Většina v Česku prodaných Lexusů jsou hybridy, zájem roste

redakce - 13 Červenec 2018

Japonská prémiová značka Lexus zažívá v Česku rekordní rok. Od ledna do června prodala tuzemským zákazníkům 190 vozů, což je o 36 % více než ve stejném období loni.Hybridní vozy Lexus trhají v Česku rekordy, prodeje vzrostly o 36 procent

Hybridní vozy Lexus trhají v Česku rekordy, prodeje vzrostly o 36 procent
foto: Lexus

Podíl prodávaných vozů na hybridní pohon se blíží 94 %, což je s velkým náskokem nejvíce na trhu. Nejlépe se na českém trhu prodává střední SUV Lexus NX, který si v pololetí pořídilo 84 zákazníků. Na druhé příčce je rovněž SUV, tentokrát prostornější model RX se 71 prodanými vozy.

"Zájem o naši značku roste. Čím dál více se objevují zákazníci, kteří hledají onu ryzí prémiovost, na kterou byli u masových prémiových značek zvyklí před léty a kterou jim dnes Lexus v rámci své filosofie Omotenashi, tedy japonské pohostinnosti, dokáže nabídnout. Tuzemští zákazníci si uvědomují i výhody hybridního pohonu, ke kterým vedle spolehlivosti a nižších provozních nákladů patří i parkování na modrých zónách v Praze zdarma," říká manažer značky Lexus Jakub Květoň.

Po registraci parkování zdarma

Auta s hybridním pohonem mohou parkovat v placených zónách kdekoli po Praze zdarma. Vůz stačí zaregistrovat na úřadě a zaplatit stokorunový administrativní poplatek. Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu číslo jedna, tedy v centru Prahy.

Oproti tomu 5 hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 Kč za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části.

Hybridní fleet ušetří desetitisíce

Češi se podle nedávného průzkumu agentury NMS vyslovili pro větší dohled státu a úřadů nad kvalitou aut na českých silnicích. Podle 43 % dotázaných by měly úřady usilovat o snížení počtu aut s vyšším objemem emisí.

Podle nedávného testu automobilky Toyota může firma, která si nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ušetřit více než 100 tisíc korun ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let by úspora činila 190 tisíc korun.

Rekordní čísla také v Evropě

Rostoucí trendy prodejů zaznamenává Lexus také v Evropě. Loni automobilka prodala rekordních 74 600 aut, z toho přes 90 % v západní a střední Evropě tvořily hybridní modely. Lexus plánuje do roku 2020 zvýšit prodej na starém kontinentu proti loňsku o třetinu na 100 000 vozů.

V první polovině letošního roku Lexus zvýšil prodej o sedm procent na 38 543 aut. Z toho bylo 24 029 vozů na hybridní pohon, což představuje meziroční nárůst o pět procent. I v Evropě byly nejoblíbenější modely NX a RX, za kterými následuje kompaktní hatchback CT.

Lexus nedávno představil dva vlajkové modely, luxusní kupé LC a luxusní sedan páté generace LS. LC zlákal od začátku prodeje před rokem už více než 1000 zákazníků v Evropě a prodeje LC od ledna 2018 dosáhly už 676 vozů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja bych fsechny ty hibdidy zakazala. :-)

off

Jak megaropáci Kochovy bratři zabíjej projekty veřejné dopravy a chtěj města udusit spalovacíma popelnicema.
https://goo.gl/KRuC1p

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

není to náhodou řízena redukce populace to aby se asi evropský krysy nepřemnožili :))

offtopic: Dnes končí ten "slavný" Goodwood festival v UK a podle všeho tam Tesla přivezla obyčejnou US verzi modelu TM3 s LR baterií na statickou ukázku. Takže alespoň pro mne byla celá akce v podstatě úplně k ... a o specifikách EU verze (nabíjení) nevíme zase nic. :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon nestíhá, má plné ruce práce s PR kolem jeho záchranné ponorky :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo četli sme ;)) kurvadrát

blesk.cz/clanek/zpravy-svet/554159/pedofile-miliardar-musk-zautocil-na-hrdinu-ktery-zachranoval-deti-v-thajsku.html

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/8z1ahj/rumor_superchargers_in_europe_will_get_an/

A to jako proč se to děje? Dosavadní evropskej Tesla konektor by nestíhal vyšší proudy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to vidím ako krok správnym smerom.
Majitel TM3 si nemusí kúpiť CHaDeMo adaptér za 600€ a využije všetky DC nabíjačky v Európe, pretože CCS je hlavný europsky štandard.
Ďalej sa možno budú môcť nabíjať na SC aj iné EV s CCS konektorom, ak to samozrejme umožní Tesla.
Ja osobne by som to privítal, aspoň by som nemusel nosiť ten obludný adaptér :)

Popravdě nevím nic, četl jsem jen nadpis :-D. Zrovna jsem na to narazil, tak jsem si řekl, že by se to mohlo Pajdovi hodit k prostudování :).

Pajda něco podobného teď o víkendu četl na Německé Tesla diskuzi. Podle mne je nabíjecí konektor pro TM3 v EU tak zásadní věc, že by si zasloužil větší pozornost právě při oficiální představení vozu v EU a né, že nám něco z toho pokoutně vyslepičí nějaký ještěrkář Klaus z NDR.

Já osobně věřím, že TM3 bude první vůz, který CCS zásuvku v EU dostane. Otázka zní jak to technologicky provede. Ještě nedávno jsem si říkal že přímočaré řešení je udělat sdílenou CCS/SuC zásuvku do vozu a o víc se nestarat.

Ale teď se začínají objevovati indicie, že TM3 v EU může mít už jen jen CCS zásuvku. Krom toho, že to uspokojí nařízení EU tak zřejmě vyjde i ekonomičtěji přidat CCS kabely do 1tis ks stávajících SuC, než montovat sdílenou CCS/SuC zásuvku (kvůli přepínání bude dražší než samotná CCS nebo SuC zásuvka) do +100tis ks vozů.

Obrázek uživatele ozana

Jaké přepínání? Už dnes tam přece přepínají AC(230/400V) a DC (CHAdeMO/SuperChagrer).

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Muselo by se řešit přepínání CCS piny / DC SuC piny kvůli bezpečnosti. Pokud by se tyto ve voze jen proklémovaly, tak to sice bude fungovat, ale nastane nebezpečná situace tím, že když bude připojen SuC konektor, tak se na odhalených(nezapojených) CCS pinech ve vozidlové zásuvce objeví napětí baterie. Opačně by problém nebyl, protože CCS konektor zakryje celý mennekes. Takže by do vozu musely přidat další dvě 400A DC relé.

Přesně, taky mi přijde komický ta neschopnost médií rozlišovat mezi důležitostí zpráv a tak se často zásadní věci dozvídáme dost pokoutní cestou nebo díky bystrosti čtenářů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som dnes videl bilboard od lexusu s textom "hybrid, ktory netreba nabijat". Mna skoro slak trafil za volantom. Tato dementna dinosauria automobilka ma tu drzost uvadzat nevyhodu ako vyhodu. Skoda, ze si tesla nedala hned vedla napis, ze "auto, ktore netreba tankovat".

Lexusaci su len prehnity ropaci. Nekupovat a nepodporovat!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co je na tom? Pro někoho to opravdu může být výhoda, že se vůbec o ten hybridní pohon nemusí starat, ani tím, že by ho musel nabíjet ze zásuvky a i tak jezdí po městě ekonomicky, viz. třeba Prius nebo RX, NX... A když člověk např. ani nemá možnost nabíjet? Jak pak funguje ten Plug in, když není možnost tu baterku nabít? Klasický hybrid sice nenajede tolik čistě na elektřinu, ale co jsem četl testu, tak to pracuje dobře, pomáhá to hlavně ve městě a bez nabíjení.

Takže ano, pro velkou skupinu lidí může být hybrid, co se nemusí nabíjet, výhodou. Ale chápu, že mezi fanoušky elektrické mobility tento názor nenajde pochopení :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je jasne ze nenajdete. O plugin hybrid sa nemusite starat o nic viac nez o hybrid, kedze PHEV je to iste ako hybrid ale s vacsou bateriou a moznostou ju nabijat externe a teda lacnejsie (nez energiou z benzinu). Vy ale naviac mozte jazdit defakto na elektriku a na cerpaciu stanicu chodit tak 3-4x do roka podla toho ako jazdite.

Obrázek uživatele Radovan

Jinými slovy musí se starat stejně, jako o spalováka (tankování, filtry, olej) a k tomu ještě vozit na palubě elektrický doplněk.
Ježdění ekonomicky po městě ve srovnání se spalovákem stejné kategorie ano, ale to je tak všechno. Smrad, kravál, jedy a vibrace zůstávají. Ty řeší jedině plugin hybrid, pokud ráno vyráží s plnou baterkou a nenajede na ni více než +-50 km, což je kapacita dnešních baterií v PHEV.
Každý má možnost nabíjet, zvláště pak majitelé Lexusů. Bavíme se o autě, začínajícím na 750 tisících, kdy aktuálně v akci můžete mít Lexus RX L se zvýhodněním 300 000 KČ (jinak začíná na 2 milionech). To nejsou lidi bydlící na sídlišti a každý večer hledající místo k zaparkování. A u firmy (své nebo jimi řízené) stojí na vyhrazeném parkovišti, kde mohou mít zásuvku taky.
Hybrid je prostě jen přechodem od ropáka k elektrice. Ostatně i ten Prisu se prodává jako PHEV.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemusí se starat o nic víc než o spalováka, protože plug in je spalovák + elektrika, takže ho musí nabíjet. To klasický hybrid nemusí. A ve městě je opravdu ekonomičtější i ekologičtější než klasický spalovák, i když ne tak jako plug in, to jistě.

Ano, já rozumím těm výhodám plug in hybridu (poměrně dlouhý dojezd na elektriku), ale jak jsem psal, pro někoho může zase být výhodou to, že nemusí nabíjet, protože třeba nemá možnost. A pokud by takové majitele nechtěl Lexus oslovit, tak na to neupozorňuje v reklamě, nemyslíte?

Hybrid u Toyoty/Lexusu je náhrada dieselu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A klasicky hybrid nie je spalovak + elektrina? Akurat si ju nenabijete a ist nou mozte tak 2-3km cize tak, max do najblizsieho obchodu. Energiu samozrejme musite pouzit z benzinu a na vyber nemate.

Ako brat ako vyhodu to ze hybrid nemusim nabijat a PHEV mozem (ale tiez nemusim) to chce velmi choru mysel. Jedina vyhoda hybridu oproti PHEV je iba v cene.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kecáš nesmysly o věci, o které nic nevíš. Něco si nastuduj, s něčím se běž projet a pak pindej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja mam nastudovane a co ty expert?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nastudované máš tak maximálně to, co zde nelze publikovat. Já jezdím denně Priusem. Nazdar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a kedze jazdis priusom tak vies, ze taku hovadinu, ze prejdes hybridom cez pol mesta povedat nemozes. Teda jedine, zeby si si ten prius nejak upgradoval tak na 10x vacsiu baterku.

Osobne si myslim,ze clovek co nieco take vypoti a este sa chvali, ze jazdi priusom, tak ho ma max. iba ako anglicak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jsem nepsal ze prejedu pul mesta bez motoru. To napsal nekdo jinej. Ale ma pravdu chlapec. bezne jedu po meste 5 km ciste na elektriku. Nekdy i 8km. Never nemusis. Nazdar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ona ta automobilka prodava miliony hybridu ktery casto projedou pul mesta bez zapnutyho spalovaku. Takze bych jim tak nenadaval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, to sem taky nekde videl.

No to sou, ale kkti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je krása :-)
No, ale čo od tých korupčníkov zapredaných čakať iné, že ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: eGolf 55kWh/active cooling (kdo by náhodou neznal)

Jestlipak se byli podívat u bratrů Kreiselů nějací tajtrdlíci z automobilek? Když to dokáže tahle mini firma, tak to přeci musí jít :-)

kreiselelectric.com/en/projects/electric-golf/

Obrázek uživatele M.Krupka

A teď to nejdůležitější. Cena??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdo to vyrábět nebude, prototyp zůstane hezkou ukázkou, že to jde, ovšem za 150% přirážku.

Ale nepraktickej popelnicovej krám XL1 folcwágn klidně vyráběl a prodal všechny za horentní prachy. S tím problém neměli. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Off

Půlka mladejch lidí v Británii by chtěla elektrický auto. Tak čímpak je dinosauři přesvědčej? :D
Survey: Half of young people want electric cars.
https://www.bbc.co.uk/news/amp/science-environment-44798135

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To myslíte ty mladé, co jsou už často předlužení ve svých 25, a auta kupují čím dál méně?

Bež si stěžovat do bank, že provozujou lichvu :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele M.Krupka

Každá dějinná etapa má svůj začátek, vzestup, vrchol a zánik.
Dinosauři postupně zaniknou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

planetku na ty dinosaury !!!

Planetka Elon SX-M3 ?

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

off

Tohle je úlet! Černá moucha
https://www.youtube.com/watch?v=FI8AemQcclY

https://www.opener.aero/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ste věděli že v Hannoveru 2017 obouvala Teslu Model X Kuka ;))
2.55
youtube.com/watch?v=sWgvIAkfqXQ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

German Robot and Tesla Model X | Hannover Messe 2017 | ганновер 2017

youtube.com/watch?v=yO0X5X7ZmXE

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter