Zájem o CNG auta stoupá, prodej stlačeného zemního plynu rostl loni o 36 %

redakce - 06 Únor 2017

Zájem o stlačený zemní plyn (CNG) jako palivo pro auta na plyn v Česku roste. Podle statistik Českého plynárenského svazu loni přibylo na tuzemských silnicích více než 3500 aut na CNG a motoristé již mohou toto palivo tankovat na téměř 150 plnicích stanicích. auto na plyn Škoda Octavia G-TEC nejprodávanější CNG vůz v ČR

Škoda Octavia G-TEC je dnes s velkým náskokem nejprodávanější osobní CNG vůz v ČR
foto: Škoda

Čeští motoristé stále více věří zemnímu plynu (). Podle statistik Českého plynárenského svazu totiž loni dosáhla spotřeba stlačeného zemního plynu jako paliva pro dopravu téměř 60 milionů m3. Meziročně jde přitom o více než 36% nárůst.

Společnost E.ON, která na území České republiky provozuje 19 plnicích stanic na CNG, zaznamenala meziroční zvýšení zájmu o toto palivo o 53 %.

„Loni se nám podařilo zprovoznit dalších pět nových plnicích stanic, z nichž většina je otevřena nonstop a motoristé v nich mohou platit CNG kartami i běžnými platebními kartami. Letos plánujeme síť plnicích stanic rozšířit o další čtyři až šest,“ popisuje Petr Hrubý ze společnosti E.ON Energie, a. s.

Za růstem zájmu o CNG stojí především výhodná cena. Pokud totiž vezmeme v úvahu pouze cenu samotného paliva, pohybují se náklady na jeden ujetý kilometr okolo jedné koruny. Viz. například náš test Škoda Octavia G-TEC.

Zatímco litr benzínu stojí dnes okolo 30 korun, za ekvivalentní množství plynu – 1 m3 – zaplatí motoristé 17 až 18 korun. Roste také počet plnicích stanic.

V České republice je v současné době v provozu 145 stanic, kde mohou řidiči CNG tankovat. Podle Českého plynárenského svazu by se jejich počet měl v příštích pěti letech až zdvojnásobit.

Na českých silnicích v roce 2016 přibylo více než 3500 CNG vozidel (včetně autobusů a nákladních aut), přičemž z velké většiny jde o automobily značky Škoda. Aktuálně jezdí na českých silnicích přes 16 000 vozidel na stlačený zemní plyn, část z nich tvoří i autobusy městské hromadné dopravy.

Ačkoli je CNG zatím doménou hlavně firemních flotil, tato ekonomická auta začínají stále více využívat i soukromí motoristé. Ti navíc budou moci v tomto roce čím dál více poptávat ojetá CNG vozidla, která budou k dostání za výhodnější cenu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

krvy utocí...
Stát zkoumá, jestli lidé chtějí jezdit na vodík

ekonomika.idnes.cz/stat-zkouma-v-nove-studii-vyuziti-vodiku-v-autech-fsk-/eko-doprava.aspx?c=A170206_105317_eko-doprava_suj

Obrázek uživatele Kuk

Kurvy nemusej vůbec nic zkoumat, lidi chtěj jezdit na baterky. To je jenom další tunel na vyhazování a vycucání prachů z neznalej politiků.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další PR, stále dokola to stejné. Kolik let už čteme, že čerpacích stanic je téměř 150...A kolik let slibují, že do konce roku jich bude nejméně 200 a do pěti let 300. Moje auto na CNG už má 3 roky a za tu dobu žádný posun k lepšímu.

holt kazda ekologie neco stoji. elekotromobily nevyrostly z plenek, o vodiku ani nemluve, takze cng se zda byt v nejblizsich budoucich letech jedinym rozumnym kompromisem mezi ekonomii, ekologii a komfortem. tolik pohled realisty. zbytek jsou jen sny a hracky milionaru a geeku. fandim jim, ale mne by uplne stacilo, kdyby vsechna auta jezdila na cng. hned by se dychalo podstatne lip.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu, ale ne tak docela. El. mobil skutečně srovnatelný s benzínem je zatím drahá neekonomická hračka , ale pokud potřebujete jezdit denně dále do práce dejme tomu 40km, pak můžete koupit 3-4 letý el. mobil za 250 000 i méně. A než se baterie zničí natolik , že el. mobil s dojezdem 150 km bude mít problém ujet 80 bude trvat podle zkušeností dlouho. Mám lith. baterii ve foťáku už 13 let, choval jsem se k ní slušně a kromě poklesu kapacity funguje perfektně. Pokud to vezmu cenově , pak 3 leté auto koupíte třeba za 150 000. Ujedete za 10 let 200 000 a každý km ušetříte cca 1,35 kč , pak za 10 let máte úsporu 270 tisíc na palivu , proti benzínu a ještě něco za servis. Pořád jste nějakých 120 000 v plusu. A to bych ještě řekl ,že ten el. mobil bez baterky bude mít větší zůstatkovou hodnotu než to 13 let staré benzínové auto v roce 2027 s drahým provozem a servisem. Je tedy otázka jestli jste uživatel, pro kterého je koupě el. mobilu výhodná nebo nejste ? Většina lidí zatím není , protože potřebují auto s větším zaručeným dejezdem, ale až budou ejetiny bolda s dojezdem 380 km po okreskách a nabíječek bude 2x tolik než dnes, bude takových uživatelů, kterým se vyplatí el. mobil mraky.

Obrázek uživatele Vasek ION

ja mam szejnou zkusenost-bateriova sekacka Bosch od 2009-lit.baterie vydrz porad stejna,auto Ion 46tis.km bater.pohoda myslim ze dalsich 60tis km v pohode pridam cca 3.5 r a pak se uvidi co bude na trhu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když čárdžuju na Vystrkově a 5m ode mne uslyším takové ty plnící kovové zvuky, beru do ruky obrněný štít ala star-wars a duchu se modlím, bo se nic nestalo. A zvlášť peprný je pocip, když tam plní dodávka či malý náklaďák a tou turbo-hadicí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak exploduje 200 bar Metáku CNG v konzervě ;))

tn.nova.cz/clanek/vybuch-na-svitavsku-auto-na-plyn-pri-tankovani-explodovalo-video.html

Obrázek uživatele Michelin

Tak to je husty. Pojizdna bomba. To si muze koupit jenom magor.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LPG CZ

seznamlpg.cz/

LPG €U

mylpg.eu/stations/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LPG
lpg.cz
10 bar v nádrži
český produkt
130Kč/100km
600.000 ks popelnic v ČR
a 1.000 ks plniček LPG v ČR

fakjůzemák :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Obrázek uživatele Radovan

Tady je stále opakovaně vidět, jak to vypadá, když výrobci a dodavatelé plynu zatlačí na automobilky a jdou do toho naplno. Naráz CNG jen letí vpřed, marketingově i prakticky.
A současně je stále opakovaně vidět, jak to vypadá, když výrobci a dodavatelé elektřiny netlačí na automobilky a jdou od toho. Elektřina prakticky jen spinká, přestože marketingově je vychvalována už od roku 2011.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cožé?? tendle článek je přeci zas a znovu PR už nejmíň 15ctý v pořadí na autopopelnice Šáde a státní lobing ZEMÁK-METÁK-CNG ;)))
už si zvykáme stejně to nekoupíme :DDD

Aut na LPG přibývá ještě více. V mém okolí jich vidím hoodně, zvláště předělávek jako ta moje.
Takže jich je asi jenom tak 20x více.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jistě!! normární lidi kupují benzínový auto z bazaru nebo mobile.de a předělávka na LPG 20-30.000 CZK běžně. Blázen by koupil CNG to dělají jen firmy jen když jim to stát zdotuje :DDDDD

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To mi moc hlava nebere... jak jako 150 (jen) ? Jen v okolí mého bydliště vím o 3 stanicích a na té interaktivní mapě samozřejmě nejsou... takže ? Nebo jsem zase někde zabržděnej (jako obvykle) ?

Obrázek uživatele Vasek ION

Tyto počty stanic proměnit na rychlonabiječky - ceny EV s 40-60kwh baterkama na cca 400-700 tis. a bavíme se o něčem jiném.Zájem je určitě někde jinde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo, plačem nad špatným hrobem, kemo.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?