Top Gear vyhlásil elektromobil Hyundai Kona Electric za „Nejlepší malý rodinný vůz“

redakce - 13 Květen 2020

Elektromobil Hyundai Kona Electric získal titul „Nejlepší malý rodinný vůz“ v prvním ročníku ankety TopGear Electric Awards poté, co dokončil jízdu devíti evropskými zeměmi.auto elektromobily Hyundai Kona Electric

Elektromobil Hyundai Kona Electric ujel v testu Top Gear 1600 kilometrů za necelých 24 hodin a vyvrátil tak mýtus, že s elektricky poháněným vozem nelze cestovat daleko.
foto: Hyundai

Výhradně elektricky poháněné SUV je doporučováno nejen pro svou hospodárnost a schopnost překonávat dlouhé vzdálenosti, ale také pro tiché a komfortní cestování se snadným ovládáním. Čtyřiadvacetihodinová jízda se uskutečnila v prosinci 2019.

Šéfredaktor časopisu BBC TopGear Charlie Turner přitom doplnil do akumulátorů elektromobilu Kona Electric 316 kWh elektrické energie z evropské sítě rychlonabíjecích stanic.

Akumulátory nabíjel pouze na 80 % kapacity, aby maximalizoval dobu jízdy. Trasa o délce 1600 kilometrů vedla po území 9 států. Start byl v České republice, odkud itinerář vedl do Německa, Rakouska, Švýcarska, Lichtenštejnska, Francie, Lucemburska, Belgie a Nizozemí.

Charlie Turner k tomu uvedl: „V době karantény patří svoboda cestovat cizími zeměmi dle libosti do říše nedosažitelných snů. Je však uklidňující vědět, že elektrifikace se stává stále významnější součástí naší automobilové budoucnosti a automobily, jakým je například KONA Electric, dokážou již uspokojit naše požadavky. Přestože většina motoristů nepřekonává tak velké vzdálenosti, jako tomu bylo v našem případě, naší jízdou jsme dokázali, že ani při dálkovém cestování se nemusíme obávat krátkého dojezdu.“

Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt, řekl: „Model KONA Electric byl uveden na trh v roce 2018 a od té doby se etabloval jako cenově dostupný všestranný automobil s nulovými emisemi, který kombinuje praktičnost s dlouhým dojezdem a pozoruhodnými výkony. Nedávná modernizace přinesla vylepšenou konektivitu a třífázovou palubní nabíječku. KONA Electric je díky tomu ještě atraktivnější nabídkou. Máme radost, že TopGear ocenil silné stránky modelu KONA Electric, čímž navíc přispěl k již tak početné sbírce prestižních ocenění tohoto pozoruhodného vozu.“

Kompletní reportáž z jízdy Evropou za volantem elektromobilu Kona Electric byla zveřejněna v aktuálním britském vydání časopisu TopGear.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Pánové nemáte někdo tip na appku na OBD na kontrolu SOH konkrétně pro Konu?. Našel jsem nějaká PID data pro Torque a návod na
https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs/tree/master/Hyundai%20Kona%20EV%20%26%20Kia%20Niro%20EV/extendedpids
a
https://jejusoul.github.io/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs/

Asi si s tím poradím, ale nemám možnost to někde reálně vyzkoušet a z kraje týdne se jedu podívat na jednu Konu na prodej. Konečně bych rád vystoupil z řady nadšenců a teoretiků a rozšířil řady vás co už nějaký pátek jezdí.

Případně pokud máte někdo nějaký jiný tip. Auto je skoro nový v záruce, takže nečekám žádný problém, ale jen pro klid duše.

Díky za každou dobře míněnou radu.

---

Hyundai Kona 64kWh

Napište si poptávku a telefon na mail fox.rsdv@seznam.cz tam umí diagnostiku na všechny EV, půjčí Vám i mechanika.

---

Nissan Leaf, Fiat 500e, elektrokolo 500W, FVE 15kWp + 5kWp

U Kony v záruce bych SOH vůbec neřešil, obzvlášť pokud je to 64 kWh verze, v podstatě je to jedno. :)

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Jako vážný zájemce, kolik by jste akceptoval u ojetiny hodnotu SOH?

No popravdě vzhledem ke stáří a nájezdu vlastně žádné neočekávám a i kdyby bylo např 95% tak mě to vzhledem k mým potřebám nechává naprosto chladným. Takže jsem měl spíš přeformulovat dotaz ve smyslu - Máte někdo reálnou zkušenost s vyčítáním dat z Kony? Na půjčeném Leafu jsem zkoušel LeafSpy, tak mě prostě jen napadlo zkusit si na místě pichnout OBD do portu a mrknout na to.

---

Hyundai Kona 64kWh

KONA bude přes OBD ukazovat SOH 100%, tak jako IONIQ ukazuje i po 100tis.km 100% SOH... Mám reálné dvouleté zkušenosti s IONIQem a KONA to má stejné, pouze některé PIDy jsou jiné. Používám převážně Torque_Pro a někdy i 4 další.
Kupujete tu červenou metalízu co je na Sautu za 795tis.Kč?

Ano, asi máte pravdu, už jsem si to z diskusí načetl, že to Hyundaie takhle ukazují.
A ano, máte pravdu, jsem předběžné domluvený na přesně tu červenou.
A zdravím Vás, jednou jsme spolu hovořili osobně, když jste nabíjel u Lidlu v Bohunicích.

---

Hyundai Kona 64kWh

Také zdravím, já mám ježdění s EV jako koníčka a měření přes OBD taktéž ;) Dříve jsem sledoval MiEVa a teď už 2 roky IONIQa. Nyní také přemýšlím, že bych ho vyměnit buď za KONU, NIRO, VOLVO, ENIAQ... Také jsem o té červené Koně uvažoval, ale nemá aplikaci, kterou bych už chtěl a hlavně 3f nabíjení a má už dost najeto...

No já jsem takhle přemýšlel o IONu, pak Leafu, Ioniqu a teď jsem si prostě řekl, že už je dost přemýšlení a je na čase si udělat radost a šířit to čemu věřím nejen ústně (všechny v okolí už tím unavuju :) ) ale především tak, že jim dám možnost poznat tu specifickou jízdu v EV, co mě už dávno uchvátila. Appka mě asi mrzí víc než na třífáz. Ještě pořád v hlavě trochu zvažuju pro a proti, jestli prostě nevzít na úvěr tu novou Czech Edition funglovku. 33 000 km mi nepřijde nijak zvlášť velký nájezd vzhledem ke stáří, odpovídá to přesně mému nájezdu (zatím spalovacímu). Vzhledem k dojezdu to vlastně není ani 100 plných cyklů, to by neměl být problém. Mmj, a lze nějak vyčíst počet / poměr nabití DC, AC tak jak to lze např v Tesle?

---

Hyundai Kona 64kWh

Obrázek uživatele spetak

A o tom to je. Pokud si myslíš, že ti udělá radost, ku ji a neřeš. Udělej si prostě radost. O čem jiným přece život je ? Pravděpodobnost, že tě zklame je veeelmi malá. Kup ji a užívej si. Budeš nadšenej a neposlouchej kecy okolí, že se ti to nevyplatí atd.
Každej má svoji pravdu a ty si užij svoje první elektrický auto. Skutečnost, že už nikdy nemusíš koupit ani litr nafty nebo benzínu, oleje, filtrů, rozvodů a podobnejch věcí tě neskutečně osvobodí z područí nadnárodních společností. Málokdo z tvého okolí to pochopí, ale ty budeš vědět svý. Držím ti palce a přeju moc krásných, šťastných a tichých kilometrů.

---

Už jen EV, najeto 140 tisíc km.

Díky moc za názor.
Souhlasím vnitřně se vším zmíněným. Asi nejvíc mi jde prostě jen o to nespalovat mrtvý dinosaury pocházející ze zemí s jejichž státním zřízením vnitřně nesouhlasím, nedusit lidi za mnou, když už do té práce musím nesmyslné jezdit autem a bohužel většinou sám a prostě ukázat lidem, že to jde jinak. V naší malé české kotlině to bude ještě práce na dost let, takže čím dřív začnu i já tím více bych snad mohl přispět svým dílkem.

---

Hyundai Kona 64kWh

Běžnou appkou u Kony počet / poměr nabití DC, AC nevyčtete. Jedině servisní diagnostikou. Můžete ale vidět "rozházenost" článků baterie. Před koupí bych doporučoval (i kdyby jste měl za to zaplatit) nechat si vyjet v servisu kompletní test baterie. Při těch dvou servisech to majiteli nedělali? A také se informovat jak to budete mít u vozidla z Německa u nás se zárukou a zda a jakou dobu bude bezplatná aktualizace map a další. Nebo se na to vykašlat a prostě jezdit. Divím se proč to majitel prodává?
Dříve jste tady psal, že Kona je dost malá..., teď jsou na Sauto.cz nově tři eNIRA...
Poptával jste také dříve IONIQ_28, tak se trochu divím, že se uskromňujete jít do malého auta? Tím Vám nechci tu KONU rozmlouvat, naopak se rád setkám až s ní něco najedete a pokecáme ;)

Majitel jde do dalšího EV americké výroby :)
O IONIQu jsem tehdy opravdu přemýšlel nejvíce, a to především kvůli pro mě cenové dostupnosti. Tahle Kona je už pro mě docela na hraně. Ale zároveň se mi změnil denní nájezd km směrem nahoru a ten už by pro Ioniqa bez nabíjení nebyl. Takže jsem nejdřív EV v hlavě opět odložil až do minulého týdne, kdy jsem našel tohle.
Je pravda, že ta velikost je stále malinko limitující. Ale holt druhé auto v rodině stejně musí ještě zůstat, tak né zas tak moc. Ano v novotě by už dávalo smysl spíš to eNiro. Jenže to pak skončím tak, že si zas řeknu, že zkusím počkat co vypadne z ENIAQu nedejbože začnu pošilhávat po MY atd.. znáte to. No a to už jsme úplně někde jinde. A já bych opravdu rád už přijel na sraz něčím jiným než ICE vozem jako čumil :)

---

Hyundai Kona 64kWh

Jasně, kupte a jezděte. Jen počítejte s tím, že se EV stane na 99% jízd prvním vozem. Už když jsem jezdil MiEVem, tak za celý rok jsem vytáhl Focuse 3x a to jsem nemusel. Doporučuji si koupit udržovač 12V baterie pro ten spalovák. Nebo nezapomenout alespoň 1x za měsíc dobít baterii. To si na mě vzpomenete ;)
Dejte pak vědět zkušenosti z prvních EV km.
A když budete se budete zajímat o OBD, jsem tady ;)
APPlikace EV_Notify umožní vzdálenou komunikaci.

Počítám s tím, že se ICE stane zabíračem prostoru v garáži, ale ještě chvíli s námi musí zůstat. Díky moc za rady a tipy. Určitě dám vědět, jak jsem dopadl a pokud pořídím, tak se stopro ozvu kvůli OBD. Jsem hračička, takže tohle sledování mě taky baví :)

---

Hyundai Kona 64kWh

No to je přesné, děkuji za potvrzení mých slov. Ho.vno jde o ekologii, na tu se.re Bílý tesák. EV si kupují hračičkové a zastydlí puboši, protože je baví sledování..... Kdyby skutečně chtěli nějak přispět k ekologii, tak domluvit si spolujízdy do práce je to nejmenší... Ale Smokie se radši bude vymlouvat.... Já jezdím spalovákem ale 95 % jízd ve dvou. Čus všichni zastydlí puboši, Dlaždič.

Obrázek uživatele Tomáš

Se divim ze vas jeste nezabanovali.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Jo, Tomášku, přesně, zabanovat, zavřít, do gulagu, do uranových dolů, pověsit..... novodobí melounoví komouši uvažují úplně stejně jako komouši třešňoví. My si tu čistou EV rozvracet nedáme !!!

Obrázek uživatele Tomáš

Nezklamal jste. Napiste jeste nejakou blbost at se pobavime.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Vam to prijde zabavne? Mne ubohe. I 10ti letej kluk ma dle meho nazoru lepsi smysl pro humor.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak ja to myslel spis ironicky. Ale je to tak trapny ze me to nekdy skoro rozesmeje.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

OFF.Simulator pro docking manevr SpaceX Dragon na ISS. Kdo to dokaze bez karambolu?
https://iss-sim.spacex.com/

Na třetí pokus jsem si už nechal říct a poslechl jsem návod. :-) A hle? Zafungovalo to, stačilo opravdu věřit tomu návodu a nezkoušet to podle sebe i když si člověk myslí, že to je jednoduchý a dá to z ruky.

Ja jsem ridil bez navodu a pristal na 2. pokus. Nesmi se to uspechat.

Kona je dobré EV, ale určite nie SUV

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

+1

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion