Toyota plánuje zdesetinásobit prodej vodíkových aut, chystá nové modely

redakce - 30 Květen 2018

Toyota se připravuje na masivní nárůst prodejů vodíkových aut. Postavila novou továrnu na sériovou výrobu palivových článků a vybudovala nové linky ve stávajícím závodu, kde se vyrábí vysokotlaké vodíkové zásobníky.auto Toyota Mirai vodíkové auto

Vodíkového auta Toyota Mirai se zatím po světě prodaly jednotky tisíc kusů.
foto: Toyota

Automobilka předpokládá, že po roce 2020 ročně prodá 30 000 elektromobilů poháněných palivovými články (FCEV). Loni to bylo 3 000 vozů. Elektřinu k pohonu vozidel produkuje z vodíku a kyslíku sada palivových článků.

Tyto vozy proto jezdí s nulovými emisemi, protože čerpají vodíkové palivo uložené v zásobníku. Masová výroba obou komponent je zásadní podmínkou k dosažení nižších nákladů celého systému.

S cílem zvýšit produkci palivových článků přesune Toyota výrobu do zbrusu nového high-tech zařízení v závodu Honša, a to poblíž místa, kde od roku 1938 působil vůbec první automobilový závod Toyota.

Vysokotlaké vodíkové zásobníky bude vyrábět na nové lince, která bude postavena v prostorách nedalekého závodu Šimojama ve městě Mijoši. Vyrábí se z extra silných karbonových vláken a jejich konstrukce odolá i mimořádně silným nárazům.

Nová zařízení by měla výrazně napomoci ke snížení emisí CO2 produkovaných během výroby. Jde o jednu z iniciativ výzvy Závod s nulovými emisemi CO2 v rámci strategického programu Toyota Environmental Challenge 2050, vyhlášeného v říjnu 2015.

Výstavba této nové linky se právě spouští, exteriéry nového výrobního zařízení na palivové články jsou už dokončeny a začíná se pracovat na interiérech. Další podrobnosti k uvedeným zařízením budou oznámeny později, výroba by měla být spuštěna kolem roku 2020.

Toyota rozšiřuje vodík i do dalších zemí

Palivové články jsou už vyzrálou technologií připravenou k nasazení v masovém měřítku. Toyota už v prosinci 2014 uvedla na trh sériově vyráběný sedan Mirai poháněný palivovými články. Objem výroby a prodeje rok od roku rostou, z původních asi 700 kusů v roce 2015 na cca 2000 vozidel v roce 2016 a přibližně 3000 vozidel v roce 2017.

Pokud se však bezemisní vozidla na vodík mají skutečně rozšířit v masovějším měřítku, je nutné ve 20. letech tohoto století podpořit jejich intenzivnější popularizaci. Cílem Toyoty je navýšit roční prodeje vozidel FCEV v uvedeném období na 30 tisíc kusů.

Toyota Mirai se dnes prodává v 11 zemích: Japonsku, Spojených státech a devíti zemích Evropy. Automobilka usiluje o vytvoření takových podmínek, aby se vozidla typu FCEV jednou mohla prodávat ve větším počtu zemí a regionů.

V rámci těchto snah již probíhají poloprovozní zkoušky modelu Mirai v Austrálii, Kanadě, Číně a Spojených arabských emirátech. Toyota zkoumá poptávku po vodíkových automobilech a současně pomáhá prosazovat iniciativy zaměřené na rozvoj vodíkové infrastruktury.

Na japonském trhu chce Toyota zhruba do roku 2020 dosáhnout prodejů nejméně 1000 vozidel FCEV měsíčně a více než 10 tisíc ročně. V komerční sféře Toyota v únoru 2017 začala prodávat autobusy na palivové články metropolitní správě Tokia a v roce 2018 uvedla finální verzi s označením Sora se třemi dalšími jednotkami. Cílem Toyoty je ještě před Olympijskými a Paralympijskými hrami Tokio 2020 prodat nejméně 100 takových autobusů.

Do budoucna se Toyota chystá nabídnout více modelů vodíkových aut. Toyota bude rovněž v rámci Toyota Group a ve spolupráci s dalšími společnostmi rozvíjet infrastrukturu pro zásobování vodíkem.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ropáckej vlhkej sen o tom, že budou určovat budoucnost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Vodíkáří... to bude ještě zajímavější náboženství než elektrikáři :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Keby si aspoň okrajovo rozumel téme ku ktorej píšeš komentár, uvedomil by si si akú hlúposť si práve napísal. Bez urážky.
Napoveda : vodíkové auta sú elektroauta ..

A kerej trouba ti nakecal, že to nevím? :)))
To, že ty si teprv včera objevil že FCEV je taky EV neznamená že lidé okolo tebe to nevědí už dávno. :))) Ale jseš na dobré cestě, vzdělávej se dál. ;-D
btw. Jelikož vodíkový auta nemaj žádnou zásuvku tak se těžko můžou počítat mezi elektrikáře. Protože kdyby jí měli tak jejich majitelé velmi rychle zjistí, že to vodíkový harampádí co furt vozej sebou vlastně nepotřebujou :P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Tak sem opět hodím trochu statistiky:
ČR má něco přes 1 promile obyvatel Země, tedy vychází na nás tak 50 FCEV ročně, když budeme počítat i ostatní automobilky. Kolik jich pak můžeme mít celkem do roku 2030? Asi i ti největší vodíkoví optimisté by nehádali víc jak 2000 kusů (já tipuju že přes ty dotace projde tak 20 ročně, celkem tedy 200 kusů). No a kvůli těmto pár autům utratíme krásných 42 miliard korun. Tedy několik milionů (dle výpočtu něco mezi 2 a 20) na jednoho člověka (auto). No nebylo by lepší každému, kdo o vodíkovém automobilu vážně uvažuje, dát doživotně auto s řidičem a za ušetřené peníze postavit třeba pár kilometrů dálnic?
Zdroj: http://ekonomicky-denik.cz/stat-mozna-investuje-desitky-miliard-rozvoje-vodikove-dopravy/
No ještě přidám pokračování:
Pokud počítáme, že 1 kg H2 nahradí 5 litrů pohonných hmot, bylo by potřeba pro kompletní přechod na vodík přibližně 4 240 000 kg H2/den. Nejvýkonnější vodíková stanice v Evropě (v Hamburgu) dá maximálně 750 kg/den, tedy bychom jich potřebovali více než 5650 při 100% vytížení (více než 7530 při 75% vytížení), jenže běžnější stanice dají 250-350 kg H2/den a to už bychom jich potřebovali skoro 20 tisíc a celé by to sluplo okolo 100 TWh ročně.
Mně se to asi nestane, ale pokud byste se někdo dostal k někomu, kdo o tom rozhoduje, prosím předejte mu tato čísla a ušetřete naší malé zemičce hromadu miliard. Pro zájemce rád dodám postupy výpočtů, případně to můžete překontrolovat. Ke všem číslům mohu dodat i zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naštěstí všichni takhle nepřemýšlí, protože by to zabetonovalo veškerý pokrok.
To je jakoby se nikdy nezačaly vyrábět auta, protože po prvním vyrobeném kusu by někdo spočítal, že je to blbost, že by se jich musela vyrobit miliarda, že dle aktuálních výpočtů se to nedá do roku 3000 stihnout, ani kdyby výroba byla 1000x rychlejší než dnes. A že není ani tolik ropy, protože teď se těží xy, a při miliadách aut bude jistě stát litr xy, a že ropa stejně dojde. A že není tolik silnic a jsou jen dvě čerpací stanice na planetě, a kdo by dokázal servisovat miliardu aut, když automechanici jsou jen dva .....
A že je levnější každýmu dát koně a oves na 10let.

Někdo nahodí čísla a někdo jenom dojmy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Kvůli takovejmhle náhledům na věc sem chodím.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Moje ochota koupit si japonský auto je zrovna hluboko pod bodem mrazu...
Tím, že povražděj přes 120 těhotnejch velryb si získávaj naprosto nulovej repekt. Hnus. >:-(((((

Japanese whale hunters kill 122 pregnant minke
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-44307396

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dokud nebude možné nabít baterku v EV z 0% na 100% do 5min, má smysl řešit EV alternativy. Přece si nekoupím auto, který mi bude neustále diktovat, kde mám zastavit, na jak dlouho, jak často .... a já mu nebudu dělat poskoka?

Vaše podmínky ale vodík rozhodně nesplňuje. V roce 2025 má být v ČR 12 vodíkových stanic (a vsadím se, že se to i přes dotace nestihne) vs. stovky nabíjecích míst, přičemž dojezd budou mít EV lepší (aktuálně je to plichta). Co se týče rychlosti "tankování", tak než dojedete na nejbližší vodíkovou stanici a zpět, tak byste měl u EV doplněno 0-100% nejmíň dvakrát.

Někomu 150/250/350 km denně stačí.
A nemusí nikdy, nic, nikde, nijak dlouho a vůbec.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, pokud máte garáž nebo pevné parkovací místo. Ale kolik takových lidí ve větších městech je?

Nemám a nemám... plánuji ale nabíjet tam kam jedu (tzn v práci, u bráchy, u rodičů, v hotelu...). Když to nebude stačit, cucnu si někde po cestě na rychlonabíječce.

Alespoň dokud nenajdu vhodné místo v paneláku kde si nechat zřídit elektroměr a vyhazovat kabel ze sklepního okénka ;-)
Reálněji to ale vidím že udělám dohodu s družstevníkem co už ten elektroměr má a koupím jen domácí měřák abych mu mohl proplácet spotřebu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No co Toyota ještě nezmínila je cena a výdrž palivového článku. Cenově se zatím pohybují na několikanásobku ceny baterií a životnost je na nějakých 100 000 ujetých kilometrech.

A dokud tohle nedořeší, tak se vodíková auta nerozšíří. Protože kdo by si koupil auto, jehož životnost je pod 10 let a cena se díky palivovému článku nemůže dostat pod milión.

V palivovem clanku bude asi dost platiny. To budou mit sberatele druhotnych surovin kralovsky zivot.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodíkovej Japonec
zesměšní se nakonec.

Aneb kam až se může dotáhnou i tak jasná hovadina, když na to jsou dlouhodobé dotace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+10
Nechápem ale, ako si toto môže vôbec niekto kúpiť. To nech mi niekto vysvetlí.
- drahá prevádzka
- malá životnosť
- vodíkovka pod zadkom
- neuveriteľne škaredé (myslím miraj)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak:
drahá prevádzka je začiatok, časom môže byť lacná
životnosť je dostatočná
vodíkovka nemá nič spoločné so stlačeným vodíkom
škaredé - vodík nemá vplyv na design auta

Mne sa autá an vodík páčia. Pár atómových elektrární vyrobí vodík. A v mestách bude čistý vzduch... pecka

"životnosť je dostatočná" - dolož to, dostatečně je za 4 a to je málo ;)

"vodíkovka nemá nič spoločné so stlačeným vodíkom"
A todle je co za blbost?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zareagujem ja ak dovolíš.
Životnosť FCEV je garantovaná výrobcov na minimálne 10 rokov. Zhodnotiť si či je to “dostatočne” alebo nie si môže každý sám. Samozrejme, na zlepšení technológie sa pracuje.

Vodík je stlačený v FCEV uložený v nádrži z karbónových vlákien. Tlak vodíku v nádrži je do 10 000 psi. Nádrž je veľmi odolná, nie je možné ju ani prestreliť štandardnou muníciou. Je potrebné použiť protipancierove strely, a to tiež obvykle až 2 na rovnaké miesto, aby došlo k penetrácii nádrže.
Ak aj dôjde k narušeniu nádrže, nedôjde k explózii , len k úniku vodíka do atmosféry.
Toto je samozrejme preukázané rozsiahlymi testami, ktoré sú dostupné na internete.
Teda pre tých ktorí sa naozaj zaujímajú o tuto problematiku, a nie o zosmiešňovanie ľudí na internetových fórach.

Existuje palivovy clanek na zemni plyn. Ten vodik je jen kourova clona. Az to bude otestovane tak staty to prosadi a bude se jezdit na cerpadla s plynem a platit dane jako ted. Mozna to nebude cisty zemni plyn aby to neslo natlakovat doma.

Obrázek uživatele Josef

Jestli, tak se bude jezdit na metanol. Metanolové články taky existují a fungují velmi dobře. A ano, metanol je jed, ale to je v podstatě nafta nebo benzín taky.

Mám dojem, že to naopak musí být velmi čistý metan, jinak se článek zničí. Proto taky se raději zkouší a provozuje H2, který se vyrábí(čistí) mnohem snadněji. Jinak je pravda, če tyto články existují a mají dokonce vyšší teoretickou (současnou dosaženou ale neznám) účinnost.

---

hariprasad

Zavislost na cerpacich stanicich muze byt take zpusobena nutnosti velmi cisteho metanu, ktery ve verejnem plynovodu neni.
Ja tomu vodiku moc neverim, je to jen na zkusebni dobu a pak se prejde na metan a budeme zase uplne zavisly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od 09.2018 musí mít DPF každý nový model s benzinovým motorem
Od 01.2019 ho musí mít všechna nově prodávaná auta

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/prisnejsi-pravidla-i-benzinova-auta-budou-muset-mit-filtry.html

12.2019 v ČR končí NATURAL95 (E5%) a nahradí ho E10% ;)

auto.idnes.cz/benzin-natural-e10-0zk-/automoto.aspx?c=A160729_112558_automoto_fdv

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/benzin-jed/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DPF je skratka pre Diesel Particulate Filter...
Teda píšeš že už až benzínové motory budú mať povinne filter pre diesel čo? Hm, to sú veci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro ty, kteří všude vykřikují, že to není bezemisní a že elektromobil má výfuk v elektrárně. Lidi to jste opravdu tak natvrdlí? Vždyť i kdyby to mělo STEJNÉ emise, jako čmoud, tak to bude pořád ta lepší varianta. Zmizí smrad ze silnic, z podzemních garáží. A vysmrdí se ve fabrice. A to je zdůrazňuju, ten nejhorší případ. Protože ve skutečnosti to bude mít emise vždy menší, než čmoud a to i v součtu s tím komínem fabriky.

Obrázek uživatele Josef

Já jim nakonec i fandím. Sice bych si vodíkomobil nikdy nekoupil, protože nevidím žádnou možnost, jak by se to mohlo stát někdy rentabilní (s výjimkou toho, že to bude nařízeno), ale jestli to chtějí zkoušet, tak směle do toho.

no, slovo rentabilni je dost zradne. vetsinou plati, ze kdo se chce chovat ekologicky, musi na to mit. na druhe strane, otazka jaka by byla rentabilita, kdyby vsechny naklady opravdu i snasel znecistovatel.

Jedna pozitivní zpráva tu je. Pokud se bude vyrábět cca 30000 ks ročně, tak je tady určitá garance, že ty FC články mají už nějakou rozumnou životnost a střední doba do poruchy by měla být také nějak ošetřená. Jsou to totiž právě tyto 2 parametry, které výrobci H2EV nijak ochotně nezmiňují. Stejně tak cenu za nový FC. S cenou to může být stejně dost divoké. Je možné, že cena je silně dotovaná, a pak se nějakého většího rozšíření výroby jen tak nedočkáme.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na silnicích výrazně přibylo elektromobilů, jejich počet přesáhl 3 miliony

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/na-silnicich-vyrazne-pribylo-elektromobilu-jejich-pocet-presahl-tri-miliony-1347292

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Co se týče spotřeby elektřiny, růst počtu vozidel na elektrický pohon se zatím prakticky neprojevil." jj :))))))))))))))))))

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/na-silnicich-vyrazne-pribylo-elektromobilu-jejich-pocet-presahl-tri-miliony-1347292

Neblbni, určitě budou blackouty! Vždyť to všichni pořád říkaj. :))
Manželky si nebudou mít kde nabít robertky a chlapi budou chodit do práce ztahaný. Feministky budou úplně šílet :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj TOJÓOTÁÁÁTATATA

kcc-hho.webnode.cz/toyota-motor-corporation-japan-/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyto vozy proto NEjezdí s nulovými emisemi. Vodíkový palivový článek díky chemické reakci v něm pomaloučku rozpouští těžké kovy a plive je spolu s vodou ven z káry ;)

HYDROGEN je BULŠIT

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

už stojí fasáda.
realita bola taká, že vyrobili a predali rádovo jednotky kusov áut a stop, pretože čerpacie stanice stíhali obslúžiť jedno auto za dva dni - vodík vyrábali "v mieste".
a moja výhrada - vodík, jeho výroba je zviazaný s ropným lobby. teda peniaze idú tým istým kanálom.

Pokud se ropáci začnou přeorietovávat na bezemisní ekologické technologie, tak proč ne.

---

hariprasad

http://www.hybrid.cz/cista-vyroba-vodiku-z-vody-obnovitelne-energie

beží to už?
a
Vodík může být vyráběn mnoha způsoby z širokého spektra vstupních zdrojů. Roční světová produkce vodíku je přibližně 55 milionů tun. V globálním měřítku dominuje v současné době výroba z fosilních paliv.

Zdroj: https://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse

Tuším, že v Německu se dělají kontejnery P2G (Power to Gas), které se naloží na vagón nebo Truck a přivezou přímo na místo. Stačí tam mít jen základovou desku a inženýrské sítě (vodu a alektřinu). Ale neznám cenu a nevím, jaká je produkce a jak se to vyplácí. Ale staví se minimálné pilotní projekty. Kromě toho, bude muset nějak být zajištěn transport (plnící stanice, příp. kompresor). Pokud by to byl systém, PGP - reverzibilní, tak není kromě zásobníku (který může být uvnitř) potřeba asi nic dalšího.

---

hariprasad

v tom idnes článku to popisovali. iba neviem, ako ďaleko sa dostali v reálnom svete. pretože aj zemný plyn si môžem doma, rádovo za stotisíc kč z prípojky natlačiť. čo sa s vodíkom pre články nedá. a medzi nami - tú niekoľkonásobnú konverziu energie ... ale každému súdruhovi "dle libosti".

Tak jednoduše to nepůjde. Už malé množství CO, možná i CO2, případně další jiné uhlovodíky to rychle zničí. Vyčistit je to složité (podobné fyzikálně-chemické vlastnosti). Možná jsou na to nějaké membrány, to nevím, ale i pak se to musí asi dočistit. Jednodušší (a pravděpodobně i levnější) je vyrobit metan z H2+CO2, no to jsme tam, co jme byli.
Jo, ješte reverzibilní technologie se vyplatí, pokud je cena za elektřinu nízká nebo i záporná. A to se stává. V létě, nebo pokud fouká i dost často.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a pak že se Toyota vykrucuje z elektromobility. Opak je pravdou, jen prostě Toyota nechce spoléhat na kapacity eletrické distribuční sítě. Jinak pro elektromobilitu udělala zatím úplně nejvíc ze všech, včetně Tesly. Její Mirai a všechny hybridy jsou převlečené elektromobily. Jenomže se NEMUSÍ dobíjet ze zásuvky. A protože jsou na trhu už přes 20 let, tak jsou jako ojetiny dostupné každému. S bonusem extrémní bezporuchovosti, měřeno očima Evropského spotřebitele upadajících evropských značek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale to bude musiet, kedze vodik sa bez el. energie nevyraba ;)

FCEV ma oproti BEV iba dve vyhody. Vodik ma vyssiu energeticku hustotu, preto je rychlejsie natankovatelny a cely pohonny system je o trochu lahsi (v zavislosti na hmotnosti uloziska vodiku). Potom ma uz ale iba same nevyhody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je možné, ale jen pokud bude chtít ten vodík vyrábět přímo na těch stojanech.
Jinak Toyota na to šla velmi chytře. Nejprve vyrobila elektromobily, které si s sebou vozí elektrárnu na benzín. Pak to lehce modifikovala tak, že tu elektrárnu vyměnila za palivové články na vodík. Má otevřené dveře tam lehce přehodit tu elektrárnu na cokoli jiného. A až přijde čas, tak tam dá jenom větší baterii. Absolutně geniální. Všechny investice do vývoje se už vrátily.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No isla na to sikovne ale to bolo ine tisicrocie. Teraz uplne zaspala. Vyrobit dnes EV dokaze uz hocikto a nestoji to velke peniaze na vyvoj. Vacsi problem je baterka a to iste plati aj o palivovych clankoch. Toyota nema ziadny prelomovy FCEV. Cele mi to skor pripada, ze dostali dotacie a BEV robit nesmu.

No, když se to srovná s produkcí Tesla (nějak si nemohu pomoci), která sice zatím neúspěšně, ale atakuje 5000/týden, tak mi to přijde poněkud zábavné. Asi jako by říkali: My tyhle hračky umíme, ale moc se nám to nevyplácí.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem si tedy stoprocentně jistý ale Honša bude spíš znamenat 本社, tedy něco jako headquarters, čili hlavní závod. Nevím z jakého článku jste to překládali.

To jsem vám chtěl napsat ale vidím že oni opravdu tak tu továrnu nazývají. Prostě ji nazvali "hlavní továrna". Takže máte pravdu vy a koukám že se člověk přiučí z českého internmetu i když v Japonsku žije uz 19 let....

Lámal jsem si hlavu proč je první znak "kniha" a pak mi to došlo ... :-D
A ano, google souhlasí s překladem "sídlo společnosti".

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Domeček (továrna), slečna s labutí šíjí (asi recepční) a hrobeček (máte padáka). Headquarters. Dobrý. :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli mi nevěříte, zkuste třeba překladač Google.

Ale vůbec ne, učil jsem se Hindsky, to zase slabičné písmo, ale přišlo mi to vtipné.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co tím myslíte?

Vtip?
Ja si takhle zkousel zapamatovat stanici metra v Tokiu (neco jako zidle, zebrik, pocitac s raketovym motorem), protoze na nekterych zastavkach chybela mapa s nazvy stanic v latince.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No jistě.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ach jo. To zas bude v komentářích nazv.....

Já jsem ale taky spíš pro auta na baterky. Nojo, investovali do toho spoustu peněz tak o ně nechtejí přijít.

Už jsem začal...

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gratuluji.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-SalonProdej pneu 100% onlineBUS2BUS

Newsletter