Předevčírem Volkswagen otevřel rezervace elektromobilu ID.3, který půjde na trh v polovině příštího roku. Během jednoho dne údajně získal 10 000 zájemců.
foto: Volkswagen
Rezervovat je zatím možné pouze speciální edici Volkswagen ID.3 1ST, které se vyrobí 30 000 kusů a prodávat se bude za cenu pod €40 000. Bude vybavena středně velkou baterií (58 kWh) pro dojezd 420 km WLTP.
Ti, kdo si auto za 1000 eur rezervují, získají mimo jiné 2000 kWh elektřiny v nabíjecí síti IONITY. Volkswagen tvrdí, že zájem o první edici elektromobilu Volkswagen ID.3 daleko předčil jeho očekávání.
Pro srovnání, když v roce 2016 Tesla představila elektromobil Tesla Model 3, během jediného dne si ho po celém světě rezervovalo 232 000 lidí složením zálohy $1000/€1000.
Volkswagen zároveň potvrdil, že už vyrobil 200 před-produkčních kusů elektromobilu ID.3. Sériová výroba má začít na konci letošního roku, ale dodávky kupodivu až v polovině roku příštího. Auta se budou vyrábět v továrně Cvikov, kterou momentálně Volkswagen upravuje pro výrobu elektromobilů.
Ročně chce Volkswagen vyrobit přes 100 000 kusů elektromobilu ID.3. Pro srovnání, Tesla za minulý rok vyrobila 254 530 elektromobilů, z toho většina byla Tesla Model 3. Letos by se mohla přiblížit k metě 500 000.
off
Výsledek srážky dinosauřího světa s elektromobilitou
off
Výsledek srážky dinosauřího světa s elektromobilitou a světem zlých dýlerů – zákazník je bit.
Zpožděné Audi e-tron a ještě pořádně tučný poplatek za zrušení?
https://elektrickevozy.cz/clanky/zpozdene-audi-e-tron-a-jeste-poradne-tucny-poplatek-za-zruseni?fbclid=IwAR1NCcvLjmi_IVnikWtuTico37S_PApWiDNRan_Af5ININ2NOCet0da0ziw
„O nejnovější zkušenost se podělil Roar Lauvstad, který si objednal auto již v loňském roce, ovšem nyní se dozvěděl, že jej obdrží až 6 měsíců později než bylo původní datum předání. Jedinou možností, jak získat e-tron dříve, je prý změna objednávky a zakoupení dražší vybavenější varianty. Tu ovšem zákazník nechtěl, a tak by raději objednávku zrušil. Jenže za tu by mu hrozil postih v podobě zaplacení 8 % z ceny, což dělá 6 800 dolarů (něco přes 150 tisíc korun). Takže je vlastně donucený čekat a čekat…
Podle vyjádření Audi jde o praktiku, kterou má na starosti samotný dealer, nikoliv výrobce jako takový. Zpoždění jde ovšem za automobilkou, protože problémy ve výrobě měla ona, ne nikdo jiný.
Audi za celou dobu obdrželo přes 7 000 rezervací e-tronu, což je velmi pěkný výsledek. Nejvíce se jich rezervovalo v březnu 2019 v Norsku, a sice 680. Jenže v dubnu počet nových rezervací klesl na 371.“
Náskok díky technice se zatím nekoná.
A jak se to liší od Tesly? Tam ti co chtěli levnější
A jak se to liší od Tesly? Tam ti co chtěli levnější verzi měli také smůlu. Chování dealera je samozřejmě smutné, pokud už není auto zaplánované do výroby, tak by neměl být problém to zrušit.
Týoek ma asi divnou smlouvu. Já mám ve smlouvě na audi že
Týoek ma asi divnou smlouvu. Já mám ve smlouvě na audi že dodací doba může překročit max 3 měsíce.
No já měl ve smlouvě z vw tuším něco podobného,
No já měl ve smlouvě z vw tuším něco podobného, problém je, že tam byla taková formulka od „zaplánování do výroby“, takže reálně je to k ničemu.
VW začal prodávat BEV – zájem je obrovský! – idnes.cz -Jak
VW začal prodávat BEV – zájem je obrovský! – idnes.cz -Jak se dá jedna věc napsat různými způsoby 🙂
Výbornej titulek. Ideální pro vytvoření paniky a
Výbornej titulek. Ideální pro vytvoření paniky a získání většího zájmu pro elektromobilitu. 😉
Obsah článku či fakta neřeším.
Obávám se že tato nádhera opět nebude mít frunk.
Obávám se že tato nádhera opět nebude mít frunk.
Sekáte a vysáváte na baterky, pěkné. A elektřinu berete
Sekáte a vysáváte na baterky, pěkné. A elektřinu berete kde? V případě, že ze sítě, tak jste ekologickou zátěž poslat jenom o kus dál. Cca 50% elektřiny v ČR se vyrábí spalováním uhlí.
Opravdu chcete srovnávat účinnost a emise motoru ze
Opravdu chcete srovnávat účinnost a emise motoru ze sekačky se stejnou energií z energetického mixu ČR? Odhadl bych to na ušetření 90 % emisí.
Takže vy jste teprv dneska zjistil kde a jak se vyrábí
Takže vy jste teprv dneska zjistil kde a jak se vyrábí elektřina?!? Bravo, děláte pokroky. My se to učili už v 70. letech ve vlastivědě ve 4. třídě základní školy. Sice se tomu neříkalo energetický mix, ale pamatuji si to do dneška. Takové hezké obrázky to byly. :)))
A teď si představte že i moje ústřední topení, moje telka, lednička i mobil maj taky výfuk v Horních Počaplech. Hrůza co? :))
Ale nezoufejte, určitě se všechno časem doučíte a možná to i pochopíte. Studujte pilně dál.
Tady máte aktuální hodnoty. Pilně to sledujte, snad vás to posune. Přeju hezkou podívanou. ;D
https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=CZ
Vy Kuku, dík za poučení o výrobě elektřiny, nicméně je
Vy Kuku, dík za poučení o výrobě elektřiny, nicméně je pravděpodobné, že o výrobě elektrické energie z uhlí vím daleko víc než vy. Já mám na elektrárně o výkonu 4 x 200 MW odpracováno 14 let a to v provozu. Jakou praxi máte vy?
Je lepší poslat jedy lidem do plic z bezprostřední
Je lepší poslat jedy lidem do plic z bezprostřední blízkosti?
Jestli tam pracujete 14 nebo 140let je zcela irelevantní.
Tak, kde je ten odborník co má v elektrárně odpracováno
Tak, kde je ten odborník co má v elektrárně odpracováno už 14 let? Všichni už tu netrpělivě čekáme s dotazama. Snad ho to nevyděsilo? 🙂
Super, takze bych Vas poprosil o informace z prvni ruky, co
Super, takze bych Vas poprosil o informace z prvni ruky, co vse leze z komina uhelne elektrarny v prepoctu na 1 MWh. Pak kolik spotrebuje uhelna elektrarna uhli, vody, a dalsich (a jakych) materialu (napada me vapenec, maziva) na stejnou jednotku energie. Pak zda ta elektrarna jede vzdy na plny vykon (tj. zda se vzdy vyrabi maximum energie z daneho tepla, nebo se obcas upousti para bez turbiny) a procentuelne na rok. Kolik dni v roce trva odstavka kvuli udrzbe. Jake jsou provozni naklady celkove (uhli, samospotrebovana elektrina, ropne produkty, vapenec, lide, material a stroje na opravy, apod) a idealne rozepsane po kategoriich. Zda se vyuziva odpadni teplo a procenutalne na ctvrtleti.
Je mi totiz jasne, ze (nejen) produkovane CO2 neleze vsechen z komina.
Mockrat dekuji.
Doufam, ze se tu objevi i zamestnanec JE a vycislo mi to same. 🙂
Tak to se máte, to jste na tom líp než vyštudovaní
Tak to se máte, to jste na tom líp než vyštudovaní elektrikáři, kteří si myslí, že taky rozumí energetice. :))
Na to že pracujete v elektráně 14 let víte překvapivě málo o tom co vědí lidé o energetice a hned jak jste se tu projevil tak jste měl potřebu moralizovat :))) To byl směr, kterým směrovalo moje poučení.
Já mám praxi tady na Hybridu a je to velmi výživné. 😉
Ale k věci, když jste tak znalý věci určitě budete vědět kolik TWh el. en. ročně odebíraj naše ropné rafinérie nebo dráhy? A za další proč musíme vyvážet celou 1/4 produkce a dejchat z toho tady ten sajrajt? To jenom kvůli tomu jsme proráželi limity?
Volkswagen ID.3 to je žebrák za hodně peněz. V naší
Volkswagen ID.3 to je žebrák za hodně peněz. V naší firmě pravidelně obměňujeme vozový park, něco takového v elektrice pořídit je naprostý ekonomický nesmysl. Menší dodávkové auto pro zásobovače na ježdění „kolem komína“ se v naftě dá pořídit za 300 tisíc, pro obchodní zástupce je potřeba vozidlo s normálním dojezdem, samozřejmě v naftě. Majitelé jezdí prémiovými německými vozy, samozřejmě v naftě.
No ano. A vsichni okolo ty svinstva dychame. V nafte.
No ano. A vsichni okolo ty svinstva dychame. V nafte.
Ano a taky dýcháme částečky z brzd a pneumatik. Kouř z
Ano a taky dýcháme částečky z brzd a pneumatik. Kouř z komínů a továren.
Snad se shodnem alespon na tom ze cim min tech hnusu budeme
Snad se shodnem alespon na tom ze cim min tech hnusu budeme dychat tim lip. A prave EV diky rekuperacnimu mrzdeni svini brzdami o dost mene nez klasicka auta.
–
–
Takové auto je moc špatná věc. Připravíte šejky o
Takové auto je moc špatná věc. Připravíte šejky o peníze z ropy a necháte si je.
Udělej pro ně sbírku.
Udělej pro ně sbírku.
Interiér bude vypadat asi
Interiér bude vypadat asi takhle
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/seat-el-born-concept-shows-purple-fr-interior-in-geneva_3.jpg
Klasický klíček na startování?!
Klasický klíček na startování?!
To je Kessy, na startování tlačítko.
To je Kessy, na startování tlačítko.
Takže tentokrát foto interiéru skutečnýho ID a ten zámek
Takže tentokrát foto interiéru skutečnýho ID a ten zámek na klíček je tam taky 😉
https://www.adac.de/-/media/images/motorwelt/vw-id-neo-2020-cockpit-720×540.jpg?bc=white&as=0&mw=900&hash=1AB163C63509E3BD5BC536F7AB28FDE5C09666BA
A ty nouzový vypínače budou taky? )
A ty nouzový vypínače budou taky? )
Zatim je to sranda, ale ono se klidne muze stat, ze FSD auta
Zatim je to sranda, ale ono se klidne muze stat, ze FSD auta budou muset mit „cervene hribecky“ pristupne i zvenku (ze vsech stran) jako ostatni nebezpecne stroje.
Jsem pro.
Jsem pro.
Pro tebe 4 + 1 na hlavě 😀
Pro tebe 4 + 1 na hlavě 😀
Já teda nevím co se to teď zavádí za móresy s těma
Já teda nevím co se to teď zavádí za móresy s těma zálohama na auto co je ještě ve vývoji, že to někoho baví výhodně úvěrovat automobilku.
Takže VW spašil na svoje psychedelicky počmáraný ID za 24
Takže VW spašil na svoje psychedelicky počmáraný ID za 24 hodin 23x míň rezervací než Tesla na svoje M3. Ale pořád lepší než drátem do voka. Kdyby ukázal auto bez počmárání bylo by to víc.
No mě spíš zajímají rozměry jakej to bude prcek,kastle
No mě spíš zajímají rozměry jakej to bude prcek,kastle je mi jedno.
Rozměry jsou
Rozměry jsou známé:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_ID.3
Nejsou známé, rozměry z (české) wikipedie rozhodně
Nejsou známé, rozměry z (české) wikipedie rozhodně nejsou ověřené, už jen ty zdroje jsou jedna katastrofa vedle druhé.
Nejčastěji se mluví o délce 4,1 metrů:
https://ev-database.org/car/1127/Volkswagen-ID3-Standard-Range
No jo… koukám, že blbeček jenja zase po nějaké době
No jo… koukám, že blbeček jenja zase po nějaké době vylezl ze své zemljanky a rozdává moudra 🙂
Hele, já tomu dojezdu s 58kwh baterkou moc nevěřím.
Hele, já tomu dojezdu s 58kwh baterkou moc nevěřím.
To je tvůj vlastní problém. WLTP je pro všechna auta
To je tvůj vlastní problém. WLTP je pro všechna auta stejná.
to je jedno, stejně je to jen předražený 2. auto do rodiny
to je jedno, stejně je to jen předražený 2. auto do rodiny pro blbečky, co to můžou rozumně nabíjet jen doma 😉
Přesně naopak 🙂 Rozumně se dá nabíjet jen doma, všude
Přesně naopak 🙂 Rozumně se dá nabíjet jen doma, všude jinde je to předražený.
A kde je opak, ved on pise co pises aj ty? 😀
A kde je opak, ved on pise co pises aj ty? 😀
Pretoze to ani neda. To dava Tesla s 80kWh bateriou a bez
Pretoze to ani neda. To dava Tesla s 80kWh bateriou a bez dialnic. Niekto tu zas vari z vody. Zeby bol WLTP NDECom novej generacie. Uvidime co na to povie EPA. Oni su celkom realny.
Myslím, že ty km nedají ani pod WLTP. Pod NDEC určitě.
Myslím, že ty km nedají ani pod WLTP. Pod NDEC určitě.
Tak dojezd wltp pres 400 ma i model 3, s mensi baterkou. S
Tak dojezd wltp pres 400 ma i model 3, s mensi baterkou. S ohledem na to, ze model 3 je navic auto o tridu vetsi, tak mi to pripada jako dost realny odhad….
Porsche Taycan ma vic rezervaci nez ID. Take bych bral radeji
Porsche Taycan ma vic rezervaci nez ID. Take bych bral radeji Taycana nez prditko ID.
koupit Porsche, který není kde nabíjet, za 2 mega, to je
koupit Porsche, který není kde nabíjet, za 2 mega, to je opravdu jen pro blbečky, co jezdí jen kolem baráku s tak drahým autem, stejně jako Jaguar I-Pace, to taky koupí jen blbečci. A výrobci pak vypadají, jako že se snaží, i když to reálně nechtějí, fosilní teroristi. Ale od blbečků je třeba inkasovat penízky, to je povinnost 🙂
Ale VW v konsorciu s pár dalšími automobilkami nabíječky
Ale VW v konsorciu s pár dalšími automobilkami nabíječky staví v EU i USA, a dokonce podle normy dle které staví i většina ostatních soukromých provozovatelů.
to jsou marketingové žvásty také pro blbečky….
to jsou marketingové žvásty také pro blbečky…. rychlonabíječky prostě nejsou a nebudou, to nechtějí, to by totiž lidi začali kupovat EV, a to samo nechtějí, krom Tesly samozřejmě…. tedy „nabíječky“ budou, ale abys to nabil za pár hodin, což je jen pro blbečky, krom Tesly opět 🙂
Fašouna jenju zase popadl amok.
Fašouna jenju zase popadl amok.
Jasně všichni jsou blbečci 🙂
Jasně všichni jsou blbečci 🙂
To bude asi nečastější slovo, který doma slýchal.
To bude asi nečastější slovo, který doma slýchal.
Co myslite, slychal jej opravnene? 🙂
Co myslite, slychal jej opravnene? 🙂
…údajně získal…za cenu pod 40kE…potvrdil 200
…údajně získal…za cenu pod 40kE…potvrdil 200 předprodujčních kusů…výroba má začít…dodávky až v polovině příštího roku…ročně chce vyrobit…bla…bla…bla…bla…bla
To je furt dokola, samý sliby, co by kdyby. Ale snad jednou něco z jejich vrat ve Cvikově vyjede. A svět se zatřese.
Protože pokud to auto bude taaak dobrý, jaaak dlouho ho připravujou, tak se máme na co těšit.
A nezapomeňme – lepší a za půlku než T3.
jdete už někam z těma kecama, pořád to stejné dokola,
jdete už někam z těma kecama, pořád to stejné dokola, jak mentálové všichni fakt, VW tu bude vyrábět 100 tisíc kusu ročně pro Evropu, kolik je v Evropě TM3 za ty tři roky co se vyrábí co????? lepší VW za rok než nějakej americkej šunt kterej se kvalitou může srovnávat sotva s Dacií
Hlavně se nerozbreč. ID se zase nebude vozit do Ameriky, tak
Hlavně se nerozbreč. ID se zase nebude vozit do Ameriky, tak to máš 50 na 50 😀
Tak to mě fakt trápí že se to nebude vozit do ameriky 😀
Tak to mě fakt trápí že se to nebude vozit do ameriky 😀 Já bydlím v evropě takže řeším to co je v evropě ty zřejmě zijes v americe tak je pro tebe důležité kolik se tam vyrobí tesla smejdu 😀 je směšné jak tu všichni porovnavate produkci tesly v usa pro celý svet a produkci VW pro evropu 😀
Chytrýmu napověz, blbýho kopni. 😀
Chytrýmu napověz, blbýho kopni. 😀
No jo, holt my mentálové jsme tak omezení, že nedokážeme
No jo, holt my mentálové jsme tak omezení, že nedokážeme řádně porovnat prodeje TM3 v Evropě za únor až duben 2019 s prodeji ID.3 za červenec až prosinec 2020 a vyvodit z toho smysluplný závěr 😀
Pro VW stačí 100 tis. kusů až až, když se v ČR ročně
Pro VW stačí 100 tis. kusů až až, když se v ČR ročně prodá 500 kusů, tak to bude tak vše 🙂
Pravdu mas. VW na viac mat ani nebude. Ked bude VW vyrabat
Pravdu mas. VW na viac mat ani nebude. Ked bude VW vyrabat 100000 tak Tesla uz pojde cez 500 000 rocne.
Asi ano. Elon už vyžebral 2,7 miliardy na další provoz
Asi ano. Elon už vyžebral 2,7 miliardy na další provoz
To je pořád dokola VW 100tis. Audi 50tis. Porsche 40tis.
To je pořád dokola VW 100tis. Audi 50tis. Porsche 40tis. Seat+skoda 30 tis celkem koncern příští rok kolem 250tis pro evropu. Tesla pro evropu max 60tis
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
„Fossil fuel subsidies top $5
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
„Fossil fuel subsidies top $5 trillion worldwide, fair pricing would have cut emissions 28%, study says“
malý vtípek od fosilních teroristů, že to s EV parodiemi myslí vážně…. pro blbečky proč ne 🙂
A není to málo? Podle mého institutu pro výzkum lidského
A není to málo? Podle mého institutu pro výzkum lidského štěstí to je 5 decilionů dolarů 😀
?? Chceš tím říct, že neumíš anglicky, nebo že je ta
?? Chceš tím říct, že neumíš anglicky, nebo že je ta citace vymyšlena? Jestli neumíš používat Google, tak sis právě veřejně ohodnotil IQ výrazně pod průměr 🙂 trilion v AJ = bilión v CZ
Nebo tím chceš říct ještě něco úplně jinýho, Honzíčku?
Tak ses právě ztrapnil jenjo, protože ani smajlík ti
Tak ses právě ztrapnil jenjo, protože ani smajlík ti nedopomůže k tomu abys zapojil mozek a pochopil příspěvek.
Hochu, takže ty říkáš, že když je v textu smajlík, tak
Hochu, takže ty říkáš, že když je v textu smajlík, tak opak je vždy pravdou? Ty vidíš svět černobíle, přesně jako malé děti. Jako by sis myslel, že sarkasmus a ironie je vždy 100% rozeznatelná, za jakou stranu momentálně kope 🙂 Používej víc to na krku, hošíku a neztrapňuj se 🙂
anonyme, tvé IQ ti už ani nepomůže pochopit, co tím
anonyme, tvé IQ ti už ani nepomůže pochopit, co tím runner42 myslel, ale my ti napovíme, podívej se na jeho podpis, třeba se ti už konečně rozsvítí, používej to na krku, hošíku právě ztrapněný 🙂
A jaké kvadrilionové dotace se musí dávat na přežití
A jaké kvadrilionové dotace se musí dávat na přežití celého lidstva? Když jednotlivý člověk zatím nemusí platit daně za vypouštění CO2 z hlavy a metanu ze zadku?
to já nevím, já předávám fakta a nebavím se o
to já nevím, já předávám fakta a nebavím se o nesmyslech tak oblíbené plácání malých dětí 🙂
Ta tvá „fakta“ jsou taky vycucaná čísla zelených mamlasů
Ta tvá „fakta“ jsou taky vycucaná čísla zelených mamlasů o tom, že někde se neplatí z ropy plné daně jako někde jinde, a spalování ropy prý způsobuje předčasná úmrtí a nutnost léčení lidí, ale ve skutečnosti bez ropy v zemědělství by daleko rychleji umřela během roku skoro polovina lidstva hlady.
Ale nedristaj prosim ta. Ropa ako palivo je plne nahraditelna.
Ale nedristaj prosim ta. Ropa ako palivo je plne nahraditelna.
😀 😀 😀
Strašný je, kolik lidí s volebním právem
😀 😀 😀
Strašný je, kolik lidí s volebním právem nemá ani páru o mechanismech fungování stávající společnosti.