromobil. TM3 má moc malý kufr a prý i dost tvrdý podvozek. TMY se mi svým designem nějak vůbec nelíbí. A tak přemýšlím nad nějakým bazarovým TMS rok výroby cca od 2018. Případně přemýšlím, že bych ještě rok počkal na Sion od Sono Motors. Myslíte, že má koupě nějaké takové Tesly Model S smysl? Bojím se právě těch problémů s kvalitou, nerad bych s ní pak trávil většinu času v servisu.

            1. Zamrzla okna u ramovanych dveri jsou sice neprijemne, ale nicemu to nevadi. Bezramove okno je zajete do pryzoveho tesneni na stresnim okraji a aby bylo mozne dvere otevrit, je potreba aby okno sjelo ca 1cm dolu. Kdyz nesjede, musite to nasilim vyrvat z tesneni a pak nezavrete dvere. Proto je zahrati predem nutne. Ja mam zasuvku u auta, tak to je idealni, nemusim cucat z baterky.
              Ohledne TMS bych byl opatrny. Auto je fakt dlouhe a siroke a do mesta uz je trochu velke. TM3 je prece jen novejsi oproti S. U vzduchoveho odpruzeni bych byl opatrny. Je to od Mercedesu, a kdyz se to poroucha, bude to ranec. Jizda je zato pohodlna. TM3 je tvrda jako kazde podobne auto. Novejsi jsou pry trochu lepsi. U Porsche to je extrem, tam vas boli i zebra kdyz je hrbolata silnice. Kufr neni zase tak maly, ale bohuzel nema velke viko, to je manko. Na vetsi naklad mam vozik a kouli na TM3. Na dovolenou autem nejezdim a na chatu take ne, tak to neni takovy problem. Kdo jezdi pravidelne s rodinou kempovat, tak to asi nebude stacit.
              Tesla dava 4 roky zaruku. Kdyz koupite 2018 a bude jeste v zaruce, tak muzete pripadne neduhy uplatnit. Na elektricky pohom plus baterka je 8 let zaruka. Auta dovezena z USA nebrat. Nefunguje Supercharging, snad ani OTA pres mobilni sit. Jen pres wifi. U Tesly zatim nevim ze by nekdo stocil tachometr. To podle meho ani nepujde kvuli online pripojeni do Tesly. Hned by to videli.
              Muj odhad, Sion nikdy nebude.

              1. Dobře, díky za rady. Kdybych do auta nepotřeboval dávat složený kočárek (což ještě pár let budu muset), tak bych hned šel do TM3, protože jinak toho zas tolik nevozím. A na dovolenou bych to řešil třeba rakví na střechu.
                Cena toho odpružení, to je další nemalá hrozba. Taky mě napadlo řešit to případně přes tu záruku – v tom případě koupit auto nejméně z roku 2019 nebo ještě lépe 2020.
                Jo, kde jsou ty časy, kdy jsem taky po nějakém tom Porsche toužil. Ty jejich nové elektro-hybridní modely už ale zdaleka nejsou tak sexy, rychle se okoukají a stejně tak rychle upadají v zapomnění.
                Sion musí být! Už jsem si koupil jejich akcie.. :)) A dělá u nich už přes 300 lidí; navíc jsou to Němci, kteří když si něco naplánují, tak nepřestanou, dokud to není hotové. Spíš se bojím, aby pak taky neměli problémy se zvyšováním produkce a její kvality jako dnes Tesla.
                Pořiďte si tu TMY co nejdřív, ať nám tu můžete poreferovat a i porovnat s TM3 😉

                1. Nevím jaký kufr má Tesla 3, ale složený kočárek, sporťák, dám v pohodě do mého Lexusu GS což je taky sedan. A sedačky nejdou sklopit. A vedle kočárku ještě je místo na velkou tašku a drobnosti.

                2. Velikost kufru TM3.
                  uploads.tff-forum.de/original/3X/1/6/16d641f1248262ef3eb53fa3ce10ae58df5df24b.jpeg
                  …dolni prostor
                  ecario.info/wp-content/uploads/2019/03/Tesla-Model-3-rot-kofferraum-ablage-fach-kofferraumboden-laderaum-abmessungen.jpeg
                  …predni kufr
                  ecario.info/wp-content/uploads/2019/03/Tesla-Model-3-rot-kofferraum-vorne-frunk-laderaum-abmessungen.jpeg

              1. Ten pan s Teslou X tahal tezke naklady na privesu a auto fakt nesetril. Kdyby tak zachazel treba s bmw x5, tak by uz byla po smrti. Takova auta jsou pro jezdeni jako osobak a ne pouzivat jako nakladak. Porovnejte velikost prevodovky u osobaku a nakladaku kde oba maji stejny vykon. Osobak je jen pro obcasne pouziti s vozikem. Je to podobne jako by nejaka fabrika pouzivala ve vyrobe hoby zarizeni. Tam je vetsinou take napsane „pouze pro pouziti v domacnosti“.

                1. Není zdaleka jediný, kdo si stěžuje.

                  A druhá věc, jak souvisí nefunkčnost aut. stěračů, přepínání dálkových světel, špatná funkce asistentů a AP s taháním vozíku?

                2. Automaticke sterace je kapitola sama pro sebe. U Octavky a Passatu ten snimac deste fungoval hur nez u Tesly. Kolikrat me vylekaly sterace kdyz z cista jasna prejely za sucha pres okno s hroznym pazvukem. Nekdy jsem se pekne leknul.
                  Automaticka dalkova jsem radeji vypnul. To nebude nikdy 100% vyhovovat. Treba kdyz je velka reflexni tabule, taz jsou dalkove nesmysl, ale automatu to nevadi.
                  U AP je otravne obcasne zbytecne pribrzdeni. Kdyz vidim ze prekazku klidne objedu ale AP pribrzdi. Kazda vec se da vylepsit. Ale ty prkotiny na hladovku urcite nejsou. Kdyby delali hladovku proti JE, to by od nekterych bylo kecu.
                  Jinak jsem reagoval na koment s TMX a tam o steracich nebylo ani slovo.

          1. Tak předně je to úplná cena včetně platby za 3x63A.
            Zadruhé jsem to takto uzavřel cíleně na základě dvou parametrů – chtěl jsem ČEZ jako nepoložitelného dodavatele a smlouvu jsem uzavřel dva dny před velkým zdražením, čímž jsem maximalizoval efekt, který se projeví na konci fixačního období.
            Pokud tedy cena radikálně neklesne pod toho bůra 😂

                1. Oproti 3x25A je 3x63A o 400-500 kc mesicne drazsi. Jakou linku to mate? 43kW muzete postavit velkou AC nabijecku pro kamarady z hybridu.

                2. Řezačka -> drtička -> lis na pelety -> pneumatický dopravník.
                  Zakázková realizace.

                  Tady v okolí žádný hybridista zcela jistě nežije. Alespoň tedy o žádném nevím, poněvadž se žádných kulturně společenských akcí neúčastní.

    1. Poznámka k crash testu: Při nárazovém testu společnosti Axa s vozem Tesla došlo k vážnému poškození podvozku, což podle výzkumníků společnosti Axa mohlo vést k požáru. Samotný požár však byl zinscenován pomocí pyrotechniky, protože společnost Axa podle svého tiskového oddělení nechtěla z bezpečnostních důvodů riskovat skutečný požár baterie na akci s 500 diváky. Chtěli však upozornit na nebezpečí požárů baterií způsobených poškozením podvozku elektromobilů.

        1. Poškodil se podvozek a toto poškození mohlo vést k vznícení baterie. V tomto konkrétním případě nevedlo, ale nasimulovali, jak by to vypadalo, kdyby jo. Pochopil jsem to tak, že dle jejich odborníků ta možnost vznícení je reálná a že to neblaflo, bylo štěstí, proto ta simulace.

          Druhá věc je, že pokud si někdo jenom koukne video a hned vyvozuje následky. Zřejmě to udělal i Franta Koudelka.

            1. Jenom jsem tady postnul co je pod článkem uvedeno jako vysvětlení. To bylo k tomu příspěvku od Koudelky, kde by si nepozorný čtenář mohl myslet, že ta Tesla začala po tom nárazu hořet. Ne, sama nezačala, byla to simulace, viz vysvětlení.

              To je tak těžké to pochopit a nedělat ze sebe za každou cenu fanatika a advokáta Tesly? I tam, kde to není potřeba? 🙂

              Ano, když se protrhne nádrž s benzinem, obvykle auto začne taky hořet, to je známá věc.

                1. A v čem ji vozíte, v Boxsteru? Aspoň by měla holka zážitek z jízdy pořádným autem 🙂

                  Já vnučku vozím v hybridu, taky tam má baterky a ničeho se nebojím a s klidem bych ji vozil i v EV a ani její Mainka by nic nenamítala. Ten strach mi už přijde přehnaný…

                2. Marek : správně si to postnul dík, já sem si toho podrazu v textu ani nevšimnul asi sem to nedočetl do konce a myslel že skutečně fajr 😀 😀 😀 😀 😀

                3. Maminka je OK, ale ten jeji je pako. Samozrejme ze uz parkrat jela v Tesle kdyz to nevedel. Male se hrozne libi prdici aplikace, to je prvni co chce pustit. Nevim zda to nevypravi doma, ale zadne echo nebylo. V Boxsteru jeste nejela, tam nejde dat detska sedacka na zadni. Zadne totiz nema.
                  Jinak dik za pripomenuti, musim zase nabit 12V baterku a pred zimou trochu pojezdit aby nebyly hranaty pneu.

            2. Požáry motorek kdy vlivem smýkání kovu po asfaltu odlétají jiskry a z nádrže unikne benzín nejsou až tak vyjímečné.
              Stává se to i u aut, ale tam je ta šance menší. Většina aut stejně schoří na nějakou závadu v elektrice, nebo při bouračce, kdy dojde k poškození palivové soustavy v motorovém prostoru.

              Ale souhlasím s předchozím, že toto zinscenované video je vhodné na žalobu. Protože těch lidí co to skouknou a řeknou si, že tesla hoří pokud přejede kamínek bude asi hodně.
              Pokud to bylo zinscenované, mělo by to být napsané přímo v tom videu.

      1. Ja tam teda zadne vazne poskozeni podvozku u baterie nevidim. Navic by me zajimalo, kolik takovych urazu je, ze auto absolvuje prejeti stredniho ostruvku s poskozenim obalu a naslednem pozaru. Zrejme nikdy k tomu nedoslo, protoze jinak by byly media plny pomlouvani EV. Axa jsou swiine a ja muzu tvrdit, ze je mozne, ze neproplati pojistnou udalost. A jeste si vymyslim historku a vykonstruuju fake video.
        A pak se divite, ze elektromobiliste jsou alergicky na takove hanobení.

Napsat komentář