V USA a Británii se rozeběhne výroba nového Nissanu Leaf

Výroba nové verze elektromobilu Nissan Leaf se rozběhne do konce kalendářního roku 2017 v montážním závodě společnosti Nissan ve městě Smyrna (Tennessee) a v závodě divize Nissan v britském Sunderlandu.

Podívejte se jak se vyrábí nový Nissan Leaf na videu!
foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

Nová generace světově nejprodávanějšího elektromobilu se tak vedle továrny v japonské Oppamě rozběhne ještě v dalších dvou závodech. „Jsme pyšní na to, že Nissan LEAF vyrábíme už ve třech továrnách po celém světě,“ říká Fumiaki Matsumoto, výkonný viceprezident společnosti Nissan pro výrobu a řízení dodavatelského řetězce.

„Díky svým četným pokročilým technologiím se Nissan LEAF stal ikonou projektu Inteligentní mobility Nissan. Zaměstnanci továren v Oppamě, Smyrně i Sunderlandu jsou pokračováním výroby nejpopulárnějšího elektromobilu na světě nadšeni.“

Nissan nedávno odhalil nový Nissan Leaf – model s delším dojezdem, pokročilými technologiemi a novým, dynamickým designem. Nový Nissan LEAF se začne prodávat 2. října v Japonsku. V dalších měsících se prodej rozeběhne i v USA, Kanadě a Evropě.

Výroba předchozí generace modelu Nissan Leaf začala v továrně Oppama v roce 2010. Továrny ve Smyrně a Sunderlandu vyrábějí tento model od roku 2013. Akumulátory modelu Nissan Leaf se i nadále budou vyrábět ve Smyrně, Sunderlandu a v japonské továrně Zama.

tisková zpráva

14 Comments on “V USA a Británii se rozeběhne výroba nového Nissanu Leaf”

        1. To byl asi dobrý krok, získali 1 mld. USD. Nissan uzavřel
          To byl asi dobrý krok, získali 1 mld. USD. Nissan uzavřel smlouvu s novým vlastníkem společnosti a cílem je, aby společnost Nissan zajistila nízké náklady na získání Li-Ion baterií za účelem rozšíření své řady EV a snižila dosavadní náklady na auta.

          1. Jestli jsem správně pochopil ty zprávy, co kolem toho šly,
            Jestli jsem správně pochopil ty zprávy, co kolem toho šly, má být oboustranná výhodnost transakce tato:
            Baterkárna bude moci dodávat i jiným automobilkám a tím snížit náklady na 1 baterku.
            Nissan bude moci odebírat i od jiných dodavatelů, např. do verze vozidla s menší baterií od toho, kdo umí nižší cenu (asi právě ta prodaná baterkárna) a do verze s větší baterií od toho, kdo umí max hustotu (spekuluje se např. o LG pro 60 kWh Leafa).

            Při čemž „strategické partnerství“ mezi Nissanem a novým majitelem baterkárny má nadále trvat.

            1. Otázka, je strategicky rozumné outsourcovat srdce
              Otázka, je strategicky rozumné outsourcovat srdce elektromobilu, tedy baterie mimo automobilku? Tesla se to naopak snaží mít pod palcem a pod zámkem. Panasonic jim ve společné továrně vyrábí články podle Tesláckýho receptu.
              GM má v USA vlastní ohromnou bateriovou laboratoř a baterie si nechá vyrábět od LG v Koreji podle jejich receptu a konstrukce.
              Toyota si taky vyvíjí vlastní baterie, které jim bude vyrábět Panasonic.
              Nissan měl dosud joint venture baterkovou továrnu spolu s NECem a tu teď střelil Číňanům. Sice výhodně a přinese mu to asi levnější baterie, otázka je zda to bude rozumné z dlouhodobého hlediska?

              1. Tak ale vždyť jsi právě přece napsal, že i všem
                Tak ale vždyť jsi právě přece napsal, že i všem ostatním automobilkám ty články vyrábí někdo jinej 🙂
                Podle mě to smysl má protože se ty články používaní masově i jinde v elektronice.
                Ve skutečnosti se díky Tesle předčasně nastupuje s články vymyšlenými do kamer a notebooků, mělo se počkat pro masové nasazení v autech 10 let na plátové baterie.
                A i „obřích“ automobilek je ve skutečnosti po světě stále ještě příliš velké množství, globálně je efektivnější hlavní výroba bateriových článků u jen 3 největších producentů.

                1. Skutečné články původně určené do notebooků (LiCo
                  Skutečné články původně určené do notebooků (LiCo chemie) používala jenom Tesla Roadster. Všechny další EV co přišly potom už mají články s chemií přímo vyvinutou pro toto použití. Jestli je ten článek placatý, hranatý nebo kulatý je úplně jedno, podstatné je, co je uvnitř.

                2. Ještě bych přidal velký nebo malý ať je ten výčet
                  Ještě bych přidal velký nebo malý ať je ten výčet kompletní.

      1. Vzhledem k dosavadním prodejům to tolik nebude (první
        Vzhledem k dosavadním prodejům to tolik nebude (první pololetí 2017 se prodalo 9,5 tis. v EU), ale Bolt je na pořadník, Ioniq taky, takže když bude volně k prodeji u Nissanu, tak bude podle mě velký zájem.

        Obecně drahá auta (BMW, Tesla apod.) postupně půjdou v prodejích do pozadí a začne je válcovat Asie. Pak bude druhá vlna (rok 2020), kde si lidé budou moci koupit svouji oblíbenou značku s obvyklým designem (BMW, Audi, Mercedes, VW, Škoda apod.). V této době si už nikdo nebude moci dovolit vyrobit auto s menší baterií jak 60 kW (TM3 50 kW bude skoro vyjímkou) a trh se pohne kupředu.

        Na rovinu, jsem rád, že EV aut tolik nejezdí, nedovedu si představit v současném stavu místo pár set EV v Praze aut třeba 10.000 EV aut, to by bylo bez šance někde auto rychle nabít. Už dnes se mi občas stane, že někde nemám šanci na obvyklém místě nabít, ten Vestec je super.

Napsat komentář