Vintage Electric – stylová retro elektrokola z Kalifornie

Vintage Electric není jen dalším výrobcem stylových retro elektrokol. Služeb této kalifornské manufaktury využívají mnohé celebrity, mezi nimi také známý americký komik, moderátor, sběratel automobilů a milovník motorsportu Jay Leno. Čím ho tato elektrokola zaujala?

Pro bližší informace navštivte webové stránky výrobce www.vintageelectricbikes.com.
foto: Vintage Electric

V nabídce Vintage Electric najdeme tři jedinečná elektrokola, která svým pojetím vycházejí z fenoménu takzvaných café racerů. Café racer je způsob stavby motocyklů, který se začal prosazovat v padesátých letech minulého století na britských ostrovech, a který dnes zažívá svou velkou renesanci.

Jednalo se o lehké, nepříliš výkonné motorky, které byly svými majiteli upravovány k dosažení vyšší maximální rychlosti a nižší celkové hmotnosti. Design těchto strojů byl inspirován soutěžními motorkami, které se v padesátých a šedesátých letech proháněly po závodních okruzích.

Díky mohutné retrovlně je tato myšlenka znovu aktuální a nachází odezvu u mnoha výrobců nejen z motocyklové branže. Stroje Vintage Electric, jež se módu café racerů snaží přenést do světa elektrokol a elektromobility obecně, jsou toho zářným příkladem.

Hlavně stylově

Jak jsme již prozradili, Vintage Electric mají v nabídce hned tři různé modely. Zatímco stroje Cruz a Tracker jsou určeny spíše na silnici, Scrambler se odváží také do lehčího terénu a přibližuje se tím myšlence současných café racerů. Scrambler je postaven na hliníkovém rámu doplněném o stylovou odpruženou vidlici s obrácenými šavlemi.

Rámem prochází šestadvacetipalcová zapletená kola s náboji Paul Component obutá do zubatých plášťů Schwalbe Black Jack. Samozřejmostí jsou hydraulické kotoučové brzdy, v tomto případě Shimano Alfine, vybavené rotory o průměru 203 mm vpředu a 160 mm vzadu.

Zbytek osazení tvoří leštěné jednopřevodníkové kliky, široká motocyklová řídítky a kožené gripy a sedlo z produkce kultovní značky Brooks. Zapomenout nesmíme ani na přední světlomet, jenž nenápadně vykukuje zpoza tabulky s číslem.

Vlk v rouše beránčím

Srdcem modelu Scrambler je třífázový nábojový elektromotor s možností rekuperace brzdné energie. Motor pohání v hliníkovém pouzdře ukrytá baterie s napětím 52 V a kapacitou 13,5 Ah. Hliníkové pouzdro nejen dobře vypadá, ale především napomáhá k lepšímu chlazení baterie i celého elektrického systému.

Scrambler nabízí dva jízdní režimy s velice rozdílnými parametry. Zatímco Street mód využívá 750 W výkonu a nabízí maximální rychlost 32 km/h, v takzvaném Race módu, který je určen pouze na uzavřené tratě, máte pod palcem tři tisíce wattů, které vás vystřelí k maximální rychlosti bezmála 60 km/h.

V silničním režimu činí dojezd kola 55 km na jedno nabití, o dojezdu v režimu závodním pak údaje z pochopitelných důvodů mlčí. Cena modelu Scrambler začíná na $7000.

Článek dodala redakce odborného magazínu o elektrokolech Electric Bike Action.

Electric Bike Action

29 Comments on “Vintage Electric – stylová retro elektrokola z Kalifornie”

  1. Placená inzerce by tady
    Placená inzerce by tady nemusela být v takové míře… To kolo je nezajímavé, předražené, a nedostupné pro Evropský trh a navíc nelegální v celé Evropě 🙂 takže je to absolutně bezvýznamná informace, navíc když se tady nezveřejňují desítky dalších zajímavých elektrokol co jsou již dostupné a použitelné na našem trhu a v našich podmínkách…

    1. Upřímně, já bych si
      Upřímně, já bych si elektrokolo dle EU a potažmo české legislativy nekoupil. To bych si spíš koupil tohle. A zákony mě v tomhle případě nezajímají, jsou vadné, stačí při jízdě používat rozum a dávat na auta větší pozor, protože nemusí počítat s vaší rychlostí a zrychlením.

    2. Ono by stačilo trochu
      Ono by stačilo trochu přemýšlet.
      Už od pohledu se jedna o vozítko pro cpeciální účely, pro zábavu, nebo pro závody.
      Pro závod nepotřebujete aby to splňovalo silniční zákon a homologaci. Pro zábavu, například jízdě po lese, také ne. To se dělá tak, že vezmete vozík naložíte tyhle, nebo podobné stroje a přijedete na místo kde si užijete trochu zábavy. A pak zase odjedete v autě domů. Nevidím důvod proč kvůli tomuhle dávat na takovýdle stroj zvonek a omezovat výkon motoru na ubohých 250W s příšlapem. To by byla fakt pitomost.

      A když s tím někdo pojede po silnici tak buď bude mít v hlavě inteligenci a bude vědět, že na silnici s tím nesmí, takže když ho zastaví policajti, a budou mu chtít dát pokutu, tak nebude řvát jako malé děcko a zaplatí, nebo si na silnici vezme něco co je homologované.

      Nebo proč bych musel mít homologované vozítko, když s tím budu jezdit jen po svých vlastních cestách a na svém pozemku?

      Co je na tom k nepochopení?

  2. Zde v EU však existuje
    Zde v EU však existuje omezení dané existující legislativou. Elektrokolo je z pohledu Silničního zákona klasickým jízdním kolem a musí splňovat podmínky podmínky dané Vyhláškou Ministerstva dopravy 341/2002 Sb., jako je povinná výbava (instalace odrazek), osvětlení při jízdě za snížené viditelnosti, existence výrobního čísla a také podmínky Evropské normy (EPAC EN/ČSN 15194), která definuje jmenovitý výkon motoru do 250W, maximální asistovanou rychlost 25 km/h a váhu elektrokola do 40 kg. Z toho plyne, že nemusíte při jízdě na elektrokole nosit přilbu, nemusíte mít řidičský průkaz, nemáte žádné věkové omezení.. ale nesmíte na dálnici!

    Elektrokola, která tyto podmínky nesplňují (např. mají výkon 500 W nebo 1 kW, jsou vybavena akcelerátorem, který umožňuje jízdu bez šlapání větší rychlostí než 6 km/h, nemají povinnou výbavu jako klasická jízdní kola atd) nejsou určena pro provoz na pozemní komunikaci nebo k tomuto účelu musí být homologována státní zkušebnou.

    Vintage Electric je pěkné, leč jako kolo u nás už nesplňuje legislativu elektrokola. Asi se s tím nikdo nesetkal, že by někoho policie pokutovala za rychlost na kole, nebo za výkon motoru ale hypoteticky by to možné bylo.

    1. Co uz. Chlapci z Bruselu
      Co uz. Chlapci z Bruselu schvalili vykon el. bicyklov, vhodny pre nich, teda pre rovny teren. Bohuzial my co zijeme v kopcoch sa z vykonu 250W len smejeme. To musel byt dobry pako co toto vymyslel. Preco nedali iba obmedzenie na rychlost. Co s tym ma vykon? Co pomoze 100kg chlapovi na bicyki 250W.

      1. Pravda je, že je to
        Pravda je, že je to nesmysl, který se obchází i u kol schválených. Pro prodejce je to dobré, že tím padá záruka. Chlapci v Bruselu mysleli na ostatní účastníky provozu někde na cyklostezce. Co kdyby tam jel někdo moc rychle??
        Nevím, proč podobný nesmysl neplatí třeba i pro auta. Omezený výkon i rychlost.

              1. No sranda je ze vlastne
                No sranda je ze vlastne moze. Pokial je bicykel urceny na nespevnene cesty (horske bicykle) tak sa na neho obmedzenie na vykon nevztahuje ale pritom on sam moze na cesty akurat sa tam nesmie pouzivat offroad mod s tym vacsim vykonom nez 250W ale je obmedzeny (aj ked som zvedavy kto si take obmedzenie nechava, ze?).

        1. Porovnavat to s omezenim aut
          Porovnavat to s omezenim aut je trochu mimo – tady je cilem nastavit podminky pro KOLO s POMOCNYM motorem, ne pro elektroskutr (resp. elektromoped, protoze to ma pedaly)…

          EDIT: kdyz to trochu prezenu, tak muzeme na cyklostezku rovnou pustit motrky bez omezeni, kdyz nechceme omezovat „pomocny“ (elektro)pohon.

          EDIT2: Aby zas nekdo neprostestoval, vim, ze jsou zeme, kde mopedy/skutry na cyklostezky muzou.

        2. Upřímně když jezdím na
          Upřímně když jezdím na svém elektrokole skládačce Agogs SilverGo po cyklostezkách, tak kromě namakaných maníků, kteří je ale povětšinou ignorují a jezdí po souběžné silnici (u silničních kol to chápu, u horských ne), jsem nejrychlejší účastník provozu a musím dávat setsakra bacha na ostatní šneky. Ještě většího bacha pak na cyklostezce společné se stezkou pro chodce. Maminky s kočárky, paničky s pejsky, babičky v družném hovoru, tam je nutno se krotit. Sejmout někoho v 25 km/h, tak mu přinejlepším zpřelámu kosti. Přinejhorším to bude mít za sebou.

          1. Bohužel je to tak. Kdyby
            Bohužel je to tak. Kdyby lidi nebyli sobecký skety a používali rozum, tak bychom zákony nepotřebovali.
            Ale někdo si myslí, že je na světě sám a ostatní se musí přizpůsobovat jemu. takže když jede v autě všichni co jedou méně mu musí uskakovat, na přechodu zásadně chodci nemají co dělat a mimo přechod? tam chodce a cyklisty rovnou vyhazuje ze silnice, vždyť přeci on jede.

            Naopak když jde pěšky a přechází silnici, tak mu zase ostatní auta a jemu podobný řidiči, musí zastavit, protože on je něco lepšího a ostatní se musí podřizovat. Stejně tak když jede na kole, to mu pak musí nejen zastavovat auta, ale i ty maminy s kočárkama nemají na chodníku co dělat, protože tam jede on. A navíc má elektromotor, tak proč by nemohl jet těsně kolem nich 30 km/hod?!!!

            Bohužel takováhle sobecká příšera se stává i ze mne když usedám za volant. 🙁

            Proto se už nemůžu dočkat až budou řídit auta automaty a ne lidi. Bude o hodně méně naštvaných lidí, bude o hodně méně stresu z řízení. Potom to bude podobné jako ve vlaku, tam jsou lidé šťastnější.

            1. Hosi tu sa nebavime o
              Hosi tu sa nebavime o rychlosti ale o vykone. Rychlost do 25km/h staci. Inak aj normalny bicykel vie dat po cyklotrase rychlost prevysujucu aj tych 30km/h. Normalne na istych usekoch sa jazdi aj 50km/h a da sa aj rychlejsie. Mna ale najviac stve vykon lebo je rozdiel ked idem po rovine alebo do kopca a ked mam tych 50kg ako nejaka zenska alebo 100kg ako velky chlap.

                1. Neviem ako v CZ ale na SK je
                  Neviem ako v CZ ale na SK je to do vykonu 1kW a je jedno ci je spalovaci alebo elektricky. Akurat pri spalovacom je tusim tiez obmedzenie do 50ccm.

                  Mne ide o to, ze preco takyto vykon nemozem mat aj na bicykli?

          2. Hypoteticky mám elektrokolo
            Hypoteticky mám elektrokolo co jezdí rychle, mám rozum. Mám auto s velkým výkonem, mám rozum. Mám auto(kamión) s velkou váhou mám rozum.
            Když jsem idiot tak se zabiju i na obyčejném kole.

            Kamiony omezení v rychlosti mají.
            Elektrokolo s celkovou váhou 40kg +100kg cyklista mají omezený výkonu i rychlosti.
            Proč teda neplatí i omezení pro běžné auto, když aut máme na silnicích nejvíce a řídí to úplně každý? O kamionech a elektrokolech se říci nedá, že by s tím jezdil úplně každý.

            1. Neridi to uplne kazdy, ale
              Neridi to uplne kazdy, ale jen nekdo, kdo prosel treningem a prislusnym certifikacnim procesem (kvalitu neresme, to s tim nesouvisi). Stejne tak obdobnym procesem proslo to vozidlo a je tak jakz takz zaruka, ze je bezpecne (funguji mu brzdy, za jizdy mu nepraskne ram…). Na tozdil od toho elektrokola.

      2. Dá se to. Z vlastní
        Dá se to. Z vlastní letité zkušenosti na elektrické skládačce Agogs SilverGo překonávám na 1 kilometru 80 výškových metrů. Na největší kolečko s příšlapem v pohodě, ani se nezapotíte. Jen prostě nepojedete 25 a více, ale zhruba 17 km/h a méně. Ano, už mne tam předjel děda na čínském kolomopedu v klidu bez příšlapu odhadem tak dvacítkou. Ale je to o tom rozdílu kolo a moped.

      3. presne tak.
        taka starsia

        presne tak.
        taka starsia pani s nadvahou co potrebuje ist len nakupit do potravin do stredu dediny a cestou domov musi slapat hore kopcom tak proste s nakupom na zadnom aj prednom nosici jej ten motorcek nepomoze.
        takze radsej pojde autom.
        a pritom fakt staci len obmedzit max rychlost do ktorej motor pomaha.
        kludne aj na 20km/h. hlavne nech clovek vpohode aj s nakladom vyjde kazdy kopec.

        1. Btw. v USA maju tie limity
          Btw. v USA maju tie limity na 750W(1hp) a 32km/h(20mph). Preco to nemozme mat v EU? No lebo EU politici co schvaluju bicykliki a ich volici jazdia max. po rovinkach takze to neriesia.

          PS: Inak oni maju tu max. rychlost dokonca bez pedalovania teda na packu takze ziadnych 6km/h ako medzi EU komunistami. Asi tak rychlo beha aj moja babka.

    2. Za komančů sjížděl
      Za komančů sjížděl spolužák hladnovský kopec na Slezské Ostravě kolem stadionu FC Baník po nové čtyřproudovce na tehdy módním po domácku udělaném skateboardu. Zelení tam zrovna měřili a hned dostal flastr. Pominuli, že jel po silnici, ale dostal to za osmdesátku v obci :-).
      S tím, že kola nesmí na dálnici a rychlostku, má zkušenost jiný kolega. Ujel v odstavném pruhu v klidu přes 20 km na trase Frýdek-Místek – Ostrava a v Ostravě-Hrabové, těsně před cedulí město, ho chytila hlídka a flatsr 🙂

Napsat komentář