Češi pracují na revolučních bateriíchVĚDA
Češi pracují na revolučních bateriích
Cyklostezka, která vyrábí energiiKOLO
Cyklostezka, která vyrábí energii
První Karmu dostane DiCaprioCELEBRITY
První Karmu dostane DiCaprio
Test elektromobilu Peugeot iOnTEST
Test elektromobilu Peugeot iOn

TransExpo: AMZ představilo nejusměvavější autobus na světě

Daniel Kunz - 25 Říjen 2012

Ve veletržní hale v Kielcích panovala výborná atmosféra, kterou doplňovaly úsměvy téměř na každém kroku. Úsměvem nás vítali i u stánku polského výrobce AMZ Kutno. Jeho doslova „vysmáté“ elektrické autobusy zaujaly na první pohled. autobus AMZ City Smile CS10E

Autobus AMZ City Smile CS10E by měl ve městech mimo jiné pozvednou náladu :).
foto: Martin Plačko

Jednalo se konkrétně o desetimetrový elektrobus CS10E se zajímavě designovanou přední maskou. Toto vozidlo postavené na základech minibusu C10LF si odbylo svou premiéru letos v září na německém veletrhu IAA v Hannoveru.

Elektrobus CS10E pohání asynchronní elektromotor TMA o výkonu 160 kW, jemuž dodává energii šest lithium-iontových baterií o kapacitě 230 kWh. Ty umožňují dojezd 240 km, což je třeba oproti českému elektrobusu SOR až o 80 až 120 km více!

Baterie se v režimu rychlonabíjení dobíjejí 1 hodinu při 250 A, v normálním pomalém režimu pak 8 hodin. Nouzové nabíjení zcela vybité baterie trvá 10 hodin.

autobus AMZ City Smile CS10E

foto: Martin Plačko

Zcela bezemisní elektrobus CS10E není, poněvadž stejně jako např. český elektrobus využívá pro vozu spalovací vznětový motor. Pro ten ale lze použít jako pohonnou hmotu i . Jako nevýhoda také může působit, že prezentovaný prototyp je bez klimatizace, což by však do budoucna mělo být napraveno.

AMZ na svém elektrobusu demonstrovalo i několik dalších inovativních designových vylepšení oproti svým předchozím modelům. CS10E disponuje novým stropem, vylepšenými madly a držadly i úspornějším prostorem pro motor, díky čemuž má interiér vyšší kapacitu – 83 cestujících, z toho 24 sedících.

Stejně jako polský , i společnost AMZ pojí významné vazby na . Na jaře tohoto roku vyvinul polský výrobce , který byl v červnu převezen do , kde je ve spolupráci s dodavatelem elektrické výzbroje Cegelec dokončován.

V současné době už je trolejbus CS12LF způsobilý k testování v provozu a čeká na schválení. Do budoucna by se měl objevit především v pobaltských zemích, protože firma AMZ je primárně zaměřena právě na obchodování s Lotyšskem, Estonskem a Litvou.

 
Obrázek uživatele Jolinar

autobus s dojezdem 240km, to uz je dost dobre :D
ale tu cenu radeji nechci ani videt...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články